Hatapopcornssupportrar wrote:I allsvenskan lär han dock producera.
Det ifrågasätter jag inte, inte heller att han kommer få rikligt med PP-tid vilket tydligen är något Philadelphia önskat (eller inte). Det jag är tveksam till är att han väljer att lämna ett lag där han har svårt att övertyga tränaren. Om han tycker Piva är en sur gubbe skall han nog inte åka över Atlanten. Tränarna där är inga mys-fabröder som sitter i plyschdräkt och läser sagor för sina spelare. Jag skulle vilja se minen på Philadelphias GM Paul Holmgren när Kempe stövlar in på kontoret efter ett par träningar på första campet och säger:
-"Let´s stop this nonsense. We both know I will take home the scoring-board this season. Let those other losers continue camp while I go instruct Simon Gagne how he should act in powerplay."
Varanen wrote:
-"Let´s stop this nonsense. We both know I will take home the scoring-board this season. Let those other losers continue camp while I go instruct Simon Gagne how he should act in powerplay."
För att nyansera mig lite vad det gäller Kempe. Det är nog så att han borde valt ett lag i AS från första början. Alltså att han nu hamnar på rätt nivå med tanke på hans utveckling. Det jag vänder mig emot är att han skyller allt på tränarens dumhet och att han inte fullföljde ES-säsongen ut. Jag är mycket tveksam till Philadelphias agerande om de beordrat honom att gå ner ett snäpp mitt i en säsong. Philly gjorde en felbedömning när de lät Kempe skriva på för RBK, men det hade inte inneburit någon skandalöst sämre utveckling. Jag tror snarare det hade varit bättre om de rekommenderat honom att löpa linan ut. Lär han sig att det alltid finns en genväg, att klubben man spelar för inte betyder någonting, tror jag inte man blir NHL-material.
Kempe var tänkt att spela för RBK i allsvenskan faktiskt, han och Högga och Sebastian Karlsson var redan klara för RBK när vi gick upp, men jag håller med i sak att timingen att gå är väldigt konstig då han dom 2 sista fått spela med abbots i förstalinen och gjort det väldigt bra dessutom, dock så har det ju skurit sig REJÄLT med Piva.
Nyköping nära konkurs igen, då lär flera lag rycka i Fahlqvist, 49 poäng på 25 matcher är inte fy skam. Trodde aldrig att jag skulle säga det, men det är nästan så att man saknar honom nu under Edbloms formsvacka!
Österberg
Tärnström
Korduner
Carlsson
Ericsson
Bång
Sandberg
Beck
Liwing
Gahn
(spelare som tog steget upp till seniorlaget från AIK:s J20-trupp).
Nu känner jag ju inte till Lakers ungdomsverksamhet men hur många spelare i seniortruppen har ni som ni utvecklat till att ta steget upp från ert J20-lag?
Men Lindberg har väl kontrakt med VLH (a-lag), presic som A. Sjöberg fast är utlånade till Gisslaved resp. Alvesta. Vet inte om A.Olsson har kontrakt med A-laget. Någon som vet säkert i denna frågan?
Må vara att Ström var en säkerhetsrisk bakåt.
Men offensiva skills hade han, nu verkar han tyvärr stangerat i poängplockandet. Men miljöombyten kan göra underverk
Minns en match mot just Löven då han gled över offensiva blå, drog iväg ett slagskott i skäret. Pucken gick spickrakt upp i klykan.
det kan vara detta som har etsats fast i minnet på Löven coachen
Malmö, AIK och Mora är andra klubbar som är i värvartagen. Fina dollars är det som trillar in på kontot om en KS-plats säkras. För en klubb - låt säga VLH - som har mindre medel att labrorera med än övriga lag i toppen av serien så skulle ju detta betyda jättemycket.
Henrik Evertsson vs. Kvalserien?
/T5!!
[b][size=134]TALA ÄR GULD - TIGA ÄR SILVER[/size][/b]