Kaxiga AIK
Moderatorer: AHammarstedt, Klonis, PutteA, Moderator
Kaxiga AIK
haha Aik se riktigt kaxiga ut just nu
men jag hoppas verkligen att de tror på sig själva
och inte skryta mer. Först nå till kvalserien och då kan man börja snacka.
Det är många matcher kvar i grundserien så allt kan hända innan dess
så jag tycker att dem ska tagga ner nu lite
http://www.aftonbladet.se/sportbladet/h ... 3998921.ab
men jag hoppas verkligen att de tror på sig själva
och inte skryta mer. Först nå till kvalserien och då kan man börja snacka.
Det är många matcher kvar i grundserien så allt kan hända innan dess
så jag tycker att dem ska tagga ner nu lite
http://www.aftonbladet.se/sportbladet/h ... 3998921.ab
-
- Forumdemon
-
- c/o LL´s Forum
-
- c/o LL´s Forum
-
- c/o LL´s Forum
-
- c/o LL´s Forum
-
- Forumdemon
Fortsätter i denna tråden så slipper man öppna en ny.
AIK har det tufft numera. Efter ett katastrof resultat så dundrar kommunen in och skall vara vänliga med att begära in 2,9 millar för uteblivna hallhyror som ej betalats de sista två åren. Dessutom så hotar kommun med att vräka AIK från ishallen
http://svt.se/svttext/web/pages/308.html
AIK har det tufft numera. Efter ett katastrof resultat så dundrar kommunen in och skall vara vänliga med att begära in 2,9 millar för uteblivna hallhyror som ej betalats de sista två åren. Dessutom så hotar kommun med att vräka AIK från ishallen
http://svt.se/svttext/web/pages/308.html
-
- c/o LL´s Forum
Var det inte 16 miljoner de var tvungna att förbättra sitt resultat med dessutom? Blir ju inte direkt billigare att ha sina skulder hos Kronofogden. Dick Tärnström skulle kunna komma hit på try-out. Givetvis bara så länge Gäry är skadad.
-
- c/o LL´s Forum
Ja detta utspel köper jag. Bra marknadsföring. Både till publik och sponsorer. Som sagt jag hade gjort samma som varanen. Köpt en biljett redan nu till HV matchen. Hängt den på väggen och drömma mig bort var gång man ser den.
Skaffa dig ett tipskort på svenska spel. Gå via sponsorhuset. 100 kr till Lakers
lite mera läsvärt:
http://www.svd.se/sportspel/nyheter/artikel_3356383.svd
http://www.svd.se/sportspel/nyheter/artikel_3356383.svd
-
- Forumdemon
Ja, det kan kanske synas konstigt, Erok. Men de har visat på en handlingsplan som ger dem dispens till nästa år. Kan nog tycka det är rätt ok med detta "gummiband" som ger föreningarna ett år att rätta till misstag.
Det jag tycker är mest anmärkningsvärt med detta fallet är dels att det är dessa enorma summor på så kort tid och med den framgången de trots allt hade gångna säsongen. Men framförallt så är det ju inte längesen de satte sig i denna skiten och blev tvångsnedflyttade. DET tycker jag är mycket märkligt. En gång är ingen gång. Misstag kan trots allt alla drabbas av. Men att låta skeppet ligga på fri drift en gång till med den erfarenheten man trots allt borde tagit till sig... Oha...
Det värsta är att om AIK inte klarar att fullfölja säsongen så drabbar det alla andra lagen med haltande tabell...
Det jag tycker är mest anmärkningsvärt med detta fallet är dels att det är dessa enorma summor på så kort tid och med den framgången de trots allt hade gångna säsongen. Men framförallt så är det ju inte längesen de satte sig i denna skiten och blev tvångsnedflyttade. DET tycker jag är mycket märkligt. En gång är ingen gång. Misstag kan trots allt alla drabbas av. Men att låta skeppet ligga på fri drift en gång till med den erfarenheten man trots allt borde tagit till sig... Oha...
Det värsta är att om AIK inte klarar att fullfölja säsongen så drabbar det alla andra lagen med haltande tabell...
Den som ser möjligheter istället för hinder är alltid den som kommer längst!
-
- c/o LL´s Forum
Mål i klubben skall man ha, annars kommer man ingenstans. Däremot behöver man inte överdriva i sina uttalanden, bara omoget, om det inte är välgrundat förstås. Men det här tyder ju bara på, att AIK lever i en helt annan värld. Det har aldrig tidigare hjälpt AIK de tre senaste säsongerna att man varit kaxiga, men så är de 08:or också. "Bäst i världen!".
Det här är ju samma sak som om Öhman skulle gå ut i media och säga att man kommer att ta SM-guld 2010/2011. Självklart gör de inte det, men hoppas kan man ju alltid,
Det här är ju samma sak som om Öhman skulle gå ut i media och säga att man kommer att ta SM-guld 2010/2011. Självklart gör de inte det, men hoppas kan man ju alltid,
-
- Forumdemon
Ja lite märkligt är det. Förra säsongen är den klart bästa på många år, sportsligt sett.
5 432 i snitt under 5 matcher i kvalserien och 3 185 under 22 grundseriematcher.
Jämför det med förrförra där man lockade 1371 pers på 22 matcher och slutade på en unken tiondeplats i serien.
En förening som växer så mycket ska väl ändå inte behöva gå så sjukt mycket minus. Har någon i föreningen fuskat sig till sin ekonomexamen?
5 432 i snitt under 5 matcher i kvalserien och 3 185 under 22 grundseriematcher.
Jämför det med förrförra där man lockade 1371 pers på 22 matcher och slutade på en unken tiondeplats i serien.
En förening som växer så mycket ska väl ändå inte behöva gå så sjukt mycket minus. Har någon i föreningen fuskat sig till sin ekonomexamen?
-
- c/o LL´s Forum
Läste i en stockholmsblaska för ett tag sen att ishallarna i stockholmm inte räcker till. Får nu inte AIK tillgång till sin träningsarena står det tre klubbar i startgroparna att ta över den hallen. Frågan är ju då om de kan träna överhuvet taget nånstans.
Skaffa dig ett tipskort på svenska spel. Gå via sponsorhuset. 100 kr till Lakers