Primeau wrote:Nu har jag sprungit ut och in genom ishallens dörrar mer än 50 ggr den här säsongen - inte EN ENDA gång har jag hört någon ropa "Halva Potten!" i ett försök att locka min eller andras uppmärksamhet. Jag har knappt sett lottförsäljarna, tror försäljningen skulle öka markant ifall man verbalt pockade på lite mer uppmärksamhet.
Jag har lagt märke till detta oxå! Nu är jag inte ute efter att kritisera dom som på sin fritid och ideelt ställer upp på att sälja lotter till föreningen sådana personer skall ha ALL HEDER , likaså kioskfolk osv. Men om man skall sälja något så gäller det att vara lite frammåt och lite possitivt, kanske rycka tag i någon och babbla på lite , brorsan smeker ju till och med folk på röven skämt o sido men det skulle garanterat kunna öka en hel del. DET ÄR BARA AV GODO JAG YTTRAR MIG NU .
SMSa pct till 72550 så bidrar du med 50:- till en mer färgglad läktare
Ja, från vår klubblokal går ingen utan att blir uppvaktad antingen av mej ,Bamse eller någon annan som hjälper till att sälja innan matcherna .TACK förresten igår sålde vi för över 5.000kr.Och vi som säljer innan betalar också inträde.
Det rekordet ryker all världens väg när Växjö kommer till Hovet tror jag, 18.000 i halva potten var när Leksand var i Ljungby för ett tag sen o då var det 2600 på läktarn..
Anders83 wrote:...brorsan smeker ju till och med folk på röven skämt o sido men det skulle garanterat kunna öka en hel del. DET ÄR BARA AV GODO JAG YTTRAR MIG NU .
Jag köper min halva potten bara för att han INTE ska smeka mig på röven...ett jävligt bra försäljningstrick.
Det som skulle hindra mig är väl tiden att sätta upp det. Hade Lakers fixat det så vist fan skulle jag kunna stå där imellanåt Tror inte det får stå ifred om det står ute hela tiden tyvärr. Men vad man hört så tycker många att det redan är förtrångt som det är i hallen å då måste väl utrymmet utanför kunna utnyttjas på bästa sätt. Lottförsälning där ingen kan missa det. Stora infoblad om senaste vinsten var och vad potten är uppe i. Som sagt tror detta vore något för Lakers att fundera på. Men för den sakens skull inte ta bort lottförsäljarna i hallen.
Skaffa dig ett tipskort på svenska spel. Gå via sponsorhuset. 100 kr till Lakers
Ronny. Ni snittar ju redan er halvapottenförsälning på ca 7500
Tror även att HV har fler säljare än vad vi har.
Men att Lakers har förfå säljare tror jag har har den största andledningen till vårat snitt. Inte en enda här inne som vill sälja på stan på Lördag
Skaffa dig ett tipskort på svenska spel. Gå via sponsorhuset. 100 kr till Lakers
Jag tar väl tag i det nu. Vill ju till Växjö på lördag. Men känner att ska det bli genomslagskraft för att få igång någon form av cityverksamhet så räcker det inte med att jag traskar runt själv. Vad har vi som konkurera med lakers idag? Inte mycket aktiviteter från idrottsklubbarna idag i centrum. Nä kanske dax å börja visa folket att Lakers och lakejerna är den idrottsklubb som vill ha en närhet till befolkningen.
Vet inte om det krävs någonform av tillstånd för att vistas på stan men detta kan jag gladeligen kolla upp. Frågan är bara om jag har lakers eller lakejerna bakom mig. Får jag nämna dessa namn om jag ringer polisen?
Ja vi ska ta detta på måndag. Jag Torvald och en som hette pär. Målsättningen är att försöka bilda en cittygrupp. Som kommer att ha tillstånd till alla akitviter på stan på lördagar
Kanon det serra. Då finns ju möjligheten att utväckla denna grupp än mer Enigt Torvald var detta en fantastisk möjlighet att synas mer. Det är detta Lakers behöver. Frivilliga som är berädda att att offra någon timme i månaden för att visa Lakers och lakejernas färger på stan
Pebben wrote:Det rekordet ryker all världens väg när Växjö kommer till Hovet tror jag, 18.000 i halva potten var när Leksand var i Ljungby för ett tag sen o då var det 2600 på läktarn..
Aja vi får se.
Skoj me derby igen snart
Dom 18k. Är de själva potten där vinnaren får hälften, Eller är de 18k till vinnaren?