Blir svårt för Växjö Lakers att vinna borta mot Malmö i deras nya hockeytempel. Nästintill omöjligt - men det vore en glad överraskning om Lakers fixar det
Det verkar bli lite si och så med hemmaklack på onsdag. Det roliga verkar redan vara över nere i söder:
Enligt Johans blogg så var det idag max 4500 pers som passerat vändkorsen (Swehockey uppger 6200 pers) trots att det aviserats näst intill fullsatt. Nu tror jag väl kanske att Växjö lockar lite mer publik än Mariestad, men om det idag skulle vara i princip 12500 pers och endast hälften dyker upp - hur många blir det då på onsdag där det ännu aviserats "bara" 10000 försålda biljetter....?
Verkar inte som dom är nöjda med nånting därnere, varken laget eller stämningen. Passar oss utmärkt. Dom ska få ett helvete på isen på onsdag, så är det.
Människor som inte brinner för nåt existerar förvisso, men lever knappt.
Radio Kronoberg, nåt vi alla kan skämmas över.
För det första så måste vi veta om vi överhuvudtaget ska behålla Reto och för det andra så måste vi ha en målvakt redo om Bengtsberg blir skadad eller återkallad till HV. Det funkar inte att bara tänka på nästa match.
svårt ämne...om vi nu låter retro stå och han gör det med bravur så har vi kanske hittat vår andremålis.
men släpper han in som ett såll är matchen körd..
o ena sidan räknar ingen med tre poäng borta mot muf...
tur vi har sveriges bästa coach!
Behandla folk så att de inte kan göra detsamma mot dig.
Tryouten är väl inte slut? Självklart måste han stå om man ska kunna ta ett korrekt beslut för hans vara eller inte vara i Lakers. Är det klart att han ska stanna kan man fortsätta med Bengtsberg tills vidare.
Människor som inte brinner för nåt existerar förvisso, men lever knappt.
Radio Kronoberg, nåt vi alla kan skämmas över.
– Till att börja med är vår förhoppning att Reto ska vara hos oss under november månad ut. Därefter ska vi göra en utvärdning, berättar Lakers sportchef.
serra wrote:Charlamov...varför ska man ställa Reto i mål???
Det är ju bara att fortsätta med Bengtsberg i mål så länge han spelar som han gör
Serra, jag skrev att jag GISSAR att han står mot Malmö och att han MÅSTE testas för att Lakers ska kunna utvärdera "grisen i säcken". Självklart är jag lite nyfiken vad han är för en kuf, men samtidigt så har Bengtsberg gjort allt rätt så... kluven .
”Demokrati är det fenomen då det inkompetenta flertalet
ges möjlighet att välja det korrupta fåtalet.” G. B. Shaw
"Hjärnan vilar i kraniet i en vätska, cerebrospinalvätskan, som finns till för att absorbera stötar och lättare slag. Hårdare slag däremot kan orsaka hjärnskakning. Man kan då drabbas av yrsel, illamående och tillfälliga minnessvårigheter (amnesi) eller kortare medvetslöshet. Kortvarig medvetslöshet (upp till 5 minuter) eller amnesi - retrograd eller antegrad - i frånvaro av andra neurologiska bortfall är kännetecknet. Radiologiska fynd får ej finnas."