Ett riktigt hockeylag [Majoren får kicken, å är nu tillbaka]
Moderatorer: AHammarstedt, Klonis, PutteA, Moderator
Ett riktigt hockeylag [Majoren får kicken, å är nu tillbaka]
Jaho nu fick majoren sparken från löven
Joakim Fagervall lämnar Björklöven
Björklöven AB har idag 20081111 beslutat att entlediga huvudtränaren Joakim Fagervall från sin tjänst.
Mikael Andersson, sportchef:
”Vi lever i en resultatinriktad bransch, där laget inte har kommit upp i förväntad kapacitet. Joakim har gjort allt i sin makt för Björklövens bästa, men tyvärr har han inte fått det att lossna för laget.”
Mer information följer.
Joakim Fagervall lämnar Björklöven
Björklöven AB har idag 20081111 beslutat att entlediga huvudtränaren Joakim Fagervall från sin tjänst.
Mikael Andersson, sportchef:
”Vi lever i en resultatinriktad bransch, där laget inte har kommit upp i förväntad kapacitet. Joakim har gjort allt i sin makt för Björklövens bästa, men tyvärr har han inte fått det att lossna för laget.”
Mer information följer.
-
- c/o LL´s Forum
Ja jisses, att Fagervall skulle sparkas låg i luften men jag trodde det skulle dröja lite till. Hur han har kunnat föra ett sådant lag med en hel del namnkunniga spelare i botten är otroligt, men ack så kul.
Kommer ihåg Lövarna som var här inne och ordbajsade över Janne Karlsson för inte allt så länge sedan, var är dom nu?
Nåja.....nu får väl Faggy ta och träna något "riktigt" div.1-lag istället, för allsvenskan lär väl vara en körd bransch för hans del ett tag framöver.
Frågan är vart han ska ta vägen och om det finns någon som vill ha han??
Bye Bye Fagervall!
Kommer ihåg Lövarna som var här inne och ordbajsade över Janne Karlsson för inte allt så länge sedan, var är dom nu?
Nåja.....nu får väl Faggy ta och träna något "riktigt" div.1-lag istället, för allsvenskan lär väl vara en körd bransch för hans del ett tag framöver.
Frågan är vart han ska ta vägen och om det finns någon som vill ha han??
Bye Bye Fagervall!
Haha, så väntat! Storkäftade Major Fäggy får smaka på röfvariset och får kicken från det Riktiga Ishockeylaget!!!
/T5!!
D.E's blogg skrev:Samma dag som Smålandsposten utnämner Växjö Lakers till ett riktigt topplag får Jocke Fagervall sparken från en riktig hockeyklubb.
/T5!!
[b][size=134]TALA ÄR GULD - TIGA ÄR SILVER[/size][/b]
-
- c/o LL´s Forum
Det tragikomiska i den här historien är att det är den franska pantomimartisten, Micke Andersson, som sparkar Fagervall. Sportchefen vars pengar verkade ta slut mitt i lagbygget. Björklöven är dåligt sammansatt. Jag vet vem jag hade sparkat om jag varit ordförande i Björklöven (eller vem jag aldrig hade anlitat). Allsvenskans sämsta sportchef kanske rädar sitt eget skinn genom den här åtgärden, men det är bara tillfälligt. Verkligheten kommer att komma ikapp, ovasett om han ställer sig i båset eller inte. Det räcker inte med att ha vunnit ett SM-guld eller att man är bundis med alla sportchefer i ES. Helt uppenbart är att det saknas hockeykunnande i det riktiga hockeylaget. Varför värvade man coach Fagervall egentligen, och inte nog med det, föreningen väljer därefter att förlänga hans kontrakt? De hade inte koll på coach Fagervalls filosofi, Björklöven hade inte det blekaste aning om vem de värvade, och de har fortfarande inte en susning om det. Noll koll och det känns förhoppningsfullt inför framtiden. Björklövens nästa tränare kommer garanterat att vara någon form av clown: Den franska pantimimclownen (Andersson), den sura bittra (Boork) eller en som cyklar med en enhjuling och jonglerar samtidigt. Valet av tränare kommer att styras av gamla meriter, precis som hela den riktiga hockeyklubben gör. Bra för oss.
Jag kan citera vad Varanen skrev inför seriestarten, så slipper han verka självgod :
Kommer bli säsongens stora besvikelse. Sportchef Mikael Andersson får nog axla titeln som Allsvenskans sämsta sportchef nu när Malmös Peter Andersson fått nya arbetsuppgifter. På något konstigt sätt försvann "toppkeepern" Tobias Lundström, backbesättningen ser konstigt svag ut, och förste centern fick sin uppladdning förstörd på något konstigt sätt. Mycket verkar vara konstigt i Umeå just nu.
Övrigt: Coach Fagervall ville till ett "riktigt" hockeylag.
Läs mer här:
Varanen hissar och dissar
Kommer bli säsongens stora besvikelse. Sportchef Mikael Andersson får nog axla titeln som Allsvenskans sämsta sportchef nu när Malmös Peter Andersson fått nya arbetsuppgifter. På något konstigt sätt försvann "toppkeepern" Tobias Lundström, backbesättningen ser konstigt svag ut, och förste centern fick sin uppladdning förstörd på något konstigt sätt. Mycket verkar vara konstigt i Umeå just nu.
Övrigt: Coach Fagervall ville till ett "riktigt" hockeylag.
Läs mer här:
Varanen hissar och dissar
Skickat från min iPhone 6.0 via Pekfingret.
Cred till Varanen att ha stenkoll på Björklövens situation så i detalj......
Anti-cred till Varanen för Troja-analysen:
13. IF Troja-Ljungby (1:a i kvalserien till AS)
Stora förhoppningar och med en nykomlings entusiasm. Det som talar för laget är de många Smålands-derbyna där laget kan plocka "bonuspoäng". Det som talar emot är skillnaden mellan allsvenskan och division 1, vilket de kommer få erfara.
Min åsikt är att det inte skiljer speciellt mycket i spelkvalitet mellan ett toppmöte i division 1 eller en match i HA. Skillnaden ligger i att man blir hårdare straffad de gånger man tappar koncentration i HA. Är du bra tränad och mentalt stark nog att klara det tuffare spelschemat och resorna samt att du har ork nog att hålla koncentrationen uppe i 60 minuter så klarar du spela hockey på HA-nivå om du är en division 1-spelare. Gissningsvis skulle TAIF haft fler poäng än Huddinge om de spelat med befintligt lag dagens HA..
Anti-cred till Varanen för Troja-analysen:
13. IF Troja-Ljungby (1:a i kvalserien till AS)
Stora förhoppningar och med en nykomlings entusiasm. Det som talar för laget är de många Smålands-derbyna där laget kan plocka "bonuspoäng". Det som talar emot är skillnaden mellan allsvenskan och division 1, vilket de kommer få erfara.
Min åsikt är att det inte skiljer speciellt mycket i spelkvalitet mellan ett toppmöte i division 1 eller en match i HA. Skillnaden ligger i att man blir hårdare straffad de gånger man tappar koncentration i HA. Är du bra tränad och mentalt stark nog att klara det tuffare spelschemat och resorna samt att du har ork nog att hålla koncentrationen uppe i 60 minuter så klarar du spela hockey på HA-nivå om du är en division 1-spelare. Gissningsvis skulle TAIF haft fler poäng än Huddinge om de spelat med befintligt lag dagens HA..
Troja - laget i hjärtat
-
- c/o LL´s Forum
Vi är lite off-topic här, men va fan, det handlar ju ändå om hockey. Ja, jag hade fel om Troja, även inför vår första drabbning då jag trodde att Troja skulle försöka dra ner på tempot. En förklaring är att jag såg Troja-Väsby i slutet på förra säsongen och det spelet hade garanterat inte räckt nu. Troja har ställt om och åker kopiöst med skridskor, vilket just nu räcker till en 9:e plats. Men det är lång väg kvar att vandra, skador, formsvackor osv skall klaras av.
Fortfarande o-t... Du har rätt i att det är långt kvar på serien och att Troja har ökat skridskotrycket ytterligare ett snäpp från förra året. Vi får vänta med slutsummeringen till mars.
On-topic så tror jag att Fagervall har en tung tränarframtid. Han verkar leva kvar i en aktoritär 80-talsstil, typ management by fear, och den ledarstilen kommer man ingenstans med när man jobbar med 80- och 90-talister. Regementerna läggs ju dessutom ner ett efter ett så det blir nog att stämpla en stund framöver.
On-topic så tror jag att Fagervall har en tung tränarframtid. Han verkar leva kvar i en aktoritär 80-talsstil, typ management by fear, och den ledarstilen kommer man ingenstans med när man jobbar med 80- och 90-talister. Regementerna läggs ju dessutom ner ett efter ett så det blir nog att stämpla en stund framöver.
Troja - laget i hjärtat
-
- c/o LL´s Forum
Fast är inte allt det där bara myten av Fagervall som sprids om än den ena, än den andre. Min egen personliga erfarenhet av coach Fagervall (dock inte som spelare) är att han är rak, har inget överdrivet behov att vara till lags, och står för det han tycker. Egenskaper som jag uppskattar. Inom elitidrotten finns förbannat många svansviftande mähän som gör allt för att säga rätt sak, finnas med i rätt sammanhang, och synas tillsammans med rätt personer. Enbart för att de själva skall kunna sola sig i glansen. Fagervall har, precis som de flesta av oss, sina sidor. Hans sätt att kommunicera fungerar inte riktigt i Sverige, där 99,9% av svenskarna säger sig värdesätta ärlighet och rakhet men där kulturen premierar diplomati och smidighet. Coach Fagervall borde söka nästa arbete i Finland, där fungerar hans personlighet bättre.
Ny målvakt i Löven, inte så man får mer respekt för dom direkt...
http://www.eliteprospects.com/player.php?player=759
http://www.eliteprospects.com/player.php?player=759
-
- Inaktiverad användare