alfax wrote:Årets största pott med 12.700 kr till vinnaren och jag var den som sålde lotten till en lycklig lakej.
TACK ni som hjälpte till att sälja vi sålde för över 5.000kr.
TACK ALFAX för vinstlotten !!! "nu ska vi ut o sätta sprätt på varje peng!"
Måste bara dryga mig lite till. 12.700 kr vilket är jävligt bra med tanke på vad potterna har varit uppe dess förinnan. som det ser ut nu har halvapotten så här långt givigt ungdomslagen 35.410. Inte en aning om hur många ungdommar som spelar i lakers men hört en siffra på ca 400 vilket kan stämma då 02 årskull är 40 st. Ja dessa 02 kanske inte kostar så mycket just nu men tänk på att alla tränarna, 7 st bara i årskull 02 gör detta på idiel basis. Så delar man 400 med 35.410 förstår nog alla att potten måste upp lite till framöver. Hårt jobb å massor av reklam kan göra att vi lyckas med att få alla dessa ungdommar den bästa träningen och framörallt få spela cuper och framöver. 35.410/400=än så länge 88.50 per ungdom.
Skaffa dig ett tipskort på svenska spel. Gå via sponsorhuset. 100 kr till Lakers
Ett hett litet tipps. Nu när det är så passens många som säljer lotter i förväg så varför inte en liten notis i artiklen inför vaje hemmamatch. potten är nu uppe i eller på LLs förstasida.
Skaffa dig ett tipskort på svenska spel. Gå via sponsorhuset. 100 kr till Lakers
Kanske dax att ändra på det alfax Den dan vi säljer mest skulle väl vara den dan vi är i stan. Sälja där folket är. Redovisa vad försälningen på stan blev å så kör man vidare som vanligt. Kan ju locka arbetskamraterna att ta två istället för en lott
Men det behövs massor av lottförsäljare om det ska bli potter uppimot 20.000. Själv säljer jag i hallen mellan 2-3 perioden.
Grattis Troja. 13.500 friska in på erat konto. Lakers får nöja sig med siffror runt 5.000 fast vi har högre publiksiffror. Vad Lakers får hoppas på är att Lakerspucken kommer att bli en ordentlig mjölko till klubben.
Tänk om man kunde få biljettförsäljarna att även sälja halvapottenlotter. En lapp upphängd där senaste potten redovisas
Jag tycker alla halvapottenförsäljare, nu med Alfax i spetsen har gjort ett bra uppsving.
Det var inte längesedan potterna låg på ett snitt runt 2500/match (ett par punktinsatser undantaget). Visst bra kan alltid bli bättre men vi får inte ha för bråttom.
7.700 mot mora blev potten Det tar sig sa flickan när hon blåste i trumpeten. Nästa söndaxmatch är mot Björklöven hemma 7/12. Lördagen den 6 kanske vi kunde dra ihop ett försälningsgäng på stan? men kör inte upp under 5 deltagare. så kolla datum redan nu. Alfax du skakar fram lotter om jag skakar fram försäljare va
Troja Leder helt klart om man kollar på snittet i de klubbar som marknadsför halvapotten på sin hemsida. Vissa var lite svårare att hitta än andra. Helt klart bästa reklamen för lotten gör Lakers. Lätt att hitta om man så säger.
Börjar med minsta vinsten.
IOK 7.820kr 13.150kr
Leksand 3.520kr 15.860kr
Mora 1.350kr 12.177kr
Hoppas på många lottförsäljare 7 dec. Kanske bästa resultatet i AS vi kommer att uppnå.
Skicka pm eller skriv ditt namn här neranför. Tänk på att det du gör idag för Lakers kommer du långtid framöver att ha glädje av
Åja vi kommer Ronny. Sakta men säkert ska vi nog kunna få Växjöborna att inse att halvapotten har hög vinstchans och att överskottet är mycket viktigt för ungdomslagen
Ett inslag på ungdomstven vad lagen har gort för Halvpottensumman skulle kanske få än mer betydelse framöver.
Fler lottförsäljare som springer runt i pauserna på sittplats tror jag skulle kunna få upp potten lite till. Sen är reklam en fantastisk väckaklocka. Mer info vad ungdomslagen gör för lottpengarna. Kanske ett inslag på VLHs hemsida. Sen det viktigaste av allt. När man säljer lotter så måste man vara en försäljare. Jag vet att det låter tjatigt men på stan har man chansen att snacka med folk på ett annat sätt än utan för hallen när det ösregnar å alla vill in. att snacka med folk och vad föregående summa blev tror jag kan väcka ett bättre intresse. Men det gäller ju även att ha lottförsäljare. Inte en enda som har visat intresset för att stå på stan dan innan björklöven.
Nu har jag sprungit ut och in genom ishallens dörrar mer än 50 ggr den här säsongen - inte EN ENDA gång har jag hört någon ropa "Halva Potten!" i ett försök att locka min eller andras uppmärksamhet. Jag har knappt sett lottförsäljarna, tror försäljningen skulle öka markant ifall man verbalt pockade på lite mer uppmärksamhet.