David Lundbohm

Här sprider vi, ventilerar och bekräftar de rykten som uppstår i samband med de olika lagens spelarförluster och värvningar.

Moderators: AHammarstedt, Klonis, PutteA, Moderator

NEDOMANSKY
Inaktiverad användare

Post by NEDOMANSKY »

Läs vad Lundbohm säger efter matchen, Han är Jänkare och kommer från SM-Liga, bägge dessa Hockeybakgrunder bygger på FLAXA RUNT Hockey.

Med acklimatisering av Tempot och klar arbetsfördelning så kan fler Gössers vara på ingång i Lundbohmska hemmet :wink:
In Hinkum Veritas
Lalin
c/o LL´s Forum

Post by Lalin »

Vaxjolakers.se wrote:– Lundbohm är en sådan spelare som kommer att göra poäng, det såg vi redan från början. Sedan kan man inte jämföra honom med Peter Ström i det stabila spelet, däremot har ju Lundbohm en repertoar som inte Ström har. Han kan i princip avgöra en match själv genom att sätta tre mål som senast. Han har inte riktigt hittat hem ännu, men han har ju visat att han har kvaliteter. Jag tror att han kommer bli bättre i stabiliteten när han känner lite lugn, kommenterade Janne sin förstacenter.
En bra sammanfattning tror jag. Jag håller således inte med Primaeu alls. :wink:

Om man klipper en text, visa att det är ett citat samt källan! /buck
Blueshirts United
Primeau
c/o LL´s Forum

Post by Primeau »

Till mitt försvar får jag väl kontra med att jag hela tiden trott på Hedman :wink:
Skickat från min iPhone 6.0 via Pekfingret.
C70T5
c/o LL´s Forum

Post by C70T5 »

Märkligt att ingen har kommenterat lagets mest välbetalda spelare - David Lundbohm.

Jag, och kamratskaran som jag satt med, var fullt överens om att Lundbohm INTE är någon spetsspelare. INTE är en grym center-/spelfördelare. INTE är en spelare som går i bräschen.

Tjäbbla nu inte om att han gjorde hattrick mot jumbolaget BHC. Jag tycker att man som betalande åskådare-/sponsor skall kunna förvänta sig mer av en hitskeppad artistspelare.

Man ÄR artistspelare eftersom att man skall lira på en nivå snäppet högre än de andra. Man ÄR artistspelare eftersom att man kostar massa kosing.

Mot Troja - på hemmais - så är det sannerligen dags för David Lundbohm att visa upp sig från sin bäst välbetalda sida.

/T5!!
[b][size=134]TALA ÄR GULD - TIGA ÄR SILVER[/size][/b]
erok
c/o LL´s Forum

Post by erok »

Är han så jävla överbetalad då??? har inte en susning om detta. Och om han betalas av publiken vet jag inte häller då Lakerspucken som iår inte kommer att gå enbart till en spelare. Men vist fan vill man ha dom bästa spelarna för varje hockeykrona helt klart.
Skaffa dig ett tipskort på svenska spel. Gå via sponsorhuset. 100 kr till Lakers
PutteA
Styrelsen Lakers Lakejer

Post by PutteA »

Han är ju tänkt första center, så det är klart att han är en av de mest välbetalda i laget.
Så är det med det, som det
är, me det som är, så är det
:idea:
erok
c/o LL´s Forum

Post by erok »

OK Köper det svaret putte. Frågan är då om man kan hitta någon annan bara så där??????
Skaffa dig ett tipskort på svenska spel. Gå via sponsorhuset. 100 kr till Lakers
C70T5
c/o LL´s Forum

Post by C70T5 »

David Lundbohm kan åka skridskor. Han kan åka baklänges utan att hålla klubban i isen. Han kan skjuta pucken på mål. Han är hyffsad, men definitivt ingen spelare som sticker ut från mängden. Vilket ju ALLA hade hoppats på.

David Lundbohm är kontrakterad som en artist - ALLTSÅ - en spelare som skall skilja sig från mängden. Precis som det gör i lönekuvertet. Mot VIK så såg jag EN bra (solo)prestation av Mr. Lundbohm. Nu snackar vi sextio minuter och den åttonde matchen i serien. Resten var ett sömnpiller.

Det är tur att Armén består av lirare som ALLA kan göra poäng. Vissa tjänar mer, vissa tjänar mindre. Kamrat Varanens kloka ord hockey-/krona klinchar i detta sammanhanget.

Om Lundbohm skall ersättas så är det Henrik Evertssons huvudvärk och jag tror att det är dags för Evert att hiva fram luppen. Den STOOORA luppen.

Joakim Andersson lånas ut från Frölunda till BHC. Joakim har fått precis lika LITE speltid som überwingern Bois. Varför händer inget? Hela Bois karriär kan spolieras om han inte får spela. Agera Evert.

Ta HIT HONOM!

/T5!!
Svartvadet
c/o LL´s Forum

Post by Svartvadet »

Ja ta hit Bois och låt han spela center i första femman.... :oops:
C70T5
c/o LL´s Forum

Post by C70T5 »

Skall du lira ironisk bullshit så lirar du mot fel Krigare.

Bois hade väl varit ett perfekt komplement till ett Lakerståg som går av bara farten.

Men din tanke är inte helt åt fanders. Jag tror inte att Bois hade gjort det förväntade superstarjobbet i förstaformationen sämre än vad Lundbohm hittills har gjort.

Evert, bjud Lundbohm på middag -> skicka hem honom.

David Lundbohm är inte tänkt som någon utfyllnadsspelare. Han SKALL leverera och styra Växjös vassaste formation. Han skall utmärka sig på isen. Det funkar inte.

/T5$$
Malul
c/o LL´s Forum

Post by Malul »

jag tycker Lundbohm har sin chans nu,Troja(h),Löven(b) o Sundsvall(b)!
Här kan man väl lugnt begära 5-6 poäng av en förstacenter?

Vad är en rimlig förväntning av en förstecenter?

Peter Ström snittade 33 p(12+21) på 44 matcher:
Mål:0.27 mål/match
Assist:0.48 ass/match
Poäng:0.75 poäng/match

Lundbohm 7 p (4+3) på 8 matcher:
Mål:0.5 mål/match
Assist:0.38 ass/match
Poäng:0.875 poäng/match

Johan BOIS Andersson 06/07 45 p(25+20) 45 matcher:
Mål:0.55 mål/match
Assist:0.44 ass/match
Poäng:1 poäng/match
Behandla folk så att de inte kan göra detsamma mot dig.

Växjö Lakersissä!!
PutteA
Styrelsen Lakers Lakejer

Post by PutteA »

Ja, i så fall är han ju med enligt leveransstatistiken.
Så är det med det, som det
är, me det som är, så är det
:idea:
Niles
c/o LL´s Forum

Post by Niles »

Tycker nog vi kan vi vara nöjda med det bästa Lakers jag har sett och vara rätt lugna. Nu är det definitivt inte läge att börja fjolla med laget. Lundbohm har skills, ingen tvekan om det. Han är ingen Ström, ingen tvekan om det heller. Helt olika spelartyper. Eftersom C70 inte är varken sportchef eller tränare tror jag ändå han kommer bli rätt bra till slut. Bois är dock välkommen ändå vilken dag som helst, om Frölunda står för större delen av kostnaden. Vi har ingen ekonomi som får tillåta större utsvävningar, prio ett. Hoppas ingen glömt hur muntert det var i våras, det vill jag aldrig mer uppleva.
Människor som inte brinner för nåt existerar förvisso, men lever knappt.
Radio Kronoberg, nåt vi alla kan skämmas över.
NEDOMANSKY
Inaktiverad användare

Post by NEDOMANSKY »

Ändra ALDRIG ett VINNANDE LAG :ajabaja:

Skaffa Brevlådor, somliga kommer att sitta med Skägget i dessa :whistle:
In Hinkum Veritas
Bruno

Post by Bruno »

Med handen på pungen så tycker jag att både Rosén och Lindhagen har gått förbi Lundbohm som bästa centerroller. Så är det nog tyvärr just nu!
Lundbohm har tyvärr inte visat mer, iaf inte på hemmaplan. (Såg iofs inte hans "fyrverkeri" borta i Borås.)
Last edited by Bruno on 12 October 2008, 22:52, edited 1 time in total.
Charlamov
Forumterrorist

Post by Charlamov »

Utan Lundbohms 3 mål i Borås hade Lakers haft 3 pinnar mindre...

Utan Lundbohms mål mot Troja så... :wink:
”Demokrati är det fenomen då det inkompetenta flertalet
ges möjlighet att välja det korrupta fåtalet.”

G. B. Shaw
PeacE_FroG
Forumamatör

Post by PeacE_FroG »

Lundbohm hit o Lundbohm dit... vad han presterar skall väl vara osagt, han blandar bra prestationer med lite mindre bra prestationer.. DET VIKTIGASTE ÄR VÄL FÖR TUSAN ATT VI LIGGER OTROLIGT BRA I TABELLEN, OCH MR LUNDBOHM KANSKE ÄR VÄLDIGT NYTTIG OFF ICE.. han kanske tvättar de andras bilar i laget eller nått :lol:
KalleB
Forumdemon

Post by KalleB »

NEDOMANSKY wrote:Ändra ALDRIG ett VINNANDE LAG :ajabaja:

Skaffa Brevlådor, somliga kommer att sitta med Skägget i dessa :whistle:
Håller med neddo fullt ut!

Börjar Vi ändra laget nu blir spelarna oroliga, det kommer att märkas på isen. En bra känsla i laget är jävligt viktigt.
Växjö: Europas Orangeaste Stad
Anders83
c/o LL´s Forum

Post by Anders83 »

Skiter fullständigt fan i vad lundbohm var TÄNKT som när vi har Rosén ihop med CJ och Fimpen.

Duger gott med att Lundbohm petar in hattrik i skitmatcherna och räddar dagen 8)
SMSa pct till 72550 så bidrar du med 50:- till en mer färgglad läktare
Manglaren
Forumamatör

Post by Manglaren »

Tjena!!

Tillbaks igen efter min exil:)

Första matchen för året igår gutt med seger och bra spel efterhand.

Lundbohm tyckte jag var bra igår, speciellt i första perioden då många andra hade svårt så gick han in och visade kyla höll i pucken och flyttade upp spelet. Poängen uteblev men håller han den här nivån så ska han ju givetvis vara kvar i Växjö
C70T5
c/o LL´s Forum

Post by C70T5 »

Brunkar-Bohmb fortsätter att hålla sig borta från poängprotokollet. Igår så fanns han ju inte ens med i utvisningsprotokollet. Om inte Brunkar-Bohmb hade smackat in tre kassar mot bottenlaget Borås HC så hade hans välbetalda statistik varit fantastiska 1+3 på TIO matcher.

Hockey -/krona är en sak. (Hedminator)

Krona -/hockey är en sak. (Brunkar-Bohmb)
Varanen wrote:Efter Nybro-matchen (21/9) var jag beredd att ge Lundbohm en månad till och ser man till VLH:s spelschema avkunnar jag min dom efter Norrlands-turnén (19/10). Vi har hemmamatch mot Mariestad den 24 oktober, men jag anser att matcherna fram dit skall räcka.
Jag ser med spänning fram emot Hockeyproffessorns avhandling. ;)

/T5!!
erok
c/o LL´s Forum

Post by erok »

Finns det pengar till en ny spelare av stigs eller podins klass. Är svar ja så handla är svar nej så införskaffa
Last edited by erok on 18 October 2008, 15:46, edited 1 time in total.
Anders83
c/o LL´s Forum

Post by Anders83 »

Hela laget höll sig borta ifrån protokollet igår.... 7 MSEK xnoll poäng = Sparka hela laget .... typ
Niles
c/o LL´s Forum

Post by Niles »

Håll i varenda krona som det vore den sista. Vi har ett kanonlag, det bästa vi haft. Ha en kul säsong och glöm inte att man kan förlora även i detta spelet. Inte alla som kan hantera det. Kör hårt :golfclap:
Last edited by Niles on 18 October 2008, 15:50, edited 1 time in total.
erok
c/o LL´s Forum

Post by erok »

Ja du ser C 70. Tycker vi behåller laget. Siktar på plats 7. Spara å skaffa buffert fram till den dagen Växjö har en ordentlig hall. Sen jävla kan vi bygga lag
C70T5
c/o LL´s Forum

Post by C70T5 »

Haha, ni är för roliga. Klanskribenterna ovan hugger och kör oneliners i vanlig ordning och klyschorna yr i backen.

Jag tycker inte att Växjö Lakers representationslag är dåligt. Starten som Krigarna har fått denna säsongen är sensationellt jävla bra.

Men man skall väl för i helvete kunna förvänta sig att en ARTISTSPELARE som är hitvärvad under skattemässiga former levererar poäng! Det är ju en jävla tur att laget i sig är så pass homogent och överlag sniperaktigt som det är - alla kedjor levererar. För att förlita sig på en überstjärna från finska ligan som är kanadick med en svenskklingande namn och som fyller portmonnän full vareviga månadsslut är inget att räkna med. Iaf inte i poängprotokollet.

/T5!!
erok
c/o LL´s Forum

Post by erok »

Förvänta sig kan man alltid göra. Vist i hästafittan hade jag med önskat att han gort mer poäng än vad han hitentills gort. Hade också önskat att Nollan hölls igår. Hade önskar att lakers inte haft 7 mkr utan snarare 70. Önskar att hallen tagit 10.000 per. Man kan inte få allt
Niles
c/o LL´s Forum

Post by Niles »

Tycker inte han är så dålig faktiskt. Bestitter en hel del skills som inte alla i laget har.
Anders83
c/o LL´s Forum

Post by Anders83 »

C70T5 wrote:Haha, ni är för roliga. Klanskribenterna ovan hugger och kör oneliners i vanlig ordning och klyschorna yr i backen.

Jag tycker inte att Växjö Lakers representationslag är dåligt. Starten som Krigarna har fått denna säsongen är sensationellt jävla bra.

Men man skall väl för i helvete kunna förvänta sig att en ARTISTSPELARE som är hitvärvad under skattemässiga former levererar poäng! Det är ju en jävla tur att laget i sig är så pass homogent och överlag sniperaktigt som det är - alla kedjor levererar. För att förlita sig på en überstjärna från finska ligan som är kanadick med en svenskklingande namn och som fyller portmonnän full vareviga månadsslut är inget att räkna med. Iaf inte i poängprotokollet.

/T5!!

http://www.vaxjolakers.se/website1/1.0. ... 2_grp-s1/3

"Vad gäller nyförvärven har du tidigare sagt att de spelare som är kvar att värva är spelare med potential att göra 30 poäng per skaft. Gäller detta fortfarande och kan du berätta något för oss om hur det går i sökandet?
- 30 poäng per kille är i allra högsta grad aktuellt, det är detta och ingenting annat som gäller. Och sökandet går sakta men säkert framåt. De spelare vi har siktat in oss på har kanske fått kontraktsförslag från två klubbar i DEL (tyska förstaligan), någon klubb i SM-liiga (finska förstaligan) och ett par-tre allsvenska klubbar, varför det kan ta lite tid."

Som JAG ser det så ska Lundbohm svara för minst 30 poäng för att värvningen skall anses som godkänd varken mer eller mindre . klarar han dessutom över 33 poäng så har han uppnåt mer än vad Peter Ström gjorde som var vår 1:e center förra året.

Våran kära Rodert Rosén har visat sig vara flera klasser bättre än förra året och det är kanske svårt att förutse att han helt plötsligt trollar värre än någonsin med pass som sitter på bladet från alla håll och kanter och det hade nog inte evert räknat med i hängmattan med gössern i näven .
erok
c/o LL´s Forum

Post by erok »

Sparka han :wink:
C70T5
c/o LL´s Forum

Post by C70T5 »

Bohmb har hittills varit en besvikelse. En dyr sådan. Och detta säger jag inte i frustration pga vi torskade mot Löven igår med andrakeeperna mellan stolparna. Utan Lundbohm levererar inte.

OM Bohmb kommer upp i trettio poäng när förserien är avklarad så är det en JÄVLA bedrift. Det känns som att Chief Evert kommer att få äta upp sina brekäftade ord.
zorro
Forumentusiast

Post by zorro »

[quote="C70T5"]Brunkar-Bohmb fortsätter att hålla sig borta från poängprotokollet. Igår så fanns han ju inte ens med i utvisningsprotokollet. Om inte Brunkar-Bohmb hade smackat in tre kassar mot bottenlaget Borås HC så hade hans välbetalda statistik varit fantastiska 1+3 på TIO matcher.

Ska man då vara ärlig så tappade Rahm in två av puckarna... :?
Anders83
c/o LL´s Forum

Post by Anders83 »

Hur mycket kostar Lundbohm Lakers då? artistkontrakt för all del men är han dyrast i Lakers ??
C70T5
c/o LL´s Forum

Post by C70T5 »

Vad tror du själv - tror du att Bohmb är här för att svinga flaggan på isen innan matchstart?

/T5!! :oops:
NEDOMANSKY
Inaktiverad användare

Post by NEDOMANSKY »

Självklat är Lundbohm en besvikelse så här långt, utan Lagets överraskande poängplockande så hade han sannolikt vinkats av redan.

Lundbohm har skills precis som McConvey i fjol, tids nog kommer dessa att innebära poäng och då inte bara i den personliga kolumnen.

Gandalfs inklampande som 1:E Center och Lindhagen kliv uppåt har gett Lundbohm avlastning och en annan roll än den som var tänkt från början enligt Mig.

STIG är för bra för HA, tyvärr :(
In Hinkum Veritas
Post Reply