HALVA POTTEN!!!
Moderators: AHammarstedt, Klonis, PutteA, Moderator
HALVA POTTEN!!!
Nu ska vi tillsammans göra ett allvarligt försök att få fart på denna.
Min tanke är att på 10 företag ska en person ta ansvaret för att sälja ett häfte på 50 lotter till varje hemmamatch .Skulle vi lyckas med detta skulle potten vara på 5.000 kr innan försäljningen i hallen börjar.
Det finns inget krav att du behöver sälja slut häftet utan Du redovisar till mej innan matchstart vad Du lyckas sälja.
.Gör nu ett försök och teckna er för detta så ska jag se till att Ni får häften
Vi som ställer upp på detta är:
1.Alfax.
2. Klonis .
3.Bamse-78.
4.Serra.
5.Putte
6.
7.
8.
9.
10
Jag fyller gärna på listan!![/b]
Min tanke är att på 10 företag ska en person ta ansvaret för att sälja ett häfte på 50 lotter till varje hemmamatch .Skulle vi lyckas med detta skulle potten vara på 5.000 kr innan försäljningen i hallen börjar.
Det finns inget krav att du behöver sälja slut häftet utan Du redovisar till mej innan matchstart vad Du lyckas sälja.
.Gör nu ett försök och teckna er för detta så ska jag se till att Ni får häften
Vi som ställer upp på detta är:
1.Alfax.
2. Klonis .
3.Bamse-78.
4.Serra.
5.Putte
6.
7.
8.
9.
10
Jag fyller gärna på listan!![/b]
Last edited by alfax on 12 October 2008, 16:30, edited 3 times in total.
Ingen match är spelad förrän den är slut!
-
- c/o LL´s Forum
Vet inte om försälningen blev så lyckad på stan faktiskt. Regnigt å grått. Lite folk runt tältet dom få timmarna jag var där. Lite trist att tältet står där det står. Känndes som det var mer tryck på människor längre upp på gatan. Men hoppas att damen som tog över när jag körde sålde några fler. Men våfflan och Lakerskorven var god. Bra låtar i högtalaren. Detta kan bli bra framöver.
Skaffa dig ett tipskort på svenska spel. Gå via sponsorhuset. 100 kr till Lakers
-
- c/o LL´s Forum
Fattar fan inte hur de gör. Ja att de säljer förstår jag men hur?????
Tvingar dom folk under pistolhot eller vad????
http://www.troja-ljungby.com/ovrigt/halva-potten/
Kan ju vara så att rika Bönder har råd med att köpa en lott medans vi fattiga statsbor måste vända å vrida på varenda krona
Tvingar dom folk under pistolhot eller vad????
http://www.troja-ljungby.com/ovrigt/halva-potten/
Kan ju vara så att rika Bönder har råd med att köpa en lott medans vi fattiga statsbor måste vända å vrida på varenda krona

Skaffa dig ett tipskort på svenska spel. Gå via sponsorhuset. 100 kr till Lakers
-
- c/o LL´s Forum
Ja att köra 12 mil för att sälja så få lotter som jag gorde känns totalt meningslöst. Att försöka sälja halvapotten när jag är i Älmhult känns än mer meningstlös nu när troja har gått upp. Men som sagt. Den dan vi bestämmer oss för att fylla stan med lottförsäljare så är jag på helt klart.
-
- c/o LL´s Forum
Ronny lotterna säljs inte bara i hallen. I ljungby säljs det lotter på stan.
Absolut inget negativt bara possitivt som synes på era försälningsiffror.
Skulle det enbart säljas i hallen betyder det att var annan person skulle köpa minst en lott som är i sunnerbehov
Absolut inget negativt bara possitivt som synes på era försälningsiffror.
Skulle det enbart säljas i hallen betyder det att var annan person skulle köpa minst en lott som är i sunnerbehov
-
- c/o LL´s Forum
% messig sett så är chansen betydligt större att vinna 10.000 kr på halvapotten än på triss. Finns 40 st 10.000 kr vinster på 2.000.000 trisslotter. Chansen att vinna detta är 0.00002
Medans på halvapotten är chansen 0.001 om det är 1000 lotter ute.
Medans på halvapotten är chansen 0.001 om det är 1000 lotter ute.
-
- c/o LL´s Forum
Jo eftersom det bara är 5 pers som jobbar på lite större företag i växjö tyvärr om man kollar på hur många som är uppskrivna på listan. Förstår nu varför det gnälls om parkeringsavgiftenRonnyRasp wrote:Vad har det med saken att göra?! Vad jag vet så säljs bara dessa lotter på matcherna....Men jag kan ha fel...erok wrote:Kan det vara så att det finns fler stora företag i Ljungby då?
Försällningställerna är vi som säljer lotter och vi vet var potten var föregående match den ropas ju ut i högtalarna.erok wrote:Alfax. Varför inte fråga klubben om de kunde göra några informationsblad om hur mycket halvapottenvinsten var föregående match å lägga dessa infolappar på försälningställerna
Ingen match är spelad förrän den är slut!
-
- c/o LL´s Forum
Jo det är därför man blir påhoppad av halvapottenförsäljare när man är på gallerian i ljungby
Publiksiffran mot AIK var 1917 pers. Antalet lotter som såldes var 1020. Ja då måste det vara ett jävla tryck efter lotterna i hallen. Bra jobbat 
Visar bara att Ljungbyborna är mer köpstarka än växjöborna om det endast säljer lotterna i hallen
Eftersom vi har ett snitt på 2400 så skulle Halvapotten ligga på ca 17.000 i gämförelse i växjö ishall. För tror inte att alla som köper lotterna är i hallen matchdagen

Visar bara att Ljungbyborna är mer köpstarka än växjöborna om det endast säljer lotterna i hallen

Eftersom vi har ett snitt på 2400 så skulle Halvapotten ligga på ca 17.000 i gämförelse i växjö ishall. För tror inte att alla som köper lotterna är i hallen matchdagen