ROMÖ

Här sprider vi, ventilerar och bekräftar de rykten som uppstår i samband med de olika lagens spelarförluster och värvningar.

Moderators: AHammarstedt, Klonis, PutteA, Moderator

bävern
Forumamatör

Att ingen fattar

Post by bävern »

Att ingen fattar att Romös avhopp var planerat sedan länge och för att Lakers inte skulle sätta några käppar i hjulet så sades det vara brist på motivation , Sundsvall skulle inte haft en chans att lösa han ifrån kontraktet. Det luktar fulgrej lång väg
Niles
c/o LL´s Forum

Post by Niles »

Eller så var det inte det. I vilket fall som helst vet ju inte du nåt om det..heller.
Anders83
c/o LL´s Forum

Post by Anders83 »

Fulgrej? Jo han tackar förstås av supportrar och klubben med gråten i halsen då .... Det enda det luktar är BÄVER
zorro
Forumentusiast

Post by zorro »

Om han nu hadde blåst Växjö. Hadde han väl inte haft nåt emot att möta
dom i serien heller..
Lalin
c/o LL´s Forum

Post by Lalin »

Romö har varit på lokala radiosändningar idag :D

Behöver jag säga att han upprepade vad jag har sagt :wink: Han la även till att Lakers alltid har ställt upp för honom. Lakers gav tydligen även sitt godkännande.

http://www.sr.se/cgi-bin/kronoberg/nyhe ... el=2220334
Blueshirts United
bävern
Forumamatör

Post by bävern »

Känner nog den mannen mer än de flesta av er ! :P
Boomer
Forumdemon

Re: Att ingen fattar

Post by Boomer »

bävern wrote:Att ingen fattar att Romös avhopp var planerat sedan länge och för att Lakers inte skulle sätta några käppar i hjulet så sades det vara brist på motivation , Sundsvall skulle inte haft en chans att lösa han ifrån kontraktet. Det luktar fulgrej lång väg

hmmm han fyttade på grund av jobbet ! Han sa aldrig att det var motivationen som svek.

Helt ok att han vill avsluta sin resa där den började.
[size=150][b]HOCKEY ÄR TOKSKOJ[/b][/size]
Lakers00
Forumterrorist

Post by Lakers00 »

bävern wrote:Känner nog den mannen mer än de flesta av er ! :P
Va kul, hälsa honom.
-Vill ni se Hockey med fart? Växjö HC såklart!!-
Varanen
c/o LL´s Forum

Post by Varanen »

bävern wrote:Att ingen fattar att Romös avhopp var planerat sedan länge och för att Lakers inte skulle sätta några käppar i hjulet så sades det vara brist på motivation , Sundsvall skulle inte haft en chans att lösa han ifrån kontraktet. Det luktar fulgrej lång väg
Du tillhör en trist tradition inom sportvärlden där livegenskap hyllas och där traditionen bjuder att alla spelare som lämnar det egna laget skall baktalas till varje pris. Personligen tycker jag hela affären har skötts oerhört snyggt av både VLH, och inte minst, Martin Romö själv. Jag har alltid betonat vikten av ömsesidighet och här får vi ett utmärkt exempel på detta.

Martin Romö är en spelare som förtjänar all respekt för det han gett VLH både på och utanför isen. Det är bara att gratulera Sundsvall till sin värvning vars värde kommer visa sig när säsongen summeras. Jag önskar det fanns fler av Martin Romös kaliber inom hockeyns, ibland, cyniska värld.
Lalin
c/o LL´s Forum

Post by Lalin »

Rys! :wink:
Blueshirts United
Lakersfan_03
c/o LL´s Forum

Post by Lakersfan_03 »

kan tyckas osnyggt att säga att han ej ska fortsätta med hockeyn och sedan skriva på för sundsvall , hade det varit någon annan hade man tyckt det var fult och osportsligt, men Romö har gjort så mycket för klubben VLH.
När han kommer till lakerdome får han applåder , och det räcker.
"- Jag kan ärligt talat säga att det var en av de bästa tiderna i mitt liv." / Shjon Podein om tiden i Växjö
Lakersfan_03
c/o LL´s Forum

Post by Lakersfan_03 »

Läste att han inte kommer delta i matcher mot VLH , fin gest
"- Jag kan ärligt talat säga att det var en av de bästa tiderna i mitt liv." / Shjon Podein om tiden i Växjö
Anders83
c/o LL´s Forum

Post by Anders83 »

Absolut en fins gest men va fan finns det någon i Lakers som inte hade velat se honom på isen ändå? Jag tycker absolut att han skall äntra isen mot VLH ser inget hinder för detta men det e ju hans egna beslut så då får det ju vara liksom .
Stoffe
Forumdemon

Post by Stoffe »

http://dagbladet.se/sport/1.85009
Fan man saknar honom redan :cry:
Once a laker, always a laker!
Varanen
c/o LL´s Forum

Post by Varanen »

Nästan lite synd att Martin Romö inte spelar mot oss. -22 i +/- och sämst i Sundsvall med det. :oops: Vi slipper hans tekningar i alla fall.

Man kan ju lugnt konstatera att mitt omdöme om kapten Romös betydelse för Sundsvall inte riktigt blev som jag tänkt mig.
Varanen wrote:Det är bara att gratulera Sundsvall till sin värvning vars värde kommer visa sig när säsongen summeras.
Måste finnas någon förklaring. Är det någon som vet något?
PutteA
Styrelsen Lakers Lakejer

Post by PutteA »

Nånting märkligt är det. Noterade ganska tidigt att han förekom högt upp i utvisningsligan. Just nu har han skrapat ihop exakt dubbelt så många minutrar i Sundsvall som han satt som mest i VLH. 92 minuter har han nu, och säsongen 05/06 hade han 46 min i VLH. Sämst +- och mest utvisningsminuter i Sundsvall så här långt. Vad har hänt Romö??
Så är det med det, som det
är, me det som är, så är det
:idea:
alfax
c/o LL´s Forum

Post by alfax »

Jag såg matchen Sundsvall -Troja på Tv och inte var det den Romö vi såg i lakers då,inte alls samma gnista i honom som det var i Lakers.
Tror han tar detta som ett avslutningsår inom hockeyn..
Ingen match är spelad förrän den är slut!
Post Reply