Vem kan man lita på

Här diskuterar du allmänt hockeysnack.

Moderators: AHammarstedt, Klonis, PutteA, Moderator

PMK1
Forumamatör

Vem kan man lita på

Post by PMK1 »

Jag tycker situationen med Lakers ekonomi börjar bli lite väl otydlig.

Först fick vi oss inpräntade att skulderna försvann i och med enkronasmatchen mot Leksand. En miljon kronor kom då in.

Sedan visade det sig att underskottet var betydligt högre. 2.5 miljoner samlade sponsorer och supporters in. Med de här pengarna skulle den ekonomiska krisen vara avblåst.

Nu visar det sig att klubben faktiskt behöver 3.5 miljoner.

I dagsläget litar jag inte på någon.

För en gång skull.

TALA OM HUR MYCKET SOM SAKNAS!!!!
Talismanen
c/o LL´s Forum

Post by Talismanen »

Håller fullständigt med. Jag är superglad att detta verkar gå hem och att folk är villiga att pynta in pengar och satsa på klubben. Men VA FAN! Här dyker det upp 1 mille precis i slutet. Mörkar dom såhär för oss eller är det verkligen så illa att skiten är så fucked up att det helt plötsligt kan dyka upp 1 mille till i skuld?

Jag säger bara till dom som "lämnade" detta i spillror. Ni som misskötte detta så andra har fått röja undan efter, så andra har fått slita dag och natt och privatpersoner/supportrar som ställt upp i världsklass. TRÄD FRAM OCH BERÄTTA!!! Berätta vad som hänt, vad/hur ni gjort och VARFÖR. Gör ni inte det så kommer ni alltid vara ena jävla råttor. Det ni gjort är oförlåtligt men genom att tala ut och berätta för oss trogna supporters kan ni iaf rädda en liten droppe av er mycket snart uttorkade värdighet.
erok
c/o LL´s Forum

Post by erok »

Är väl inget å fundera på. Kubben var ju aldrig i närheten av en KK. Nu kör vi så det ryker med den insamling som fortfarande lever så att vi kan vara med å slåss om en elitseriplats framöver.
Skaffa dig ett tipskort på svenska spel. Gå via sponsorhuset. 100 kr till Lakers
Räven
c/o LL´s Forum

Post by Räven »

Ett rent bedrövligt sätt som ekonomin har skötts på, kan man med lätthet konstatera. Man kan väl ha en stilla undran om det har funnits den minsta lilla struktur i föreningen, speciellt när det gäller ekonomin? Icke det minsta, lär nog svaret bli!
"Var dig själv, det finns redan så många andra"
Fredrik R
c/o LL´s Forum

Post by Fredrik R »

Lyxfällan hade kanske varit en bra ide innan Öman kom in och räddade klubben. :lol:

Skämt åsido, just nu är jag bara förbannat glad att det finns sådana själar som Öman inom VLH, dock hoppas jag att det kommer en och annan förklaring på årmötet imorgon.

Nu kör vi mot Bättre och ljusare tider!
Lalin
c/o LL´s Forum

Post by Lalin »

Fredrik R! Du sammanfattar det jag skulle ha sagt idenna tråd på ett bra sätt! :wink:

Forza VLH :hbang:
Blueshirts United
PutteA
Styrelsen Lakers Lakejer

Post by PutteA »

Oavsett vad skuldbördan är och var, så har vi fått en ledning i vår kära klubb som är riktiga proffs på detta. Jag känner mig tryggare än någonsin, trots den extra miljonskulden. Nån eller några har skött detta oerhört illa, men det är historia nu!!!!
Så är det med det, som det
är, me det som är, så är det
:idea:
Putte#24
c/o LL´s Forum

Post by Putte#24 »

Jo, huvadsaken är ju trots allt att det finns en lösning och att precis ALL skit rensas bort till slut.

Efter imorronkväll är det nya tider!
Anders83
c/o LL´s Forum

Post by Anders83 »

Får passa på att spy lite här inne oxå.

Pinsamt att det skulle dyka upp ÄNNU mer precis innan målgång så vi ska vara VÄLDIGT glada över att Öman is back! med besked!!

Rent ut sagt förjävla dåligt av föregående idioter! skiter fullständigt i hur mycketdom jobbhat extra när man äventyrat klubben på detta sätt :wallbang:

dom ansvariga bör packa väskan ifrån stan och bosättta sig snågonstans där det inte finns hockey så dom inte kan sabba mer :evil:

så nu har man spytt ur sig det i alla fall sen är det bra med saken och jag ser FRAMMÅT nu med Öman i spetsen och förhoppningsvis ett stabilare Lakers med krigare som har blodsmak i munnen , hoppas alla känner likadant att det är FRAMMÅT som gäller nu hänt är hänt och hoppas för allt i världen att det ALDRIG sker igen .
Boomer
Forumdemon

Post by Boomer »

Nu är det nya tider :D Bort med det gammla och in med det nya ! Nu ser vi fram i mot en härlig säsong.

FORZA LAKERS
[size=150][b]HOCKEY ÄR TOKSKOJ[/b][/size]
Blixten
Forumamatör

Post by Blixten »

Självklart har den tilltänkta styrelsen mörkat att skulden är så stor som 3,5 miljoner.

Hade varit svårt att få hjälp att få in några pengar överhuvudtaget om de kört med helt öppna kort och talat om att underskottet är så gigantiskt.

2,5 miljoner var för jävligt, men detta är fan katastrof hur illa framför allt Ländell har skött sitt jobb!
Fattar bara inte vem som rekryterade karln, han var usel redan som knäckebrödförsäljare.

Och alfax: Jag tänker inte be om ursäkt för att jag hänger ut Ländell, han hade lön från föreningen och då har man rätt att ge skit när någon gör ett dåligt jobb.

Nu ser vi framåt och bankar skiten ur konkurrenterna kommande säsong i
ALLSVENSKAN!
Charlamov
Forumterrorist

Post by Charlamov »

Jag tror nog att det enda dåliga Ländell gjorde va att omge sig med inkompetenta medarbetare samt att han tog på sig för mycket uppgifter som han förmodligen inte var byxad att hantera.

Det är nog andra personer som ska schavotteras för skulden till uppkommen situation.
”Demokrati är det fenomen då det inkompetenta flertalet
ges möjlighet att välja det korrupta fåtalet.”

G. B. Shaw
Blixten
Forumamatör

Post by Blixten »

Fullt möjligt att det är som du säger charlamov, men han är ändå till stora delar ytterst ansvarig för den situation som uppstått.
Charlamov
Forumterrorist

Post by Charlamov »

Det är styrelsen som är ytterst ansvarig.
”Demokrati är det fenomen då det inkompetenta flertalet
ges möjlighet att välja det korrupta fåtalet.”

G. B. Shaw
PutteA
Styrelsen Lakers Lakejer

Post by PutteA »

Precis Challe, det är ytterst styrelsen som har det slutliga ansvaret. Ländell va klubbchef och tog sina order från styrelsen. Inte ens en klubbchef kan ta egna beslut i en förening. Så att ge en enskild person skulden för detta är fel. Det är dom tidigare styrelserna som får bära hundhuvudet.
Lalin
c/o LL´s Forum

Post by Lalin »

Det är bekvämmare att dela upp skuldbördan på ett antal huvuden :wink:

Vem kan man lita på? Jag litar på Anders Öman och Marchal :)

Detta sagt av en som knappt litar på sin morsa :lol:

Stavfel Serra? Jag trodde det stavades så :oops:

Rätt nu? :? :roll:
Last edited by Lalin on 28 May 2008, 13:04, edited 2 times in total.
Blueshirts United
serra
c/o LL´s Forum

Post by serra »

Vad är en "mossa"? :)
Snart nära dig...en ny hall
Varanen
c/o LL´s Forum

Post by Varanen »

Det handlar inte om bekvämlighet utan om de regler som styr hur föreningen leds och var ansvaret ligger, dvs stadgarna. Det är oerhört viktigt att man har klart för sig hur det ligger till INNAN man utkräver ansvar från än den ena än den andra.
Räven
c/o LL´s Forum

Post by Räven »

Om man ska spetsa till det lite, så borde ett par av styrelsena inte ha fått ansvarsfrihet. Jag vill inte nämna vilken/vilka som hade ordförandeskapet då, men jag tror nog att flera vet vem jag syftar på. Jag vill inte att hans namn ska diskuteras här, men det har varit Kalle Anka, som har agerat.

Dessutom gär det inte att vrida klockan tillbaka heller.
"Var dig själv, det finns redan så många andra"
C70T5
c/o LL´s Forum

Post by C70T5 »

F.d Ordförande Mats Elmlund har väl inte direkt gjort sig känd som någon raketforskare inom föreningslivet - det torde väl de flesta vid det här laget veta. Denne mans verksamma tid inom VLH kommer definitivt inte att gå till historien som något positivt.

/T5!!
Last edited by C70T5 on 28 May 2008, 14:38, edited 1 time in total.
[b][size=134]TALA ÄR GULD - TIGA ÄR SILVER[/size][/b]
calle73
Forumdemon

Post by calle73 »

Man kanske ska döpa om laget till Växjö Marshals ;) ;)
Dräkterna designas med en sheriffstjärna och ett porträtt av Chuck Norris :lol:
91:an Hjalmarsson
Hatapopcornssupportrar
Forumproffs

Post by Hatapopcornssupportrar »

Första inlägget i denna tråden säger det mesta, ni har verkligen blivit rövk------- av Lakersfolket, ryggsäcken först, sedan 2.5 mille, sedan helt " plötsligt " råkade dom hitta en miljon till... Himla otur...
Lalin
c/o LL´s Forum

Post by Lalin »

Popcorn är gott :lol:
Blueshirts United
Anders83
c/o LL´s Forum

Post by Anders83 »

Hatapopcornssupportrar wrote:Första inlägget i denna tråden säger det mesta, ni har verkligen blivit rövk------- av Lakersfolket, ryggsäcken först, sedan 2.5 mille, sedan helt " plötsligt " råkade dom hitta en miljon till... Himla otur...

Du tror verkligen att allt fanns färdigt och i ordning papprena på lakers kontor eller?

Du är ju mer korkad än va jag trodde... DET HAR VARIGT KAOS med pengarna och dom har inte haft en susning om någonting och då är det väl inte så konstigt att det dyker upp ännu mer eller?

Det finns hjärta för hockeyn i växjö det är därför dom finns kvar nu och det enda som spelar roll är framtiden. Man kan tro att du är GRÖN av avund
Talismanen
c/o LL´s Forum

Post by Talismanen »

Höddu du ditt lilla pattrask. Röv........ eller inte. Vi visade med råge att hockeyn är stor i Växjö och att den är här för att stanna. Du säger dig hata popcornsupportrar, tänk det gör vi med.
Hatapopcornssupportrar
Forumproffs

Ehm, det jag menar är att OM jag hade varit supporter hade jag varit vansinnig och krävt SVAR av dom ansvariga, DET är vad jag menar, sedan är det förstås bra att ni ställt upp för er klubb, så tror ni misstolkar vad jag menar...

Sedan har jag lite svårt att vara grön av avund när VI ska möta Frölunda,Djurgården och company och ni ska möta nybro osv... :)
Anders83
c/o LL´s Forum

Post by Anders83 »

Klart vi är förbannade över hur föreningen skötts men varför gräva i allting nu i efterhand? visst fan är det sjukt dåligt men nu är det nya grabbar och nya tag finns inget att deppa över.

Det var Ömans nya gäng alla hoppdes på och har förväntningar på därav en lyckad insamling.

Ingen la pengar för att rädda arslet på de andra idioterna :evil:

ps, grön av avund syftade på ditt lags färger
Last edited by Anders83 on 28 May 2008, 19:13, edited 1 time in total.
PutteA
Styrelsen Lakers Lakejer

Post by PutteA »

Är det någon som hävdat att du borde vara grön av avund???
Hatapopcornssupportrar
Forumproffs

Ja Putte..läs ovanför... " Det finns hjärta för hockeyn i växjö det är därför dom finns kvar nu och det enda som spelar roll är framtiden. Man kan tro att du är GRÖN av avund "

Bra ni ställt upp för ert lag ekonomiskt absolut !
A-sta
Forumdemon

Post by A-sta »

Varanen wrote:Det handlar inte om bekvämlighet utan om de regler som styr hur föreningen leds och var ansvaret ligger, dvs stadgarna. Det är oerhört viktigt att man har klart för sig hur det ligger till INNAN man utkräver ansvar från än den ena än den andra.
En styrelse har alltid yttersta ansvaret, Varanen.
Ryssen har helt rätt i sin analys.
Så vi har just nu räddat X antal styrelserepresentanter från en skuld på 3,5 miljoner, som de skulle haft en kontrollbalansräkning på.
Nu kommer nog Lakers att gå stärkta ur detta, då jag är ganska säker på att det finns flera personer som är villiga att investera 1 miljon.
PutteA
Styrelsen Lakers Lakejer

Post by PutteA »

Hatapopcornssupportrar wrote:Ja Putte..läs ovanför... " Det finns hjärta för hockeyn i växjö det är därför dom finns kvar nu och det enda som spelar roll är framtiden. Man kan tro att du är GRÖN av avund "

Bra ni ställt upp för ert lag ekonomiskt absolut !
Jag var inte direkt en stjärna i svenska i skolan, dock ser jag ju här en viss skillnad. Personen i fråga påpekar att man kan TRO ATT DU ÄR grön av avund, han säger inte att du BORDE VARA grön av avund!!!???
Varanen
c/o LL´s Forum

Post by Varanen »

A-sta wrote:
Varanen wrote:Det handlar inte om bekvämlighet utan om de regler som styr hur föreningen leds och var ansvaret ligger, dvs stadgarna. Det är oerhört viktigt att man har klart för sig hur det ligger till INNAN man utkräver ansvar från än den ena än den andra.
En styrelse har alltid yttersta ansvaret, Varanen.
Ryssen har helt rätt i sin analys.
Så vi har just nu räddat X antal styrelserepresentanter från en skuld på 3,5 miljoner, som de skulle haft en kontrollbalansräkning på.
Nu kommer nog Lakers att gå stärkta ur detta, då jag är ganska säker på att det finns flera personer som är villiga att investera 1 miljon.
Tack för infon a-sta, men jag vet att styrelsen är ytterst ansvarig. Mitt inlägg var inte riktat mot Charlamov utan mot de som utkräver huvudansvar från än den ena än den andra. Otydligt av mig.
A-sta
Forumdemon

Post by A-sta »

Ökej Varanen.
Att hänga vissa personer utanför styrelsen är bara okunnskap.
NEDOMANSKY
Inaktiverad användare

Post by NEDOMANSKY »

Mossa-ka är Jättegott, eller hur serra?
In Hinkum Veritas
serra
c/o LL´s Forum

Post by serra »

Ja U.Z, det är det...:)
Snart nära dig...en ny hall
Post Reply