Spelprogram
Moderators: AHammarstedt, Klonis, PutteA, Moderator
Spelprogram
http://www.hockeyallsvenskan.se/HockeyA ... 0datum.pdf
Nu är det klart...
Nu är det klart...
Re: Spelprogram
Härligt med många derbymatcher hemma. T*oja, OIK och Åhgren! Underbart! Härligt att dom tänkt angående bortamatcher iår. Umeå fredag Sundsvall söndag! BRA!!! Nu är det bara hoppas vi får full följa schemat 

Once a laker, always a laker!
Matchen AIK borta kommer bli riktigt tuff, en värdemätare med tanke på AIK:s satsning! Nye erfarne tränaren Melin har nog en del press på sig och vill nog vinna och därmed visa vad han går för inför deras hemmapublik i premiären.
Härligt att första hemmatchen börjar med en derbymatch. Wow!..Wow wow!
Ja nu när gnaget storsatsar så kanske dom har 300 i publiken. Stark!!!!!Komodoödlan wrote:Matchen AIK borta kommer bli riktigt tuff, en värdemätare för att se hur Lakers fungerar med sitt nya lag! Nye erfarne tränaren Melin har nog en del press på sig och vill nog vinna och därmed visa vad han går för inför deras hemmapublik i premiären.
Once a laker, always a laker!
va fan hänger ni inte på Mejeriet?röd-vit wrote:Brukar vara tvärtom i Ljungby var det gäller fredagar!!Niles wrote:TV4 Sport visade massor med fredagar den gångna säsongen, för övrigt en helt kass dag att spela hockey på.

med tanke på Tv4 sports´s träffsäkerhet gällande match som skall sändas så är dt inget planerat , dem kunde få för sig att ändra match samma dag så det finns garanterat inga fasta matcher på programmet!
men fan va kul det ska (kanske) bli/r med FETE derby i kommande säsong!
jo, en eller 2 ggr per säsong kanske, men när det är fredagsmatch var och varannan vecka blir det ganska trist.röd-vit wrote: Brukar vara tvärtom i Ljungby var det gäller fredagar!!
Vet inte hur många de var, men kanske bortåt ett tusental, och de lät som tiotusen. Supportrar och spelare och ledare älskade varandra där ute på isen. Det var gott att se på.
-
- c/o LL´s Forum
Derby och derby. Jo det är ju derby men som om det är derby är ju en annan sak. Kommer det 50 pers från Nybro är ju det jättekul.Komodoödlan wrote:Matchen AIK borta kommer bli riktigt tuff, en värdemätare med tanke på AIK:s satsning! Nye erfarne tränaren Melin har nog en del press på sig och vill nog vinna och därmed visa vad han går för inför deras hemmapublik i premiären.
Jag har för mig det är onsdagar och fredagarröd-vit wrote:Troja - Lakers på en fredag i Sunnerbohov...Kan bli en skojig match det..
Är det någon som vet vilka dagar det var Tv4 Sport visade matcherna..Har för mig att det brukade vara udda dagar som tisdagar men är inte säker?

KHK = Blekinges Stolthet!
Vad avser lottningen kan man inte få allt. Men det känns som en oförskämt bra lottning ändå. Betydelsefullt att få två ggr hemma mot samtliga Kronobergslag, dels mot några förväntade topplag som Malmö, Mora. Malmö och Mora kan bli riktiga publikmatcher. Hade iofs gärna bytt ut något av Malmö och Mora till Leksand, som "alltid" garanteras fullsatt.
Västerås blir oftast tillknäppta matcher, då kan hemmaplan avgöra.
Västerås blir oftast tillknäppta matcher, då kan hemmaplan avgöra.
fredagsmatcher
i all denna tragedi som vissa ställt till det för lakers, så måste
jag ändå kommentera vårt spelprogram, för jag är helt säker
på att vi fixar det här
Varför får vi återigen så många fredagsmatcher, dessa drar
minst publik jämfört med söndag (som är en gulddag ekonomiskt
för föreningen) samt onsdagar som drar ngt mer än fredagar.
Hellre fler söndagsmatcher kl 16. än fredagkvällar, även om det
kan vara mysigt ibland som en avslutning på en hård arbetsvecka
med tidiga morgnar.
Vissa lag har gynnats med mer söndagsmatcher än andra, vilket
är ganska orättvist ekonomiskt sätt. Dessutom hade Lakers rekord
av fredagsmatcher säsongen 07/08.
jag ändå kommentera vårt spelprogram, för jag är helt säker
på att vi fixar det här

Varför får vi återigen så många fredagsmatcher, dessa drar
minst publik jämfört med söndag (som är en gulddag ekonomiskt
för föreningen) samt onsdagar som drar ngt mer än fredagar.
Hellre fler söndagsmatcher kl 16. än fredagkvällar, även om det
kan vara mysigt ibland som en avslutning på en hård arbetsvecka
med tidiga morgnar.
Vissa lag har gynnats med mer söndagsmatcher än andra, vilket
är ganska orättvist ekonomiskt sätt. Dessutom hade Lakers rekord
av fredagsmatcher säsongen 07/08.
Jag hoppas att Lakers fortfarande finns bland de topp 3 i tabellen till de tre sista omgångarna återstår. Då ser det ut som att vi skulle ha ett beskedligare motstånd än övriga lag. Därmed inte sagt att det finns "lätta" matcher i HA.
2009-02-20 Växjö Lakers Hockey vs. Mariestad Bois Hockey
2009-02-25 Huddinge IK vs. Växjö Lakers Hockey
2009-02-27 Växjö Lakers Hockey vs. Bofors IK
2009-02-20 Växjö Lakers Hockey vs. Mariestad Bois Hockey
2009-02-25 Huddinge IK vs. Växjö Lakers Hockey
2009-02-27 Växjö Lakers Hockey vs. Bofors IK
- Kanslisten
- Forumentusiast