Informations möte i ishallen [Operation rekonstruktion]

Här diskuterar du allmänt hockeysnack.

Moderators: AHammarstedt, Klonis, PutteA, Moderator

Komodoödlan

Post by Komodoödlan »

Eh..ursäkta!? A-sta, du vet väl, att "som man bäddar.." Du är bara motsägelsefull. Såna som du borde veta hut! Och jag ger mig inte! Du kan inte hoppa på mig utan någon anledning.
The London Observer
Forumamatör

Post by The London Observer »

Denna tråd för 3 år sedan kommer i en helt annan dager när vi idag ser resultatet.

http://www.lakerslakejer.com/forum/view ... highlight=

Då var det skattepengar som inte hade betalts och det berodde på att sponsorerna inte hade betalt sina fakturor och att det saknades en klubbchef
Ödmjukhet kan man inte köpa för pengar
carl
Forumdemon

Post by carl »

Det är intressant att läsa gamla trådar....

Med facit i hand ser jag att jag förmodligen underskattade Lakers problematik vid den tidpunkten.
Troja - laget i hjärtat
Niles
c/o LL´s Forum

Post by Niles »

Väldigt vad carl är djupt intresserad av allt som rör Lakers. Tänk om man hade sån energi för vad som händer i grannklubbarna. Gick troja upp eller hur slutade kvalet?
Putte#24
c/o LL´s Forum

Post by Putte#24 »

carl wrote:Det är intressant att läsa gamla trådar....

Med facit i hand ser jag att jag förmodligen underskattade Lakers problematik vid den tidpunkten.
Det gjorde nog de flesta. :cry:

Fan, jag tror det sköttes riktigt dåligt på den tiden...
Satanshelvetsjävlarpiss!!!!!!!! :wallbang:
carl
Forumdemon

Post by carl »

Tack för att du har observerat mitt intresse, niles.

Jag är intresserad av hockey i allämnhet och kronobergshockey i synnerhet. Bara för att jag har mina starkaste sympatier i Troja innebär inte det att jag är ointresserad av all annan klubbhockey.....

Jag tror att du känner till att Troja klarade kvalet. Ironisera över någon annan, tack.
Troja - laget i hjärtat
£ak3rs
Forumamatör

Post by £ak3rs »

Ja du carl, ingen verkar gå säker här längre :oops:
InmeDes
Forumentusiast

Post by InmeDes »

Den utomstående betraktaren noterar den osannolika frustration som präglar forumet efter att ett par tre stycken uttryckt sin tveksamhet till att satsa pengar i ett projekt som dom, i alla fall vad det verkar, inte har särskilt bra koll på, eller så har dom kanske det. Andra väljer att trots noll koll lämna sitt bidrag. Var och en gör sin bedömning. Men vad har dessa par tre stycken för dignitet som gör att alla går i taket så fort dom vidrör tangentbordet. Man undrar stilla. Somliga verkar ha nerverna helt utanpå tröjorna och kastar handskarna för minsta lilla. Till och med en sansad man som Carl åker på en snyting.

Månne beror den hätska stämningen på att många är oroliga att åter igen bli lurade??????
Och livet går vidare på Uda Dan Dara. Vem vinner och vem försvinner? Svaret ges i nästa avsnitt.
Malul
c/o LL´s Forum

Post by Malul »

att vi kan förlora vår stolthet,vår klubb och stor del av våra liv pga av att nån/några har lyckats förstöra Lakers är skäl nog till att vi alla är frustrerade.jag önskar inte någon supporter de känslor jag nu har...
Behandla folk så att de inte kan göra detsamma mot dig.

Växjö Lakersissä!!
InmeDes
Forumentusiast

Post by InmeDes »

Jag och flera med mig vet vilka känslor du snackar om, Malul.
Och livet går vidare på Uda Dan Dara. Vem vinner och vem försvinner? Svaret ges i nästa avsnitt.
Niles
c/o LL´s Forum

Post by Niles »

Var inte tänkt som nån snyting till carl, är bara trött på allt vridande och vändande av varenda händelse man kan hitta och varenda stavelse man kan kommentera. Lycka till med era inlägg och hoppas det går bra för Lakers. Logout.
C70T5
c/o LL´s Forum

Post by C70T5 »

Jag skrev igår att jag hade hört illavarslande rykten angående insamlingen. Och mycket riktigt - men vart får man reda på fakta? Jo, genom att läsa SMP's snuskiga lektyr. Lösnummerlapparna säljer som aldrig förr och hela SMP's hobbyredaktion slår stilettklackarna i taket. Märk väl - vill VLH ha in dollars från de närmast sörjande så är det på representationssidan som det ideligen måste komma upplöpande information kring det prekära läget som råder. Inte en enda stavelse på representationssidan har pletats ner.

Vi och VLH löser detta. Tänk istället på hur pissaktigt svidande det kommer att kännas i belackarnas ögon när Chief Evert presenterar de tre återstående spelarna. Inläggen kommer att rasa in på D.E's blogg och avundsjukan kommer att flöda.

Efter regn så kommer det solsken. Hav förtröstan Lakerskamrater.

/T5!!
[b][size=134]TALA ÄR GULD - TIGA ÄR SILVER[/size][/b]
friberg
c/o LL´s Forum

Post by friberg »

helt klart intressant va det tre sista spelarna är för några men just nu känner ja bara smärta å sorg över hur det står till med vår ekonomi det är ju så man vill börja gråta snyft ,hoppas så helvetes mycket att man får gå på hockey te hösten även om nu chansen är inte så stor men hoppet är det sista som överger en . LAKERS KOMMER ALLTID ATT HA EN PLATS I MITT HJÄRTA hur det än går .
Malul
c/o LL´s Forum

Post by Malul »

man ser ju iaf tydligt att de lakersfans som härjat runt på andra forum verkligen fått oss hatade,aldrig varit med om maken!mif-fansen är ju avgudade i jämförelse!

tyvärr medför ju detta att man tappar respekten för andra supportrar då de när nu tillfället ges är precis så idiotiska som de lakersfansen varit hela tiden som förpestat andra forum.men men,som sagts tidigare,de flesta på detta forum sköter ju sig..

finns Lakers den 27-e maj kommer jag jubla,finns vi inte slutar jag för alltid med klubbidrott och går tillbaka till det eländiga följandet av hockey-VM o liknande..
Behandla folk så att de inte kan göra detsamma mot dig.

Växjö Lakersissä!!
LasseMaja
Forumdemon

Post by LasseMaja »

C70T5 wrote: Jag skrev igår att jag hade hört illavarslande rykten angående insamlingen. Och mycket riktigt - men vart får man reda på fakta? Jo, genom att läsa SMP's snuskiga lektyr. Lösnummerlapparna säljer som aldrig förr och hela SMP's hobbyredaktion slår stilettklackarna i taket. Märk väl - vill VLH ha in dollars från de närmast sörjande så är det på representationssidan som det ideligen måste komma upplöpande information kring det prekära läget som råder. Inte en enda stavelse på representationssidan har pletats ner.

Vi och VLH löser detta. Tänk istället på hur pissaktigt svidande det kommer att kännas i belackarnas ögon när Chief Evert presenterar de tre återstående spelarna. Inläggen kommer att rasa in på D.E's blogg och avundsjukan kommer att flöda.

Efter regn så kommer det solsken. Hav förtröstan Lakerskamrater.

/T5!!
Vad är det jag ska vara avundsjuk på?? :?
Tingsryds AIF
since 1923
RonnyRasp
Forumentusiast

Post by RonnyRasp »

Vi har en ny arbetsmetod att säkerställa ekonomin med. Vi garanterar en vinst på 500.000:- redan nästa år.
Hur kan man garantera en vinst på 500.000:-

Jag kan förstå att man kan budgetera med det men att garantera är lite vågat då det kan inträffa saker som man inte kan styra över...
Komodoödlan

Post by Komodoödlan »

Det kan ju faktiskt vara så av en trolig förklaring, att Öhmans kolleger verkligen kalkylerat att man kan spara till dessa 500´ på grund av sanering i klubben och tillfört mer ideellt arbete.
En annan mindre trolig förklaring finns men kanske inte är så många som tror på det. Det kan vara en "morot" för oss supportrar för att vi ska se ljust på framtiden och för att vi ska lockas "rensa" våra plånböcker samt även lockas att ta lånet.
Roggan
Forumdemon

Post by Roggan »

:ajaj:
Komodoödlan

Post by Komodoödlan »

Jag vet, förstår dig Roggan. Saker man inte vill tro på kan stiga en åt huvudet och då kan man få smygande huvudvärk som du har fått nu :cry: Ett tips: Ta 1-2 Alvedon, max 3ggr/dag. Krya på dig! :wink:
erok
c/o LL´s Forum

Post by erok »

Ödlan.Du behöver inte ta lån.Du behöver ej häller låta negativ för att det finns folk som gör det. Sätt in några tior till suporterspelaren så får vi hoppas att det räcker för att föra oss till ES.

Även detta behövs det göras massor av reklam för. För skulle en mille komma in så behövs det spelare som kan locka folk till fullsatta läktare oavsett vilket lag vi möter.
Skaffa dig ett tipskort på svenska spel. Gå via sponsorhuset. 100 kr till Lakers
Komodoödlan

Post by Komodoödlan »

Har jag låtit negativ.? Jag har skänkt tillräckligt enligt min hushållsbudget. Förresten har du fel, man kallar det Supporterlån (se info. framsida)
erok
c/o LL´s Forum

Post by erok »

ordet locka är jävligt negativt i detta samanhang. Man gör det av fri vilja man lockas inte till det som småungarna framför tv reklamen
Skaffa dig ett tipskort på svenska spel. Gå via sponsorhuset. 100 kr till Lakers
Komodoödlan

Post by Komodoödlan »

Det är klart att "locka" har negativ klang, men det var ju bara en hypotesförklaring från min sida. Beror väl på hur man ser på saken och vad det finns för diverse förklaringar som kan anses som troliga i Öhmans uttalande om att han lovar en vinst på 500´:- nästa år. Jag kan visst se det som att positiv information kan locka och att det blir till ett intresse om man känts sig mer eller mindre hjälplös tidigare. Det är klart att alla inte ser det så här utan på egen vilja. Har däremot inte sagt något negativt om de som vill skänka en slant.
Räven
c/o LL´s Forum

Post by Räven »

Hur som helst, så ser det riktigt illa ut i dags läge, inte mycket som talar för en framtid just nu. Men jag tror nog ändå att när de sista dagarna kommer, så kommer också de människor som ändå tycker att denna stad är värd en hockeyklubb att sätta in de avgörande slantarna.
"Var dig själv, det finns redan så många andra"
Komodoödlan

Post by Komodoödlan »

Än en gång...VAR ÄR STEGRÄKNAREN? Hur ska folk under de sista dagarna innan den 26:e ha grepp om hur mkt pengar som kan saknas, därmed kunna lägga till en lämplig summa pengar?
Jag hoppas att Lakers och Smp uppdaterar oss hur mkt pengar som strömmar in..snart, snart. Det känns som att det är nödvändigt. Tänk om det saknas 5:- :roll: Öhman och Co skulle ju inte bidra med mer. Så sitter vi där med "skägget i brevlådan". :eeeh:
Jag överdriver nu, men ni fattar vad jag menar! :wink:
Post Reply