Informations möte i ishallen [Operation rekonstruktion]

Här diskuterar du allmänt hockeysnack.

Moderators: AHammarstedt, Klonis, PutteA, Moderator

puff
Forumdemon

Post by puff »

Nja, Nedomansky.
Måhända att man kan ställa upp på vissa delar av det du skriver MEN i det akuta läget och med den tidsfristen som gäller så är det nog viktigare att tänka framåt och lösa det akuta problemet. Att leta syndabockar eller personer som eventuellt har missat i sitt åliggande är nog ett mer tidsödande arbete. Om vi alla skall vänta på total information och gåtans lösning innan vi hjälper till, ja då är det nog KK som gäller. Även om du Nedomansky vill straffa vissa personer inom Lakers så är det ju inte säkert att syndabockarna sitter där du hoppas att de skall vara och jag tror inte att du heller önskar att Lakers skall gå i KK. Så uppmaningen eller rättare sagt inställningen att inte bidraga med en krona innan alla gamla synder lagts fram på bordet är kanske inte så klok i det här fallet.
Jörgen Angesved
Forumamatör

Post by Jörgen Angesved »

NEDOMANSKY wrote:FramtidsMöte javisst! , Positivt med Öhman vid Ratten :wink: .

Förklaring ska komma på Årsmötet, då har redan tidsgränsen gått ut, I affärer ska Man fatta beslut på fakta det vet Öhman ,särskilt om Man inte har obegränsat med DEG, VARFÖR ska inte alla få rätt underlag för beslut? 8O

Detta verkar förbehållet De som har tillräckligt med eget Kapital att lösa Lakers situation själva utan Läktarmänniskornas medverkan.

De med RÄTT Information, får NU ta ansvar för Lakers framtid.
Föstår ditt resonomang men de facto så är det fn ointressant vilka gamla styrelsemedlammar som gått in och pröjsat DEG för gamla synder (bra)el vilka som inte vill ta sitt ansvar.

Det beslut som alla av oss skall ta är hurvida vi skall ha ett Växjö Lakers el inte???
Vill vi att klubben skall klara av detta och leva vidare med hockey på hög nivå så är det tyvär bara att svälja och pynta hur jävla ont det än gör...

Som sagt....LOVE HURTS som Nazareth en gång sjöng om, http://www.youtube.com/watch?v=KrSs7gfLDjc

Mvh

Jörgen A
InmeDes
Forumentusiast

Post by InmeDes »

Men styrelsen ska väl beviljas ansvarsfrihet eller inte på årsmötet? Då om inte förr måste väl i alla fall all information ligga på bordet.
Och livet går vidare på Uda Dan Dara. Vem vinner och vem försvinner? Svaret ges i nästa avsnitt.
erok
c/o LL´s Forum

Post by erok »

Nu gäller det att få ut infot till så många som möjligt. Hur fan ska detta gå till????????
Skaffa dig ett tipskort på svenska spel. Gå via sponsorhuset. 100 kr till Lakers
Niles
c/o LL´s Forum

Post by Niles »

Det är redan ute, Erok. Via media, informationsmötet, samtal människor emellan, snart på två hemsidor m.m

Om alla sprider goda vibbar blir det sannolikt ett bättre resultat. Koncentrerar vi i stället debatten till att handla om vem som köpte vad och när han gjorde det kan vi lägga ner. Jag har gjort mitt val, enkelt.
Primeau
c/o LL´s Forum

Post by Primeau »

Jag får ta och alfaxa på inlägget från puff lite tidigare. Att Lakers har haft en kostym stor som staten Ohio, och i denna haft X antal för många personer inhysta dvs anställda, räcker tillsvidare som förklaring för mig. Någonstans bär någon eller några ansvaret till att det blivit som det blivit - men här och nu är det mest primära för mig att vi får fortsätta ha elithockey i staden.

Jag tycker det är förbannat tråkigt, och klantigt, att det blivit som det blivit, men vem som bär ansvaret bryr jag mig faktiskt inte om.

Och det finns inga garantier för att det inte kommer hända igen - men jag kommer i alla fall betala en slant för att rädda Lakers.
erok
c/o LL´s Forum

Post by erok »

Niles wrote:Det är redan ute, Erok. Via media, informationsmötet, samtal människor emellan, snart på två hemsidor m.m

Om alla sprider goda vibbar blir det sannolikt ett bättre resultat. Koncentrerar vi i stället debatten till att handla om vem som köpte vad och när han gjorde det kan vi lägga ner. Jag har gjort mitt val, enkelt.
Frågan är om fabro frej som sitter på läktaren läser på hemsidan å får reda på vilket konto han ska sätta in pengarna på. Har ju varit dåligt med privatpersoner förr så varför annorlunda nu?? Inget agg utan bara ren fakta från förr.
Skaffa dig ett tipskort på svenska spel. Gå via sponsorhuset. 100 kr till Lakers
Anders83
c/o LL´s Forum

Post by Anders83 »

Niles wrote:Jag har INTE fått all information och ärligt talat skiter jag i att djupanalysera vad dom har bränt kulorna på. Varför? Varken jag eller någon annan kan göra något åt historien. Jag kommer skänka en bra slant. Varför? För att jag vill se hockey på hög nivå, och inte minst för att jag har förtroende för dom som skall leda skutan framöver. Den information om organisationsändring framöver ger mig ett stort hopp om att det skall funka bättre. Det är nu vi kan påverka framtiden. Alternativet finns inte.
där har vi det magiska ordet... FRAMTIDEN bakåt sett skiter jag blankt fan i just nu! nytt är på gång och VI kan göra skillnaden, vill ni inte stå på VS och sjunga för våra krigare på isen ? vill ni inte ha hockey i stan ? det är värt ett försök gott folk och skulle det visa sig i framtiden att det inte kommer bli en förbättring utan Öman så må det så vara men JAG tror stenhårt på ett Lakers som kommer till att blomstra om ett par år och det ger jag gärna lite slantar till!
Niles
c/o LL´s Forum

Post by Niles »

Erok, skulle tro att alla som bryr sig om Lakers vet om det redan. Hela tingsryd också. Det är dom som redan bryr sig som skall fixa det, inte de andra.
erok
c/o LL´s Forum

Post by erok »

Det är nu vi har chansen att bli folkets lag.
Anders83
c/o LL´s Forum

Post by Anders83 »

kolla mellan sätena i bilen! där finns alltid lite mynt som trillat ned! 50 öre är pengar oxå!

med andra ord alla kan inte göra allt men alla kan göra något (om man vill)
Lalin
c/o LL´s Forum

Post by Lalin »

Det går här att avläsa vilka som är Lakersfans och vilka som inte är det. Den 15:de så lägger jag in stålar till Lakejerna. Jag får skjuta på medlemsskapet i VLH en månad :wink:
Blueshirts United
Walle
Forumproffs

Post by Walle »

Så ja ,nu har jag satt in det jag fick när jag sålde bilen :wink:
Kom igen nu så ska vi se hockey i höst igen
[img]http://www.my-smileys.de/smileys2/bowlol.gif[/img] Bany Lagg
alfax
c/o LL´s Forum

Post by alfax »

Gott Walle :!:
Ingen match är spelad förrän den är slut!
Snoken
Forumterrorist

Post by Snoken »

Har pyntat ett par siffror också.
norje
Forumproffs

Post by norje »

sätter över en liten summa på fredag eller måndag
Baloo
Forumdemon

Post by Baloo »

Walle wrote:Så ja ,nu har jag satt in det jag fick när jag sålde bilen :wink:
Kom igen nu så ska vi se hockey i höst igen
Underbart Walle jag bjuder på öl nästa gång vi ses... :hbang:
VENI VIDI VICI

Once a Laker always a Laker...
NEDOMANSKY
Inaktiverad användare

Post by NEDOMANSKY »

Historien upprepar sig som det så bekant brukar utryckas, Redan utrycker somliga FULLT förtroende :eeeh: , även jag tror på Öhman och Company, skillnaden på Öhman och Mig är storleken på DEG-Högen och INFO-läget(då vet jag ändå en del). Om gamla Styrelsemedlemmar pytsat in DEG inför Giljotinens fall är en vacker gest men förklarar inte VAD som skett, Öhman sa på mötet att för många skrivit Rekvisitioner, HUR många/på VILKA Belopp/HUR ofta/ I vilken befattning/ VEM har delegerat DENNA möjlighet?, frågor frågor som kräver svar.
Riskerar man att sänka en hel förening så kräver Jag ett Klargörande för att bidra Ekonomiskt, inte ens Öhman är beredd att bidra fullt ut, utan låter vanliga människor rätta till hans Kronprinsars arv, dock utan kalla fakta.

Jag har fortfarande bucklor i Zink-Spannen sen förra Kriget :wink: De är ALLA goda påminnelser om Hur rätt Man kan få när Man saknar FULLT förtroende och ställer obekväma frågor.

Jag bidrog ekonomiskt i Ryggsäcksinsamlingen som visade sig vara i det närmaste ett bedrägeri vad gäller sanningshalten om storleken på skulder. Nu ska det samlas igen, inte för MIG. Nu får DE med RÄTT INFO Länspumpa skutan iförda Kostym och Slips. Jag väntar på HAVERI-Kommissionens Rapport 8)
In Hinkum Veritas
Komodoödlan

Post by Komodoödlan »

Jag tycker gott att de som vet med sig är ansvariga för ekonomin kan gott betala den summa som återstår. Kan nog kännas bra i magen för de själva också. Med de årslöner de fått i Lakers så borde de inte ha några problem med det.
Niles
c/o LL´s Forum

Post by Niles »

Tur att inte alla ser på saken som Nedomansky. Då kunde vi lagt ner och gjort nåt annat. Men har man en spann på skallen kan man inte uppfatta allt som sker och vilka konsekvenser det får. Men rita gubbar och skriva stora bokstäver kan han i alla fall. Tur vi har en hög riktiga supportrar.
Komodoödlan

Post by Komodoödlan »

Vad händer om det saknas ca 1000 - 5000:- el 5000-10 000:-?
Tror ni inte att Öhman & Co lägger till denna relativt låga "struntsumma"? Därför menar jag också att det skulle vara viktigt om det fanns en stegrande räknade på hemsidan så man ser hur mycket pengar som strömmar in.
Last edited by Komodoödlan on 7 May 2008, 22:34, edited 1 time in total.
Lembit25
Forumproffs

Post by Lembit25 »

För mig är lakers fortsatta existens viktigare än att leta syndabockar i en en förening som inte existerar. Jag tänker bidra.
Komodoödlan

Post by Komodoödlan »

Jo, du har rätt Lembit25! Jag var mer inne på den moraliska aspekten i det hela :wink:
serra
c/o LL´s Forum

Post by serra »

Håller me, leta vems fel är kan vi göra sen.
Neddo kryp ner i ditt hål i Alvesta och dra spannen över huvudet. Helst skulle man ju trycka upp spannen i någon annan kroppsdel på dig.

Hälsa alla på Engagatan Neddo...
Snart nära dig...en ny hall
NEDOMANSKY
Inaktiverad användare

Post by NEDOMANSKY »

Man kan ju tro att Du håller på ett ENGA-Gäng serra, Du brukar kraxa flaxa och slänga avundsjuka blickar på den skinande Zink-Spannen, men jag nöjer Mig med att ha RÄTT.

Sannolikt finns Vi bägge i Lakerdoome till Hösten, den ena glatt förd bakom Ljuset av De vackra skönsjungande Nymferna i Rött/blått o Gult den andre förnöjt putsande på sin Zink-Spann.

ps. Har nu köpt en gammal skrotbil som alltid står hemma, allt för att Du ska komma in på Kaffe :wink:
In Hinkum Veritas
puff
Forumdemon

Post by puff »

Hur mkt Öman har pytsat in är det väl ingen som vet. För Neddo är det
viktigaste att han får rätt i alla frågor. Den där spannen som du raljerar över är väl snarare en hink från sandlådan.
Komodoödlan

Post by Komodoödlan »

NEDOMANSKY wrote:Man kan ju tro att Du håller på ett ENGA-Gäng serra, Du brukar kraxa flaxa och slänga avundsjuka blickar på den skinande Zink-Spannen, men jag nöjer Mig med att ha RÄTT.

Sannolikt finns Vi bägge i Lakerdoome till Hösten, den ena glatt förd bakom Ljuset av De vackra skönsjungande Nymferna i Rött/blått o Gult den andre förnöjt putsande på sin Zink-Spann.

ps. Har nu köpt en gammal skrotbil som alltid står hemma, allt för att Du ska komma in på Kaffe :wink:
Neddo! Du har inte funderat på att renovera upp den där skrotbilen litegrann, trimma den lite, och sälja den till högstbjudande, och skänka pengarna till Lakers där de behövs som bäst? :wink:
Malul
c/o LL´s Forum

Post by Malul »

nedomansky,jag brukar inte kommentera dina inlägg men detta var nog de dummaste jag läst.att vara bitter o låta Lakers dö bara för att Yngwe skolkade en gång...

jag satsar 1000:- som jag inte har råd att avvara och jag gör det för att kunna diskutera hockey på jobbet,kunna festa med alla lakejer men framförallt för att 10 år av mitt liv har gått till att uppleva sportens alla olika sidor,framgång-bakslag-lycka-olycka-glädje-sorg-bitterhet-extas!

tänker man som du Neddo så återstår detta:
I dag:framgång-bakslag-lycka-olycka-glädje-sorg-bitterhet-extas
I höst:bitterhet

jag älskar Lakers,hockey är tokskoj!!
Behandla folk så att de inte kan göra detsamma mot dig.

Växjö Lakersissä!!
Lalin
c/o LL´s Forum

Post by Lalin »

Lakejerna kan åtminstone visa att vi stödjer VLH till 100% här. Det gör vi genom att sätta in pengar. Sen krävs det att företag och "höjdare" vill se VLH i Arenastaden. Utan de stora pengarna så är det kört. Men att vi sätter in stålar kan göra att företag tänker, kan lakejerna så kan vi!.

Det måste gå. Annars får jag nästan fundera på att skriva in mig för ångest och depression :cry:
Blueshirts United
carl
Forumdemon

Post by carl »

Det känns på stämningen som att ni fixar detta!

Se till att göra det så vi kan få till Kronobergsderbyn till hösten. Det tjänar både ni och Troja på.
Troja - laget i hjärtat
Anders83
c/o LL´s Forum

Post by Anders83 »

klart vi fixar detta! ´
Yunix66
Forumamatör

Post by Yunix66 »

Mycket tragiskt med denna både överkokta, jästa och närmast ruttna historia.
Klart att det inte hjälper att leta efter syndabockar när skadan redan är skedd, men faktum kvarstår. Att pissa sina sponsorer och fans rakt i ansiktet under så pass lång tid borde kräva en förklaring.
Hade detta hänt för några hundra år sedan skulle berörda personer sitta i skambänken på torget.. men jaja kanske inte så viktigt precis nu.

Det som skrämmer mig angående eran fortsatta existens är att Lakers tydligen ska gått närmare en miljon i förlust de senaste åren.
Då ska man komma ihåg att hockeyintresset varit stort (nyhetens behag) för många. Man har varit ett av topplagen (övre halvan) osv.

Att leva på konstgjord andning går bra några år men i längden kommer det naturligtvis aldrig att fungera.

Jag är uppriktigt förundrad och imponerad av "galenskapen" att donera 10 000 kronor i detta högriskprojekt "enligt mig".
Det visar ett enormt hjärta till föreningen.

Jag hoppas vi får spela mot varandra till hösten och det är jag till 95% säker på att vi kommer att göra också. Det skanderades för några år sedan i sunnerbohov från Lakejerna.. Troja Ljungby har inga pengar...

Tradition och kultur visar sig kanske inte alltid så använbart på planen men det skapar en förståelse och sympati från suppotrarna --- Glöm inte det.

Många hårda ord ibland men innerst inne vill vi alla ha er kvar!!

Lycka till
Putte#24
c/o LL´s Forum

Post by Putte#24 »

InmeDes wrote:Den stora utmaningen kommer sedan, nämligen uthålligt ideellt arbete. Finns dom människorna i Växjö? Hur skicklig Öman än är så kan han inte driva Lakers ensam alltid.
Lakers har varit dåliga på att söka ideelt folk men det kommer fanimej att bli ändring på det nu! Jag vet att det finns många som vill o efter årsmötet kommer det att hållas ett medlemsmöte angående detta.
erok wrote:
Niles wrote:Det är redan ute, Erok. Via media, informationsmötet, samtal människor emellan, snart på två hemsidor m.m

Frågan är om fabro frej som sitter på läktaren läser på hemsidan å får reda på vilket konto han ska sätta in pengarna på. Har ju varit dåligt med privatpersoner förr så varför annorlunda nu?? Inget agg utan bara ren fakta från förr.
De som kommer att bidra med betydade summor kan inte ungått detta. Sen kanske man kan jaga 20 o 50 lappar här o där och visst det är pengar det med.
Yunix66 wrote: Jag är uppriktigt förundrad och imponerad av "galenskapen" att donera 10 000 kronor i detta högriskprojekt "enligt mig".
Det visar ett enormt hjärta till föreningen.
Lycka till
Jag är 99 % säker på att detta inte är ett högrisksprojekt, imorron trillar mina pengar in!!
Roggan
Forumdemon

Post by Roggan »

Kanske fel forum att fråga men har det aldrig frågan varit uppe om att sälja aktier i Växjö Lakers AB? Man skulle kunna göra en nyemmisson. Nån som vet?
Putte#24
c/o LL´s Forum

Post by Putte#24 »

Ja det kanske skulle kunna vara en utväg? KK finns inte!!
Post Reply