Informations möte i ishallen [Operation rekonstruktion]
Moderators: AHammarstedt, Klonis, PutteA, Moderator
Nja, Nedomansky.
Måhända att man kan ställa upp på vissa delar av det du skriver MEN i det akuta läget och med den tidsfristen som gäller så är det nog viktigare att tänka framåt och lösa det akuta problemet. Att leta syndabockar eller personer som eventuellt har missat i sitt åliggande är nog ett mer tidsödande arbete. Om vi alla skall vänta på total information och gåtans lösning innan vi hjälper till, ja då är det nog KK som gäller. Även om du Nedomansky vill straffa vissa personer inom Lakers så är det ju inte säkert att syndabockarna sitter där du hoppas att de skall vara och jag tror inte att du heller önskar att Lakers skall gå i KK. Så uppmaningen eller rättare sagt inställningen att inte bidraga med en krona innan alla gamla synder lagts fram på bordet är kanske inte så klok i det här fallet.
Måhända att man kan ställa upp på vissa delar av det du skriver MEN i det akuta läget och med den tidsfristen som gäller så är det nog viktigare att tänka framåt och lösa det akuta problemet. Att leta syndabockar eller personer som eventuellt har missat i sitt åliggande är nog ett mer tidsödande arbete. Om vi alla skall vänta på total information och gåtans lösning innan vi hjälper till, ja då är det nog KK som gäller. Även om du Nedomansky vill straffa vissa personer inom Lakers så är det ju inte säkert att syndabockarna sitter där du hoppas att de skall vara och jag tror inte att du heller önskar att Lakers skall gå i KK. Så uppmaningen eller rättare sagt inställningen att inte bidraga med en krona innan alla gamla synder lagts fram på bordet är kanske inte så klok i det här fallet.
-
- Forumamatör
Föstår ditt resonomang men de facto så är det fn ointressant vilka gamla styrelsemedlammar som gått in och pröjsat DEG för gamla synder (bra)el vilka som inte vill ta sitt ansvar.NEDOMANSKY wrote:FramtidsMöte javisst! , Positivt med Öhman vid Ratten.
Förklaring ska komma på Årsmötet, då har redan tidsgränsen gått ut, I affärer ska Man fatta beslut på fakta det vet Öhman ,särskilt om Man inte har obegränsat med DEG, VARFÖR ska inte alla få rätt underlag för beslut?![]()
Detta verkar förbehållet De som har tillräckligt med eget Kapital att lösa Lakers situation själva utan Läktarmänniskornas medverkan.
De med RÄTT Information, får NU ta ansvar för Lakers framtid.
Det beslut som alla av oss skall ta är hurvida vi skall ha ett Växjö Lakers el inte???
Vill vi att klubben skall klara av detta och leva vidare med hockey på hög nivå så är det tyvär bara att svälja och pynta hur jävla ont det än gör...
Som sagt....LOVE HURTS som Nazareth en gång sjöng om, http://www.youtube.com/watch?v=KrSs7gfLDjc
Mvh
Jörgen A
Det är redan ute, Erok. Via media, informationsmötet, samtal människor emellan, snart på två hemsidor m.m
Om alla sprider goda vibbar blir det sannolikt ett bättre resultat. Koncentrerar vi i stället debatten till att handla om vem som köpte vad och när han gjorde det kan vi lägga ner. Jag har gjort mitt val, enkelt.
Om alla sprider goda vibbar blir det sannolikt ett bättre resultat. Koncentrerar vi i stället debatten till att handla om vem som köpte vad och när han gjorde det kan vi lägga ner. Jag har gjort mitt val, enkelt.
Jag får ta och alfaxa på inlägget från puff lite tidigare. Att Lakers har haft en kostym stor som staten Ohio, och i denna haft X antal för många personer inhysta dvs anställda, räcker tillsvidare som förklaring för mig. Någonstans bär någon eller några ansvaret till att det blivit som det blivit - men här och nu är det mest primära för mig att vi får fortsätta ha elithockey i staden.
Jag tycker det är förbannat tråkigt, och klantigt, att det blivit som det blivit, men vem som bär ansvaret bryr jag mig faktiskt inte om.
Och det finns inga garantier för att det inte kommer hända igen - men jag kommer i alla fall betala en slant för att rädda Lakers.
Jag tycker det är förbannat tråkigt, och klantigt, att det blivit som det blivit, men vem som bär ansvaret bryr jag mig faktiskt inte om.
Och det finns inga garantier för att det inte kommer hända igen - men jag kommer i alla fall betala en slant för att rädda Lakers.
-
- c/o LL´s Forum
Frågan är om fabro frej som sitter på läktaren läser på hemsidan å får reda på vilket konto han ska sätta in pengarna på. Har ju varit dåligt med privatpersoner förr så varför annorlunda nu?? Inget agg utan bara ren fakta från förr.Niles wrote:Det är redan ute, Erok. Via media, informationsmötet, samtal människor emellan, snart på två hemsidor m.m
Skaffa dig ett tipskort på svenska spel. Gå via sponsorhuset. 100 kr till Lakers
där har vi det magiska ordet... FRAMTIDEN bakåt sett skiter jag blankt fan i just nu! nytt är på gång och VI kan göra skillnaden, vill ni inte stå på VS och sjunga för våra krigare på isen ? vill ni inte ha hockey i stan ? det är värt ett försök gott folk och skulle det visa sig i framtiden att det inte kommer bli en förbättring utan Öman så må det så vara men JAG tror stenhårt på ett Lakers som kommer till att blomstra om ett par år och det ger jag gärna lite slantar till!Niles wrote:Jag har INTE fått all information och ärligt talat skiter jag i att djupanalysera vad dom har bränt kulorna på. Varför? Varken jag eller någon annan kan göra något åt historien. Jag kommer skänka en bra slant. Varför? För att jag vill se hockey på hög nivå, och inte minst för att jag har förtroende för dom som skall leda skutan framöver. Den information om organisationsändring framöver ger mig ett stort hopp om att det skall funka bättre. Det är nu vi kan påverka framtiden. Alternativet finns inte.
-
- Inaktiverad användare
Historien upprepar sig som det så bekant brukar utryckas, Redan utrycker somliga FULLT förtroende
, även jag tror på Öhman och Company, skillnaden på Öhman och Mig är storleken på DEG-Högen och INFO-läget(då vet jag ändå en del). Om gamla Styrelsemedlemmar pytsat in DEG inför Giljotinens fall är en vacker gest men förklarar inte VAD som skett, Öhman sa på mötet att för många skrivit Rekvisitioner, HUR många/på VILKA Belopp/HUR ofta/ I vilken befattning/ VEM har delegerat DENNA möjlighet?, frågor frågor som kräver svar.
Riskerar man att sänka en hel förening så kräver Jag ett Klargörande för att bidra Ekonomiskt, inte ens Öhman är beredd att bidra fullt ut, utan låter vanliga människor rätta till hans Kronprinsars arv, dock utan kalla fakta.
Jag har fortfarande bucklor i Zink-Spannen sen förra Kriget
De är ALLA goda påminnelser om Hur rätt Man kan få när Man saknar FULLT förtroende och ställer obekväma frågor.
Jag bidrog ekonomiskt i Ryggsäcksinsamlingen som visade sig vara i det närmaste ett bedrägeri vad gäller sanningshalten om storleken på skulder. Nu ska det samlas igen, inte för MIG. Nu får DE med RÄTT INFO Länspumpa skutan iförda Kostym och Slips. Jag väntar på HAVERI-Kommissionens Rapport

Riskerar man att sänka en hel förening så kräver Jag ett Klargörande för att bidra Ekonomiskt, inte ens Öhman är beredd att bidra fullt ut, utan låter vanliga människor rätta till hans Kronprinsars arv, dock utan kalla fakta.
Jag har fortfarande bucklor i Zink-Spannen sen förra Kriget

Jag bidrog ekonomiskt i Ryggsäcksinsamlingen som visade sig vara i det närmaste ett bedrägeri vad gäller sanningshalten om storleken på skulder. Nu ska det samlas igen, inte för MIG. Nu får DE med RÄTT INFO Länspumpa skutan iförda Kostym och Slips. Jag väntar på HAVERI-Kommissionens Rapport

In Hinkum Veritas
Vad händer om det saknas ca 1000 - 5000:- el 5000-10 000:-?
Tror ni inte att Öhman & Co lägger till denna relativt låga "struntsumma"? Därför menar jag också att det skulle vara viktigt om det fanns en stegrande räknade på hemsidan så man ser hur mycket pengar som strömmar in.
Tror ni inte att Öhman & Co lägger till denna relativt låga "struntsumma"? Därför menar jag också att det skulle vara viktigt om det fanns en stegrande räknade på hemsidan så man ser hur mycket pengar som strömmar in.
Last edited by Komodoödlan on 7 May 2008, 22:34, edited 1 time in total.
-
- Inaktiverad användare
Man kan ju tro att Du håller på ett ENGA-Gäng serra, Du brukar kraxa flaxa och slänga avundsjuka blickar på den skinande Zink-Spannen, men jag nöjer Mig med att ha RÄTT.
Sannolikt finns Vi bägge i Lakerdoome till Hösten, den ena glatt förd bakom Ljuset av De vackra skönsjungande Nymferna i Rött/blått o Gult den andre förnöjt putsande på sin Zink-Spann.
ps. Har nu köpt en gammal skrotbil som alltid står hemma, allt för att Du ska komma in på Kaffe
Sannolikt finns Vi bägge i Lakerdoome till Hösten, den ena glatt förd bakom Ljuset av De vackra skönsjungande Nymferna i Rött/blått o Gult den andre förnöjt putsande på sin Zink-Spann.
ps. Har nu köpt en gammal skrotbil som alltid står hemma, allt för att Du ska komma in på Kaffe

In Hinkum Veritas
Neddo! Du har inte funderat på att renovera upp den där skrotbilen litegrann, trimma den lite, och sälja den till högstbjudande, och skänka pengarna till Lakers där de behövs som bäst?NEDOMANSKY wrote:Man kan ju tro att Du håller på ett ENGA-Gäng serra, Du brukar kraxa flaxa och slänga avundsjuka blickar på den skinande Zink-Spannen, men jag nöjer Mig med att ha RÄTT.

nedomansky,jag brukar inte kommentera dina inlägg men detta var nog de dummaste jag läst.att vara bitter o låta Lakers dö bara för att Yngwe skolkade en gång...
jag satsar 1000:- som jag inte har råd att avvara och jag gör det för att kunna diskutera hockey på jobbet,kunna festa med alla lakejer men framförallt för att 10 år av mitt liv har gått till att uppleva sportens alla olika sidor,framgång-bakslag-lycka-olycka-glädje-sorg-bitterhet-extas!
tänker man som du Neddo så återstår detta:
I dag:framgång-bakslag-lycka-olycka-glädje-sorg-bitterhet-extas
I höst:bitterhet
jag älskar Lakers,hockey är tokskoj!!
jag satsar 1000:- som jag inte har råd att avvara och jag gör det för att kunna diskutera hockey på jobbet,kunna festa med alla lakejer men framförallt för att 10 år av mitt liv har gått till att uppleva sportens alla olika sidor,framgång-bakslag-lycka-olycka-glädje-sorg-bitterhet-extas!
tänker man som du Neddo så återstår detta:
I dag:framgång-bakslag-lycka-olycka-glädje-sorg-bitterhet-extas
I höst:bitterhet
jag älskar Lakers,hockey är tokskoj!!
Behandla folk så att de inte kan göra detsamma mot dig.
Växjö Lakersissä!!
Växjö Lakersissä!!
Lakejerna kan åtminstone visa att vi stödjer VLH till 100% här. Det gör vi genom att sätta in pengar. Sen krävs det att företag och "höjdare" vill se VLH i Arenastaden. Utan de stora pengarna så är det kört. Men att vi sätter in stålar kan göra att företag tänker, kan lakejerna så kan vi!.
Det måste gå. Annars får jag nästan fundera på att skriva in mig för ångest och depression
Det måste gå. Annars får jag nästan fundera på att skriva in mig för ångest och depression

Blueshirts United
Mycket tragiskt med denna både överkokta, jästa och närmast ruttna historia.
Klart att det inte hjälper att leta efter syndabockar när skadan redan är skedd, men faktum kvarstår. Att pissa sina sponsorer och fans rakt i ansiktet under så pass lång tid borde kräva en förklaring.
Hade detta hänt för några hundra år sedan skulle berörda personer sitta i skambänken på torget.. men jaja kanske inte så viktigt precis nu.
Det som skrämmer mig angående eran fortsatta existens är att Lakers tydligen ska gått närmare en miljon i förlust de senaste åren.
Då ska man komma ihåg att hockeyintresset varit stort (nyhetens behag) för många. Man har varit ett av topplagen (övre halvan) osv.
Att leva på konstgjord andning går bra några år men i längden kommer det naturligtvis aldrig att fungera.
Jag är uppriktigt förundrad och imponerad av "galenskapen" att donera 10 000 kronor i detta högriskprojekt "enligt mig".
Det visar ett enormt hjärta till föreningen.
Jag hoppas vi får spela mot varandra till hösten och det är jag till 95% säker på att vi kommer att göra också. Det skanderades för några år sedan i sunnerbohov från Lakejerna.. Troja Ljungby har inga pengar...
Tradition och kultur visar sig kanske inte alltid så använbart på planen men det skapar en förståelse och sympati från suppotrarna --- Glöm inte det.
Många hårda ord ibland men innerst inne vill vi alla ha er kvar!!
Lycka till
Klart att det inte hjälper att leta efter syndabockar när skadan redan är skedd, men faktum kvarstår. Att pissa sina sponsorer och fans rakt i ansiktet under så pass lång tid borde kräva en förklaring.
Hade detta hänt för några hundra år sedan skulle berörda personer sitta i skambänken på torget.. men jaja kanske inte så viktigt precis nu.
Det som skrämmer mig angående eran fortsatta existens är att Lakers tydligen ska gått närmare en miljon i förlust de senaste åren.
Då ska man komma ihåg att hockeyintresset varit stort (nyhetens behag) för många. Man har varit ett av topplagen (övre halvan) osv.
Att leva på konstgjord andning går bra några år men i längden kommer det naturligtvis aldrig att fungera.
Jag är uppriktigt förundrad och imponerad av "galenskapen" att donera 10 000 kronor i detta högriskprojekt "enligt mig".
Jag hoppas vi får spela mot varandra till hösten och det är jag till 95% säker på att vi kommer att göra också. Det skanderades för några år sedan i sunnerbohov från Lakejerna.. Troja Ljungby har inga pengar...
Tradition och kultur visar sig kanske inte alltid så använbart på planen men det skapar en förståelse och sympati från suppotrarna --- Glöm inte det.
Många hårda ord ibland men innerst inne vill vi alla ha er kvar!!
Lycka till
Lakers har varit dåliga på att söka ideelt folk men det kommer fanimej att bli ändring på det nu! Jag vet att det finns många som vill o efter årsmötet kommer det att hållas ett medlemsmöte angående detta.InmeDes wrote:Den stora utmaningen kommer sedan, nämligen uthålligt ideellt arbete. Finns dom människorna i Växjö? Hur skicklig Öman än är så kan han inte driva Lakers ensam alltid.
De som kommer att bidra med betydade summor kan inte ungått detta. Sen kanske man kan jaga 20 o 50 lappar här o där och visst det är pengar det med.erok wrote:Frågan är om fabro frej som sitter på läktaren läser på hemsidan å får reda på vilket konto han ska sätta in pengarna på. Har ju varit dåligt med privatpersoner förr så varför annorlunda nu?? Inget agg utan bara ren fakta från förr.Niles wrote:Det är redan ute, Erok. Via media, informationsmötet, samtal människor emellan, snart på två hemsidor m.m
Jag är 99 % säker på att detta inte är ett högrisksprojekt, imorron trillar mina pengar in!!Yunix66 wrote: Jag är uppriktigt förundrad och imponerad av "galenskapen" att donera 10 000 kronor i detta högriskprojekt "enligt mig".
Lycka till