Informations möte i ishallen [Operation rekonstruktion]

Här diskuterar du allmänt hockeysnack.

Moderatorer: AHammarstedt, Klonis, PutteA, Moderator

dolitle
c/o LL´s Forum
Kontakt:

Informations möte i ishallen [Operation rekonstruktion]

Inlägg av dolitle »

Missa nu för allt i världen inte dagens möte i ishallen.

Öman betonar i dagens SMP vikten av att alla förstår allvaret i situationen vi är i nu.

Se till att ta er till ishallen idag kl 17.30.
[b]Klubb Poseidon is the shit[/b]
Talismanen
c/o LL´s Forum

Inlägg av Talismanen »

Absolut! Iförda lakerströjor,halsdukar etc etc....såklart.
Komodoödlan

Inlägg av Komodoödlan »

Härligt att få känna doften av "islada" igen! :nope:
Ska också vara finklädd i Lakerströja. Som Björn Gustafsson skulle ha sagt: "Kanon!" :ok:
Användarvisningsbild
Niles
c/o LL´s Forum

Inlägg av Niles »

Informationsmötet skall inte missas.
Anders83
c/o LL´s Forum

Inlägg av Anders83 »

Nej det får väl knappast missas 8O

halsduken blir hemma pga av vackert väder men matchtröjan måste ju underhållas :D
Användarvisningsbild
Klonis
Ordförande Lakers Lakejer

Inlägg av Klonis »

Nej glöm inte mötet ikväll!!
Hockeybussen till Malmö 28 oktober mindre än 90 platser kvar
Användarvisningsbild
Per_växjö
c/o LL´s Forum

Inlägg av Per_växjö »

Jag skulle gått om jag inte blivit sjuk idag. :(
TP! Mannen, Myten, Frisyren...
Power Play
Forumdemon

Inlägg av Power Play »

Per_växjö skrev:Jag skulle gått om jag inte blivit sjuk idag. :(

Skulle det vara en ursäkt...??
Den som ser möjligheter istället för hinder är alltid den som kommer längst!
Användarvisningsbild
Räven
c/o LL´s Forum

Inlägg av Räven »

Tuffa 20 dagar för klubben, det är det minsta man kan säga, men det var god uppslutning på mötet.
"Var dig själv, det finns redan så många andra"
C70T5
c/o LL´s Forum

Inlägg av C70T5 »

Uppslutning var mycket positiv. Det är bråda dagar som gäller - mycket dollars som skall in.

Jag är helt övertygad om att VLH (med vår hjälp) fixar detta.

Öman är rätt man på rätt plats.

/T5!!
[b][size=134]TALA ÄR GULD - TIGA ÄR SILVER[/size][/b]
Malul
c/o LL´s Forum
Kontakt:

Inlägg av Malul »

oki raka besked,det är bra!

innan den 26-e maj måste 1.25 miljoner in i Lakers kassa,jag tycker Lakejerna skall gå in med en klumpsumma ihopsamlad av oss alla.sen hur det skall genomföras med att särskilja olika belopp med olika inbetalare måste diskuteras.lakejernas konto är väl rimligt att använda för detta kommande storbelopp?

en stapel bör finnas där beloppet växer och som visar på Lakejernas samlade styrka

fler idéer??
Behandla folk så att de inte kan göra detsamma mot dig.

Växjö Lakersissä!!
Användarvisningsbild
Räven
c/o LL´s Forum

Inlägg av Räven »

Ja, att Öhman är rätt plats är det inget tvivel om. Sedan får vi se hur det går, men det finns väl förutsättningar att det ska lyckas. Det lär inte bli låt-gå-mentalitet i allafall, utan ordningen kommer att bli helt hundra fortsättningsvis.
"Var dig själv, det finns redan så många andra"
Användarvisningsbild
Lalin
c/o LL´s Forum

Inlägg av Lalin »

Jag är lite orolig måste jag säga. Men om 1250 pers lägger en 1000 så går det. Det var positivt. När man benade upp skulden i olika varianter av lösningar så såg man att det kan gå. Vad jag oroar mig mest för är minst 10 000/betalning. Om Lakejerna kan styra upp en insamling så vore det bra. Annars är företag och "rika" personer den enda chansen.

Så känner jag det. Så jag lämnade mötet med en viss oro i kroppen.
Blueshirts United
Malul
c/o LL´s Forum
Kontakt:

Inlägg av Malul »

Lakejernas samlade belopp kommer överstiga 10000:- är jag rätt säker på :wink:

här är ju varje belopp välkommet från 10:- och uppåt!

Växjö Lakersissä!!
Användarvisningsbild
Lalin
c/o LL´s Forum

Inlägg av Lalin »

Ja sant. Men vi måste försöka lägga en rätt hyffsad summa per individ sett till vår egen inkomst. Senast 26 Maj tror jag det var. Vilket gör att det är ont om tid.
Blueshirts United
Användarvisningsbild
PutteA
Styrelsen Lakers Lakejer
Kontakt:

Inlägg av PutteA »

Håll utkik på hemsidan kära vänner. Kommer inom kort info om hur ni gå till väga för att bidra med dollars för att hålla vår kära klubb ovanför vattenytan. 20 dar har vi på oss, annars går det rätta virket i graven.....
Så är det med det, som det
är, me det som är, så är det
:idea:
Användarvisningsbild
Stoffe
Forumdemon

Inlägg av Stoffe »

Nä fy fan, det här känns inte bra! Om VLH konkar, va fan ska man göra då? Nä ussch, hemsk tanke!
Once a laker, always a laker!
Komodoödlan

Inlägg av Komodoödlan »

Sant är det väl att den mesta av summan kommer att dras in av relativt rika personer, 1.25 milj samlar man inte in på en handvändning, väldigt mycket pengar..så då kanske LL:s insamling ändå upplevs som en piss i havet. Men det gör det samma..då har ju vi dragit vårt strå till stacken, alla pengar är lika nyttiga och som Öhman sa, gör inget om summan överstiger 1.25 milj.
Malul
c/o LL´s Forum
Kontakt:

Inlägg av Malul »

det hela är relativt enkelt;

A.Vi försöker alla att bidra så gott vi kan och om allt går vägen kommer vi kunna se Lakers kriga i hockeytoppen och slåss mot eliten.

B.Vi hoppas på att det bildas en ny klubb i stan till hösten som substitut till vårt kära Lakers som ej finns mera

Jag väljer A varje sekund i resten av mitt liv!

Växjö Lakersissä!!
Användarvisningsbild
Lalin
c/o LL´s Forum

Inlägg av Lalin »

Bra jobbat Putte! Även om jag är fattig just nu så kommer jag att lägga en tusenlapp i alla fall!
Blueshirts United
Komodoödlan

Inlägg av Komodoödlan »

Någon som kan säga vad Evertsson gör just nu? Kan inte vara lätt skriva kontrakt med spelare i det här läget.
Senast redigerad av 1 Komodoödlan, redigerad totalt 0 gånger.
Användarvisningsbild
Lalin
c/o LL´s Forum

Inlägg av Lalin »

Nu har man sett herr Öman live :wink: Att det är "virke" i karln framgick med tydlighet :)
Blueshirts United
Användarvisningsbild
Niles
c/o LL´s Forum

Inlägg av Niles »

Riktigt positiv uppslutning på mötet. Hoppas nu bara folk inser att det är hårt läge, och bråttom. Vill vi se bra hockey till hösten och se Lakers bli starka är det pengar in som gäller..NU. Lite eller mycket..eller lite och mycket. Alternativet till att lyckas med det uppsatta målet existerar inte.
buck
c/o LL´s Forum
Kontakt:

Inlägg av buck »

Det här fixar vi boys and girls...

visa nu för tusan att klubbmärket inte bara är broderat på era kepsar o tröjor, utan även i hjärtat!
Vet inte hur många de var, men kanske bortåt ett tusental, och de lät som tiotusen. Supportrar och spelare och ledare älskade varandra där ute på isen. Det var gott att se på.
Anders83
c/o LL´s Forum

Inlägg av Anders83 »

Malul skrev:oki raka besked,det är bra!

innan den 26-e maj måste 1.25 miljoner in i Lakers kassa,jag tycker Lakejerna skall gå in med en klumpsumma ihopsamlad av oss alla.sen hur det skall genomföras med att särskilja olika belopp med olika inbetalare måste diskuteras.lakejernas konto är väl rimligt att använda för detta kommande storbelopp?

en stapel bör finnas där beloppet växer och som visar på Lakejernas samlade styrka

fler idéer??

Min tanke har gått såhär under kvällen :

En person tar hand om inkasseringen och tar emot pengarna via snigelpost som är offentlig här på forumet, dom som vill skickar sedan in pengar ihop med sitt namn, adress ,telefon nummer och sen speklar det ingen roll vilken summa man skickar!

Fortsätt insamlingen till den 23 och stäm av med Lakers hurvida insamligen går och är summan tillräcklig så skicka in cashen eller ge tillbax dom till donatorerna...

så funderade jag i alla fall och det ger en säkerhet om att pengarna inte är kastade i sjön!

vad tror gott folk om detta ?
Matito
Växjö Lakers Hockey

Inlägg av Matito »

Hej alla Lakerskamrater.

Läste lite mellan raderna här på forumet och ville bara förtydliga en sak. Alla pengar måste finna på kontot till den 26 maj. Gör det inte det så återbetalas allt. Det finns alltså inga mellanvägar vilket gör det hela "riskfritt" om man säger så. Ni behöver alltså inte hålla på insatsen, tvärtom vore det underbart att få presentera ett stigande resultat så snart som möjligt. Nu jä..lar....kör vi och visar att Lakers är här för att stanna.

Imorgon lägger vi ut en sammanfattning från kvällens möte samt formulär och kontaktuppgifter.

Hls Mattias, marknadsgruppen
Användarvisningsbild
Klonis
Ordförande Lakers Lakejer

Inlägg av Klonis »

Fram med all info nu töm era besparingar ju jävlar ska vi samla in pengar!!!!
Hockeybussen till Malmö 28 oktober mindre än 90 platser kvar
Komodoödlan

Inlägg av Komodoödlan »

Nu måste alla byxfickor tömmas! Personligen fick jag en alldeles strålande idé som jag hoppas att många fler än mig nu kommer att ta efter. Har skjutit upp barnens kommande veckopeng för maj månad och skänkt till klubben 600:- :ok:
Senast redigerad av 2 Komodoödlan, redigerad totalt 0 gång.
NEDOMANSKY
Inaktiverad användare

Inlägg av NEDOMANSKY »

FramtidsMöte javisst! , Positivt med Öhman vid Ratten :wink: .

Men VARFÖR denna tysta Respekt för De som skapat ELÄNDET, tyvärr Lakers trovärdighet avgörs om det öppet förklaras HUR detta varit möjligt, annars börjar det om igen, för att gå vidare måste man lära av Historien, frågan är VAD har Lakers lärt sig, inte är det väl att Plånboken är tom. Några bär ansvar, VILKA?

Det har försvunnit ett antal Miljoner hitills förklarat som spårlöst försvunna, detta duger inte för MIG. Att hålla detta hemligt för alla utom Medlemmar blir endast löjligt, när många redan vet. Lakers måste skydda Sina riktiga Supportrar som annars riskerar att förväxlas med Riktiga Clowner.

Jag har blivit Medlem igen, men inte en spänn i bidrag tills en offentlig förklaring från Lakers presenteras. Samma förklaring som sannolikt ALLA tunga Sponsorer redan fått, men inte den lilla läktarmänniskan samt Hockeyföräldrar de ska nöja sig med rykten och spekulationer.

Förklaring ska komma på Årsmötet, då har redan tidsgränsen gått ut, I affärer ska Man fatta beslut på fakta det vet Öhman ,särskilt om Man inte har obegränsat med DEG, VARFÖR ska inte alla få rätt underlag för beslut? 8O

Detta verkar förbehållet De som har tillräckligt med eget Kapital att lösa Lakers situation själva utan Läktarmänniskornas medverkan.

De med RÄTT Information, får NU ta ansvar för Lakers framtid.
In Hinkum Veritas
Användarvisningsbild
putte
Forumamatör

Inlägg av putte »

NEDOMANSKY skrev:FramtidsMöte javisst! , Positivt med Öhman vid Ratten :wink: .

Men VARFÖR denna tysta Respekt för De som skapat ELÄNDET, tyvärr Lakers trovärdighet avgörs om det öppet förklaras HUR detta varit möjligt, annars börjar det om igen, för att gå vidare måste man lära av Historien, frågan är VAD har Lakers lärt sig, inte är det väl att Plånboken är tom. Några bär ansvar, VILKA?

Det har försvunnit ett antal Miljoner hitills förklarat som spårlöst försvunna, detta duger inte för MIG. Att hålla detta hemligt för alla utom Medlemmar blir endast löjligt, när många redan vet. Lakers måste skydda Sina riktiga Supportrar som annars riskerar att förväxlas med Riktiga Clowner.

Jag har blivit Medlem igen, men inte en spänn i bidrag tills en offentlig förklaring från Lakers presenteras. Samma förklaring som sannolikt ALLA tunga Sponsorer redan fått, men inte den lilla läktarmänniskan samt Hockeyföräldrar de ska nöja sig med rykten och spekulationer.

Förklaring ska komma på Årsmötet, då har redan tidsgränsen gått ut, I affärer ska Man fatta beslut på fakta det vet Öhman ,särskilt om Man inte har obegränsat med DEG, VARFÖR ska inte alla få rätt underlag för beslut? 8O

Detta verkar förbehållet De som har tillräckligt med eget Kapital att lösa Lakers situation själva utan Läktarmänniskornas medverkan.

De med RÄTT Information, får NU ta ansvar för Lakers framtid.

Håller med dig helt och hållet.
Det var absolut bland det bästa du har skrivit. :!: :!: :!: :!: :!:
friberg
c/o LL´s Forum

Inlägg av friberg »

kanske vore på plats att fixa en stpel som visar hur mycket som är iinsamlat och hur mycket som är kvar av skulden ,som uppdateras varje dag vore kanske kul att se hur fort den krymper el inte krymper alls ? hoppas på att den försvinner på några dagar.
Användarvisningsbild
Medgångssupportern
Site Admin
Kontakt:

Inlägg av Medgångssupportern »

Nyhet utlagd på LL.com

http://www.lakerslakejer.com/p1247/p124 ... rticle=107

Insamlingen kan börja :!:
Användarvisningsbild
£ak3rs
Forumamatör

Inlägg av £ak3rs »

:clap: @ NEDOMANSKY
InmeDes
Forumentusiast

Inlägg av InmeDes »

Att samla ihop dom akuta pengarna som saknas i första skedet är det lilla bekymret i sammanhanget, tror jag. Den stora utmaningen kommer sedan, nämligen uthålligt ideellt arbete. Finns dom människorna i Växjö? Hur skicklig Öman än är så kan han inte driva Lakers ensam alltid. Det blir spannende, som tysken säger, eller hur Nedomansky?

Sedan, apropå respekt för de som skapat eländet, kan jag ha en viss förståelse för att Öman personligen inte vill hänga ut de ansvariga. Fy fan, jag höll på att skriva hänga de ansvariga men så långt vill väl inte Öman gå får man hoppas. Tur jag fick se det, puh! Nä, de ansvariga får väl ta sitt ansvar och förklara sig själva och det måste ju ske senast på årsmötet.
Och livet går vidare på Uda Dan Dara. Vem vinner och vem försvinner? Svaret ges i nästa avsnitt.
Användarvisningsbild
Niles
c/o LL´s Forum

Inlägg av Niles »

Jag har INTE fått all information och ärligt talat skiter jag i att djupanalysera vad dom har bränt kulorna på. Varför? Varken jag eller någon annan kan göra något åt historien. Jag kommer skänka en bra slant. Varför? För att jag vill se hockey på hög nivå, och inte minst för att jag har förtroende för dom som skall leda skutan framöver. Den information om organisationsändring framöver ger mig ett stort hopp om att det skall funka bättre. Det är nu vi kan påverka framtiden. Alternativet finns inte.
Senast redigerad av 1 Niles, redigerad totalt 0 gånger.
Skriv svar