DE´s Hållbara Teori!

Här diskuterar du allmänt hockeysnack.

Moderators: AHammarstedt, Klonis, PutteA, Moderator

Post Reply
NEDOMANSKY
Inaktiverad användare

DE´s Hållbara Teori!

Post by NEDOMANSKY »

Ge ett seiöst bidrag i kampen på ett anständigt svar på Lakers stora Gåta.

Mitt 1: Bidrag: För många avlönade. och för högt.
In Hinkum Veritas
dolitle
c/o LL´s Forum

Post by dolitle »

Om man har större utgifter än inkomster så är det väl rätt självklart att man har för många avlönade alt. för högt avlönade.
[b]Klubb Poseidon is the shit[/b]
serra
c/o LL´s Forum

Re: DE´s Hållbara Teori!

Post by serra »

NEDOMANSKY wrote:Ge ett seiöst bidrag i kampen på ett anständigt svar på Lakers stora Gåta.

Wow..kom du fram till det alldeles själv Neddo??? 8O
Snart nära dig...en ny hall
A-sta
Forumdemon

Post by A-sta »

Så alla klubbens utgifter hittar man på avlöningslistorna?
Då är ju lösningen att sparka folk för 2 miljoner!
Du är för gullig ibland Tjecken!!
Du borde söka ett ekonomijobb. Referera gärna till ditt inlägg.
The London Observer
Forumamatör

Post by The London Observer »

Då måste du vara väldigt insatt för att kunna säga så. Annars är det ett personangrepp av värsta slag
Ödmjukhet kan man inte köpa för pengar
InmeDes
Forumentusiast

Post by InmeDes »

För få och för små spannar med alldeles för många hål i.

There´s a hole in the bucket, dear Eliza, dear Eliza!
Och livet går vidare på Uda Dan Dara. Vem vinner och vem försvinner? Svaret ges i nästa avsnitt.
Primeau
c/o LL´s Forum

Post by Primeau »

För månnga trangsaktlanter?
Skickat från min iPhone 6.0 via Pekfingret.
Komodoödlan

Post by Komodoödlan »

Spekulera kan man väl göra utan att det blir ett direkt personangrepp, i så fall skulle alla härinne på forumet anklaga varandra för personangrepp. Vi har väl yttrandefrihet i det här landet, eller? Ländell är ju en del i klubben och han som skulle få ordning på ekonomin, han sa att han skulle vända på varenda krona, och hur blev det? Jag anser att han i högsta grad är inblandad i den här skiten.

1+1 = 2
Det borde en ekonomiska ansvarig veta vid det här laget. Bättre att skynda långsamt och inte leva som en "KUNG på slottet".
En j*a tur att inte jag är klubbchef i Lakers, för själv har jag en tendens att om jag köper en skjorta för 500:- så tror jag att jag har pengarna kvar på kontot. Jobbigt..ibland fintar man bort sig som f*n..Vet inte hur man ska få bort det här från huvudet? :wallbang:
Kjellsson
Forumproffs

Post by Kjellsson »

Igen rök utan eld....
C70T5
c/o LL´s Forum

Post by C70T5 »

Givetvis så har fd. Klubbchef Peter Ländell ett stort ansvar i att dagens ekonomiska situation är fucked. Jag vill inte ställa honom som högst ansvarig men nog FAN har han en stor del i att ekonomin nästintill är körd i botten.

Han pratade ju förbannat vackert. Resultatet blev något helt annat. Snällt uttryckt.

/T5!!
[b][size=134]TALA ÄR GULD - TIGA ÄR SILVER[/size][/b]
Varanen
c/o LL´s Forum

Post by Varanen »

Personangrepp undanbedes och rensas omedelbart. Diskutera sak inte person. /Varanen
Komodoödlan

Post by Komodoödlan »

Varanen..det är än så länge bara antydningar till vad som kan kallas för "personangrepp". Hur ska man kunna föra en så ärlig diskussion om detta ämne om man inte får spekulera i om vem eller vilka som kan ligga bakom den trasiga ekonomin?
Vi kommer ändå aldrig ha facit på detta om det nu inte görs en razzia på Lakers kontor och publicerar det i Smp.
Last edited by Komodoödlan on 15 April 2008, 21:21, edited 1 time in total.
Lakers00
Forumterrorist

Re: DE´s Hållbara Teori!

Post by Lakers00 »

NEDOMANSKY wrote:Ge ett seiöst bidrag i kampen på ett anständigt svar på Lakers stora Gåta.

Mitt 1: Bidrag: Inte för många men för höga löner, sedan tror jag många gjorde mycket men inte rätt saker. Noll koll på stålarna som kom in kontra vad som skulle ut.
Inte bara gasa på och tänka att det löser sig nog.....!
-Vill ni se Hockey med fart? Växjö HC såklart!!-
Komodoödlan

Post by Komodoödlan »

Lakers00..det där låter som skolexemplet "ABC".
Dorza
Forumamatör

Post by Dorza »

Jag är imponerad, ingen har gett AIA skulden;)
A-sta
Forumdemon

Post by A-sta »

Jo då!
Kyparn snodde allt och trodde det var dricks :oops:
buck
c/o LL´s Forum

Post by buck »

Med tanke på att det är en gammal sur rüggsäck det snackas om sätter jag mina 50 öre på att utköp av vissa spelare samt finansieringen av andra grävt ganska stora hål.
För stor kanslihyra samt brist på administrativ styrning kan vara andra orsaker.

Årsmötet och bokslutet får ju visa hur det verkligen ligger till med gågna säsongen, så vi får hoppas att skutan har rätat upp sej och är på rätt köl igen!
Vet inte hur många de var, men kanske bortåt ett tusental, och de lät som tiotusen. Supportrar och spelare och ledare älskade varandra där ute på isen. Det var gott att se på.
NEDOMANSKY
Inaktiverad användare

Post by NEDOMANSKY »

Haha, Hinken blir FULL av ALLA SERIÖSA förslag, särskilt serras som andas insikt med tanke på Dina kontakter :roll:

Jag satte upp fingret för att kolla Vindriktningen, för att konstatera att det i denna fråga är Vindstilla :wink:

Aldrig tidigare har väl så MÅNGA tillbringat så MYCKET tid i Lakers innersta Kretsar utan att BEGRIPA så LITE över var pengarna tagit vägen.

Trappor städas uppifrån :whistle:

Bidrag NR:2 Firmatecknare 8)

ps. Man ska ha klart för sig att tystnad inte gynnar kommande insamlingar för att rädda klubbens exitens.
In Hinkum Veritas
Anders83
c/o LL´s Forum

Post by Anders83 »

Om jag hört rätt nu så har dom kickat D.Greip med en årslön på 300 lök och att driva hans jobb idiellt istället... Om det nu stämmer så ser man ju hur lätt det rinner iväg pengar
alfax
c/o LL´s Forum

Post by alfax »

Griep slutade i fredags.Fick ett sms från honom då, där han tackade för samarbetet under tiden som varit.
Ingen match är spelad förrän den är slut!
Anders83
c/o LL´s Forum

Post by Anders83 »

okey
Blixten
Forumamatör

Post by Blixten »

Det tjecken skriver är fakta. Tycker att ni som fortsätter skänka era surt förvärvade slantar till föreningen, säkerställer att pengarna går till förvärv och inte massa dyra administrativa kostnader.
Kostnaderna är åt h-e för högt på den administrativa sidan i Lakers.

Och ni som håsade den fd klubbchefen, ni vet vilken, han var ingen större stjärna som jag tidigare skrivit har det visat sig, eller vad säger du alfax.

Finns många naiva typer på forumet som tror det bästa om alla, det är dags att vakna och komma till verkligheten.

Till er som ALLTID klagar på mig och andra som kommer med negativa saker om Lakers, vi gör det för lagets bästa, skapa debatt och för att ni naiva individer skall börja tänka också och inte enbart skriva som hjärntvättade idioter.
Se bara hur lurade vi har blivit på den ekonomiska fronten i föreningen.
Visste att det var illa på den ekonomiska fronten men inte att det var så illa som det är.

Så nog fan förtjänar fd klubbledning med klubbchef i spetsen lite skit, för det får både jag och ni om vi gör ett dåligt jobb.
Last edited by Blixten on 19 April 2008, 11:20, edited 1 time in total.
Malul
c/o LL´s Forum

Post by Malul »

debatt är alltid välkommet!

det jag hoppas på är att öman är tillbaka för att slänga ut den tomma julgranen som tappat alla barr och in med en ny gärna en plastgran då så vi slipper städa mera och håller kostnaderna nere.

jag efterlyser gärna samtidigt att få veta i framtiden om vi har problem att det kommer inifrån egna leden istället för trojasupportrar..
Behandla folk så att de inte kan göra detsamma mot dig.

Växjö Lakersissä!!
C70T5
c/o LL´s Forum

Post by C70T5 »

Klarar man som person inte ens av att kränga knäckebröd på ett vinnande sätt så kanske man inte skall ta på sig finskjortan och försöka styra en stor och rik armé som berör väldigt många. Man kan ju dock icke fråntaga Knäckebrödshandlaren för att icke hava munläder. När tugget gick som värst så fick man ju hålla för både öron och ögon - för då stod skittugget som spö i backen.

Byggherren (fd ordförande) Jan-Olof 'Skanska' Ericsson...bara försvann...

Öhman är tillbaka med järnhand. Vissa betydande personer som tidigare verkat inom föreningen har tackat blankt nej till att återigen stötta och bidraga med sitt kunnande. Besvikelsen är stor. Och förtroendet är på noll. Och detta bara på ett par säsonger. Helt otroligt jävla sorgligt.

/T5!!
[b][size=134]TALA ÄR GULD - TIGA ÄR SILVER[/size][/b]
Lalin
c/o LL´s Forum

Post by Lalin »

Blixten! Din avatar? vem du håller på är döljt i ett mörkt dunkel. V-70:s inlägg kan jag omedelbart skriva under på.
Blueshirts United
Post Reply