Ekonomi
Moderators: AHammarstedt, Klonis, PutteA, Moderator
-
- c/o LL´s Forum
Men varför vänta tills öster fattat detta?? Nää nu har vi chansen att verligen göra Lakers till folkets lag. Ett enkelt inslag. sälj halvapottenlotter hela våren sommaren på stan å dragning första isträningen. Spelar ingen roll om man inte säljer en lott i början men folk får tillfälle att stanna upp å snacka lite hockey.
Detta skulle vi igentligen ha börjat med för flera år sen men bättre sent än aldrig
Detta skulle vi igentligen ha börjat med för flera år sen men bättre sent än aldrig
Last edited by erok on 11 April 2008, 21:18, edited 1 time in total.
Skaffa dig ett tipskort på svenska spel. Gå via sponsorhuset. 100 kr till Lakers
-
- c/o LL´s Forum
erok wrote:Men varför vänta tills öster fattat detta?? Nää nu har vi chansen att verligen göra Lakers till folkets lag. Ett enkelt inslag. sälj halvapottenlotter hela våren sommaren på stan å dragning första isträningen. Spelar ingen roll om man inte säljer en lott i början men folk får tillfälle att stanna upp å snacka lite hockey.
det är lite detta jag fiskar efter , ju mer idiellt arbete ju mer lagtillhörighet får man och man växer ihop ... jag skulle gärna se LL på mer officiella platser att göra saker åt klubben som både ger reklam och kanske pengar, jag hade hakat på direkt! just i nuläget har jag inget direkt förslag men är inte sen med att hänga på en diskution i alla fall! nä mer gemensamt arbete för båda gamla och unga tror jag mest på!
-
- c/o LL´s Forum
Lassemaja : Säkerligen har dom fått bolla med ekonomin för att komma dit dom är nu .
talismanen: gott mos
VLH är inte ensamma om tajt ekonomi det får vi inte glömma och vad övriga icke idrottsintresserade eller total-anti lakers säger skiter jag blankt fan i.
Organisationen håller på att växa fram och misstag har begåtts men knappast med illvilja och jag tror nog dom hållt sig inom lagens ramar änsålänge... dom har varigt ärliga och gått ut med att ekonomin har varigt misskött och detta beror nog till största del på okunskap .... dessutom tror jag SMP överdriver en del... läste man noga sa dom att
"enligt vad Smålandsposten erfar kommer föreningen på vårens årsmöte att tvingas redovisa ett negativt eget kapital på uppemot två miljoner kronor."
alltså den skulden finns inte eftersom det inte står klart ännu ! dom bokför intäkter mmm så vi får snart redovisat hur mycket det handlar om!! ser inte varför dom skulle blåljuga oss i ansiktet för nåt sånt hade skadat föreningen TOTALT
talismanen: gott mos
VLH är inte ensamma om tajt ekonomi det får vi inte glömma och vad övriga icke idrottsintresserade eller total-anti lakers säger skiter jag blankt fan i.
Organisationen håller på att växa fram och misstag har begåtts men knappast med illvilja och jag tror nog dom hållt sig inom lagens ramar änsålänge... dom har varigt ärliga och gått ut med att ekonomin har varigt misskött och detta beror nog till största del på okunskap .... dessutom tror jag SMP överdriver en del... läste man noga sa dom att
"enligt vad Smålandsposten erfar kommer föreningen på vårens årsmöte att tvingas redovisa ett negativt eget kapital på uppemot två miljoner kronor."
alltså den skulden finns inte eftersom det inte står klart ännu ! dom bokför intäkter mmm så vi får snart redovisat hur mycket det handlar om!! ser inte varför dom skulle blåljuga oss i ansiktet för nåt sånt hade skadat föreningen TOTALT
Anders83 wrote:"enligt vad Smålandsposten erfar kommer föreningen på vårens årsmöte att tvingas redovisa ett negativt eget kapital på uppemot två miljoner kronor."
Snarare 3 mille om jag inte är helt ute och cyklar
var kommer dom siffrorna ifrån då? jag kanske missat det fullständigt men om man får tro SMP så gissar dom på 2 miljoner.... verkar ju skumt om SMP missat att Lakers hade 3 miljoner i skuld om det nu finns dom som vet härinne menar jag .... jag tror förstås inte att Lakers ligger på plus men det vore ju roligt om folk hade nån form av pålitlig källa så man slipper spekulera så mycket
Man måste ju inte spekulera om man inte vill. Konstateras att klubben haft dålig koll på mycket, troligen är det redan bättre koll på saker och ting. Sen är detta senaste inga nyheter direkt, det har väl varit klart för alla att klubben inte ligger på plus trots stödinsatserna. Det kommer att ordna till sig.
-
- c/o LL´s Forum
Hade inte häller varit sen å hjälpa till. Är nu mer stationerad i Älmhut igen.
Hade kanske räkt med ett 10 tal personer varge lördag söndag i växjö centrum för att föra fram vårt budskap. Både till växjöborna men framförallt visa sponsorerna att vi bryr oss. Ringar på vattnet kallas det för. ¨Men räcker då inte att det enbart är lakejer på stan. Nää hela klubben. Allt från ordförande, Tränare, Spelare från A-laget ner till ungdomslagen. Här skulle även en röd tråd träs genom klubben.
Hade kanske räkt med ett 10 tal personer varge lördag söndag i växjö centrum för att föra fram vårt budskap. Både till växjöborna men framförallt visa sponsorerna att vi bryr oss. Ringar på vattnet kallas det för. ¨Men räcker då inte att det enbart är lakejer på stan. Nää hela klubben. Allt från ordförande, Tränare, Spelare från A-laget ner till ungdomslagen. Här skulle även en röd tråd träs genom klubben.
Skaffa dig ett tipskort på svenska spel. Gå via sponsorhuset. 100 kr till Lakers
Sälj bullar och kakor på torget under sommaren! Det är ju bara att hyra 1 kvmTalismanen wrote:Jag har haft en idé nu ett tag och kommer ta upp den med diverse folk. Vi kan kanske kalla det sommarjobb.
Någon annan kanske är bra på att spela ett instrument som kan lägga fram hatten på stan?
Någon kanske kan klä ut sig till uteliggare.? Vi kan ju vara några som kan byts vid, ta ett dygn var. Lättast på sommartid. Vi är ju Lakers supportrar för f*n
Någon kanske kan sjunga "TILL HAVS!!!" utanför Smålands Airport.
Alla förslag som kan girera i pengar är välkomna! Alla kan göra nåt!
Niles: Det är naturligtvis fel att använda ordet aldrig, till och med farligt. Men jag tror att chansen att skapa ett "folkets lag" i modern tid avsevärt har minskat. Verkligheten har på alla sätt förändrats och förutsättningarna är otroligt mycket mindre att så ska ske nuförtiden eller i framtiden.
"Var dig själv, det finns redan så många andra"
Så har då även Lakers blivit tvugna att visa upp korten (eller åtminstone en del av dem). Det är självfallet inget som upprör någon garvad hockeyinitierad i vårt land...
Vad som däremot upprör är ni Lakerssupportrar som under lång tid kastat skit på andra lag och dess supportrar! På ett sätt är det oerhört skönt att ni nu tvingas inse att ert pop-lag inte är ett skit bättre än några andra. Ni lever på lånade pengar! Hur mycket är det ingen som vet. Det florerar rykten som säger att detta bara är toppen på isberget. Det kan jag mycket väl tänka mig är sant.
Nyköping valde för ett år sedan att lägga SAMTLIGA kort på bordet, och fick då bl.a. utstå spott och spe från Smålandsposten som hojtade högljutt om "ekonomisk doping". Inte samma höga brösttoner nu från er patetiska blaska...
Faktum är att ni Lakersfans som hållit på och kasta skit åt alla håll och klappat er själva på bröstet borde göra offentlig avbön och be om ursäkt. Sen begriper jag inte hur ni kan vara så korkade som ni varit. Men oaktat detta så får ni nu skämmas å det grövsta. Ni kommer från och med nu att vara förnippade med sveriges mest korkade fans som dessutom kastat skit till höger och vänste för att sedan visa sig vara supportrar till ännu ett fiffel och båg-gäng.
Och det värsta av allt - sportsligt har ni trots denna "ekonomiska doping" inte åstadkommit ett dyft!
Växjö Lakers = No respect!!!!!
Vad som däremot upprör är ni Lakerssupportrar som under lång tid kastat skit på andra lag och dess supportrar! På ett sätt är det oerhört skönt att ni nu tvingas inse att ert pop-lag inte är ett skit bättre än några andra. Ni lever på lånade pengar! Hur mycket är det ingen som vet. Det florerar rykten som säger att detta bara är toppen på isberget. Det kan jag mycket väl tänka mig är sant.
Nyköping valde för ett år sedan att lägga SAMTLIGA kort på bordet, och fick då bl.a. utstå spott och spe från Smålandsposten som hojtade högljutt om "ekonomisk doping". Inte samma höga brösttoner nu från er patetiska blaska...
Faktum är att ni Lakersfans som hållit på och kasta skit åt alla håll och klappat er själva på bröstet borde göra offentlig avbön och be om ursäkt. Sen begriper jag inte hur ni kan vara så korkade som ni varit. Men oaktat detta så får ni nu skämmas å det grövsta. Ni kommer från och med nu att vara förnippade med sveriges mest korkade fans som dessutom kastat skit till höger och vänste för att sedan visa sig vara supportrar till ännu ett fiffel och båg-gäng.
Och det värsta av allt - sportsligt har ni trots denna "ekonomiska doping" inte åstadkommit ett dyft!
-
- c/o LL´s Forum
Kan förstå din reaktion Dzurilla. har alltid sagt att ödmjukhet lönar sig. Ja nu står vi själva här på kanten till det ekonomiska berget framför oss. Bara att välja. Försöka klättra uppåt med allt jobb det innebär. Eller stå med armarna i kors å tänka. Nää fan. Detta får andra lösa.
Ja förbannat trist att ingen från VLH är här inne å läser. För mailen svara de fan inte på
Ja förbannat trist att ingen från VLH är här inne å läser. För mailen svara de fan inte på
Dzurilla, peka ut den oerhörda mängd här som jublade över NH´s dåliga ekonomi. Det är ju inte sant att det skulle finnas någon ALLMÄN skadeglädje, bara ett påhitt från din sida. Och blanda inte in Smålandsposten, där har vi ingen som helst påverkan. Ska du uttala dig, gör det då på ett korrekt sätt och släpp tjafset.
Erok, gå på ett medlemsmöte. Men du kanske inte är medlem.
Erok, gå på ett medlemsmöte. Men du kanske inte är medlem.
Last edited by Niles on 12 April 2008, 13:38, edited 1 time in total.
-
- c/o LL´s Forum
Finns drägg i alla läger nils. Å läser man på olika forum så finner man ibland utalanden med underskrift lakersfans som iallafall får mig att fundera på hur i helvete dom tänker nu. Ta bara komentarerna som exempel efter ett inlägg på smp.
Dzurilla.."Det man inte vet har man ju inget ont av". heter det. Kanske har jag med alla andra Lakers supportrar varit alltför godtrogna klubben. Men nu står vi Lakers supportrar själva där med "Skägget i bredlådan". Inte kunde i alla fall jag i min vildaste fantasi ana att vår klubb förfogade över personer som äventyrade ekonomin till den grad som nu visat sig varit fallet. Jag har alltid upplevt Lakers som en välskött och proffsig klubb. Sedan är det klart att man blir upprört besviken när klubbar "fuskar", likväl om det är Tingsryd, Nyköping eller Växjö. Man kan ju f*n inte lita på nå´n! Det är ju som att starta eget företag, antingen går det skitbra, hyffsat eller så tvingas man till KK.
Det Lakers kanske ska vara glad för är att kommunen ställer upp och skjuter på hyreskostnaderna tills ekonomin förhoppningsvis börjar ta fart igen.
Det Lakers kanske ska vara glad för är att kommunen ställer upp och skjuter på hyreskostnaderna tills ekonomin förhoppningsvis börjar ta fart igen.
Last edited by Komodoödlan on 12 April 2008, 15:57, edited 2 times in total.
Dzurilla wrote:
Vad som däremot upprör är ni Lakerssupportrar som under lång tid kastat skit på andra lag och dess supportrar! På ett sätt är det oerhört skönt att ni nu tvingas inse att ert pop-lag inte är ett skit bättre än några andra. Ni lever på lånade pengar!
där tappade jag all respekt för dig..
http://www.lakerslakejer.com/forum/viewtopic.php?t=12822
Behandla folk så att de inte kan göra detsamma mot dig.
Växjö Lakersissä!!
Växjö Lakersissä!!
NEDOMANSKY wrote:Ta smällen direkt, analysera VARFÖR, och utkräv ansvar.
I Lakers fall går nog detta inte om HA skall vara verklighet dessvärre, så det som sker är nog en hyfsad kompromiss.
Av den anledningen vill styrelsen göra sig av med alla skulder, krediter för att vara hela och rena när vi går in i en ny arena. Detta ska ske utan att vi tappar i kvalitet på det sportsliga planet. Det är i vilket fall ambitionen från klubbens sida.
http://www.vaxjolakers.se/website1/sd_p ... 2_grp-s1/3
Skickat från min iPhone 6.0 via Pekfingret.
-
- c/o LL´s Forum
Som ni kanske läser mellan raderna finns det en vilja att räta upp skutan på allvar. Vi har genom ett antal olika aktiviteter skapat ekonomiska möjligheter att ta ytterligare ett steg i rätt riktning trots allt.
Ja man kan ju undra vilka aktiviteter detta är.
Ja man kan ju undra vilka aktiviteter detta är.
Jag tror att det har varit betydligt värre än vad man trott, men jag har en känsla av att det kommer att rättas till, nu när Anders Öhman är tillbaka.
Det kommer att styras upp på ett helt annat sätt och kontrollen kommer att öka med ett antal hundra procent, så att inget hinner glida iväg okontrollerat.
Så för framtiden hyser jag inga tvivel och att kommunen dessutom gör det möjligt att konsolidera verksamheten, gör det hela lättare rent sportsligt.
Det kommer att styras upp på ett helt annat sätt och kontrollen kommer att öka med ett antal hundra procent, så att inget hinner glida iväg okontrollerat.
Så för framtiden hyser jag inga tvivel och att kommunen dessutom gör det möjligt att konsolidera verksamheten, gör det hela lättare rent sportsligt.
"Var dig själv, det finns redan så många andra"
med tanke på att denna artikel kom upp fort på hemsidan innebär det att dom är här inne och läser , sen att SMP målar upp en bild var kanske en anledning oxå.
Jag tror inte man medvetet försöker dölja något utan man går ut med information när man har någon , vi kan inte begära att dom talar ut så fort dom köper en blyertspenna till kontoret...
Jag tror dom har någonting på G och dom redovisar vad det är när saken är avklarad ! Man får ändå säga att Lakers har varigt ganska öppna ändå eller hur?
Jag tror inte man medvetet försöker dölja något utan man går ut med information när man har någon , vi kan inte begära att dom talar ut så fort dom köper en blyertspenna till kontoret...
Jag tror dom har någonting på G och dom redovisar vad det är när saken är avklarad ! Man får ändå säga att Lakers har varigt ganska öppna ändå eller hur?