Lakerskamrater,
Sök skydd ty det faller ett gult regn över Västra stå - några kissar på oss. Ni som inte får plats under trumman rekommenderar jag att kvickt rulla ut största tifo-flaggan samt ta betäckning under densamma. Själv försökte jag först tråckla ihop en regnhatt/sydväst av överblivna ballonger från Jubileumsmatchen, men mina sykunskaper är dåliga och jag har istället valt att försöka skydda mig under en näst intill oanvänd taktiktavla som jag hittade i en papperskorg efter Almtunamatchen.
Än så länge rör det sig bara om spridda skurar men det finns all anledning att tro att pinkandet kommer öka lite senare fram i veckan. I väntan på att
InmeDes åter skall ta tag i forumlaget känner jag, med anledning av det gula regnet, mig nödgad ta tag i taktpinnen. Jag har haft en hel hög med grönvita lirare att välja mellan, alla värdiga att platsa i veckans forumfemma, men valet har till slut fallit på följande tre:
Mygel - rutinerad och klok center med mycket bra blick för spelet. Ett kaptensämne som vet vikten av att både kunna ryta till och emellanåt ta ett kliv tillbaka och istället lyssna på sina medspelare.
På hans vänstra sida placerar jag en av ligans bästa trash-talkers:
Herr Oberst. Denne verbale pugilist har under de senaste två säsongerna knappast förlorat en enda fight. Bortsett från Växjös egne slugger
C70T5 är det få, om ens någon, som likt "Kyparn" med en enda snärtig kommentar kan pulvrisera en motståndare.
Högerforward i forumfemman får bli
Hatapopcornsupportrar. Cyberrymdens ensamseglare, de skånska slätternas Lone Ranger - rykten säger att han är avstängd från AIA:s forum - har i ett flertal inlägg visat att under den stenhårda fasaden döljer sig en spelare med bra koll på såväl egna laget och motståndarna. En hockeyälskare helt enkelt.
Ni har alla tre fått utstå mycket under året som gått. Nu är det er tur att ge tillbaka, jag placerar taktiktavlan på huvudet och lyssnar till skvalandet. I denna Kafka-liknande mardrömstillvaro står nu mitt, och övriga Lakejers, sista hopp ironiskt nog till... byggherre Percy. Av alla människor är det HAN som kan sätta stopp för strilandet.
Oavsett hur det går för Rögle i de avslutande matcherna hoppas jag de tre supportrarna ovan fortsätter hedra oss i Växjö med sin närvaro på detta forum. Och ni skall komma ihåg att tills våra lag möts igen är det vi som har sista vinsten: 3 - 0 (och faktiskt 5 - 1 innan dess, men det behöver vi inte tala om nu).
Rögle tar man inte på allvar - men ni har min respekt

Skickat från min iPhone 6.0 via Pekfingret.