Kvalseriesnack (2 lag till ES)

Här diskuterar du allmänt hockeysnack.

Moderators: AHammarstedt, Klonis, PutteA, Moderator

A-sta
Forumdemon

Post by A-sta »

Jag som trodde det var resultaten, inte traditionen som visade var man hamnar i en tabell! Men visst du har säkert lika rätt som Anders 83 i sin analys! Hur många poäng får man förresten av en lång tradition?
Är det enligt en tidsfaktor? Eller?
Mygel
Forumdemon

Post by Mygel »

A-sta, läsa om inläggen. Vi pratar inte om det.
A-sta
Forumdemon

Post by A-sta »

Du menar inte att Troja är intressantare bara för att de har en lång tradition? Det är i alla fall de facto vad du skriver!
Dessutom borde vara intressantare för ett topplag som Rögle att kolla vad de andra topplagen sysslar med. Men visst kan Troja bli ett topplag och då kan det ligga lite i vad du säger. Men då får man betrakta Lakers som en tillfällig uppstickare och det tror jag inte att du tror att vi är.
Last edited by A-sta on 6 April 2008, 20:53, edited 1 time in total.
Snoken
Forumterrorist

Post by Snoken »

Andrée Persson tre mål. Han är grym alltså.
Lakersfan_03
c/o LL´s Forum

Post by Lakersfan_03 »

Mycket imponerande av rögle. dock tror jag de får stryk av malmö nästa match , för första gången den här säsongen känns det som om MIF vinner
"- Jag kan ärligt talat säga att det var en av de bästa tiderna i mitt liv." / Shjon Podein om tiden i Växjö
Mygel
Forumdemon

Post by Mygel »

A-sta wrote:Dessutom borde vara intressantare för ett topplag som Rögle att kolla vad de andra topplagen sysslar med. Men visst kan Troja bli ett topplag och då kan det ligga lite i vad du säger. Men då får man betrakta Lakers som en tillfällig uppstickare och det tror jag inte att du tror att vi är.
Varför skulle det vara intressantare? Tycker själv det är roligare med minnena och historian lagen har gemensamt.

Tillfällig uppstickare? Ni har hängt med så långt, men du måste erkänna att ni har lite av ett Hammers och Team Boro skimmer över er fortfarande. Som någon skrev så borde ni nog först försöka bli laget no 1 i Växjö i första hand och ni nu en bra chans.
Primeau
c/o LL´s Forum

Post by Primeau »

Jag skall inte ge mig in i detta Verbala Krig, men konstaterar ändå att det för tillfället pekar på utklassningsseger för Kyparn o Myglarn :lol:
RBK har gjort det förbannat bra och jag måste (motvilligt) erkänna att jag ALDRIG trodde dom skulle ligga på delad förstaplats i Kvalserien med endast två omgångar kvar.

För ett fåtal grymt förnedrade Lakejer blir det att hoppas på att Världsmästarna, mot all förmodan, snubblar på mållinjen och toktorskar mot sina ärkerivaler - då, först DÅ, kommer jag eventuellt ge mig in i fighten. Fram till dess erkänner jag mig besegrad och håller tyst om allt vad grodlår och rotvälska heter :wink:

Satans skönt ändå att se att ett mindre lag faktiskt kan hävda sig ibland en skock lag vars spelarbudget väl är 3-4 ggr så hög!
Skickat från min iPhone 6.0 via Pekfingret.
Mygel
Forumdemon

Post by Mygel »

Primeau wrote: RBK har gjort det förbannat bra och jag måste (motvilligt) erkänna att jag ALDRIG trodde dom skulle ligga på delad förstaplats i Kvalserien med endast två omgångar kvar.
!
Det var inte många som trodde det, inklusive mig själv.
Anders83
c/o LL´s Forum

Post by Anders83 »

Herr Oberst wrote:
Fredrik R wrote:Enligt Herr Oberst verkar det som om dom redan är klara?
Herr Oberst skriver mer på Lakers forum än vad han gör på Rögles efter en vinst mot Brynäs, jag undrar vilket lag han har hjärta för egentligen?
Du klarar verkligen inte av att bli tillrättavisad, inte ens när man tycker man sköter det på ett någorlunda konstruktivt sätt. Istället kontrar du alltid på ett fullständigt galet sätt.

Samma visa varje gång. Skärp dig!

ursäkta att tråden spårar ur men ärligt talat herr oberst tycker du inte själv att du bäddat för kontringar på låg nivå ?

jaha om vi ska glida tillbaka lite igen så är jag faktiskt lite överrraskad av resultaten detta år i kvalserien! kul när det svänger lite och rör till sig vilket är roligt med hockey :D Ed Belfour verkar ha sett sina bästa dagar inom hockeyn ... Brynäs "guld-lag" grötar ihop sig Malmö i toppen jo tack svårtippat är bara förnamnet
Hatapopcornssupportrar
Forumproffs

Post by Hatapopcornssupportrar »

Oavsett vad som händer är säsongen en ENORM succe !! Fantastiskt imponerande att vända mot ett SM-finaltippat lag... Fullständigt vansinnigt tryck idag... lite citat Boork: Leif Boork: Det var fruktansvärt svårt att coacha laget inför en så högljudd publik. Det kvittar hur mycket man skriker så går det inte att göra sig hörd. Publiken lyfte Rögle, och om man ska ta fram ett specifikt ögonblick där matchen vägde över till Rögles fördel var det när Kenny gjorde comeback och kom in i mitten av andra perioden från omklädningsrummet igen. Det blev ett jäkla tryck och då lyfte både publiken och Rögle. Dessutom tillade han att det var det värsta han/dom varit med om i tryckväg....

Peter Johansson var heller inte sen att lyfta fram publikens insats.
- I tredje perioden var det helt omöjligt att göra sig hörd. Det var ett helt otroligt tryck på publiken. De har en stor del i att vi vinner en sådan här match, inget snack om den saken.
carl
Forumdemon

Post by carl »

Kul att Rögle presterar. Jag tror att MIF, MIK, BIF och LIF hade tänkt att det var de fyra som skulle göra upp om det. Det förvånar mig inte om RBK klipper till MIF i nästa. Det är ju snarare regel än undantag att de vinner i malmö.....

Dock trist som trojan och nostalgiker om vi inte skulle få möta Rögle nästa säsong när vi äntligen ser ut att komma tillbaka igen.
Troja - laget i hjärtat
Herr Oberst
Forumdemon

Post by Herr Oberst »

Primeau wrote: Satans skönt ändå att se att ett mindre lag faktiskt kan hävda sig ibland en skock lag vars spelarbudget väl är 3-4 ggr så hög!
Sanning. Och det är ju något som alla vi i HAllsvenskan borde vara glada för. Det inger onekligen hopp.
Malul
c/o LL´s Forum

Post by Malul »

jag är i extas över att Rögle vann,fy fan vad suveränt gjort!nu hoppas jag för allt i världen att rbk orkar ladda om och tar åtminstone poäng på mif så kan denna superskräll snart vara ett faktum!vilka underdogs ni är och vilken skön syn det vore att se gråtande brynässupportrar efter sista omgången!

och stort grattis andrée till ett hattrick!!!!!
Behandla folk så att de inte kan göra detsamma mot dig.

Växjö Lakersissä!!
perry2
Forumamatör

Post by perry2 »

Malul wrote:jag är i extas över att Rögle vann,fy fan vad suveränt gjort!nu hoppas jag för allt i världen att rbk orkar ladda om och tar åtminstone poäng på mif så kan denna superskräll snart vara ett faktum!vilka underdogs ni är och vilken skön syn det vore att se gråtande brynässupportrar efter sista omgången!

och stort grattis andrée till ett hattrick!!!!!
Nej men en generös Lakej. trevligt.
Vi är nog rätt matta nu vi gröna supportrar. Men i morgon..
Rikspress fokuserar på annat än att Rögle spelar bra som Belfour Percy och Boorks målvakter.
Ingen vill se "Åshöjden" som ett bra lag.
Kvällspressen gillar värvarlagen Lif o Mif
Kämpa på RBK
Talismanen
c/o LL´s Forum

Post by Talismanen »

Detta eviga eviga tjat om traditon etc etc!

Visst fan är det kul med utomstående på vårt forum och ja även rögle-supportrar. MEN, en del har en förmåga att bli alltför dryga och då försvinner hela tjusningen. Det går att va lite roligt kaxig men gränsen mellan det och jävligt dryg är hårfin. Och än en gång så tycker jag Rögle gör det sjukt bra och jag är ingen avundssjuk eller förnedrad lakej och skulle heller inte va det om så Rögle gick upp i ES. Tvärtom, skulle t om kunna glädjas av många anledningar.

Ang. forumet så är det inte bara utomstående som behöver snäppa upp sig lite, det gäller många iaf i denna tråden. Är en jävligt dryg stämning här nu.

Ajja, trevlig måndag på er drygtaskar :)
friberg
c/o LL´s Forum

Post by friberg »

som ja skrivit innan så skulle det ite förvåna mig om Malmö å Rögle går upp te ES men ja får Gratta Rögle till en kanon prestation även öm ja inte tycker om Rögle för EN TUNNA GRISPISS ens.
Komodoödlan

Post by Komodoödlan »

Hahaha..jadu..Rögle är som gödsel som legat och surnat.. som till sist gått in i en mögelfas som skiftat i nyanser av grönt :lol:

Brynäs måste få ha en dålig dag också, och då går det som det går, Rögle tog vara på detta. Ibland går pucken in, ibland ut..så är det bara.
Ibland är marginalerna små i hockey. En normal dag på jobbet så slår Brynäs Rögle 9 av 10 gånger. Min gissning är att Rögle ändå tappar på de två sista matcherna.
buck
c/o LL´s Forum

Post by buck »

Jag har den största respekt för att RBK ligger på ES-plats för tillfället.
Jag tror knappast att nån gillar när folk säger att det var ren röta när Lakers piskar Malmö, RBK, Leksand mfl. EN match kan alltid förklaras bort, men en elitserieplats (än så länge) kan det inte...
Starkt jobbat...

(Dock tycker jag lika illa om er ändå...) 8)
Vet inte hur många de var, men kanske bortåt ett tusental, och de lät som tiotusen. Supportrar och spelare och ledare älskade varandra där ute på isen. Det var gott att se på.
C70T5
c/o LL´s Forum

Post by C70T5 »

Även jag bredställer mig i lovordskören. Rögle har gjort det förbannat bra hittills. Halva skridskon i finrummet - inte illa. Nu återstår det att se om det räcker hela vägen. En ny Lindab Arena och ES. Inte dåligt. Kanske bröderna Jönsson kamperar ihop i Rögle kommande säsong?

Rögle hade ett stort spelartapp inför denna säsongen. Likaså Chief Everts VLH. Ändå så gör Rögle en av sina bästa säsonger på länge. Bla så lämnar Carlsson, Zacke och Arla. Dessa tre herrar stod för 151 poäng tillsammans förra säsongen. Hade VLH tappat tre sådana spelare så hade negativt kval varit nära.

Tappar VLH en tongivande spelare så verkar hela bygget falla. Säsong efter säsong. Samma visa hela tiden.

Någonstans så brister det. Och pengarna bara kastas i sjön...

Upp till bevis - AGERA!!!

(styrelsens-/föreningens ambition med kommande säsong väntar jag fortfarande på - den skall stå på representationssidan till allmän beskådning)

/T5!!
[b][size=134]TALA ÄR GULD - TIGA ÄR SILVER[/size][/b]
Komodoödlan

Post by Komodoödlan »

C70T5 wrote: Rögle har gjort det förbannat bra hittills. Halva skridskon i finrummet - inte illa.
För det första, en ishockeyspelare har TVÅ skridskor. För det andra kan man istället säga att de har EN skridsko i finrummet :wink:
perry2
Forumamatör

Post by perry2 »

http://www.aftonbladet.se/sportbladet/k ... 2203756.ab

Rögle sveriges hokkyhjärta ihop med Troja.. :wink:
Kämpa på RBK
Belix
Forumamatör

Post by Belix »

buck wrote: (Dock tycker jag lika illa om er ändå...) 8)
Wow ett inlägg i tråden som är värt att besvara: Dina känslor är besvarade med ett likatyckande
Viktor666
Forumterrorist

Post by Viktor666 »

C70T5 wrote:Rögle hade ett stort spelartapp inför denna säsongen. Likaså Chief Everts VLH. Ändå så gör Rögle en av sina bästa säsonger på länge. Bla så lämnar Carlsson, Zacke och Arla. Dessa tre herrar stod för 151 poäng tillsammans förra säsongen. Hade VLH tappat tre sådana spelare så hade negativt kval varit nära.
Saviano, BOIS och Yngvesson gjorde väl en hel del poäng, vill jag minnas.

Kanske inte fullt så många som 151 men runt 100-strecket lär det ju ha varit i alla fall... :roll:
"Herr-bh, herr-bh, herr-bh..."
C70T5
c/o LL´s Forum

Post by C70T5 »

Administratören minns helt rätt. Med facit i hand så var Rögles ersättare bättre än vad VLH's var - eftersom att Rögle nådde sin målsättning (i vanlig ordning) som var KS. Vilket också var VLH's men man misslyckades. Även om det känns surt att erkänna. Everinnerligt PO's stampande känns så förbannat tråkigt.

Scoutning, intelligens och hockey-/krona är ledordet.

Det ska bli intressant att se hur Chief Evertsson väljer att ersätta Ström, Weinstock och Marsh (95p). Lägg därtill Heino (26p) Lauritzen (23p) och Andersson (22p). Sammanlagt så skrapade dessa dåtida Lakerskrigare ihop 166 poäng. Inte illa. Nu är dom ett minne blott.

Hugaligen. Chief Evertsson kommer att få det svettigt. Snus-Järy har inte ens stoppat in überprillan under läppen. Han har inte ens gett sig in i gamet på allvar. Snart så skall agnarna skiljas från vetet. Och jag hoppas på rejäl klasskillnad!

Kommande säsongs målsättning för VLH var?

/T5!!
[b][size=134]TALA ÄR GULD - TIGA ÄR SILVER[/size][/b]
Primeau
c/o LL´s Forum

Post by Primeau »

Opp med hakan C70 - Hedman och Linder har gjort 16 poäng ihop så det skall säkert bli bra :wink:
Skickat från min iPhone 6.0 via Pekfingret.
Per Carlsson
c/o LL´s Forum

Post by Per Carlsson »

CJ, Bois och Ynvesson gjorde säsongen 06/07 125 poäng tillsammans.
47+45+33
NEDOMANSKY
Inaktiverad användare

Post by NEDOMANSKY »

8O Rögle på ES plats, här sitter Man med Skägget i Brevlådan och håller på TVÅ SkåneLag, Gör som AIA Lakejer kasta Trumman åt HELVETE och SJUNG fram Lakers som AIA bär fram Rögle,(behåll dochk Tröjorna på) :P
In Hinkum Veritas
Anders83
c/o LL´s Forum

Post by Anders83 »

Bör skägget inte fastnat io spannen neddo :lol:
Baloo
Forumdemon

Post by Baloo »

Trots min misstro till Rögle innan kvalet måste jag erkänna mig besegrad.
Killarna i mellanmjölksdressen har hitills gjort ett grymt kval..

Men förbehåller mig dock rätten att fortfarande starkt ogilla AIA:s barbröstade fyllon i buren.....
VENI VIDI VICI

Once a Laker always a Laker...
Baloo
Forumdemon

Post by Baloo »

Hatapopcornssupportrar wrote: lite citat Boork: Leif Boork: Det var fruktansvärt svårt att coacha laget inför en så högljudd publik. Det kvittar hur mycket man skriker så går det inte att göra sig hörd. Publiken lyfte Rögle, och om man ska ta fram ett specifikt ögonblick där matchen vägde över till Rögles fördel var det när Kenny gjorde comeback och kom in i mitten av andra perioden från omklädningsrummet igen. Det blev ett jäkla tryck och då lyfte både publiken och Rögle. Dessutom tillade han att det var det värsta han/dom varit med om i tryckväg....

Peter Johansson var heller inte sen att lyfta fram publikens insats.
- I tredje perioden var det helt omöjligt att göra sig hörd. Det var ett helt otroligt tryck på publiken. De har en stor del i att vi vinner en sådan här match, inget snack om den saken.
I detta fallet är jag helt inne på Evertssons uttalande innan när han uttryckte "Hardcorefans" sjukt tryck verkade det vara...
VENI VIDI VICI

Once a Laker always a Laker...
Talismanen
c/o LL´s Forum

Post by Talismanen »

NEDOMANSKY wrote:8O Rögle på ES plats, här sitter Man med Skägget i Brevlådan och håller på TVÅ SkåneLag, Gör som AIA Lakejer kasta Trumman åt HELVETE och SJUNG fram Lakers som AIA bär fram Rögle,(behåll dochk Tröjorna på) :P
Nu har du sjunkit lågt. Jag hoppas att det mesta av det inlägget va ett skämt annars är det nog dags för dig att byta avatar!
NEDOMANSKY
Inaktiverad användare

Post by NEDOMANSKY »

Nej inget skämtande här inte , det vi Forumtokar håller på med är Gravallvaligt :wink:

Anledningen till att Jag började med Zinkspann över skallen var den tinnitus jag fick av den Gigantiska Slavtrumman, No hard feellings Lakejer, men den är jävulusiskt tröttsam, därför sjung som AIA, det kan man inte ta ifrån dom att det är ett jäfla tryck i deras KÖR.

Sitter här med en rykande het kopp Kaffe och får en fantastisk IDE :idea:
Tänk vad hög stämningen skulle bli på Anfield, BARA dom fixade en Trumma :roll:
In Hinkum Veritas
Malul
c/o LL´s Forum

Post by Malul »

bara en sån sak att AIA retar sig på trumman gör ju att vi aldrig kan ta bort den!
Behandla folk så att de inte kan göra detsamma mot dig.

Växjö Lakersissä!!
Komodoödlan

Post by Komodoödlan »

Malmö-Rögle = KRIG (Förvänta er mycket BLOD..)
erok
c/o LL´s Forum

Post by erok »

NEDOMANSKY wrote:Nej inget skämtande här inte , det vi Forumtokar håller på med är Gravallvaligt :wink:

Anledningen till att Jag började med Zinkspann över skallen var den tinnitus jag fick av den Gigantiska Slavtrumman, No hard feellings Lakejer, men den är jävulusiskt tröttsam, därför sjung som AIA, det kan man inte ta ifrån dom att det är ett jäfla tryck i deras KÖR.

Sitter här med en rykande het kopp Kaffe och får en fantastisk IDE :idea:
Tänk vad hög stämningen skulle bli på Anfield, BARA dom fixade en Trumma :roll:
Om alla hade sjungt, klappat hade trumman varit överöstad. Så jävla enkelt att klaga. Men att hjälpa till. Nja det låter vi andra sköta
Skaffa dig ett tipskort på svenska spel. Gå via sponsorhuset. 100 kr till Lakers
Post Reply