Komodo, kolla igen: det är inte dom tre senaste säsonger som han har producerat dåligt med poäng, han tillhörde däremot tre olika klubbar säsongen som gick.
Jag gillar tanken på den typen av spelare i laget, det bara måste vi ha.
Att han kan tacklas vet vi (Gäry också!) Hedman kan mycket väl visa sig vara en oslipad diamant vad gäller poänggörandet, han har ju bra poängstats från såväl J20 Superelit som sin tid i Nordamerika.
Se honom som en tyngre och fulare ersättare för Gustav Hjalmarsson. Sistnämnde mäktade med 3 poäng säsongen som gick, Hedman gjorde faktiskt ett par fler poäng. Kan han bara tygla sig en smula tror jag, förutsatt att han nu väljer att skriver på, att vi kan få en ny publikfavorit.
Primeau..jag kanske ser dåligt, men under Hedmans senaste tre senaste säsonger då han representerade tre olika klubbar, gjorde han bara ett mål. Gurra gjorde sex mål på de senaste två säsongerna. Inte så stor skillnad, men en väsentlig skillnad
Komodoödlan wrote:Friberg..vad menar du? Hur ska han kunna producera mer i utvisningsbåset? Det där tror jag bara kommer att skälpa mer än det hjälper! Tycker inte att han har producerat särskilt mycket under hans senaste säsonger där han har ett otal utvisningsminuter bakom sig.
ja menar när han är på isen å inte i utvisningsbåset
Varför tror du att han skulle producera mera i så fall om han drar på sig många utvisningar. Jag får det inte att gå ihop. Skulle det gynna Lakers? Då får vi ha ett extremt bra BP i så fall.
Komodoödlan wrote:Primeau..jag kanske ser dåligt, men under Hedmans senaste tre senaste säsonger då han representerade tre olika klubbar, gjorde han bara ett mål. Gurra gjorde sex mål på de senaste två säsongerna. Inte så stor skillnad, men en väsentlig skillnad
Du ser som en kratta!
Jag tar det en gång till: Hedman producerade dåligt med poäng säsongen som gick, då hann han med att tillhöra tre olika klubbar. Här har du honom i siffror.
Vad snackar ni om? Spelare som inte kan annat än smälla på
för hockey kan han uppenbart inte spela!!!!!!
Västerås har ialla fall lite höger mål än att behålla honom.
Finns 100 spelare som kan åka runt med uppgiften att bara smälla på. Dom kan få acord. Ska vi säga " 50 kronor smällen"
nyman wrote:
Finns 100 spelare som kan åka runt med uppgiften att bara smälla på. Dom kan få acord. Ska vi säga " 50 kronor smällen"
Va i hela hisingen har du fått det ifrån. Bra tacklare är ju en klar bristvara i svensk hockey. Det är inte bara att åka runt och smälla på tacklingar handlar otroligt mycket om teknik och timing. Lyssna på vad t.ex Wikegård brukar snacka om i hockeykväll. Tacklingar är otroligt effektivt när det gäller att mala ner motståndet.
Hedman är dessutom en riktigt bra hockeyspelare även om han inte fått till det riktigt den här säsongen. Tror att det kan vara omställningen från nordamerikans hockey som ställt till det lite, förhoppningsvis har han hunnit acklimatisera sig nu.
Mygel wrote:En spelare som gjorde succe i Kanadensiska juniorligan som polis.
Nja, lagets polis var han knappast. Det va andra spelare som skötte det, men han stod upp för sig själv och sina lagkamrater när det behövdes. Gjorde dessutom en del poäng i OHL som ju inte direkt är någon skit liga. Så kan han bara anpassa sig lite till svensk domarnivå så kan det nog bli bra. Han lär aldrig bli någon poängkung men det är ju inte hans roll heller. Han ska skapa ytor för sina medspelare.
Komodoödlan wrote:Primeau..jag kanske ser dåligt, men under Hedmans senaste tre senaste säsonger då han representerade tre olika klubbar, gjorde han bara ett mål. Gurra gjorde sex mål på de senaste två säsongerna. Inte så stor skillnad, men en väsentlig skillnad
Du ser som en kratta!
Jag tar det en gång till: Hedman producerade dåligt med poäng säsongen som gick, då hann han med att tillhöra tre olika klubbar. Här har du honom i siffror.
Än sen då? Jag ser inte dåligt..Ingen vacker statistik i alla fall.
Mygel wrote:En spelare som gjorde succe i Kanadensiska juniorligan som polis.
Nja, lagets polis var han knappast. Det va andra spelare som skötte det, men han stod upp för sig själv och sina lagkamrater när det behövdes. Gjorde dessutom en del poäng i OHL som ju inte direkt är någon skit liga. Så kan han bara anpassa sig lite till svensk domarnivå så kan det nog bli bra. Han lär aldrig bli någon poängkung men det är ju inte hans roll heller. Han ska skapa ytor för sina medspelare.
Hur många matcher såg du med honom? Mitt andra hem ligger nära Sudbury. Kan bjuda över dig så kan vi kolla in kvaliteten på OHL (ingen dålig liga, men precis som AHL, väldigt brett spektrum av rollspelare).
Mygel wrote:Hur många matcher såg du med honom? Mitt andra hem ligger nära Sudbury. Kan bjuda över dig så kan vi kolla in kvaliteten på OHL (ingen dålig liga, men precis som AHL, väldigt brett spektrum av rollspelare).
Såg väl så där en 5-6 matcher. Anledningen till att jag började titta va just det man läste om Antons framfart. Den klart utpräglade polisen i Sudbury var ju Devin DiDiomete sen hade de ett helt koppel spelare som fightades ungefär lika ofta som Hedman. Självklar tackar jag ja till ditt erBJUDANDE om att åka över och kolla in OHL matcher, när åker vi?
Per Carlsson wrote:Precis vad vi behöver. Gillar denna värvningen, äntligen någon som står upp för laget.
Håller med dig till fullo. Har sagt det förr, välkommnar han med öppna armar. Visst det får såklart inte gå till överdrift men denna inställningen är ljuvlig. Han kommer tända till folk både på plan och på läktaren. Kanske kan Anton skrämma bort hemmaspöket också!?
Sitter han inte i utvisningsbåset för en massa onödiga dumheter hela tiden så tror jag starkt på denna värvning. Mmmm längtar ännu mer till premiären nu.
Én oslipad diamant till med rätt coaching och uppbackning tror jag vi formar en ännu en elitseriespelare i Hedman.
Finns ingen i allsvenskan som har denna timingen i tacklingarna men som sagt behöver bli mer polerad och få fart på grillorna men detta tror jag vår klubb mäktar med.
Det lär bli mycket spel i boxplay i år både Västerås och Almtuna gjorde sig av med honom för han spela med huvudet under armen ,Hammarby hade inget annat att välja på en att ta han.
VIK ville tydligen behålla Hedman, men när han deklarerade att han med största sannolikhet skulle återvända till Nordamerika valde man att inte satsa på honom mer. Att han fick kicken från Almtuna, seriens i särklass största flopp 07/08 kan bero på många saker: två av dom stavas säkerligen ekonomi och Leif Boork....
Baloo wrote:
Alla tränare i Allsvenskan vet att bara man retar upp Hedman så har man ett powerplay..
Och alla spelare i Allsvenskan vet att retar man Hedman har man spräckt näsben
Såg ingenting i de där klippen som visade på att Hedman är någon bra fighter. Slå folk i nacken, tacklas i ryggen och nita någon som domaren trycker ner kan min farmor också göra.
Ni lär få träna 5-minutersboxplay till nästa säsong
Jag vädrar framgång faktiskt med denna sluggon , Lakers saknade fysiskt spel hela säsongen, #38 var i princip den enda som vågade tacklas lite kändes det som så om vi får ha markusson kvar oxå vore det lysande
"Såg ingenting i de där klippen som visade på att Hedman är någon bra fighter"
En fighter ( bra sådan) känner man igen där jag är uppväxt. Han har den viktigaste egenskapen som jag kallar "hjärta". Sen veva visar han goda kunskaper i. Man får inte förglömma att de har skridskor på sig, som gör det en aning besvärligt