Kvalseriesnack (2 lag till ES)

Här diskuterar du allmänt hockeysnack.

Moderators: AHammarstedt, Klonis, PutteA, Moderator

Lakersfan_03
c/o LL´s Forum

Post by Lakersfan_03 »

vart läste du det friberg ?. låter mycket skumt , något borde han ju få tycker man han lägger ändå ner mycket tid på det
"- Jag kan ärligt talat säga att det var en av de bästa tiderna i mitt liv." / Shjon Podein om tiden i Växjö
Komodoödlan

Post by Komodoödlan »

Lalin wrote:Jag vill grattulera Malmö till den fina skalpen igår. Det trodde jag inte ni skulle mäkta med. Grattis! :clap:
Nog tycker jag väl att vinsten bärgades hem på grund av ett för dagen mycket blekt Mora. Långsamma skridskoåkare, inga målskyttar och Bastiansen var ju inte ens "ombytt".
Brynäs är ju i en helt annan division jämfört med Malmö och Mora.

Jag tror att Brynäs och Leksand tar hem det till slut, förusättningsvis att Leksand vinner mot VIK.
Last edited by Komodoödlan on 24 March 2008, 09:37, edited 2 times in total.
Lalin
c/o LL´s Forum

Post by Lalin »

Jag misstänker som du säger Ödlan att inte Mora var i bästa slag. Men så är det ibland. Det fråntar inte Malmös insatts :wink:
Blueshirts United
Komodoödlan

Post by Komodoödlan »

Givetvis inte..Med de resurser Malmö har, om de använder de rätt, så kan det räcka långt, även mot en ES-jumbo som Mora.
Lakers00
Forumterrorist

Post by Lakers00 »

Lakersfan_03 wrote:vart läste du det friberg ?. låter mycket skumt , något borde han ju få tycker man han lägger ändå ner mycket tid på det
http://www.aftonbladet.se/sportbladet/h ... 2112839.ab
-Vill ni se Hockey med fart? Växjö HC såklart!!-
Lalin
c/o LL´s Forum

Post by Lalin »

Platsar man så platsar man! Att då inte ta betalt, är inte annat än idiotiskt :whistle:
Blueshirts United
Komodoödlan

Post by Komodoödlan »

Idiotiskt, javisst! Brynäs får nog titta sig i "spegeln" lite. Samma sak som att extraknäcka utan lön.
friberg
c/o LL´s Forum

Post by friberg »

sant men sen vet man ju inte om killen tar chansen att visa upp sig geentemot ingen lön
M.Jandelin
Forumamatör

Post by M.Jandelin »

...
Last edited by M.Jandelin on 17 March 2012, 13:08, edited 1 time in total.
Lakersfan_03
c/o LL´s Forum

Post by Lakersfan_03 »

Lakers00 wrote:
Lakersfan_03 wrote:vart läste du det friberg ?. låter mycket skumt , något borde han ju få tycker man han lägger ändå ner mycket tid på det
http://www.aftonbladet.se/sportbladet/h ... 2112839.ab
för tillfället får han 0 kr är övertygad om att han kommer få rejäl ersättning som det även står på aftonbladet om.
"- Jag kan ärligt talat säga att det var en av de bästa tiderna i mitt liv." / Shjon Podein om tiden i Växjö
Primeau
c/o LL´s Forum

Post by Primeau »

Nu kan det nog bli en monolog igen: 9-1 till LIF mot Tornbergs VIK 8O
Skickat från min iPhone 6.0 via Pekfingret.
Lakersfan_03
c/o LL´s Forum

Post by Lakersfan_03 »

HEEEEEJA HEEEEEEEJA LIIIIIIIIIIIIIIF
:clap: :clap: :clap: :clap:
NEDOMANSKY
Inaktiverad användare

Post by NEDOMANSKY »

så billigt kan det vara även i Lakers, OM Man väljer Rätt Målis som Back Up nästa år :wink:

Tips : Låt ALLA Tre J-Målvakterna Dela på Båsöppnarsysslan nästa år, Så Genialt att INGEN Klubb tidigare provat :whistle:
Last edited by NEDOMANSKY on 24 March 2008, 18:48, edited 1 time in total.
In Hinkum Veritas
Malul
c/o LL´s Forum

Post by Malul »

haha,ja dessutom får vi två extra målvaktströjor till försäljning,genialt!
Behandla folk så att de inte kan göra detsamma mot dig.

Växjö Lakersissä!!
Anders83
c/o LL´s Forum

Post by Anders83 »

Primeau wrote:Nu kan det nog bli en monolog igen: 9-1 till LIF mot Tornbergs VIK 8O

nu går det nästan att försvara att Lakers torskade med 13-1 i en träningsmatch ....

fy fan Thornberg måste ju kigga och gråta just nu
Niles
c/o LL´s Forum

Post by Niles »

Vi får hoppas leksand torskar nästa match helt enkelt. Och nästa..och nästa.
Anders83
c/o LL´s Forum

...

Post by Anders83 »

vore ju lite komiskt eftersom deras fans har varigt såååå säkra på elitserien... nej ett år till för knätofsarna i allsvenskan och Malmö kommer få ta klivet upp!
Lalin
c/o LL´s Forum

Post by Lalin »

Leksands sponsorer ska "dräneras" ekonomiskt :lol:
Blueshirts United
Komodoödlan

Post by Komodoödlan »

Anders83 wrote:
Primeau wrote:Nu kan det nog bli en monolog igen: 9-1 till LIF mot Tornbergs VIK 8O

nu går det nästan att försvara att Lakers torskade med 13-1 i en träningsmatch ....

fy fan Thornberg måste ju kigga och gråta just nu
Något märkligt att VIK lägger sig så lätt mot Leksand, som om de hade gått ut med lite bättre inställning skulle kunna ta poäng mot. Det är ju bara tre omgångar spelat. En seger, så hade de inte varit så avhängda.
alfax
c/o LL´s Forum

Post by alfax »

Men tänk på alla skador ,11 juniorer hade de i uppställningen igår.
Dra inte för stora växlar på gullelagets storseger.
Ingen match är spelad förrän den är slut!
Anders83
c/o LL´s Forum

Post by Anders83 »

Jo det ställer saken i en annan dager, inte dåligt ändå av vik och kunna plocka upp så många!
Lalin
c/o LL´s Forum

Post by Lalin »

Det låter märkligt få jag nog säga! 11 ordinarie spelare skadade! Det vill jag gärna se en länk på :whistle:
Blueshirts United
alfax
c/o LL´s Forum

Post by alfax »

Nu var inte 11 ordinarie spelare skadade eftersom Västerås spelat med en del juniorer innan ,men igår var det sammanlagt 11 juniorer.allt enligt reportrarna på TV.
Lalin
c/o LL´s Forum

Post by Lalin »

Ok, tack för förtydligandet Alfax.
Blueshirts United
Räven
c/o LL´s Forum

Post by Räven »

Brynäs är i en klass för sig, men sedan blir det nog tufft mellan Malmö och Mora.

Personligen hoppas jag inte på Leksand. Jag vill att både Mora och Leksand spelar i AS. Jag tror att det är viktigt att minst ett lag av de lagen som anses tillhöra ES spelar i AS, då är risken mindre för en låsning av serien.
"Var dig själv, det finns redan så många andra"
Varanen
c/o LL´s Forum

Post by Varanen »

Helt rätt Räven, men Mora/Simmons tillhör inte "familjen" varför en degradering av de inte är önskvärd. Moras ES-kontrakt är viktig för AS. Så länge de spelar i ES kommer den serien inte att stängas.

Under tiden "fel" lag befinner sig i rikets två högsta serier måste Förbundet åter ta kommandot över svensk ishockey. I det arbetet måste VLH bidra aktivt. Ett absolut krav från mig som medlem. Inte ett enda avsteg från det rent sportsliga får ske hur ljuva locktonerna än må vara. Även om konsekvenserna kortsiktigt skulle bli minskat inflytande och till och med bojkott i relationerna till "Familjen". Möjligheterna till uppflyttning/risken för degradering måste bibehållas till varje pris helt i enlighet med den europeiska idrottstraditionen. Helt ok att blicka över pölen så länge man inte hypnotiskt försöker anamma allt.
perry2
Forumamatör

Post by perry2 »

Niles wrote:Vi får hoppas leksand torskar nästa match helt enkelt. Och nästa..och nästa.
Vi skall försöka på torsdag. Hoppas alla våra spelare är tillgängliga. Gå på sprutor om det behövs....Mif o Lif till Allsvenskan
Kämpa på RBK
alfax
c/o LL´s Forum

Post by alfax »

perry2: det är inte alltid jag önskar vinst tiill Er :wink:
Men om Ni slår gullelaget så klappar jag :clap:
Fredrik R
c/o LL´s Forum

Post by Fredrik R »

Tycker det allra bästa vore oavgjort mellan RBK - LIF, dvs båda lagen tappar 2 poäng och kanske spelar bort varandra från den riktiga toppstriden. :wink:
Att hålla på RBK el. LIF i en match där dom möter varandra är ungefär som att välja mellan pest och kolera enligt mitt tycke.
Komodoödlan

Post by Komodoödlan »

Jag tror inte Mif håller..Nu vann de mot ett Mora som inte såg ut som ett ES-lag. Tror det blir Brynäs och Leksand ser djävelusiskt starka ut..
Lalin
c/o LL´s Forum

Post by Lalin »

Varanen har som vanligt tänkt till ett steg längre. Jag hoppas och tror att Mora grejar detta. Brynäs följer med tillbaks. :whistle:
Dragkampslakej
Forumdemon

Post by Dragkampslakej »

Det är nog få allsvenska suportrar som inte hejar på Leksand som unnar Leksand en plats i elitserien. Klart att leksand ska spela i allsvenskan det vet alla utom möjligen leksand själva :lol:
Hockey går ut på att göra fler mål än motståndaren!
Lakersfan_03
c/o LL´s Forum

Post by Lakersfan_03 »

ett lag med ett publiksnitt på 5000 i ALLSVENSKAN ska inte spela i allsvenskan. de bör spele i elitserien nästa säsong för det har de laget och hallen för. LIF i eliten och de har minst 7000 i snitt. det gynnar hockeysverige.
Ner med Mora
Viktor666
Forumterrorist

Post by Viktor666 »

Å andra sidan stärks HA om LIF missar ES.

Och jag vill mena att en stark andraserie också gynnar hockeysverige... :roll:
"Herr-bh, herr-bh, herr-bh..."
erok
c/o LL´s Forum

Post by erok »

Helt rätt viktor. Hoppas Leksand missar. Drar alltid folk till hallarna vilket även gynnar övriga AS-lagen
Skaffa dig ett tipskort på svenska spel. Gå via sponsorhuset. 100 kr till Lakers
Post Reply