Kvalseriesnack (2 lag till ES)
Moderators: AHammarstedt, Klonis, PutteA, Moderator
-
- c/o LL´s Forum
Nog tycker jag väl att vinsten bärgades hem på grund av ett för dagen mycket blekt Mora. Långsamma skridskoåkare, inga målskyttar och Bastiansen var ju inte ens "ombytt".Lalin wrote:Jag vill grattulera Malmö till den fina skalpen igår. Det trodde jag inte ni skulle mäkta med. Grattis!
Brynäs är ju i en helt annan division jämfört med Malmö och Mora.
Jag tror att Brynäs och Leksand tar hem det till slut, förusättningsvis att Leksand vinner mot VIK.
Last edited by Komodoödlan on 24 March 2008, 09:37, edited 2 times in total.
-
- Forumterrorist
http://www.aftonbladet.se/sportbladet/h ... 2112839.abLakersfan_03 wrote:vart läste du det friberg ?. låter mycket skumt , något borde han ju få tycker man han lägger ändå ner mycket tid på det
-Vill ni se Hockey med fart? Växjö HC såklart!!-
- M.Jandelin
- Forumamatör
-
- c/o LL´s Forum
för tillfället får han 0 kr är övertygad om att han kommer få rejäl ersättning som det även står på aftonbladet om.Lakers00 wrote:http://www.aftonbladet.se/sportbladet/h ... 2112839.abLakersfan_03 wrote:vart läste du det friberg ?. låter mycket skumt , något borde han ju få tycker man han lägger ändå ner mycket tid på det
"- Jag kan ärligt talat säga att det var en av de bästa tiderna i mitt liv." / Shjon Podein om tiden i Växjö
-
- c/o LL´s Forum
-
- Inaktiverad användare
så billigt kan det vara även i Lakers, OM Man väljer Rätt Målis som Back Up nästa år
Tips : Låt ALLA Tre J-Målvakterna Dela på Båsöppnarsysslan nästa år, Så Genialt att INGEN Klubb tidigare provat

Tips : Låt ALLA Tre J-Målvakterna Dela på Båsöppnarsysslan nästa år, Så Genialt att INGEN Klubb tidigare provat

Last edited by NEDOMANSKY on 24 March 2008, 18:48, edited 1 time in total.
In Hinkum Veritas
Något märkligt att VIK lägger sig så lätt mot Leksand, som om de hade gått ut med lite bättre inställning skulle kunna ta poäng mot. Det är ju bara tre omgångar spelat. En seger, så hade de inte varit så avhängda.Anders83 wrote:Primeau wrote:Nu kan det nog bli en monolog igen: 9-1 till LIF mot Tornbergs VIK
nu går det nästan att försvara att Lakers torskade med 13-1 i en träningsmatch ....
fy fan Thornberg måste ju kigga och gråta just nu
Brynäs är i en klass för sig, men sedan blir det nog tufft mellan Malmö och Mora.
Personligen hoppas jag inte på Leksand. Jag vill att både Mora och Leksand spelar i AS. Jag tror att det är viktigt att minst ett lag av de lagen som anses tillhöra ES spelar i AS, då är risken mindre för en låsning av serien.
Personligen hoppas jag inte på Leksand. Jag vill att både Mora och Leksand spelar i AS. Jag tror att det är viktigt att minst ett lag av de lagen som anses tillhöra ES spelar i AS, då är risken mindre för en låsning av serien.
"Var dig själv, det finns redan så många andra"
Helt rätt Räven, men Mora/Simmons tillhör inte "familjen" varför en degradering av de inte är önskvärd. Moras ES-kontrakt är viktig för AS. Så länge de spelar i ES kommer den serien inte att stängas.
Under tiden "fel" lag befinner sig i rikets två högsta serier måste Förbundet åter ta kommandot över svensk ishockey. I det arbetet måste VLH bidra aktivt. Ett absolut krav från mig som medlem. Inte ett enda avsteg från det rent sportsliga får ske hur ljuva locktonerna än må vara. Även om konsekvenserna kortsiktigt skulle bli minskat inflytande och till och med bojkott i relationerna till "Familjen". Möjligheterna till uppflyttning/risken för degradering måste bibehållas till varje pris helt i enlighet med den europeiska idrottstraditionen. Helt ok att blicka över pölen så länge man inte hypnotiskt försöker anamma allt.
Under tiden "fel" lag befinner sig i rikets två högsta serier måste Förbundet åter ta kommandot över svensk ishockey. I det arbetet måste VLH bidra aktivt. Ett absolut krav från mig som medlem. Inte ett enda avsteg från det rent sportsliga får ske hur ljuva locktonerna än må vara. Även om konsekvenserna kortsiktigt skulle bli minskat inflytande och till och med bojkott i relationerna till "Familjen". Möjligheterna till uppflyttning/risken för degradering måste bibehållas till varje pris helt i enlighet med den europeiska idrottstraditionen. Helt ok att blicka över pölen så länge man inte hypnotiskt försöker anamma allt.
- Dragkampslakej
- Forumdemon
-
- c/o LL´s Forum
ett lag med ett publiksnitt på 5000 i ALLSVENSKAN ska inte spela i allsvenskan. de bör spele i elitserien nästa säsong för det har de laget och hallen för. LIF i eliten och de har minst 7000 i snitt. det gynnar hockeysverige.
Ner med Mora
Ner med Mora
"- Jag kan ärligt talat säga att det var en av de bästa tiderna i mitt liv." / Shjon Podein om tiden i Växjö