På laguppställningen på swehockey brukar spelarna slängas in lite var som helst i fjärdefemman för att det inte finns plats att sätta dom på rätt positioner. Lindhagen ska alltså inte spela back.
Växjö etablerar sitt powerplay, men lyckas inte få till heta chanser än. 40 sek kvar.
12.26. Matchens första utvisning blir på Marcus Söderkvist som inte hinner i hemjobbet.
10.33 Berglund serverar Kalle Olsson som är nära mål.
10.18 Thalberg blockerar i VIK-målet. Växjö ser klart starkare ut än i fredagens hemmamatch.
9.20 Helt jämnt på isen. Inget av lagen har fått till någon hård press mot motståndarna än.
8.00 Kim Sunna med farligt handledsskott.
7.27 Ny chans för Växjö på kontring. Mer chansspel från båda håll senaste minuten.
5.22 Jättechans för Växjös Gustav Hjalmarsson efter backslarv i VIK. Thalberg klarar utan att veta att han har pucken.
Båda lagen fulltaliga. Spel åt båda hållen, men VIK har haft mest puck än så länge.
2.45 Gruff vid sargen med starka känslor. Ingen vill vika ner sig och det resulterar i en dubbelutvisning. Spel 4 mot 4.
2.08 Thalberg blockerar. Två superlägen för VIK att ta ledningen, men man missar! Het stämning i hallen, att det står mycket på spel går inte att ta miste på.
1.40 Patrik Berglund missar öppet mål.
1.00 Hellkvist nära lura bort Vikttor fast i målet på pass från M Backlund.
0.30 Matchen igång. Kevin Marsh nästan igenom för Växjö.
"- Jag kan ärligt talat säga att det var en av de bästa tiderna i mitt liv." / Shjon Podein om tiden i Växjö
Vet inte hur många de var, men kanske bortåt ett tusental, och de lät som tiotusen. Supportrar och spelare och ledare älskade varandra där ute på isen. Det var gott att se på.
Nu har jag fått första rapporteringen! Växjö borde leda med ett par mål efter första! Men växjö spelar äckligt diciplenerat! Härligt tryck på Lakejerna! Bara ekade i ABB..... ÅÅÅÅÅÅÅÅÅÅ HEJA VLH OH AH!
Last edited by Stoffe on 9 March 2008, 19:33, edited 1 time in total.
Har sagt lite skämtsamt innan, att Gärry är som bäst när han inte "syns", men det här måste vara hans viktigaste mål i karriären!!
DU FÅR GÄRNA SYNAS GÄÄÄÄÄRRRRRY!!!
Psykologiskt viktigt mål!
Last edited by Komodoödlan on 9 March 2008, 19:50, edited 3 times in total.
Grymt skönt med ett ledningsmål; Gäry av alla personer! Skönt oxå med en ett helt neutral person bakom tangentbordet på vlt.se - något för VLH:s SvenskaFans-skribent Alexander att studera
Hehe
"Nu har jag fått första rapporteringen! Växjö borde leda med ett par mål efter första!"
vlt.se: "En jämn period där VIK varit det något bättre laget och framför allt haft fler klara chanser. Hemmalaget borde ha gjort minst ett mål på alla sina chanser, men istället går bortalaget till ledning"