Playoff 1:2 Västerås - Växjö Lakers
Moderatorer: AHammarstedt, Klonis, PutteA, Moderator
Gjorde ett försök att definiera uttrycket: ”Spela bättre än sin förmåga”
När utövaren själv kan styra sin för dagen inlärda kunskap om sin idrott, samtidigt som han ibland kan påverkas av ett både inre som yttre kontext fenomen man inte kan ”ta" på, som med dessa förutsättningar kan göra det omöjliga möjligt eller tvärtom.
När utövaren själv kan styra sin för dagen inlärda kunskap om sin idrott, samtidigt som han ibland kan påverkas av ett både inre som yttre kontext fenomen man inte kan ”ta" på, som med dessa förutsättningar kan göra det omöjliga möjligt eller tvärtom.
-
- c/o LL´s Forum
-
- c/o LL´s Forum
Helt rätt av Sockervadd att låta Fasth få fortsatt förtroende mellan stolparna. Förra matchen var en plump i protokollet, nu har han chansen att revanschera sig. Nough said.
Jag var precis ute med jycken - Kamrater - det blåser positiva vindar ute. Nordliga vindar uppifrån ABB Arena och dess trakter fångades upp av mitt luktorgan och det luktade så gott. Positiva vindar.
Lakerskrigarna är väl medvetna om den prekära situationen. Nu börjar det roliga. Hugaligen för att vara hemmalag och möta en Lakersarmé som har kniven på strupen.
KRIGA ALLA LAKERSKRIGARE - EN FÖR ALLA, ALLA FÖR EN!!!
/T5!!
Jag var precis ute med jycken - Kamrater - det blåser positiva vindar ute. Nordliga vindar uppifrån ABB Arena och dess trakter fångades upp av mitt luktorgan och det luktade så gott. Positiva vindar.
Lakerskrigarna är väl medvetna om den prekära situationen. Nu börjar det roliga. Hugaligen för att vara hemmalag och möta en Lakersarmé som har kniven på strupen.
KRIGA ALLA LAKERSKRIGARE - EN FÖR ALLA, ALLA FÖR EN!!!
/T5!!
[b][size=134]TALA ÄR GULD - TIGA ÄR SILVER[/size][/b]
I sluitändan är det väl ändå räddningsprocenten man går efter, och den är väl inte fy skam, som debutant i HA.
2005-2006 Tingsryd Division 1 26 2.49 .910
2006-2007 Tingsryd Division 1 39 2.22 .924
2007-2008 Växjö Lakers Allsvenskan 30 2.25 .926
2005-2006 Tingsryd Division 1 26 2.49 .910
2006-2007 Tingsryd Division 1 39 2.22 .924
2007-2008 Växjö Lakers Allsvenskan 30 2.25 .926
Senast redigerad av 1 Komodoödlan, redigerad totalt 0 gånger.
-
- c/o LL´s Forum
Komodoödlan skrev:På Text-TV står det 17.15 på båda matcherna. Vem ska man lita på?Lakersfan_03 skrev:Borås - Björklöven sänds.
Västerås - Lakers startar 19:00
tror man kan lita på västerås hemsida och även växjö lakers hemsida , eller kanske de lakejerna som åker upp inte tog reda på när matchen börjar och kommer försent?.
Text tv har nog inte så bra koll
"- Jag kan ärligt talat säga att det var en av de bästa tiderna i mitt liv." / Shjon Podein om tiden i Växjö
Definitionen av "Att spela över sin förmåga" må vara hur intressant som helst - men icke här och nu: idag är det istället dags att bestiga Mount Everest och placera Lakers stolta flagga på dess topp. Och imorgon väntar en lika tuff uppgift: att ta sig helskinnad ner till marken igen.
Janne-Matjord är helt rätt man att leda denna expedition - fler än en gång har han i vinter visat prov på kyla och fingertoppskänsla. Polarforskare Evertsson har dessutom försett hans grupp med några rutinerade alpinister, tvättäkta sherpas: Helmersson, Ström, Magnusson och Marsh är killar som allihop har varit på toppen tidigare, killar som vet vad som krävs för att ta sig hela vägen. Nu är det dags för dom att dra på sig spikskorna och ta täten i Expeditionen. Ivrigt påmanade av Matjord.
Efter Volvons inlägg var jag tvunget att öppna fönstret på vid gavel för att själv känna efter. Och minsann: visst finns det en pikant doft att seger i vårluften!
Janne-Matjord är helt rätt man att leda denna expedition - fler än en gång har han i vinter visat prov på kyla och fingertoppskänsla. Polarforskare Evertsson har dessutom försett hans grupp med några rutinerade alpinister, tvättäkta sherpas: Helmersson, Ström, Magnusson och Marsh är killar som allihop har varit på toppen tidigare, killar som vet vad som krävs för att ta sig hela vägen. Nu är det dags för dom att dra på sig spikskorna och ta täten i Expeditionen. Ivrigt påmanade av Matjord.
Efter Volvons inlägg var jag tvunget att öppna fönstret på vid gavel för att själv känna efter. Och minsann: visst finns det en pikant doft att seger i vårluften!
Skickat från min iPhone 6.0 via Pekfingret.
Sitsen våra krigare sitter i känns bekant på något vis , kniven på strupen och absolut sista chansen att förlänga säsongen så min tro om kvällen match är ett samlat Lakers i defensiven och blixtsnabba spelvändingar med iskalla avgöranden ala weinstock ...
så hoppas jag det slutar men jag tar inte ut något i förskott utan jag väntar spänt på resultatet efter kvällens blodskamp och hoppas i hela mitt hjärta att jag ska få se våra krigare återigen i Lakerdome denna säsong!
GO LAKERS GO!!!!!!!!!!!!!!!!!!!
så hoppas jag det slutar men jag tar inte ut något i förskott utan jag väntar spänt på resultatet efter kvällens blodskamp och hoppas i hela mitt hjärta att jag ska få se våra krigare återigen i Lakerdome denna säsong!
GO LAKERS GO!!!!!!!!!!!!!!!!!!!
- sierra_mannen
- Forumamatör
- Kontakt:
Webbradio
Någon som vet om de sänder matchen på webbradio eller något`? i så fall vilken sida
Vore evigt tacksam
Håll ut alla lakejer från ett soligt Åre :-p
Vore evigt tacksam
Håll ut alla lakejer från ett soligt Åre :-p
*Man ska inte ta allt för givet*
Sådär ja. Nu har vi tillsammans rett ut dagens väsentligheter:
1. när matchen börjar (kl.19.00 enligt hemsidan).
2. vad VIK-märket står för (VIK).
3. vad det innebär "att spela över sin förmåga" (att lyfta sig själv i "kragen").
4. konstaterat att Gusten Törnqvist har blivit bättre sedan han gäst-spelade i VLH (hans räddningsprocent är högre nu).
På tal om VLH förresten: dom spelar i kväll sin viktigaste match på mycket mycket länge - en förlust och säsongen är till ända, vinst däremot och man når höjder man tidigare endast snuddat vid.
KOM IN I MATCHEN, SEGLARVÄNNER
1. när matchen börjar (kl.19.00 enligt hemsidan).
2. vad VIK-märket står för (VIK).
3. vad det innebär "att spela över sin förmåga" (att lyfta sig själv i "kragen").
4. konstaterat att Gusten Törnqvist har blivit bättre sedan han gäst-spelade i VLH (hans räddningsprocent är högre nu).
På tal om VLH förresten: dom spelar i kväll sin viktigaste match på mycket mycket länge - en förlust och säsongen är till ända, vinst däremot och man når höjder man tidigare endast snuddat vid.
KOM IN I MATCHEN, SEGLARVÄNNER
Skickat från min iPhone 6.0 via Pekfingret.
-
- c/o LL´s Forum
-
- c/o LL´s Forum
Blev besviken på att se att det var samma laguppställning idag som i Fredags!
Så här tycker jag det skulle se ut
Karjalinen
Helmersson-Andersson
Heino-Jeremias
Holmqvist-Persson
Fimpen-Ström-Marsh
Carlsson-Rosén-Lauritzen
Markusson-Romö-Hjalmarsson(mot deras första femma konstant!)
Nyberg kan byta av någon ibland medans den andre spyr i båset för han har jagat ihjäl sig!
Bänka resten!
Så här tycker jag det skulle se ut
Karjalinen
Helmersson-Andersson
Heino-Jeremias
Holmqvist-Persson
Fimpen-Ström-Marsh
Carlsson-Rosén-Lauritzen
Markusson-Romö-Hjalmarsson(mot deras första femma konstant!)
Nyberg kan byta av någon ibland medans den andre spyr i båset för han har jagat ihjäl sig!
Bänka resten!
Once a laker, always a laker!
-
- c/o LL´s Forum
Håll ut första perioden nu. Lakers har ett smart bortaspel de matcher jag sett dom och det gäller bara att följa det så ska det nog inte vara omöjligt att vinna ikväll. vinst ikväll och vi har ett litet mentalt övertag imorgon
"- Jag kan ärligt talat säga att det var en av de bästa tiderna i mitt liv." / Shjon Podein om tiden i Växjö