Playoff 1:2 Västerås - Växjö Lakers
Moderatorer: AHammarstedt, Klonis, PutteA, Moderator
-
- c/o LL´s Forum
Playoff 1:2 Västerås - Växjö Lakers
Det ser just nu mycket tungt ut men jag tror att vi ändå har chansen. tror att spelarna vill uppleva stämningen i lakerdome minst en gång till den här säsongen. om borås kunde mot löven kan väl vi borta mot västerås.
Lycka till alla lakejer som åker dit
Lycka till alla lakejer som åker dit
"- Jag kan ärligt talat säga att det var en av de bästa tiderna i mitt liv." / Shjon Podein om tiden i Växjö
Hav förtröstan Kamrater. Detta är inte över på långa vägar. Lakerskrigarna kommer nu att i TVÅ matcher spela på bortais. Och det gör vi förbannat bra. Långt ifrån lika skitnödiga som dom är inför betalande hemmapublik. Snålspel, snålspel och åter snålspel. Men för den sakens skull så måste vi sätta chanserna. En mer bättre matchavgörande målchans än den som Weinis hade igår får man inte. Då måste det bara bli mål.
VIK's spelare är stora och tunga. Dom blir trötta efter två perioder. Det gäller alltså för VLH att i morgon hålla jämna steg med VIK i fyrtio minuter - för att i tredje perioden lira hockey och vinna matchen. En busvisslande publik uppe i ABB Arena kan lika gärna stjälpa VIK om det går dåligt. En annan sak som kommer att vara matchavgörande i morgon är att någon Lakerskrigare måste ta bort Berglund ur matchen. Skall denna ekvation vara så förbannat svår att få ihop?
Kom ihåg att om Viktor Fasth hade varit någorlunda tät, om Marsh satt pucken i mål istället för i stolpen, om Aki's tunga backskott träffat nätmaskorna istället för i plytet på målvakten, om Lakerskrigarna satt hälften av chanserna i andra perioden och om Weinis satt sin chans - DÅ hade VLH vunnit matchen.
KRIGA!!!
/T5!!
VIK's spelare är stora och tunga. Dom blir trötta efter två perioder. Det gäller alltså för VLH att i morgon hålla jämna steg med VIK i fyrtio minuter - för att i tredje perioden lira hockey och vinna matchen. En busvisslande publik uppe i ABB Arena kan lika gärna stjälpa VIK om det går dåligt. En annan sak som kommer att vara matchavgörande i morgon är att någon Lakerskrigare måste ta bort Berglund ur matchen. Skall denna ekvation vara så förbannat svår att få ihop?
Kom ihåg att om Viktor Fasth hade varit någorlunda tät, om Marsh satt pucken i mål istället för i stolpen, om Aki's tunga backskott träffat nätmaskorna istället för i plytet på målvakten, om Lakerskrigarna satt hälften av chanserna i andra perioden och om Weinis satt sin chans - DÅ hade VLH vunnit matchen.
KRIGA!!!
/T5!!
[b][size=134]TALA ÄR GULD - TIGA ÄR SILVER[/size][/b]
-
- c/o LL´s Forum
Nä, det vore för jävla tråkigt. Och aningen snöpligt.
19 sekunder i fjol - och nu senast fyra minuter av skithockey i tredje perioden som renderade i tre mål i röven. Junioraktigt. Almtunavarning på den kollapsen.
Hedern hoppas jag återtas i morgon afton när VLH kniper en seger borta mot Gurkorna.
Och se för FAN till att sätta målchanserna!!!
/T5!!
19 sekunder i fjol - och nu senast fyra minuter av skithockey i tredje perioden som renderade i tre mål i röven. Junioraktigt. Almtunavarning på den kollapsen.
Hedern hoppas jag återtas i morgon afton när VLH kniper en seger borta mot Gurkorna.
Och se för FAN till att sätta målchanserna!!!
/T5!!
[b][size=134]TALA ÄR GULD - TIGA ÄR SILVER[/size][/b]
-
- c/o LL´s Forum
håller vi ut första perioden imorgon kan allt ske. men känns som om VIK gjorde alldeles för enkla mål därifrån jag stod. dock ser jag inte så bra från VS om det var tavlor eller bra skott. men känns som om matchresultaten inte riktigt speglar matchbilden , eller har jag fel?
"- Jag kan ärligt talat säga att det var en av de bästa tiderna i mitt liv." / Shjon Podein om tiden i Växjö
Början av tredje var rena härdsmältan för vår del. Men sedan vet jag inte mer än att jag tycker att Fasth skulle tagit 1-0. Därefter är det svårt att bedömma när man sitter på läktaren med en helt annan vinkel.
Skillnaden var att de var tyngre i sina anfall och att vi ibland kom alldeles för långt ifrån motståndarna. Vi skulle varit mer aggresiva, det syntes under vissa perioder av matchen, då vi aggerade med mer frenesi.
Skillnaden var att de var tyngre i sina anfall och att vi ibland kom alldeles för långt ifrån motståndarna. Vi skulle varit mer aggresiva, det syntes under vissa perioder av matchen, då vi aggerade med mer frenesi.
"Var dig själv, det finns redan så många andra"
saken är ju rätt enkel,västerås är grymt bra och enda sättet att slå dem är att spela ännu bättre:-sätta de målchanser som uppstår,att ha flyt med chanspuckarna som hoppar hit och dit samt det viktigaste av allt=ha en målvakt som spelar på topp eller rentav över sin förmåga!
Behandla folk så att de inte kan göra detsamma mot dig.
Växjö Lakersissä!!
Växjö Lakersissä!!
Malul skrev:saken är ju rätt enkel,västerås är grymt bra och enda sättet att slå dem är att spela ännu bättre:-sätta de målchanser som uppstår,att ha flyt med chanspuckarna som hoppar hit och dit samt det viktigaste av allt=ha en målvakt som spelar på topp eller rentav över sin förmåga!
En mycket bra analys!!!Du kan ju hockey Malul ,vi ses i bussen imorgon .
Ingen match är spelad förrän den är slut!
Vad MENAR ni med det då, malul och friberg?
Hur vet man att man kan spela bättre än den förmåga man råder över, och att det inte är något som man exempelvis besitter sedan tidigare eller något annat som påverkar individen inför en match huruvida man sedan bedömer en målvakts insats?
Kan man då verkligen säga, att "spela bättre än sin förmåga"? Har inte "förmågan" att göra med att det helt enkelt bara är en "färskavara"?
Räcker det inte att bara säga, att "Du var jäkligt bra idag"!...och kanske ev.: "..men du var sämre gången innan"!
Målvakter utvecklas ju också, men då får man inte glömma bort, att det finns begrepp och fenomen som tur, kunskap, skicklighet också?
Var och när kommer det in nånstans?
Jag vill hävda att man aldrig är bättre än i det aktuella ögonblicket i en match, lika sant som att tiden;varje sekund förändrar "ALLTET" i vår värld, och att människor är i ständig förändring även om vi inte alltid tänker på det.
Hur vet man att man kan spela bättre än den förmåga man råder över, och att det inte är något som man exempelvis besitter sedan tidigare eller något annat som påverkar individen inför en match huruvida man sedan bedömer en målvakts insats?
Kan man då verkligen säga, att "spela bättre än sin förmåga"? Har inte "förmågan" att göra med att det helt enkelt bara är en "färskavara"?
Räcker det inte att bara säga, att "Du var jäkligt bra idag"!...och kanske ev.: "..men du var sämre gången innan"!
Målvakter utvecklas ju också, men då får man inte glömma bort, att det finns begrepp och fenomen som tur, kunskap, skicklighet också?
Var och när kommer det in nånstans?
Jag vill hävda att man aldrig är bättre än i det aktuella ögonblicket i en match, lika sant som att tiden;varje sekund förändrar "ALLTET" i vår värld, och att människor är i ständig förändring även om vi inte alltid tänker på det.
men fredrik när du spelade hockey, fotboll å innebandy som du skrev i din press om dig, har du då aldrig lyckats att spela över din förmåga ?
jag för min del har aldrig spelat fotboll el hochey den enda sporten ja hållit på me är skytte å där nådde ja djävligt högt upp på stegen efter många år å ja var med om flertalet gånger då ja sköt tävlingar att ja presterade bättre än ja var i själva verket kapabel till.
jag för min del har aldrig spelat fotboll el hochey den enda sporten ja hållit på me är skytte å där nådde ja djävligt högt upp på stegen efter många år å ja var med om flertalet gånger då ja sköt tävlingar att ja presterade bättre än ja var i själva verket kapabel till.
Då var du ju kapabel, JUST DÅ!
Jag kanske inte bara hade visat upp den förmågan vid de tillfällena du syftar på, fast jag egentligen hade det inom mig. Men hur vet man det?
Utvecklas kan du ju göra. Men kan du verkligen veta om du är bättre än din förmåga du har just i "ögonblicket"? Tur, eller något annat?? Hur vet man det i så fall?
Jag kanske inte bara hade visat upp den förmågan vid de tillfällena du syftar på, fast jag egentligen hade det inom mig. Men hur vet man det?
Utvecklas kan du ju göra. Men kan du verkligen veta om du är bättre än din förmåga du har just i "ögonblicket"? Tur, eller något annat?? Hur vet man det i så fall?
Senast redigerad av 1 Komodoödlan, redigerad totalt 0 gånger.
-
- Inaktiverad användare
Att man gör saker "som man annars inte skulle klara av", kanske bara beror på tillfälligheter.? Man kanske bara inte har haft tillfällighet att göra det.?
Spelar inte turen och ödet en stor roll? Hur vet man vad som är förmåga och tur, t.ex.att råka ta en puck fast man inte hann reagera? Är man bättre då än den förmåga man hade innan eller är det bara tur eller dåligt av den som sköt.?
Det sägs också, att "en bra spelare har tur, eller "ett bra lag har tur".
Kan man säga det också??
Ska vi lösa den gåtan också?
Spelar inte turen och ödet en stor roll? Hur vet man vad som är förmåga och tur, t.ex.att råka ta en puck fast man inte hann reagera? Är man bättre då än den förmåga man hade innan eller är det bara tur eller dåligt av den som sköt.?
Det sägs också, att "en bra spelare har tur, eller "ett bra lag har tur".
Kan man säga det också??
Ska vi lösa den gåtan också?
petter hansson mot spanien,behöver man säga mer?
kanske kan man lägga till Bob Beamon..
kanske kan man lägga till Bob Beamon..
Senast redigerad av 1 Malul, redigerad totalt 0 gånger.
Växjö Lakersissä!!
Växjö Lakersissä!!
NEDOMANSKY skrev:Även i en Lagidrott måste Man i bland slå Personrekord, Om Många gör det i samma Match händer trevliga saker
Om Kommodoödlans Tes annars är riktig så förundras Man över tex Fri-idrottens resultatutveckling
på tal om friidrotten så är det ju så att om 1 peson visar goda resultat så påverkar ju detta de andra idrottarna att kan han/hon så kan vi åsså då blir det liv i luckan hehe
gäller även i ockey å fotboll you name it spelar en kanon så smittar det av sig där med å de flesta får en injektion av detta å adrenalinet pumpar på mer än vad det brukar göra
Ett personligt rekord kan ju också vara tursamt, en tillfällighet. Allas resultat kanske inte beror på att man har en bättre förmåga, utan bara genom tur.NEDOMANSKY skrev:Även i en Lagidrott måste Man i bland slå Personrekord, Om Många gör det i samma Match händer trevliga saker
Om Kommodoödlans Tes annars är riktig så förundras Man över tex Fri-idrottens resultatutveckling
Om ni tycker att jag inte har någon poäng i det jag säger, så står jag åtminstone för att uttrycket "klingar" konstigt i mina öron. Det borde sägas på ett helt annan sätt i så fall.
Du menar konstgjord andning?friberg skrev:NEDOMANSKY skrev:Även i en Lagidrott måste Man i bland slå Personrekord, Om Många gör det i samma Match händer trevliga saker
på tal om friidrotten så är det ju så att om 1 peson visar goda resultat så påverkar ju detta de andra idrottarna att kan han/hon så kan vi åsså då blir det liv i luckan hehe
gäller även i ockey å fotboll you name it spelar en kanon så smittar det av sig där med å de flesta får en injektion av detta å adrenalinet pumpar på mer än vad det brukar göra
komeda förstår ditt resonemang men jag hävdar iskallt att man kan lira över sin förmåga,detta med en stor portion tur/flyt som kommer till med hoppande puckar t ex på mållinjen som inte hoppar in,rädda med insidan av skenan,avblåsningar då pucken är halvt inne i målet samt chansningar som går hem i form av snygga tv-räddningar.
imorgon...idag vill jag se alla lirarna göra en Bob Beamon!
imorgon...idag vill jag se alla lirarna göra en Bob Beamon!
Växjö Lakersissä!!
Växjö Lakersissä!!
Har man ett stigande självförtroende vågar man klart också göra mer, t.ex. en extra dribbling, och då kan man möjligtvis kalla det för att "spela över sin förmåga". Men om man misslyckas med dribblingen så har man ju inte kunskapen kvar, den är borta. Däremot kan man lyckas med dribblingen, och då kanske man plötsligt blivit bättre eller så handlar det helt enkelt om bara tur och otur huruvida man lyckas eller inte.
Men är det inte så också, att oavsett hur bra man är, så har det väl med dagsformen, tur och otur att göra om hur bra man är. Tur, har det med sin egen inre kunskap eller förmåga att göra.? Inte enligt mig. Då undrar jag vad det är för kunskap man har, och vad det beror på? Dagsform, kost, tillfällighet, tur mm???
Doping, räknar ni det också att "spela över sin förmåga"? Det är fusk enligt mig.
Det skulle vara intressant att få höra den rätta definitionen om vad "att spela över sin förmåga" låter
Men är det inte så också, att oavsett hur bra man är, så har det väl med dagsformen, tur och otur att göra om hur bra man är. Tur, har det med sin egen inre kunskap eller förmåga att göra.? Inte enligt mig. Då undrar jag vad det är för kunskap man har, och vad det beror på? Dagsform, kost, tillfällighet, tur mm???
Doping, räknar ni det också att "spela över sin förmåga"? Det är fusk enligt mig.
Det skulle vara intressant att få höra den rätta definitionen om vad "att spela över sin förmåga" låter
Senast redigerad av 1 Komodoödlan, redigerad totalt 0 gånger.