J 20 elit

Här diskuterar du allmänt hockeysnack.

Moderators: AHammarstedt, Klonis, PutteA, Moderator

erok
c/o LL´s Forum

J 20 elit

Post by erok »

Vann över möndal med 7-5
Skaffa dig ett tipskort på svenska spel. Gå via sponsorhuset. 100 kr till Lakers
NEDOMANSKY
Inaktiverad användare

Post by NEDOMANSKY »

WOW :!:
In Hinkum Veritas
LasseMaja
Forumdemon

Post by LasseMaja »

Idag blev det 0-8 i röven, gissa mot vilka. :D
Tingsryds AIF
since 1923
Sköna_Gröna
Forumamatör

Post by Sköna_Gröna »

Var det inte just Växjö Lakers J20 som utvecklats något enormt i år. Njaa vet inte om resultatet ljuger men 8-0 talar sitt tydliga språk. Eller ni bryr er ju inte om J-hockey för ni köper ju spelare som Lalin sa för några månader sedan. Och nu var det ekonomisk kris också. Hur ska Lakers ekvation gå ihop sig?

Kassa junisar+dålig ekonomi=elitserien!

Fakta.
Stolthet, hjärta, tradition
Box Play
Forumentusiast

Post by Box Play »

Så våra gröna vänner ni är på ett riktigt konstruktivt humör förstår jag, Taif grundades väl 1923 om jag inte ser fel och ni har kommit hur långt i serie systemet???????
När det gäller Junis sidan så kommer nog Lakers både ifatt och om Er om vad tiden lider de har ju dock över 50 år på sig att öva att göra både rätt och fel på.

Hur konstruktivt blev detta då ??? inte alls men tand för tand och..........

Keep on fighting for qualification Taif!!!!!!!
Keep on defending playoff Lakers

:idea: :idea: :idea: :idea: :idea: :idea: :idea: :idea: :idea: :idea:
Niles
c/o LL´s Forum

Post by Niles »

Kul att man har något att glädjas åt i skogen under stenarna. Snart börjar er silly för ett nytt år i korpen, det blir väl kul :)
Sen kör Karlskrona förbi er, det blir också kul :golfclap:
Sen ramlar ni ur, det blir kanonkul. :golfclap:
Sen ska jag köpa upp och lägga ner er, det är roligast.

J20 har gjort det jättebra hittils.

Okidoki, då kämpar vi vidare mot playoff då..
Lalin
c/o LL´s Forum

Post by Lalin »

Sköna_Gröna wrote:Var det inte just Växjö Lakers J20 som utvecklats något enormt i år. Njaa vet inte om resultatet ljuger men 8-0 talar sitt tydliga språk. Eller ni bryr er ju inte om J-hockey för ni köper ju spelare som Lalin sa för några månader sedan. Och nu var det ekonomisk kris också. Hur ska Lakers ekvation gå ihop sig?

Fakta.
Att Lakers köper spelare har jag säkert sagt i något sammanhang. Lassemaja VLH spelar i allsvenskan och vill uppåt. Jag lever i nutid, inte i dåtid. Ett lag klarar sig omöjligt på den nivån med enbart egna produkter. Anledningen är den penningstinna fria marknaden.
Beckis
Forumproffs

Post by Beckis »

Sköna_Gröna wrote:Var det inte just Växjö Lakers J20 som utvecklats något enormt i år. Njaa vet inte om resultatet ljuger men 8-0 talar sitt tydliga språk. Eller ni bryr er ju inte om J-hockey för ni köper ju spelare som Lalin sa för några månader sedan. Och nu var det ekonomisk kris också. Hur ska Lakers ekvation gå ihop sig?

Fakta.
Bra juniorer+lika dålig ekonomi=DIV1

Fakta. :lol: :lol:
Under rättegången förklarade Olsson att han inte riktigt kom ihåg vad beteckningarna avsett. Möjligen skulle "sv" kunna vara kopplat till sommarvikariat och "vitt" till hans vita blodkroppar, som han hade problem med.
Professor Baltasar
Forumamatör

Post by Professor Baltasar »

Fakta.
Det stämmer att Lakers J20 har utvecklats i år, bra att du är med på noterna! Kan tyvärr inte säga att TAIF j20 har gjort det... snarare att det börjar stå stilla där nere i Dackehallen 8O . Sköna Gröna, ett tronskifte i länet är nära så är det. Kan bara skratta åt dig faktiskt när du säger att Lakers köper spelare istället för att ge juniorer chansen, fakta är att TAIF köpte ett antal nya backar inför säsongen och gjorde sig av med sin starkaste backkull 88:orna vilket gör att ni nu står med allettans sämsta backbesättning framför stackars Jönsson, det är juniorverksamhet det!
Smart och rolig
röd-vit
Forumproffs

Post by röd-vit »

quote]

Det stämmer att Lakers J20 har utvecklats i år, bra att du är med på noterna! Kan tyvärr inte säga att TAIF j20 har gjort det... snarare att det börjar stå stilla där nere i Dackehallen 8O . Sköna Gröna, ett tronskifte i länet är nära så är det. Kan bara skratta åt dig faktiskt när du säger att Lakers köper spelare istället för att ge juniorer chansen, fakta är att TAIF köpte ett antal nya backar inför säsongen och gjorde sig av med sin starkaste backkull 88:orna vilket gör att ni nu står med allettans sämsta backbesättning framför stackars Jönsson, det är juniorverksamhet det![/quote]

Tvekar inte en sekund om att Lakers j-20 kan komma att gå om TAIFs j-20 kanske till och med till nästa år...Men innan ni är bäst i länet ska ni möta Trojas- j20 som hittils bara tappat en (!) poäng på 23 matcher...Troja har ni en bit kvar till men TAIF går ni snart förbi...
Percy Stover
Forumamatör

Post by Percy Stover »

LasseMaja wrote:Idag blev det 0-8 i röven, gissa mot vilka. :D
Räknade till 7 listade A-lagsspelare i Tingsryds laguppställning. I Växjö var det väl Emil Rantatalo som var med. Jag kan ha fel, rätta mig gärna. Varför var inte flera av de talangfulla 91:or man har i Tingsryd med? Att Oliver är på landslagsuppdrag vet jag.

Tyvärr alla anhängare från Tingsryd. Er tid är snart över! Titta på orter runt omkring er såsom Oskarshamn, Karlskrona, Växjö. Alla har eller planerar bygga nya attraktiva anläggningar. Det räcker snart inte längre att kunkurrera med hockeykulturen i väggarna och billiga räkmackor på Börjes.

Jag är den förste att imponeras av Tingsryds verksamhet på U-sidan och J-sidan, men man måste också vara realist och förstå att det snart är över om inget görs.
NEDOMANSKY
Inaktiverad användare

Post by NEDOMANSKY »

Man måste först ha klart för sig att Kvalitetsnivån på J20-Elit är minst sagt SVAG, TVÅ Lag i en egen Klass Troja TAIF, TAIF verkar ha struntat i J20 när det stod klart att Man inte rådde på Troja.

Än så länge är Lakers J-20 Klassen sämre, TAIF med sitt Hockey-Gym med Världrykte :? har definitivt planat ut som en hyfsad Motorbåt, Troja däremot imponerar med sin Häst-Avel :wink:

Pendlen kommer att slå över till Lakers fördel tids nog, inte nästa år enligt Mig, därefter är det fullt möjligt, ett krav är dock att Nivån på Tränarna måste höjas för att på ett seriöst sätt kunna kalla sin verksamhet en ELIT-satsning, att vinna i en i ärlighetens namn ganska kass Serie med ett Lag som värvats ihop och Matchas hårt kan i princip vilken pojklagstränare som helst.

Dock, Lakers kommer så sakta, pendlen svänger, när?

Håll i xxxx-Hatten TAIF :wink:
In Hinkum Veritas
LasseMaja
Forumdemon

Post by LasseMaja »

[quote="Lalin"][quote="Sköna_Gröna"]Var det inte just Växjö Lakers J20 som utvecklats något enormt i år. Njaa vet inte om resultatet ljuger men 8-0 talar sitt tydliga språk. Eller ni bryr er ju inte om J-hockey för ni köper ju spelare som Lalin sa för några månader sedan. Och nu var det ekonomisk kris också. Hur ska Lakers ekvation gå ihop sig?

Fakta.[/quote] Att Lakers köper spelare har jag säkert sagt i något sammanhang. Lassemaja VLH spelar i allsvenskan och vill uppåt. Jag lever i nutid, inte i dåtid. Ett lag klarar sig omöjligt på den nivån med enbart egna produkter. Anledningen är den penningstinna fria marknaden.[/quote]

Vad menar du??? Jag vet väl att Lakers spelar i allsvenskan.
Tingsryds AIF
since 1923
Lalin
c/o LL´s Forum

Post by Lalin »

Lassemaja! jag syftade inte på att Lakers köper till J20. Gör de det så finns det säkert en bra anledning till detta. Som att man ser dem som framtida spelare i A-laget :wink:
InmeDes
Forumentusiast

Post by InmeDes »

Jag gläds varje dag över att det överhuvudtaget går att driva ett lag på hyfsad nivå i en ort som Tingsryd med 3 000 invånare. Jag gläds över att det fortfarande inte är helt givet att den som har mest pengar vinner.

Att det byggs flashiga anläggningar här och där oroar föga. Det ger inte med automatik bättre hockey. Kanske tvärtom till och med. Hög hyra och konkurrens med andra jippon som melodifestivaler och arrangemang av allehanda slag för att kalkylen ska gå ihop.

TAIF har varit uträknade förr och rest sig. Man får vara tacksam att det fortfarande finns folk som orkar hålla facklan brinnande.
Och livet går vidare på Uda Dan Dara. Vem vinner och vem försvinner? Svaret ges i nästa avsnitt.
LasseMaja
Forumdemon

Post by LasseMaja »

Lalin, jag begriper inte vad jag har med ditt resonemang att göra. :?

Röd-vit och ni andra som dömer ut Taifs juniorverksamhet, ni vet väl att det finns även något som heter j-18. Där har Taif iår varit klart mycket bättre än Troja och långt föra Lakers. Det är därifrån spelarna till kommande säsongers j-20 spelare hämtas. Kanske borde det oroa dig lite Trojanen. :)
Tingsryds AIF
since 1923
sjön
Forumamatör

Post by sjön »

august
Forumamatör

Post by august »

LasseMaja
Forumdemon

Post by LasseMaja »

Det var inte dåligt Sjön, du lyckades hitta en bra tabell. :lol:
Tingsryds AIF
since 1923
A-sta
Forumdemon

Post by A-sta »

Ja så är det LasseMaja!
Det är framtiden du ser :roll:
röd-vit
Forumproffs

Post by röd-vit »

LasseMaja wrote:Lalin, jag begriper inte vad jag har med ditt resonemang att göra. :?

Röd-vit och ni andra som dömer ut Taifs juniorverksamhet, ni vet väl att det finns även något som heter j-18. Där har Taif iår varit klart mycket bättre än Troja och långt föra Lakers. Det är därifrån spelarna till kommande säsongers j-20 spelare hämtas. Kanske borde det oroa dig lite Trojanen. :)
Kolla du i innerbördes möten mellan dem lagen i år så leder Troja, men visst ni kom högre upp i tabellen, Grattis till er...

En intressant sak är om du jämför vilka spelare som har Troja,TAIF och Lakers som moderklubb i j-18..
Vad jag vet tog TAIF in 2 91:or till hockeygymnasiet som har TAIF som moderklubb..
Troja har som målsättning att se till att så många spelare som möjligt kommer inom närområdet av Ljungby.. Av ca.15 91:or var det 5 som inte hade Troja som moderklubb varifrån 3 är från Diö..Om man jämför TAIF och Trojas intagningar till hockeygymnasiumen så föredrar jag faktiskt Trojas..

Hur det är med Lakers vet jag inte :roll:
Lalin
c/o LL´s Forum

Post by Lalin »

LasseMaja wrote:Lalin, jag begriper inte vad jag har med ditt resonemang att göra. :?

Du drar in mig i ett svar till någon annan och hänvisar till något jag har sagt för ett tag sedan i en annan tråd, då vill jag gärna klargöra vad jag står.

Begriper du inte nu så är det ditt problem :!:
NEDOMANSKY
Inaktiverad användare

Post by NEDOMANSKY »

Röd-Vit, Svaret är Fyra.

Du har rätt, än så länge är Hästaveln framgångsrikare än både PopCorns-Poppning och Tiger-Jakt :P
In Hinkum Veritas
Talismanen
c/o LL´s Forum

Post by Talismanen »

Är ju riktigt kul det här ju. Dom där grön-vita förgyller verkligen min vardag med sitt pinsamma stenålders-tänkande. Tror dock inte dom är dummare än att dom kan se verkligheten men dom har så sjukt svårt att acceptera det. Hur lång tid ska ni behöva? Kliv ner från dynghögen och kom in i matchen. Eller nej förresten stå kvar där, blir roligare så!
LasseMaja
Forumdemon

Post by LasseMaja »

Härligt inlägg Talismannen!! :lol: Exakt vilket stenålderstänkade är det jag bidragit med i den här tråden?? Och vad är det jag har så svårt att acceptera?? :?
Tingsryds AIF
since 1923
Talismanen
c/o LL´s Forum

Post by Talismanen »

Värst va du tog åt dig då? Slog det hårt? Har inte nämnt ditt namn. Det gäller er över lag imo.

Fakta.
Det här sånt som nämns ovan jag menar. Ni har liksom så svårt att smälta det. I över 10 år har det ju malts på från er sida att VLH är ett jäkla köpelag bla bla bla bla. Det håller inte längre. Ni måste utveckla rustningar och slipa till era stridsyxor. Slå tillbaka med nått annat, nått nytt! Fattar du.....stenåldern! *suck*
Niles
c/o LL´s Forum

Post by Niles »

Vi lägger ner thaif så slipper vi argumentera med korpenhönsen från landet.
Lalin
c/o LL´s Forum

Post by Lalin »

Niles! Bra förslag. En kraftig sanering skulle vara på sin plats :whistle:
Blueshirts United
C70T5
c/o LL´s Forum

Post by C70T5 »

Jag måste faktiskt komma med en rättelse - även fast det tar emot något oerhört. :lol:
Talismanen wrote:Är ju riktigt kul det här ju. Dom där grön-vita förgyller verkligen min vardag med sitt pinsamma stenålders-tänkande.

Det skall vara svart-vita. Iaf enligt amishföreningens förra ordförande Lars-Göran Ahl.

(* Svart = Sommarjobbare & Vit = Vita blodkroppar)

/T5!! :lol:
[b][size=134]TALA ÄR GULD - TIGA ÄR SILVER[/size][/b]
erok
c/o LL´s Forum

Post by erok »

Varför älta detta nu???????????
De tre har fått sitt straff å är ute ur fängelset. Fick ju 8 månader. Viktigare att stötta VLHs ungdommar å få fart på orginistationen så att de inte flyr till våra närliggande grannar. Sen vad som händer med Taif Troja skiter jag i förutom det att det hade varit kul med derbyn
Skaffa dig ett tipskort på svenska spel. Gå via sponsorhuset. 100 kr till Lakers
Primeau
c/o LL´s Forum

Post by Primeau »

erok wrote:Sen vad som händer med Taif Troja skiter jag i förutom det att det hade varit kul med derbyn
Dom spelar ju derbyn mest hela tiden :wink:
Skickat från min iPhone 6.0 via Pekfingret.
erok
c/o LL´s Forum

Post by erok »

Hahahah sant förvisso :lol: OK skiter väl inte fullständigt i de två klubbarna igentligen. Gör supportrarna något bra för moderklubben hoppas jag VLH kan göra det bättre. Just nu leder vi lite över trojanerna. de har 35.500 till spelarköp. Vi har 39.850 i våran ryggsäck. Hoppas trojanerna kan bli röda av avund när slutresultaten redovisats :wink:
Å att våra ungdomslag har de ekonomiska förutsättningarna att bli några av sveriges bästa :twisted:
Last edited by erok on 14 February 2008, 21:00, edited 2 times in total.
Primeau
c/o LL´s Forum

Post by Primeau »

erok wrote:Hahahah sant förvisso :lol: OK skiter väl inte fullständigt i de två klubbarna igentligen. Gör supportrarna något bra för moderklubben hoppas jag VLH kan göra det bättre. Just nu gämt skägg mellan VLH å troja om man gämför inkomsterna på halvapotten. Men eftersom dom har mindre publik så leder dom ändå på något vis :roll:
Det är nog helt enkelt så att i Växjö går man på match för hockeyns skull, i Ljungby är det mest för att få köpa lotter :lol:
Skickat från min iPhone 6.0 via Pekfingret.
erok
c/o LL´s Forum

Post by erok »

Lyckades ju ändra innan du citerade mig men va fan ligger kanske något i detta med lotterna primeau :lol:.
LasseMaja
Forumdemon

Post by LasseMaja »

Å så lyckades ni få inte det eviga tjatet om svarta pengar även i denna tråden, bra jobbat!!!! :D Visste ni förresten att en eller kanske tom 2 av dessa herrar ni ser upp till är Växjöbor.
Tingsryds AIF
since 1923
Post Reply