Ekonomi

Här diskuterar du allmänt hockeysnack.

Moderators: AHammarstedt, Klonis, PutteA, Moderator

alfax
c/o LL´s Forum

Post by alfax »

Ja det är ju rätt ,men oftas har dessa människor som kan sköta en del på ordinarie arbetstid sådana jobb att de även sköter sitt arbete på det som skulle vara deras fritid.
Ingen match är spelad förrän den är slut!
Räven
c/o LL´s Forum

Post by Räven »

Ja, de lever på ett sätt som är långt ifrån mitt ideal, men det är verkligheten i det liv som vi har nu, allt ska vara kravfyllt och allt ska också vara resultatbaserat. Skillnad mot förr kan man säga.
"Var dig själv, det finns redan så många andra"
erok
c/o LL´s Forum

Post by erok »

Är man inte medlem kan man ju inte påverka ett jävelens dugg :wink:
Å då fråga jag mig vilket som är bäst. Att kritisera klubben utan att kunna påverka eller krittisera å ha en möjlighet att påverka :lol:
Skaffa dig ett tipskort på svenska spel. Gå via sponsorhuset. 100 kr till Lakers
Räven
c/o LL´s Forum

Post by Räven »

Ja, erok, du svarde själv på frågan. :wink:
Komodoödlan

Post by Komodoödlan »

Det kändes väldigt bra att ha fått läsa Korpes artikel vad gäller ekonomin. Nu känner man sig inte lika orolig, mer förhoppningsfull att det ska gå vägen. :ok:
Lalin
c/o LL´s Forum

Post by Lalin »

Det lät bra med nya sponsorer 8)
erok
c/o LL´s Forum

Post by erok »

Ja jag har hela tiden varit övertygad om att när vi väl satsar på att få in pengar lyckas vi. När så ryggsäcken är avklarad så fortsätter väl jobbet med att öka intäkterna. Så snälla ni som har någerlunda kontakt med de högsta personerna innom VLH. Låt supporterspelaren bli Växjö Lakers stora samtalsämne under sommaren. Låt spekolationerna flöda om vilken spelare det kommer till växjö under hösten. Själv hoppas jag på LIV :lol:
Men för att detta ska lyckas behövs det....... ja ni förstår :wink:
Skaffa dig ett tipskort på svenska spel. Gå via sponsorhuset. 100 kr till Lakers
Komodoödlan

Post by Komodoödlan »

Jo, Liv har ju haft ett gott öga till Lakers förr, men enligt DJ på Smp kommer det inte att funka att ha ett starkare lag inför 08/09 samtidigt som man ska bringa ordning i ekonomin. Lakers får nog börja ge "prutningen" ett ansikte i så fall.
Last edited by Komodoödlan on 8 February 2008, 18:49, edited 1 time in total.
alfax
c/o LL´s Forum

Post by alfax »

Korpes artikel var värmande...men ett tryckfel hade väl insmyget sig ,målet att få med 2300 företag ska man nog ta bort en nolla på.
erok
c/o LL´s Forum

Post by erok »

Ånä alfax.Höga mål är bra.Lyckas vi komma upp till hälften så är det helt ok :lol: :lol: :lol:
erok
c/o LL´s Forum

Post by erok »

Komodoödlan wrote:Jo, Liv har ju haft ett gott öga till Lakers förr, men enligt DJ på Smp kommer det inte att funka att ha ett starkare lag inför 08/09 samtidigt som man ska bringa ordning i ekonomin. Lakers får nog börja ge "prutningen" ett ansikte i så fall.
Detta tänkandet ger inte possitiva vibbar :evil: :wink:
milkman
Forumamatör

Post by milkman »

Vilken Artikel !!??!! har jag drukit för mycket Milk nu eller :lol: Länk ???
Lakej#4
erok
c/o LL´s Forum

Post by erok »

ja troligaste är väl att det står på www.vaxjolakers.se :lol:
milkman
Forumamatör

Post by milkman »

:eyecrazy: nu får det vara slut druckit !!! hick ....Tack ...
Lakej#4
Beckis
Forumproffs

Post by Beckis »

Komodoödlan wrote:Jo, Liv har ju haft ett gott öga till Lakers förr, men enligt DJ på Smp kommer det inte att funka att ha ett starkare lag inför 08/09 samtidigt som man ska bringa ordning i ekonomin. Lakers får nog börja ge "prutningen" ett ansikte i så fall.
Och DJ är inte ens nära sanningen i sina profetior.
Tro inte allt som står i tidningen..
Under rättegången förklarade Olsson att han inte riktigt kom ihåg vad beteckningarna avsett. Möjligen skulle "sv" kunna vara kopplat till sommarvikariat och "vitt" till hans vita blodkroppar, som han hade problem med.
Komodoödlan

Post by Komodoödlan »

Om jag inte vet något annat, så tror jag på DJ så mycket jag vill.
Komodoödlan

Post by Komodoödlan »

erok wrote:
Detta tänkandet ger inte possitiva vibbar :evil: :wink:
Ne, det ger inga bra vibbar
Primeau
c/o LL´s Forum

Post by Primeau »

DJ? J som i Jift? 8O
Skickat från min iPhone 6.0 via Pekfingret.
Räven
c/o LL´s Forum

Post by Räven »

Mycker bra att Korpe går ut med information på hemsidan. Exakt så ska det gå till för att inte ge ved i den negativa brasan och ryktesspridningen. Hoppas att det blir kontinuerlig information, det gagnar alla. :ok:
Varanen
c/o LL´s Forum

Post by Varanen »

Bättre sent än aldrig. Hemsidan är VLH:s viktigaste verktyg vad det gäller kommunikation. Hoppas innerligt att de förstår det (inte bara i ord för att det låter som någonting man bör tycka). En kanal som snabbt når många och som man har 100% kontroll över (till skillnad från massmedia).

Bra skrivelse av ordföranden. Det får gärna komma info, synpunkter osv från fler i ledande position (Vi dödliga har ju alltid forumet :wink: ).
alfax
c/o LL´s Forum

Post by alfax »

Ur allt ont kommer alltid något gott fram.Jag tror att denna kris innebär att det blir en helt annan dialog mellan styrelse ,medlemmar och supportrar.
Ser fram mot medlemsmötet på måndag.
Räven
c/o LL´s Forum

Post by Räven »

Jo, precis, jag tror också att det kan komma något bra av det som hänt. Jag känner att det är bra att man börjar att spara till ett kapital i föreningen, för det är nog ett måste om det ska bli en satsning uppåt.
Dragkampslakej
Forumdemon

Post by Dragkampslakej »

precis det jag efterlyste bra jobat VLH!
Hockey går ut på att göra fler mål än motståndaren!
erok
c/o LL´s Forum

Post by erok »

VLH hoppas att enkronan ska ge en halv miljon. Själv hoppas jag på en miljon :wink:
serra
c/o LL´s Forum

Post by serra »

Vart ser du att man hoppas att den ger en halv miljon Erok?
Snart nära dig...en ny hall
Per Carlsson
c/o LL´s Forum

Post by Per Carlsson »

Smp
serra
c/o LL´s Forum

Post by serra »

såg det nu.. :)
Snart nära dig...en ny hall
erok
c/o LL´s Forum

Post by erok »

Nååå är det någon som kan klargöra mötet här ute?? Stämmer det att lakers hoppas på en halv mille eller är det siffror de tagit i luften?
Hur ser framtiden ut??
Kommer suporterspelaren att maknadsföras än aggresivare än innan??
vad kostar ungdomslagen å damlaget??
Blir det avgifter på parkeringen??
Kommer det att planeras en tunering i höst för att stärka klubbkassan eventuellt???
Berätta.
Finns inget att läsa om dessa frågor på VLH.se
Komodoödlan

Post by Komodoödlan »

Vad tycker ni om det här? Med bakgrund av att man tydligen bl.a. haft för många tjänster i Lakers, och därför bantar ner antalet för att spara pengar, så skulle man kunna tillsätta en tjänst genom att lägga ett visst antal pengar på en duktig spelarspion eller vad det heter (?), som åker runt och kollar spelare, och som blir Evertssons förlängda "arm"?
Är förstås medveten att detta inte är billigt. Men med tanke på nedrekryteringen på tjänstesidan så kanske det här skulle kunna vara möjligt och dessutom värt pengarna.
Floppar som bl.a. McHöft hade till exempel aldrig behövt komma hit ifall man hade sett han prestera "live" först.
Last edited by Komodoödlan on 18 February 2008, 23:45, edited 1 time in total.
norje
Forumproffs

Post by norje »

Du menar en sportchef :wink: .
Skämt åt sido jag tror inte att det e aktuellt att anställa någon för att åka runt & kollar på spelare.
För det första kostar detta mycket pengar, sen med facit i hand har Evertsson lyckats mycket bra både denna & förra säsongen.
Komodoödlan

Post by Komodoödlan »

Evertsson är väl sportchef också, trots att han står i båset och coachar. Men nu menar jag en heltidstjänst som hjälper Evertsson med nyförvärv.

Evertsson har nog iofs redan hyffsad bra koll på spelare i Sverige; via HA, ES. Men hur lätt är det att rekrytera utländska spelare om man inte har kontakter? Ska man alltid värva utländska spelare på chans?? Är det rätt metod?

Frågan är i vilken utsträckning som Evertsson ser på andra matcher än i HA i sökandet efter nyförvärv? Åker han utomlands själv för detta ändamål eller bara inom Sveriges gränser. Som sagt, det kostar ju också pengar.
norje
Forumproffs

Post by norje »

Jag tror nog att evertsson har kontakter :wink:
Komodoödlan

Post by Komodoödlan »

Jo, det är klart han har..men varför ska man värva spelare på andras "röster"?
Evertsson har lyckats ganska bra med sina utländska värvningar. Cabana fallet var väl mer Saviano som fixade det. Men Calder och McHöft måste varit grova missräkningar från Evertssons sida.
norje
Forumproffs

Post by norje »

Jag tror inte att MC Höft var någon missräkning, vi skulle nog haft lite mer is i magen.
Det tar tid att komma igen efter ett uppehåll som han hade, nu har han gjort 20poäng på 11matcher..
Det är en spelare som jag inte skulle haft något emot att få tillbaka nästa säsong.
norje
Forumproffs

Post by norje »

Cabana var inte heller så dålig som alla ville ha det till.
Han gjorde mycket i skymundan, jobbade & slet öppnade upp för andra.
Minns matchen mot rögle 3-2 hemma då han jobbade fram till 2 av målen
Post Reply