Ekonomi
Moderators: AHammarstedt, Klonis, PutteA, Moderator
-
- Forumamatör
-
- Forumdemon
-
- Inaktiverad användare
ALLA Lakers Juniorer är ÄNNU Medelmåttor, mer krävs för att De ska skämmas bort.
Har Lakers Skämt bort Dom
Kubbor Hit och Dit, Ja vad tycker Ni om det stämmer att Tobbe ska spara 700.000 kr
Får spelarna i J-18:2 Klubbor för 5000kr/spelare
Det som hänt med Lakers Ekonomi kan visa sig vara en stor möjlighet att NU välja RÄTT väg
Om Man är gjord av det "Rätta Virket" så spelar Man i Gammal Tröja med TRÄ-Klubba utan Tejp och dricker vatten i båset, bär trunken själv och trängs i baksätet om det krävs, eller är det OK att vara Primadonna
Har Lakers Skämt bort Dom

Får spelarna i J-18:2 Klubbor för 5000kr/spelare

Det som hänt med Lakers Ekonomi kan visa sig vara en stor möjlighet att NU välja RÄTT väg

Om Man är gjord av det "Rätta Virket" så spelar Man i Gammal Tröja med TRÄ-Klubba utan Tejp och dricker vatten i båset, bär trunken själv och trängs i baksätet om det krävs, eller är det OK att vara Primadonna

In Hinkum Veritas
-
- Forumproffs
Detta låter ju lite konstigt, vill inte lakers ha sponsorer? Är de som jobbar på kansliet lata och oengagerade? Då är det väl ingen som blir förvånad om det blir trubbel med ekonomin. Det har slarvats med diverse räkningar och liknande tidigare, sånt får naturligtvis inte förekomma i en förening med ekonomiska problem(inte i någon förening). Nu måste lakers vända och vrida på var enda peng för att bygga upp en stark ekonomi, fan inte slarva så här!ON THE WAY UP wrote:Jag vet att företaget som jag jobbar på har erbjudit sig att gå in som antingen matchvärd eller klubbvärd vid två tillfällen denna säsongen.
Jag har själv varit uppe på kansliet för att diskutera ett upp lägg på detta och blivit lovad en offert.
Vid båda tillfällena har offerten uteblivit!
En annan sak är att vi bara betalar för två stolar i hallen men har fyra.
jag har även påtalat att det är ok att fakturera för fyra stolar.
man kan kanske tycka att det bara är att betala in mellanskillnaden? men tyvärr så behöver man även en faktura till redovisningen.
Summan för detta hamnar på ca 40.000sek.
Vi har varit sponsor i ca fem år utan att någon representant har hört av sig!
Man ska väl inte behöva jaga marknads ansvariga för att få sponsra?
Växjö: Europas Orangeaste Stad
Någon som vet hur halvmiljonskulden har uppkommit? Vore väl rätt intressant att ha koll på för att kunna vidta rätt åtgärder? Högre spelarkostnader än budgeterat? Administrationen? Lägre sponsorintäkter än beräknat? Lägre publikintäkter? Eler är det en kombination av allt? Vad jag har sett är det ingen från ledningen som har kommit med någon sådan förklaring, men jag kan ju ha missat det i och för sig. Vi är ju lite avskurna från civilisationen här ute emellanåt som bekant.
Och livet går vidare på Uda Dan Dara. Vem vinner och vem försvinner? Svaret ges i nästa avsnitt.
Det finns något MYCKET viktigt som heter förebyggande arbete, men det finns tydligen inte på "Kartan" i Lakers.?InmeDes wrote:Någon som vet hur halvmiljonskulden har uppkommit? Vore väl rätt intressant att ha koll på för att kunna vidta rätt åtgärder? Högre spelarkostnader än budgeterat? Administrationen? Lägre sponsorintäkter än beräknat? Lägre publikintäkter? Eler är det en kombination av allt? Vad jag har sett är det ingen från ledningen som har kommit med någon sådan förklaring, men jag kan ju ha missat det i och för sig. Vi är ju lite avskurna från civilisationen här ute emellanåt som bekant.

- Dragkampslakej
- Forumdemon
Varför situationen är som den är är givetvis viktig men än mer hur man reder upp den. Tycker trots allt det är sunt att man drar åt svångremmen för fullt och ser till att få ordning på situationen. Visst ska man vara rädd om juniorerna men att de får dra sitt strå till stacken gör dem nog bara gott.
Korpe säger i tidningen att de levt med för stor kostym innan så nu syr man in den så den passar. Sen tror jag det varit svårt att budgetera för en serie som inte funnits i den formen så värst länge.
Korpe säger i tidningen att de levt med för stor kostym innan så nu syr man in den så den passar. Sen tror jag det varit svårt att budgetera för en serie som inte funnits i den formen så värst länge.
Hockey går ut på att göra fler mål än motståndaren!
-
- Forumdemon
Kanske detta fordon kunde passa att ta sig till bortamatcherna med? Kan nog gå att få loss den till en hyfsad peng... Nån styling behövs ju inte!
http://www.aftonbladet.se/nyheter/article1698711.ab

http://www.aftonbladet.se/nyheter/article1698711.ab
Den som ser möjligheter istället för hinder är alltid den som kommer längst!
Det är inte bara jag som försöker dra slutsatser härinne. Förbannat onödigt att hamna i den här situationen som Lakers har gjort. Jag vet inte om jag grundar det på något speciellt. Men man har tydligen använt pengarna på fel sätt, för att uttrycka sig milt. Då tror jag inte att mitt tidigare inlägg ligger så långt ifrån sanningen. Vad tror du själv, buck? Vem tror du är boven i dramat? Gert Fylking, kanske.? Eller var det Podein som slukade alla pengar? Om det är så, så kan man ju inte få allt till vilket "pris" som helst.buck wrote:Vad grundar du detta på, Komodoödlan?
Hur mycket plus gick Ländell i hans arbete med att skära ner kostnaderna???

Last edited by Komodoödlan on 26 January 2008, 08:51, edited 3 times in total.
Som sagt, eftersom du antyder att lakers ledning till 100% gasat på och omdömeslöst låtit pengarna flöda utan tanke på morgondagen, så antog jag att du hade annan info än oss andra.Komodoödlan wrote:man har tydligen använt pengarna på fel sätt, för att uttrycka det milt. Då tror jag inte att mitt tidigare inlägg ligger så långt ifrån sanningen.
Vad är det för mening att dra en massa slutsatser av spekulationer? Vad bättrar det den uppkomna situationen?
Vet inte hur många de var, men kanske bortåt ett tusental, och de lät som tiotusen. Supportrar och spelare och ledare älskade varandra där ute på isen. Det var gott att se på.
-
- Forumterrorist
Nej det vet jag inte,därför skriver jag inte något.Komodoödlan wrote:Men DU verkar veta hur det ligger till. Berätta!Lakers00 wrote:En del skriver en massa skit utan att VETA hur det ligger till. Det kanske är som ödlan skriver.....men för f-n skriv inget om du inte VET att det är så.
-Vill ni se Hockey med fart? Växjö HC såklart!!-
Det är väl alldeles självklart att man har gasat på, mer eller mindre, utan att tänka på morgondagen, buck. Jag kan inte se det på något annat sätt. Jag tycker att det är bra att "älta" det här för jag tror att det ligger på alla läppar, att vilja få veta hur det har gått så här snett med ekonomin. Självklart ska diskussionen om hur man ska åtgärda detta fortsätta. Jag skulle inte förvåna mig om det finns medlemmar i LL som även skriver på forumet och som vet ett och annat om hur ekonomin har skötts.buck wrote:Som sagt, eftersom du antyder att lakers ledning till 100% gasat på och omdömeslöst låtit pengarna flöda utan tanke på morgondagen, så antog jag att du hade annan info än oss andra.Komodoödlan wrote:man har tydligen använt pengarna på fel sätt, för att uttrycka det milt. Då tror jag inte att mitt tidigare inlägg ligger så långt ifrån sanningen.
Vad är det för mening att dra en massa slutsatser av spekulationer? Vad bättrar det den uppkomna situationen?
Att spekulera är väl en sak, men att lägga fram slutsatser baserat på i princip ingenting är en annan...
Märkligt... om man inte värvar toppnamn får man skit för det och när pengarna inte räcker får man skit för det.
Märkligt... om man inte värvar toppnamn får man skit för det och när pengarna inte räcker får man skit för det.

Vet inte hur många de var, men kanske bortåt ett tusental, och de lät som tiotusen. Supportrar och spelare och ledare älskade varandra där ute på isen. Det var gott att se på.
Kan det inte vara så som det lät blir i en del föreningar.
Man har inte en tillräcklig god kontroll över de löpande kostnaderna, de är spridda i olika grupper inom föreningen, då tappar man lätt överblicken.
Föreningen drivs av uppsatta sportsliga mål, vilket kan ge svårigheter, när man får tillfälle att kontraktera spelare, i samband med kontraktet, tar man en lite högre spelarkostnad i rädslan av att får ett nej.
I samband med resor till bortamatcher, håller ofta inte kosnadskalkylen fullt ut, det blir något dyrare.
Föreningen/styrelsen räknar med högre intäkter än vad verkligen ger.
Bland annat detta tror jag händer i många klubbar.
Man har inte en tillräcklig god kontroll över de löpande kostnaderna, de är spridda i olika grupper inom föreningen, då tappar man lätt överblicken.
Föreningen drivs av uppsatta sportsliga mål, vilket kan ge svårigheter, när man får tillfälle att kontraktera spelare, i samband med kontraktet, tar man en lite högre spelarkostnad i rädslan av att får ett nej.
I samband med resor till bortamatcher, håller ofta inte kosnadskalkylen fullt ut, det blir något dyrare.
Föreningen/styrelsen räknar med högre intäkter än vad verkligen ger.
Bland annat detta tror jag händer i många klubbar.
"Var dig själv, det finns redan så många andra"
Glad för dig att du har koll på din ekonomi. Men du kan väl knappast likställa dig med ett företag?
Säg nu att du har blivit lovat lön på ditt företag och den uteblir. (Vilket hänt med ett antal sponsorer pengar man blivit lovade men som uteblivit av olika anledningatr) Vad gör du då?
Visst man kan inte spendera pengar man inte har i handen men om man får ett löfte ska man inte kunna lita på det då?
Köpt exempelvis klubbor och dylikt på faktura och sen får man inte in sina egna fodringar.
Ändå glad att handbromsen är åtdragen i tid..
Säg nu att du har blivit lovat lön på ditt företag och den uteblir. (Vilket hänt med ett antal sponsorer pengar man blivit lovade men som uteblivit av olika anledningatr) Vad gör du då?
Visst man kan inte spendera pengar man inte har i handen men om man får ett löfte ska man inte kunna lita på det då?
Köpt exempelvis klubbor och dylikt på faktura och sen får man inte in sina egna fodringar.
Ändå glad att handbromsen är åtdragen i tid..
VENI VIDI VICI
Once a Laker always a Laker...
Once a Laker always a Laker...
Jag har aldrig bedrivit ett företag, men om överblicken på ekonomin skulle vara så svår, så får man väl förändra på kommunikationen och ställa lite krav på inblandade parter och försöka notera ner alla pengar som ligger i omlopp, så man vet vad man har för marginaler.
Last edited by Komodoödlan on 26 January 2008, 12:39, edited 2 times in total.
Baloo: Det är mycket möjligt att det är så som du säger, att en del sponsorer inte lever upp till löften och kontrakt.
I de föreningar, där jag finns med, så drabbas vi av detta fenomen varje år, det blir inte som man räknar med, Ibland finns det orsaker, som att vi inte har levt upp och levererat det som vi kommit överrens om, ibland har förutsättningarna förändrats i företaget.
Jag är ingen jurist och vet därför inte vad som kan göras juridiskt.
Men en gott råd är väl ändå, att inte låta kassan bli tom, det är alltid bra att ha en trygghet ekonomiskt i botten, för någon gång sätts det på prov.
Men Lakers kommer att se över och att det betydligt snabbare kommer fram till att förändringar måste ske.
I de föreningar, där jag finns med, så drabbas vi av detta fenomen varje år, det blir inte som man räknar med, Ibland finns det orsaker, som att vi inte har levt upp och levererat det som vi kommit överrens om, ibland har förutsättningarna förändrats i företaget.
Jag är ingen jurist och vet därför inte vad som kan göras juridiskt.
Men en gott råd är väl ändå, att inte låta kassan bli tom, det är alltid bra att ha en trygghet ekonomiskt i botten, för någon gång sätts det på prov.
Men Lakers kommer att se över och att det betydligt snabbare kommer fram till att förändringar måste ske.
"Var dig själv, det finns redan så många andra"
- supportrarna
- Forumamatör
-
- c/o LL´s Forum
Supportrarna. Målsättning måste man ha. Visar sponsorer å publik att man vill. Vist fan kostar det pengar. Men så länge målet finns har ju klubbledningen någor att sträva efter. Ja även vi supportrar får oss en målsättnig.
Själv skänkte jag 1000 kr till LL för något år sen när vi översteg medlemsantalet på 500 medlemar. Tyvärr har detta krymt lite. Men vi får hoppas att de har blivigt medlemmar i VLH istället.
Själv skänkte jag 1000 kr till LL för något år sen när vi översteg medlemsantalet på 500 medlemar. Tyvärr har detta krymt lite. Men vi får hoppas att de har blivigt medlemmar i VLH istället.
Skaffa dig ett tipskort på svenska spel. Gå via sponsorhuset. 100 kr till Lakers
-
- c/o LL´s Forum