Golftävling?
Moderators: AHammarstedt, Klonis, PutteA, Moderator
Golftävling?
Jag har noterat att det finns ett visst golfintresse och jag har länge funderat på att få till en golftävling som förhoppningsvis skall återkomma varje år där deltagarna är både spelare och supportrar i Växjö Lakers.
Vissa spelare som jag pratat med tycker att det skulle vara en kul grej!
Vilken form av tävling är väl inte heller klart lite beroende på antalet deltagare och de bästa alternativen är:
* Singel - poängbogey
* Greensome - poängbogey
* Foursome - poängbogey
* Slaggolf
Kan man få till en tävling så är mitt mål att det skall finnas minst en spelare i varje boll.
Tanken har också varit att köra flera deltävlingar en på varje bana (Växjö GK, Lidhems GK, Alvesta GK, Glasrikets GK), men jag tror att det blir svårt att få igenom det för målet är i sådanfall att man skall delta i samtliga fyra tävlingar om man skall ha chansen att !
De spelare som jag vet spelar golf är:
Andreas Custemo, Daniel Johansson, Jens Nyström, Arto Miettinen,
Oscar Forss, Stefan Nilsson, Henrik Strömbäck, Morgan Grans och det lär vara många fler än dessa!
Låter detta intressant så skriv ner ert namn om ni vill delta kanske
du har några förslag eller kanske vill du vara med och hjälpa till att planera så hör av dig!
Lakers Lakejers Golf Championship 2003
Vissa spelare som jag pratat med tycker att det skulle vara en kul grej!
Vilken form av tävling är väl inte heller klart lite beroende på antalet deltagare och de bästa alternativen är:
* Singel - poängbogey
* Greensome - poängbogey
* Foursome - poängbogey
* Slaggolf
Kan man få till en tävling så är mitt mål att det skall finnas minst en spelare i varje boll.
Tanken har också varit att köra flera deltävlingar en på varje bana (Växjö GK, Lidhems GK, Alvesta GK, Glasrikets GK), men jag tror att det blir svårt att få igenom det för målet är i sådanfall att man skall delta i samtliga fyra tävlingar om man skall ha chansen att !
De spelare som jag vet spelar golf är:
Andreas Custemo, Daniel Johansson, Jens Nyström, Arto Miettinen,
Oscar Forss, Stefan Nilsson, Henrik Strömbäck, Morgan Grans och det lär vara många fler än dessa!
Låter detta intressant så skriv ner ert namn om ni vill delta kanske
du har några förslag eller kanske vill du vara med och hjälpa till att planera så hör av dig!
Lakers Lakejers Golf Championship 2003
Last edited by MEL on 30 April 2003, 16:37, edited 1 time in total.
- Kanslisten
- Forumentusiast
Efter att man har funderat så har jag kommit fram till att inte göra detta med golftävlingen för stort, och då kommer det att se ut enligt följande:
* På Glasrikets GK för jag tror att den banan är mest lätt tillgänglig.
* Singel spel- poängbogey.
* 3 personer i varje boll.
* Räknar med att kunna få ihop åtminstone 10 - 15 Lakers spelare och på varje Lakers spelare går det 2 supportrar, vilket innebär att det det blir minst 20 till max 30 supportrar som kommer att få delta i tävlingen, vilket innebär mellan 10-15 stycken 3-bollar som slår ut
* Har pratat med ett företag (marabou) om lite vinster och han skall se vad han kunde göra åt saken.
Jag tar gärna hjälp av Malin och Mackan som har erbjudit sig sina tjänster!
Kraven på de som vill deltaga är följande:
* Medlem i golfklubb tillhörande Svenska Golfförbundet (SGF)
* Egna klubbor (kan kanske lösa något golfset om någon står utan)
* Man måste lösa sin egen greenfee (allt sker till självkostandspris)
Jag kommer att återkomma om tävlingen angående datum, tid och plats, men ni som är intresserade får gärna skriv ner ert namn nu så ni har en garanterad plats i start fältet!
Klara för tävlingen så här långt är följande:
*MEL
*Malin
*Mackan
*Buck
*Frasse
*Tullverket
*Freddy
*Lakaj
*Hassa
*
*
*
osv.
Obs. ni som vill spela minigolf får gärna göra det, men kolla bara med Sorren så fixar han allt!
* På Glasrikets GK för jag tror att den banan är mest lätt tillgänglig.
* Singel spel- poängbogey.
* 3 personer i varje boll.
* Räknar med att kunna få ihop åtminstone 10 - 15 Lakers spelare och på varje Lakers spelare går det 2 supportrar, vilket innebär att det det blir minst 20 till max 30 supportrar som kommer att få delta i tävlingen, vilket innebär mellan 10-15 stycken 3-bollar som slår ut
* Har pratat med ett företag (marabou) om lite vinster och han skall se vad han kunde göra åt saken.
Jag tar gärna hjälp av Malin och Mackan som har erbjudit sig sina tjänster!
Kraven på de som vill deltaga är följande:
* Medlem i golfklubb tillhörande Svenska Golfförbundet (SGF)
* Egna klubbor (kan kanske lösa något golfset om någon står utan)
* Man måste lösa sin egen greenfee (allt sker till självkostandspris)
Jag kommer att återkomma om tävlingen angående datum, tid och plats, men ni som är intresserade får gärna skriv ner ert namn nu så ni har en garanterad plats i start fältet!
Klara för tävlingen så här långt är följande:
*MEL
*Malin
*Mackan
*Buck
*Frasse
*Tullverket
*Freddy
*Lakaj
*Hassa
*
*
*
osv.
Obs. ni som vill spela minigolf får gärna göra det, men kolla bara med Sorren så fixar han allt!
Last edited by MEL on 5 May 2003, 09:31, edited 3 times in total.
-
- Forumentusiast
När den skall spelas återkommer jag om skall ta kontakt med Glasriket för att se när dom har lediga tider!
Helst innan semestrarna börjar och helst en fredag och då en första start vid ca. klockan 07:00 för då lär det vara som lättast att komma ut på banan när vi förhoppningsvis blir så pass många!
Finns det fler tjejer än Malin som vill ställa upp i tävlingen?
Helst innan semestrarna börjar och helst en fredag och då en första start vid ca. klockan 07:00 för då lär det vara som lättast att komma ut på banan när vi förhoppningsvis blir så pass många!
Finns det fler tjejer än Malin som vill ställa upp i tävlingen?
- Kanslisten
- Forumentusiast
- Jimi Hendrix
- Forumamatör
- Jimi Hendrix
- Forumamatör
Eventuellt så kan man efter golfen ta och åka till någon sjö för att grilla, dricka och ha lite trevligt tillsammans även för dom som inte spelar golf, kanske att Linda, Kanslisten och Sorren kan ta tag i det.
Alla som inte spelar golf är självklart välkomna att delta som publik och heja fram sina favoriter ute på banan!
Alla som inte spelar golf är självklart välkomna att delta som publik och heja fram sina favoriter ute på banan!
Nu är det 8 personer anmälda av 30 platser så passa på att meddela att DU vill vara med!
Skicka ett PM till MEL för att anmäla dig!
Anderzon jag saknar din anmälan :evil:
Anmälda deltagare:
MEL
Malin
Buck
Frasse
Lakaj
Freddy
Hassa
Tullverket
Skicka ett PM till MEL för att anmäla dig!
Anderzon jag saknar din anmälan :evil:
Anmälda deltagare:
MEL
Malin
Buck
Frasse
Lakaj
Freddy
Hassa
Tullverket
Last edited by MEL on 5 May 2003, 10:31, edited 1 time in total.