Ekonomi
Moderators: AHammarstedt, Klonis, PutteA, Moderator
Trist läsning. Ytterligare ett tecken som stärker min tes att Hockeyallsvenskan i nuvarande form inte passar svensk 2:e-liga-hockey.
Racet blir för tufft och klubbledningarna är för svaga för att hålla emot supportertrycket. Jakten på sportslig framgång förblindar och skapar glädjebudgets som ofta är rimliga ur kostnadssynpunkt men inte alltid ur intäktssynpunkt.....
Racet blir för tufft och klubbledningarna är för svaga för att hålla emot supportertrycket. Jakten på sportslig framgång förblindar och skapar glädjebudgets som ofta är rimliga ur kostnadssynpunkt men inte alltid ur intäktssynpunkt.....
Troja - laget i hjärtat
-
- c/o LL´s Forum
Näää varför ångerstladdat?????Nu har vi ju chansen att bli en av sveriges bästa supportrar.Stötta laget även i kris.Så till VLH kan jag bara säga.be om hjälp den finns får man ju hoppas fast det har varit trögt att få igång något när klubben gick bra
Skaffa dig ett tipskort på svenska spel. Gå via sponsorhuset. 100 kr till Lakers
Bland annat innebär det inköpsstopp för material och stopp för busstransporter till junior- och ungdomslagens bortamatcher.
Tidigare har Lakers skurit av sina fötter.. nu verkar ni strypa hela kroppspulsådran så all näring underifrån dör ut.
Ser man kortsiktigt så visst men till 20-års jubileumet, illa!!
Ni junisar som siktar mot toppen och vill ha en ny klubba välkommna till Ljungby
Tidigare har Lakers skurit av sina fötter.. nu verkar ni strypa hela kroppspulsådran så all näring underifrån dör ut.
Ser man kortsiktigt så visst men till 20-års jubileumet, illa!!
Ni junisar som siktar mot toppen och vill ha en ny klubba välkommna till Ljungby

Jag måste hålla med Yunix här. Att sätta käppar i hjulen för juniorhockeyn kan ju inte vara rätt väg att gå.
Det finns garanterat andra ställen där man kan spara pengar. Juniorverksamheten är viktigare än nånsin nu.
Edit: Det står ju förstås bland annat aningen tidigare i artikeln. Vi får se vad som presenteras från Officiellt håll.
Det finns garanterat andra ställen där man kan spara pengar. Juniorverksamheten är viktigare än nånsin nu.
Edit: Det står ju förstås bland annat aningen tidigare i artikeln. Vi får se vad som presenteras från Officiellt håll.
Last edited by Loseddos on 21 January 2008, 21:11, edited 1 time in total.
Goddamnit!!!
-
- c/o LL´s Forum
friska pengar är väl det viktigaste just nu.Nää här ska inte dras ner något här ska kämpas med näbbar å klor för att få klubben på rätt köl igen utan nerkärningar.
vilka är med.?????Hur vi ska jobba kan tas i en annan tråd
Jag har kommit med så många ideer under årets lopp att min fantasi är slut.Men hänger på allt.Vet att supporterspelaren fungrera men kanske pengarna tars för annat just nu.Skiter i vilket bara VLH får in så passens med pengar att både troja å tingsrydfansen blir grönröda av avund
vilka är med.?????Hur vi ska jobba kan tas i en annan tråd
Jag har kommit med så många ideer under årets lopp att min fantasi är slut.Men hänger på allt.Vet att supporterspelaren fungrera men kanske pengarna tars för annat just nu.Skiter i vilket bara VLH får in så passens med pengar att både troja å tingsrydfansen blir grönröda av avund
Last edited by erok on 21 January 2008, 21:17, edited 1 time in total.
Skaffa dig ett tipskort på svenska spel. Gå via sponsorhuset. 100 kr till Lakers
Re: troja
Gör detta att vi numera kan räkna oss som en "KULTURKLUBB"FALCONETTI wrote:Det finns lag i länet som plussar 1,7 mille.Prova att ta bussen 6 mil västerut . NEJ NEJ ni har aldrig hånat dom Nej det har ni inte.

-
- c/o LL´s Forum
Borde inte vara svårt alls
Är absolut inte orolig.detta kan vara vägen till ES snabbare än vad folk tror.När vi fått skeppet på rätt köl fortsätter vi att skänka pengar å vipps är vi en klubb där både sponsorer å växjöbor med undantaget en Älmhultsbo visar att hjärtat finns för Lakers

Bra Niles att du lägger all fokus på Lakers genom att få med Taif i precis vartenda inlägg.
Jag tillhör inte dom som blir lycklig över andras motgång, men till viss del förstår jag att folk är lite skadeglada just nu. Flera här inne skriver om Lakers som om man vore Sveriges största och mäktigaste klubb, bla du Niles. Man behöver faktiskt inte pissa på motståndarfans hela tiden.
Vet att ni kommer att reda ut detta utan problem!!!! Men siktet på elitserien bör nog ställas om.
Lycka till!!

Jag tillhör inte dom som blir lycklig över andras motgång, men till viss del förstår jag att folk är lite skadeglada just nu. Flera här inne skriver om Lakers som om man vore Sveriges största och mäktigaste klubb, bla du Niles. Man behöver faktiskt inte pissa på motståndarfans hela tiden.
Vet att ni kommer att reda ut detta utan problem!!!! Men siktet på elitserien bör nog ställas om.
Lycka till!!
Tingsryds AIF
since 1923
since 1923
-
- Inaktiverad användare
Det var en gång en Tjeck i en Spann, Han saknade FULLT Förtroende för Ulvar i Fårakläder, som Leker ELIT-Tränare hängande i Lakersspenen.
Denne förvirrade SPANN(jor) Fantiserade om att utan Kunnig Ledning och En Målvaktstränare utan Meriter så hördes " Bad Moon Rising" med Credence i Fjärran
Lakers klarar nog detta, Man får hoppas att Lakers-Kossans Ljuver byts ut mot EN Tjur med endast EN Spene, som skall Daskas i skallen på medelmåttiga Småpåvar som suger i sig näring utan prestation.
ps. Ekonomisk lösning presenterad innifrån Spannen sen tidigare, var god Verkställ
Denne förvirrade SPANN(jor) Fantiserade om att utan Kunnig Ledning och En Målvaktstränare utan Meriter så hördes " Bad Moon Rising" med Credence i Fjärran

Lakers klarar nog detta, Man får hoppas att Lakers-Kossans Ljuver byts ut mot EN Tjur med endast EN Spene, som skall Daskas i skallen på medelmåttiga Småpåvar som suger i sig näring utan prestation.
ps. Ekonomisk lösning presenterad innifrån Spannen sen tidigare, var god Verkställ

In Hinkum Veritas
Re: troja
Fanns lag inom samma avstånd och riktning som du beskriver som låg på minuskontot med över fyra millar för tre år sedan. Dock skall erkännas att de tog tag i det hela och har gjort det fantastiskt bra.FALCONETTI wrote:Det finns lag i länet som plussar 1,7 mille.Prova att ta bussen 6 mil västerut . NEJ NEJ ni har aldrig hånat dom Nej det har ni inte.
Last edited by Beckis on 22 January 2008, 09:08, edited 1 time in total.
Under rättegången förklarade Olsson att han inte riktigt kom ihåg vad beteckningarna avsett. Möjligen skulle "sv" kunna vara kopplat till sommarvikariat och "vitt" till hans vita blodkroppar, som han hade problem med.
Ja, det är ju bara att beklaga att ekonomin är som den är. Tror inte heller att den där halvmiljonen är ett jättstort problem. Jätteproblemet kan dock bli att man tappar tempo i den långsiktiga satsningen. Jag tror att det vore förödande för Lakers om man ett par år hamnar i den grå massan på nedre halvan av tabellen med betydande publiktapp och minskat intresse från sponsorer som följd. Nedågående spiraler är svåra att ta sig ur. Vill det sig illa, eller väl beroende på hur man ser det, kan mycket väl Lakers vara omåkta om något år av ett Troja i medgång.
Nu ska man naturligtvis inte måla fan på väggen. Med förståndig satsning, märk SATSNING, ny olja i popcornmaskinen och hink på skallen så borde man fixa detta på ett bra sätt.
Förresten varför kastar man pengar i sjön och går över ån efter vatten genom att ANNONSERA efter en ny chef när det hade räckt med en enkel förfrågan här på forumet. Jag skulle kunna räkna upp minst 10 fullt kompetenta kandidater
.
Nu ska man naturligtvis inte måla fan på väggen. Med förståndig satsning, märk SATSNING, ny olja i popcornmaskinen och hink på skallen så borde man fixa detta på ett bra sätt.
Förresten varför kastar man pengar i sjön och går över ån efter vatten genom att ANNONSERA efter en ny chef när det hade räckt med en enkel förfrågan här på forumet. Jag skulle kunna räkna upp minst 10 fullt kompetenta kandidater

Och livet går vidare på Uda Dan Dara. Vem vinner och vem försvinner? Svaret ges i nästa avsnitt.
Kan bara känna att alla som kastar skit på Troja och Taif när vi har ekonomiska problem. Är patetiska
Taif har tagit sig ur sin kris Troja har tagit sig ur sin (med bravur). Tänk om man kunde lägga allt energiläckage på vettiga saker så hade detta med gemensamma krafter varit en baggis att reda ut. Så snälla istället för att slå ifrån oss inse att läget är som det är.

VENI VIDI VICI
Once a Laker always a Laker...
Once a Laker always a Laker...
Så alla klubbar i andra divisionen ska drabbas för att vissa klubbar och deras ledningar inte kan göra grundläggande ekonomisk planering och rätta mun efter mål, utan vill glida till toppen på enklast möjligaste sätt? Mycket bra, vi kan lika gärna påbörja den reella stängningen av elitserien då kvaliteten på lagen underifrån kommer att vara för dålig för att ens ha en chans att kampera med bottenlagen i ES.Brallan wrote:Seriesystemet måste ändras. Blir för dyrt att ha det i dess nuvarande form.
Tror det hade varit enklare om licensnämnden ändrade sitt regelverk och att alla involverade ledare i svenska idrottsklubbar ges en grundläggande träning om hur man planerar ekonomin inom säsongsbaserade och publikbaserade sporter samt hur man sätter realistiska mål!
Problemet är väl att så stor del av förbundets pengar går till elitserielagen. Inkomster från förbundets sponsorer och tv rättigheter borde på något sätt fördelas även till allsvenskqa lag som ju är en plantskola för elitserien. Här blir det väl inte någon ändring förrän tillräckligt många lag får problem så att serien riskerar att haverera.
Håller inte med erok om att det viktigaste just nu är friska pengar in. Det är ju bara konstgjord andning. Jag har följande förslag:
1. Janne K blir tränare och sportchef. Bort med ewert och assisterande tränare. Finns säkert någon kompetent ass tränare som ställer upp mer eller mindre gratis. Gissningsvis sparar klubben då minst 500 000 per år.
2. Arenaansvarig kan säkert rekryteras mer eller mindre ideellt = besparing ca 300 000. Utvärdera vad kioskverksamheten hittills gett + vad man fått in i hyra från tex 88:n minus vad DG kostar idag.
3. Ansvarig för junior- och ungdomsverksamheten ordnas säkert lätt för en mycket billigare penning. Besparing 400 000.
4. Anställ företagsledare enl Korpes förslag i smp.
Total besparing minst 600 000.
5. Truppen; lyft upp en fjärdefemma från juniorerna och ge dom begränsat men ändå viss speltid.
1. Janne K blir tränare och sportchef. Bort med ewert och assisterande tränare. Finns säkert någon kompetent ass tränare som ställer upp mer eller mindre gratis. Gissningsvis sparar klubben då minst 500 000 per år.
2. Arenaansvarig kan säkert rekryteras mer eller mindre ideellt = besparing ca 300 000. Utvärdera vad kioskverksamheten hittills gett + vad man fått in i hyra från tex 88:n minus vad DG kostar idag.
3. Ansvarig för junior- och ungdomsverksamheten ordnas säkert lätt för en mycket billigare penning. Besparing 400 000.
4. Anställ företagsledare enl Korpes förslag i smp.
Total besparing minst 600 000.
5. Truppen; lyft upp en fjärdefemma från juniorerna och ge dom begränsat men ändå viss speltid.
Förstår inte att man annonserar efter en klubbchef nu. I intervjun sägs att en sådan inte kan tillträda förrän ekonomin tillåter. Hur tror man att man skall få en kompetent person att söka ett jobb där man inte har en aning om när man kan börja, lägg därtill taskig ekonomi så lär nog inte kompetenta ledare stå på kö.
Annonserar är väl kanske inte helt sant, söker kan det ju vara?
Ett sökande efter kompetenta människor bör väl alltid pågå i en klubb oavsett om man skall anställa i morgon eller inte. Vem vet vad som kommer fram. Sen verkar det ju på vissa som klubben kan skötas från forumet och på så vis slippa alla kostnader. Så enkelt är det naturligtvis inte. En kombination av en mer slimmad och väl fungerande organisation och ökade intäkter är nog en bättre väg. Är det en äldre ryggsäck bör ju första målet vara att bli kvitt den en gång för alla. Tar alla ett krafttag borde minuset på 500´vara borta innan säsongen är slut.
Ett sökande efter kompetenta människor bör väl alltid pågå i en klubb oavsett om man skall anställa i morgon eller inte. Vem vet vad som kommer fram. Sen verkar det ju på vissa som klubben kan skötas från forumet och på så vis slippa alla kostnader. Så enkelt är det naturligtvis inte. En kombination av en mer slimmad och väl fungerande organisation och ökade intäkter är nog en bättre väg. Är det en äldre ryggsäck bör ju första målet vara att bli kvitt den en gång för alla. Tar alla ett krafttag borde minuset på 500´vara borta innan säsongen är slut.