- Ofta kan man se ett mönster. Smålandsposten försvann exempelvis från en brevlåda varje morgon dagen efter att Växjö Lakers spelat. Stölderna upphörde helt när säsongen slutade.
Så nedrigt! Speciellt om den rättmätiga ägaren åxå är hockeyintresserad...
Vet inte hur många de var, men kanske bortåt ett tusental, och de lät som tiotusen. Supportrar och spelare och ledare älskade varandra där ute på isen. Det var gott att se på.
Som före detta tidningsbud kan jag berätta att det ertappas en del systematiska tidningstjuvar och detta har i en del fall resulterat i böter...så tänk på att ni varierar låda och område...annars kan det bli en både pinsam och dyr historia + notis i fel bilaga
Kan vara så men jag tror ändå inte att det är riktigt rätt då dom inte får skokartongen genom luckan på Föreningssparbanken utan jag står fast vid att det är han och Åkesson som är ute på rövartåg!
Roger wrote:alla medlemmar i lakers lakejer bör väl för säkerhets skull sätta en markering på lådan för att vara säker på att få läsa om lagets framgångar
'
Vad menar du Roger? ....kanske för att jag varit på Sports...men den var knepig.
vad jag menar är att om man sätter en liten logga eller liknande på brevlådan så kanse den som stjäl tidnignen inser att det är olämpligt dag efter match.
Hmm..........Tidningstjuvar läs Taifare, är ju ett kraftigt moralbefriat släkte har jag hört, då tror jag inte det räcker med en lakerslogga på postlådan för att få ha tidningen i fred. Dom vill nog läsa om TAIF:s framfart i HOCKEYETTAN även till hösten medans vi Lakersfans får hålla tillgodo med hur det går för Lakers i ALLSVENSKAN!
de här var ju ändå en av de roligare saker jag hört sen jag kom ner till detta paradis sno tidningarna på morronen *asg* snåland lever då å då upp till sitt rykte
de här var ju ändå en av de roligare saker jag hört sen jag kom ner till detta paradis sno tidningarna på morronen *asg* snåland lever då å då upp till sitt rykte