NU hyller vi dom för den fantastiska bortaturnen då man plockade fantastiska 6 poäng av 9 möjliga av seriens 3 topplag på bortaplan dessutom.
Första perioden i malmö ska vi glömma fort som fan , en mänsklig målvakt släpper in fler puckar där än fasth gör.
i andra och tredje perioden kommer lakers in som ett nytt lag det var skön känsla att vinna.
Hammarby nu ska inte vara några större problem att plocka 3 poäng och man får väl vädja till publiken att ha tålamod om det låser sig för det är vad lakers behöver. man ligger under med 2-0 mot malmö och vänder det är helt otroligt.
Jag hoppas alla sluter upp mot Bajen för att se en underbar ishockey.
Lakers 3 senaste bortamatcher har varit sjungande utan trumma och således poäng i alla matcher , lite mindre trumma än vanligt och mer sjung så låter det bättre
nu plockar vi 3 poäng mot hammarby.
FRAMÅT VLH
"- Jag kan ärligt talat säga att det var en av de bästa tiderna i mitt liv." / Shjon Podein om tiden i Växjö
Ja som jag skrev i senaste matchtråden, nu ska fan killarna få höra om deras insatser dessa 3 bortamatcher ska höras, och det ta mig fan över hela Växjö!!
Jättevarning utfärdad, på ett sätt är nästa match den kanske svåraste av dem alla. Hoppas man är duktigt ödmjuk i morgon och tar matchen på det allvar som fordras annars blir det magplask, och det vill vi inte ha. Skall Hedman också lira är det dessutom puckovarning på isen..
Ska bli skoj att se denna omtalade "galning" vid namn Hedman.
Marcusson kanske märker ut sig på ett annat sätt i morgon än i går
Håller med föregående talare att nu gäller det att vara på tå och vara ödmjuk. Hammarby har allt att vinna på samma sätt som Lakers haft i de senaste 3 matcherna. Inställningen är det viktigaste.
Ja imorgon gäller det att ta motståndet på högsta allvar från början.
Magplask nu vore förfärligt...
Hedman är jag dock inte orolig för, han har ju inte visat något hittils i allsvenskan mer än att han "tror" att han är tuff.
Det gäller att ha tålamod imorgon och jag hoppas att Fasth får hålla nollan. Vi måste visa lakers hur mycket vi uppskattar poängen vi fått med oss på bortaplan och vore kul med riktigt stort jubel när spelarna redan entrar för uppvärmning. Och gör dom det dessutom bra imorgon ska hela hallen vissa sin uppskattning.
Nu är det dags för hela hallen att vakna och inte bara västra stå
VIKTOR FASTH PÅ LIVSTID VI VILL HA VIKTOR FASTH PÅ LIVSTID , VIKTOR FASTH PÅ LIIIIIIIIIVSTID VI VILL HA VIKTOR FASTH PÅ LIVSTID
"- Jag kan ärligt talat säga att det var en av de bästa tiderna i mitt liv." / Shjon Podein om tiden i Växjö
ja jag tänkte skriva rögle också men där tycker jag det var många fler som hjälpte till bra . mot Leksand och Malmö gjorde han väldigt väldigt mycket på egen hand. Men visst utan viktor i form mot RBK hade det nog inte runnit iväg som det gjorde
Jag hoppas och tror att Janne & Co visar samma glöd hemma som borta. Skit i och försöka spela snyggt hemma gör som borta grisa om så behövs sarg ut och täpp till.
Hammarby spelar mycket på fart och raggarhockey och det kan vara svårt att ha en egentlig strategi emot. Kan bli helt annat nu när vi förväntas föra matchen. Morgongagens ledstjärna kommer att heta TÅLAMOD
Bra spel i mittzon och bra backspel har gjort dessa poäng möjliga. Sen en och annan individuell prestation . Janne har coachat på ett mycket imponerande sätt. Den här matchen är en MYCKET svår match. VLH kommer ifrån närmast bragder mot topplag och ska nu möta ett bottengäng! Låter som en enkel resa. Men logiken haltar i sådana här sammanhang. Det är så mycket som spelar in och som är avgörande oavsett vem man möter.
Ja nu tänker vi framåt och på matchen, Hammarby sist mot ett Lakers som rider på en rejäl framgångsvåg.
Hoppas spelare, tränare mm är laddade och inser att det krävs 100 % jobb för att vinna, isåfall blir det en kul kväll.
Aj Aj, anar bekymmer OM Janne Kör med FYRA Backpar mot Tempostarka Kamikazepiloter i Grön Dress
För att få Bajen att tappa Sin enda segermedicin (Tokköra baserat på flyt), så bör Lakers Grisa sig igenom Två perioder med Svinläderhandskar och slå sarg ut hela tiden, därefter avgöra i tredje med 2 pytsar mot ett tröttkört Bajen
det kommer bli en tuff match men ja hoppas så innerligen att våra krigare fixar det även om vi spelat underbart mot 3 topplag så ska de de vi möter ikväll underskattas, sen förbannat roligt att åran lille Emil få vara me igen å att han hittar på massa hyss hehe
Hoppas och tror att vi kommer att få se ett Lakers som möter högt upp i banan och stressar samt ett tight försvar som låter Hammarby ta avslut långt ut och från sidorna.
Hoppas också få se stundtals frejdigt anfallsspel från lakers och hoppas att 17:s frånvaro inte får för stora konsekvenser.
Ser gärna att Rosen tar ett par kliv till i kväll och äntligen scorar sen gjorde det inget om Gurra fick stänka dit ett i kväll efter att ha levererat en riktig bröstvärmare på Hammarbys back.
Fredagar hemmamatch ingen bra statistik för lakers tror jag. Frågan är om man tror man ska slå Hammarby genom att ställa in skridskorna eller tar uppgiften på rätt sätt och fokuserar på uppgiften. Finns inga lätta matcher. Men visst ska det bli 3 poäng.
Hockey går ut på att göra fler mål än motståndaren!
Vet inte hur många de var, men kanske bortåt ett tusental, och de lät som tiotusen. Supportrar och spelare och ledare älskade varandra där ute på isen. Det var gott att se på.
nu är ju inte matchen slut än, men visst har du rätt..
o inte är det första gången heller...
Vet inte hur många de var, men kanske bortåt ett tusental, och de lät som tiotusen. Supportrar och spelare och ledare älskade varandra där ute på isen. Det var gott att se på.