Malmö Redhawks - Växjö Lakers

Här diskuterar kring Växjö Lakers kommande och spelade matcher. En tråd för varje match.

Moderators: AHammarstedt, Klonis, PutteA, Moderator

Lakersfan_03
c/o LL´s Forum

Malmö Redhawks - Växjö Lakers

Post by Lakersfan_03 »

såg att man har bokat in även en resa till Malmö och över halva bussen fylld. kanske kan vi fylla 2 bussar även till denna matchen ?. Alla som var i Malmö senast minns väl 59,59 8)
"- Jag kan ärligt talat säga att det var en av de bästa tiderna i mitt liv." / Shjon Podein om tiden i Växjö
Klonis
Ordförande Lakers Lakejer

Post by Klonis »

Ja se till att boka er till Malmö nu !!!

http://www.lakerslakejer.com/p233/p233_swe.php
Hockeybussen till Malmö 28 oktober mindre än 90 platser kvar
Dave
Forumproffs

Post by Dave »

Ja fyll bussarna!!!!!! Med tanke på att matchen är TV-sänd oxå så vore det trevligt att kamma hem segern på läktaren oxå..
dolitle
c/o LL´s Forum

Post by dolitle »

Den matchen är inte tv sänd. Då sänds IF Björklöven - Borås HC. Nästa match som sänds med VLH är borta mot huddinge 16/1.

Så för att se matchen måste man åka ner till Malmö.
Åk med hockeybussen.
[b]Klubb Poseidon is the shit[/b]
Dave
Forumproffs

Post by Dave »

Ok då mste tv4 sport ändrat sig. Jag ursäktar för felinfon..
friberg
c/o LL´s Forum

Post by friberg »

varför inte passa på att skrapa ihop lite poäng från denna matchen åsså när de ändå fixat rögle å lite från leksand
Klonis
Ordförande Lakers Lakejer

Post by Klonis »

Kom igen nu och anmäl er vi ska fylla en buss!!
Hockeybussen till Malmö 28 oktober mindre än 90 platser kvar
norje
Forumproffs

Post by norje »

Anmälde oss igår:)
Bamse_78
Forumproffs

Post by Bamse_78 »

Jamen det gjorde vi ju. :)
Lakersfan_03
c/o LL´s Forum

Post by Lakersfan_03 »

Alldeles för dött i tråden. Vi har tagit 3 poäng mot rögle på bortaplan och nu 1 poäng borta mot Leksand det är 4 poäng tillsammans och det är 4 poäng mer än jag trodde mot dessa 2 lag. Detta gör att jag tror vi kan till och med plocka kanske 3 poäng mot Malmö om vi har lite flyt. Poäng ska vi definitivt ha med oss hem.
KÄMPA LAKERS
"- Jag kan ärligt talat säga att det var en av de bästa tiderna i mitt liv." / Shjon Podein om tiden i Växjö
Per Carlsson
c/o LL´s Forum

Post by Per Carlsson »

Malmö har blivit mer och mer stabila ju längre serien har gått, tror det bli svårt. Vi kommer få kriga precis lika hårt som i Ängelholm och i Leksand för att sno åt oss poäng.
Lakersfan_03
c/o LL´s Forum

Post by Lakersfan_03 »

Det jag menar är att många lag får se upp nu. vi har skakat seriens 2 bästa lag nu är det Malmö på tur. Malmö är värda respekt men det är även lakers , du som blivit så positiv på sista tiden perra borde också tro på 3 poäng ;). Givetvis måste man kämpa på och ge allt men det gör vi. Nu tar vi poäng mot Malmö sen välkomnar vi lakers ordentligt mot hammarby efter den här hittils otroliga bortaturnen
Per Carlsson
c/o LL´s Forum

Post by Per Carlsson »

Ja jag tror absolut det finns chans till tre poäng, men det är inget jag räknar med. Jag åker ner med instllningen att vi ska göra en bra match och ge dom en rejäl kamp. Poäng är bonus mot ett lag som Malmö borta även om vi absolut har kapacitet för det. Det har vi redan bevisat.
puff
Forumdemon

Post by puff »

Malmö är förvarnade genom Lakers resultat mot rögle och Leksand. Det innebär att vi inte kan hoppas på underskattning. Malmö är också i starkt behov av poängen.
Dave
Forumproffs

Post by Dave »

Tycker Malmö borde bjuda oss på en poäng på onsdag. Vi har ju precis spelat bort 4 poäng från deras 2 största motståndare :lol:
Once a laker, always a laker
Primeau
c/o LL´s Forum

Post by Primeau »

Vi vinner! Varför?
Mikko "NHL" Eloranta, den 35-årig yngling som mellan alla ojusta tacklingar har mäktat med hela 15p (3 mer än Lindhagen). Jens "Elitserien" Svensson, spelaren som gett Osynlighet ett ansikte. Ville "NHL" Nieminen, ligans mest utvisade spelare och en PANNKAKSVÄRVNING i klassisk Peter-Andersson-anda. Nu funderar man på att ersätta denne något sege finne med, hör och häpna: Mikko "38-åringen" Peltola. Vidare finns ett antal stora, starka och...finska backar som brukar vara pigga på att dra på sig utvisningar.

Sedan var det ju det där med att högmod går före fall; visst har Malmö ett antal duktiga spelare bl a Calle Steen, men han psykar en taggad Markusson bort redan i första perren. Det blir blod, svett, tårar och 3 sköna Lakers-poäng. Till ljudet av inspelade hemma-applåder 8O
Forza VLH!!
Skickat från min iPhone 6.0 via Pekfingret.
Niles
c/o LL´s Forum

Post by Niles »

Primeau wrote:..Till ljudet av inspelade hemma-applåder 8O
Forza VLH!!
Haha..det var innovativt när det begav sig :lol:
Enligt uppgift har Percy gett order att montera 300 högtalare för handklapp och 8000 fast monterade plastgubbar som kuliss till premiären i nya hallen, högst sannolikt en allsvensk sådan. Skulle dom gå upp räcker det med 7000 plastgubbs. Blir nog en jobbig match på Onsdag, precis som sist är en pinne riktigt bra.
Talismanen
c/o LL´s Forum

Post by Talismanen »

Nä det är inte omöjligt alls med 3 pinnar här. Och det är just det som oroar mig. Vad kommer då hände på fredag hemma mot Bajen där sk måstepoäng står på spel. Total kollaps, krafterna är slut. För poäng borta mot rögle,leksan och ev. malmö lär ju ta sjukt mycket på krafterna.

Som sagt det är bara en oroande känsla, inte säkert alls det blir så ju. Jag tror på poäng mot malmö och tror på seger mot hammarby. Men lite orolig allt, för hade känst surt att tappa poäng mot bottenbajen om vi tar poäng mot alla topplagen.
Malul
c/o LL´s Forum

Post by Malul »

tänk om lakers går i konkurs inom 200 år 8O
Behandla folk så att de inte kan göra detsamma mot dig.

Växjö Lakersissä!!
Per Carlsson
c/o LL´s Forum

Post by Per Carlsson »

Talisamanen, men ditt resonemang kanske det är bättre att bara spela av matchen på onsdag, förlora den och se till att ha krafterna sparade för att vi verkligen ska vara säkra på att slå Hammarby? 8O
MacBajen
Forumamatör

Post by MacBajen »

Talismanen, du behöver nog int oroa dig särskilt mkt över en så kallad kollaps från lakers sida. Visst det är impponeradne skalper ni har gjort och skulle ni ta poäng mot malmö så är det riktigt bra gjort, men att tro att krafterna då är slut mot Bajen är ju befängt. Bajen har spelat bra mot lakers de matcher det har mötts de senaste åren, bara att titta på förra matchen, tror lakers spelare vet om att det inte går att underskatta oss bara för vi är sist menman kan ju hoppas :lol: . Nej skämt åsido som proffsspelare är ju det minsta man kna begära att det gör sitt jobb för fullt ut!

Ses på fredag!
Bajen Vinner alè alè socialgrupp 3
Talismanen
c/o LL´s Forum

Post by Talismanen »

Per Carlsson wrote:Talisamanen, men ditt resonemang kanske det är bättre att bara spela av matchen på onsdag, förlora den och se till att ha krafterna sparade för att vi verkligen ska vara säkra på att slå Hammarby? 8O
Det va du själv som vände det åt det hållet, inte jag. Jag bara öppnade upp mig lite och förmedlade lite känslor. Va inget resonemang alls egentligen. Som jag sa så tror jag inte det blir så. Men tankar har vi ju allihopa som far omkring inne i skallen, och vad kan då va bättre än ett forum för att lätta lite på allt :P
Malul
c/o LL´s Forum

Post by Malul »

aj helvete,romös skada hade jag inte räknat med:(
Behandla folk så att de inte kan göra detsamma mot dig.

Växjö Lakersissä!!
Niles
c/o LL´s Forum

Post by Niles »

Vad har hänt med Romö?
ruppo
Forumdemon

Post by ruppo »

Knäskada... liknande typ som den Marsh drabbades av...
[b][url]http://www.vaxjolakers.se[/url][/b]
calle73
Forumdemon

Post by calle73 »

Ödets ironi att vi för ett par veckor sedan hade överskott på centrar, och nu är vi en center kort! :(
91:an Hjalmarsson
Per Carlsson
c/o LL´s Forum

Post by Per Carlsson »

Då är alltså både Carlsson och Romö borta ikväll. :?
Nille
Forumproffs

Post by Nille »

klart obra!!
Per Carlsson
c/o LL´s Forum

Post by Per Carlsson »

Kedjan med Weinstock, ROsén och Jacobsson ser ju dock rätt spännande ut. Både Rosén och Weinstock har kommit igång rejält på slutet och CJ har gjort två riktigt bra matcher mot Rögle och Leksand.
Niles
c/o LL´s Forum

Post by Niles »

Januari känns som en liten nyckelmånad, naturligtvis inte bra att mista lagkaptenen under denna tiden. Nu är ju Patrik snart tillbaka som tur är. Vi lär får se ett nyförvärv till innan transferfönstret stänger, hoppas bara man har ekonomitänket i första rummet. Johan hoppas jag alltid på, inkörd som han är.
Per Carlsson
c/o LL´s Forum

Post by Per Carlsson »

Hoppas bara vi inte blir av med Lauritzen!!!
Fredrik R
c/o LL´s Forum

Post by Fredrik R »

Ska bli kul att se om Jacobsson och Weinis funkar bra tillsammans ikväll.
Skulle vara fruktansvärt kul om vi kunde få med oss poäng hem från Malmö.

Visa Percys pågar (eller som vi i Sverige säger Percys pojkar) vad skåpet ska stå ikväll VLH! :twisted: :)

Måste tillägga att det kommit hela 4 inlägg på Malmös forum inför denna matchen, det är väl ungefär lika många som dom har i sin klack? hockeyintresset som vanligt på topp i malmö :oops: :oops:

Kör över "mikrofonsupporterklubben" ikväll Lakejer!
calle73
Forumdemon

Post by calle73 »

91:an Hjalmarsson
Stoffe
Forumdemon

Post by Stoffe »

Är det den vandrande vålnaden från ljungby, Morgan Johansson som dömer i kväll?
Once a laker, always a laker!
Qrax
Forumproffs

Post by Qrax »

Morgan dömer ja
Locked