Till Puff kan Jag säga att Jag givit en hyfsad ledtråd till 88/89:ornas uveckling och nivå, se Dig omkring var en del spelar.
Eftersom du tydligen har haft en grabb i 88-Laget så borde Du rimligen ha bättre förutsättningar än Jag att bedöma Tränarnivån och Lagets utveckling under åren, så upp till bevis själv. Väntar spänt på Din analys.
Till Box Play vill jag säga att jag delar uppfattningen att ett J-18:2 har fördelar, men Det måste bedrivas seriöst på lika Träningsvilkor som J-18:1 i så fall, och inte vara förtäckt Korphockey för att grabbarna ska få lira något år till, tex. att spela med olika trupp, som att toppa laget mot Alvesta(nu utan resultat) i en prestigematch för båda, J-18:2 skulle vara samma trupp hela tiden och endast ändras med spelare som spelar till sig en plats i J-18:1 och spelare som tappar sin i J-18:1.
Rimligtvis ska De bästa U16 spelarna spela i något av J18-Lagen och då faller iden med att spela ett Lag i U16A.
Misstänker att en del spelare dubbelspelar, fel fokus, träna mer än sitt på bänken i meningslösa matcher, gnugga grundteknik, det är det dessa spelare saknar efter flera års tuff matchning i en A-serie, de hinner inte med därför spelar de i Lag 2 och inte Lag 1. Tråkigt men sant.
J-18 2 södra är en riktigt dålig serie, där de flesta potentiella talanger lämnat sina klubbar samt eventuellt spelar med sitt J-20 och därför OM de ens spelar med J-18 tar detta lag med en nypa salt. Endast TAIF`s lag håller lite klass.
TRÄNA för att KUNNA spela Hockey.
Mycket är BRA i Lakers, men för att nå framgång så krävs att Man hela tiden gör saker bättre, Att spelare Lämnar Klubben med en känsla av fy fan för Lakers är ett stort misslyckande och inget som var tanken när klubben sjösattes 1997, Att lakers så snabbt skulle bli en Vanlig KULTURKLUBB med trångsynta Talibaner till supportrar är synd tycker Jag.
Alvesta har inget att Lära Lakers eftersom de praktiserat det Lakers fått skit för i Smp i snart 40 år, Varför Lyckas INGEN Alvesta tränare åstadkomma någon utveckling i sin egen klubb värd namnet?, istället ger Lakers dem en spene att smaska på. Alvesta ligger nu för tredje året i rad i botten på Div.2, givetvis är det bara OTUR IGEN
![Rolling Eyes :roll:](./images/smilies/icon_rolleyes.gif)