Besviken

Här diskuterar du ämnen som har med klacken att göra.

Moderators: AHammarstedt, Klonis, PutteA, Moderator

puff
Forumdemon

Post by puff »

Ja, det vore intressant att höra vilken förändring som är på gång och framförallt vad är det för förändring som har skett.
Jag är ju med i lakejerna och det innebär ju att man accepterar de regler och stadgar som gäller i föreningen. Detsamma gäller då man åker på en gemensam resa till en bortamatch. genom att anmäla sig till resan så har man samtidigt accepterat de regler som gäller för resan och som arrangören har betämt. så gäller oavsett var i samhället man deltar på gemensamma arrangemang. Om man inte tycker att det som sker är bra, att förändring behövs så gäller det väl att starta en egen grupp och ordna egna arrangemang och eventuella resor. Detta är enkel logik.
Roggan
Forumdemon

Post by Roggan »

Vad som hände i O-hamn verkar vara något som man inte vill berätta. Det jag hört var dock att någon gav Marcusson ett finger när han kom fram o tackade klacken. Så djävla lågt :twisted: om så var fallet.

Har själv varit med på ett antal bortamatcher med LL, alla lika trevliga. Har oxå varit/är medlem i LL sedan många år men det verkar som om något hänt. Medlemsantalet är inne i en dålig trend. Beror det på att nyhetens behag ( intresset för Lakers ) minskar eller beror det på något annat? Frågan är i högsta grad befogad.

Egentligen är det väl ganska enkelt för LL att inte ta med den andra falangen på bortamatcherna om så ej önskas. De verkar ju inte uppfylla de kriterier som ställs. Att de sedan står på samma sektion på hemmamatcherna är ju däremot något man får leva med.

Det bästa för Lakers vore dock om någon form av samarbete inleddes mellan LL och inferno. Båda parterna vill ju att Lakers ska vinna, eller?
antonius
Forumentusiast

Post by antonius »

Det som hände i oskarshamn var följande : V.I satte upp lite klistermärken med texten Växjö Inferno på. Det är EN vakt som får spelet på detta och börjar leta rätt på en kille som hon fått för sig satt upp klistermärken. Då blev det lite "tjafs" med vakterna och VI. Inget LL behöver bry sig om tycker jag.
Aldrig någonsin i hela sverige har någon blivit anmäld för att ha satt upp klistermärken men i oskarshamn fick man tydligen inte göra det :roll:
Förra året satte vi upp Lakers klistermärken uppe hos IK men då blev det inget tjabb varken ifrån LL eller vakter, man kan ju undra varför....

Angående det är med att någon gav fingret åt markusson..jag har sagt det flera gånger innan och jag säger det igen: Killen som gjorde det är inte med oss, aldrig sett killen innan,vet inte va han heter vem han är.
Vi har inte brutit mot några regler så jag fattar inte varför vissa här inne säger att LL's goda rykte smutsats ner och om det hade gjort det, big deal.

Med det kan vi ju sätta punkt för den här tråden. PMa oss om ni vill veta något mer. Ni vet vilka vi är tydligen.
Angel Islet Army
hammarby
Forumamatör

Post by hammarby »

Att ni (LL) inte bara sätter 65+ åldersgräns på era bortamatcher då, så får ni ju precis som ni vill? En stillastående, halvdaskigt sjungande läktare med folk som är rädda för lite förändringar på läktaren.

Herregud, säger jag bara. Herregud!
Utan hat - ingen kärlek
Varanen
c/o LL´s Forum

Post by Varanen »

Nästan gulligt att se enigheten bland nytänkarna runtom i Sverige. LL har under hela sin existens kritiserats hårt från kulturelitens håll, och nu även av de självutnämnda framtidsmännen. Visst skall man vara lyhörd, men från det är steget långt till att börja dansa efter någon annans pipa. "Cred" från Hammarby Ultras kan vara viktigt för några, men är inget jag saknar.

Jag ser en poäng i att skapa sin egen supporterkultur, inte att följa någon speciell mall framtagen av italienska gräsätare, eller något AIA eller Hammarby Ultras tycker känns rätt. Men det kanske bara är jag som är mossig. Nya vindar blåser tydligen och klistermärken kanske är i ropet just nu.
hammarby
Forumamatör

Post by hammarby »

Varanen. Du är precis en sådan som inte är något insatt i läktarkulturen.

Om du tycker att jag har uttryckt mig fel, så kan jag ta det på ett annat sätt då, eftersom du inte läste det jag skrev, eller fattade vad jag menade.

Säg såhär istället då. Blicka lite framåt, en sisådär 25-30 år, när de här Infernokillarna har växt till sig lite, men fortfarande står på "Västra stå". Vart är du och de resterande av klacken då? Ni har ett rätt högt ålderssnitt, vad jag vet och känner till om er (kanske därav ni är så kända av ert gulligullande till klack, då ni inte är för något nyskapande), så vart håller alla de, som idag är av slaget "äldre" klassen, till då? Det gäller ju att blicka lite framåt också.

Ska jag vara helt ärlig så om Växsjö Inferno hade hetat/kallat sig för "Lakers fans", "Västra stå support" eller något liknande i den stilen, så hade ni inte reagerat likadant på exempelvis den situationen som ni nyligen hade i Oskarshamn. Det är ordet "Ultras" och "inferno" ni hakar upp er för mycket på. Ultras förknippas INTE med huliganism, som en del tydligen tror här inne. Visst finns det folk i Italien som kallar sig för ultras och som slåss, men det är ytterst sällan, iprincip aldrig, det händer i Sverige att en Ultrasgruppering slåss.

Ultras är ultras.
Huliganer är huliganer.
Lär er skilja på dem.

Varanen, vill du så lämnar jag detta forumet. Jag sitter mest och skrattar åt er (folk från LL) som sitter och har allt i huvudet och vet precis allting ( enligt er själva). Det är roligt att se att ni lärde er något i skolan och att ni läser Aftonbladet dag ut och dag in. För Aftonbladet kommer man ju tydligen långt på nere i Smauland!

Utan hat - ingen kärlek
Varanen
c/o LL´s Forum

Post by Varanen »

hammarby wrote:Varanen. Du är precis en sådan som inte är något insatt i läktarkulturen.

Hela min poäng var ju just det du skriver. Jag är med och skapar VÅR kultur. Jag söker inte efter ditt godkännande. Huruvida du accepterar eller föraktar mig spelar ingen roll för mig. Om det jag står för kallas Ultras, NY Stylin´eller mesighet påverkar inte det jag tycker LL ska stå för. Det är LL:s styrka. Vi har vågat gå vår egen väg. Om inte det är nytänkande vet jag inte vad som är.
Niles
c/o LL´s Forum

Post by Niles »

Dessutom är det helt ointressant vad en vilsen hammarbysupporter tycker om vad vi tycker.
Piggelin
c/o LL´s Forum

Post by Piggelin »

Jag som så många andra undrar fortfarande vad ert Infernos så kallade nytänknade innebär.
Är det att klistra märken på toaletterna och räcka långfinger åt Lakers spelare?
Nja, då är jag nog hellre lite gammaldags supporter.
Men, som sagt förklara vad ert nytänkande är. :roll:
Och du, Hammarby, ingen kommer att sakna dig.
Jag är Lakers-fan, vad fan är du?
Det ÄR pappa som bestämmer!
hammarby
Forumamatör

Post by hammarby »

Piggelin wrote:Jag som så många andra undrar fortfarande vad ert Infernos så kallade nytänknade innebär.
Är det att klistra märken på toaletterna och räcka långfinger åt Lakers spelare?

Du måste ju vara helt dum i huvudet? De har ju skrivit att ingen av dem kände personen som pekade finger åt er spelare?

Utan hat - ingen kärlek
antonius
Forumentusiast

Post by antonius »

Piggelin fattar tydligen fortfarande att vi inte har något me fingrarna att göra. Vi vill skapa bättre läktarkultur med flaggor och hopp osv.
Som vi skrivit flera gånger.
Angel Islet Army
dolitle
c/o LL´s Forum

Post by dolitle »

Gud får du nog söka efter någon annanstans än här, hammarby.

Jag tycker att Hammarby borde vara lite mer öppna och införa lite mer av LL:s tänk i sin supporterkultur, ni kan ju inte vara så trångsynta och rädda för förändring. Nu har ni ju kört med samma ett bra tag, våga pröva något nytt.

Majoriteten LL:s medlemmar är väldigt nöjd med hur vi är, så även VLH.

Hur andra klubbars supportrar vill vara skiter vi högaktningsfullt i.

Kanske ingen som upplyst vissa om att det är förbjudet att sätta upp klistermärken på andras egendom. Det är detsamma som klotter.
[b]Klubb Poseidon is the shit[/b]
antonius
Forumentusiast

Post by antonius »

Kanske är förbjudet. Men ingen har någonsin brytt sig. I hela sverige sätter grupper upp klistermärken för att visa var de har varit och aldrig har det varit något sånt här liv.
Angel Islet Army
hammarby
Forumamatör

Post by hammarby »

dolitle wrote:Jag tycker att Hammarby borde vara lite mer öppna och införa lite mer av LL:s tänk i sin supporterkultur, ni kan ju inte vara så trångsynta och rädda för förändring. Nu har ni ju kört med samma ett bra tag, våga pröva något nytt.

Ursäkta mig, men läktarkultur finns inte i Växjö, så det är inget vi kan sträva efter av er precis.

Utveckla gärna det andra lite tydligare om att du vill att vi ska våga pröva något nytt. Vi har ju iallafall egna ramsor (eller iallafall inte snodda ramsor ifrån Sverige), så som ni har och dessutom ett par ramsor som är kopierade rakt av, av oss. Det är inget nytänkande, direkt.

Pinsamt Dolitle, pinsamt!
Utan hat - ingen kärlek
buck
c/o LL´s Forum

Post by buck »

Om "läktarkultur" är det som utövas på söderstadion så, nej tack.
Hur mycket fick Bajen böta gångna säsongen pga kastade mynt o övrig skit? Knappast ett klokt sätt att stödja klubben.

korkat, hammarby, korkat! ;)
Vet inte hur många de var, men kanske bortåt ett tusental, och de lät som tiotusen. Supportrar och spelare och ledare älskade varandra där ute på isen. Det var gott att se på.
hammarby
Forumamatör

Post by hammarby »

Det hör väl inte till klacken? Det är enstaka individer som gör att även vi får lida för det. Något mer du ville?

Disco i lakerdooooome!
Utan hat - ingen kärlek
GS
Forumdemon

Post by GS »

Fan Hammarby,,vore det inte bättre om du vore på matchen idag? Hammarby spelade väl hemma? Skulle nog klubbkassan behöva och publiksnittet skulle väl höjas med 50% om du var där istället för att sitta här och fjanta dig.
Tror Hammarby skulle jubla av glädje om et vore disco i eran hall.
buck
c/o LL´s Forum

Post by buck »

hammarby wrote:Det hör väl inte till klacken? Det är enstaka individer som gör att även vi får lida för det. Något mer du ville?

Skitsamma vad du än säger. Det är ju det som är er berömda läktarkultur i mina och de flestas ögon.

förstår du kanske nu varför vi inom LL reagerar som vi gör när det inträffar saker som VI får stå för när det inte är vi som gjort det?

Kanske dax att växa till dej lite.
Vet inte hur många de var, men kanske bortåt ett tusental, och de lät som tiotusen. Supportrar och spelare och ledare älskade varandra där ute på isen. Det var gott att se på.
hammarby
Forumamatör

Post by hammarby »

Klart som fan att den blir berömd hos er när ni sitter och läser i Aftonbladet och tror på allt som skrivs i den tråkiga blaskan.

Och nej, jag gick inte på kvällens match då jag jobbade till 20.30. Haha, där fick du väl nästan till den? Hur många andra sporter finns Lakers i då? Vi är Sveriges bredaste förening och finns i alla sporter iprincip. Allt från rodd, innebandy och hockey till fotboll, handboll och bandy. Folk kan inte gå på allt, det funkar helt enkelt inte på vintrarna. På sommaren är det bara fotbollen man planerar in och därför lockar det fler folk till Söderstadion. Trots detta så är vi bäst i Sverige. Det finns ingen som kommer till hovet och överröstar oss, det finns ingen som kommer till Eriksdalshallen och överröstar oss, det finns ingen som kommer till Söderstadion och överröstar oss. Vi är bäst, och vi trivs med det!

Är det något mer nu så kan ni skicka ett PM till mig istället, så kan ni sitta här inne och häckla om ert tjabb som inte leder någon större vart.

Er kommer man aldrig ta på allvar, den saken är självklar.

buck wrote:Kanske dax att växa till dej lite.

Nu ska jag gå och växa till mig lite!
Puss på er!
Utan hat - ingen kärlek
Matte
Forumamatör

Post by Matte »

Ingen som sjunger ut er på Hovet?
Du kan inte se många matcher per säsong...
[url=http://nhsupport.egetforum.se/index.php][img]http://nhsupport.egetforum.se/images/nhsupport/files/sidhuvud.JPG[/img][/url]
baronen
Forumentusiast

Post by baronen »

Nu bekräftades anklagelserna mot två stycken Växjö Inferno medlemmar som från och med idag blir avstängda ur supporterföreningen Lakers Lakejer i över en månad.
Vederbörande ska ha uppträtt "hotfullt" mot en vakt under bortamatchen i Oskarshamn och även spritt klistermärken på diverse tråkigt vita osmakliga väggar i hallen.

Lakers Lakejers styrelse har även infört en ny lag som gäller på samtliga bortaresor. All flagg, banderoll och övrig tifo verksamhet tillverkad av Växjö Inferno ska kontrolleras INNAN personerna i fråga får gå på bussarna. Om materialet innehåller något ord med "Inferno eller Ultras" kommer dessa inte att få tas med i bussen.

Detta ses enligt mig, och givetvis av alla andra som värnar om en bättre läktarkultur med mer sprak på läktarna, som högst olämpligt och motarbetande mot både oss och spelare som inte längre kommer få samma tändning som innan på matcherna.

Är det så att LL vill apa sig som Hockeyligan med alla dess förbud?
Simon
Forumamatör

Post by Simon »

Seriöst! Stänga av "bill" och "bull" för det som hände i O-hamn är löjligt!.. "bill" hade inte ens gjort ngt !..

En sak jag inte förstår.. Hur kommer det sig att vissa från "kärnan" av LL slår och hoppar på folk. VARFÖR I HELVETE BLIR DOM INTE AVSTÄNGDA!?.. Stäng av alla de som hoppade på en viss person i Oskarshamn. Var är rättvisan egentligen?..

PINSAMT ATT VARA MEDLEM I LAKERS LAKEJER!

så jävla barnsligt allt, pampers beteende..
En för alla, alla för Lakers!
Piggelin
c/o LL´s Forum

Post by Piggelin »

Snabbt agerat av Lakejernas styrelse. :clap:
Eftersom Lakers Lakejer har vissa regler för sitt medlemskap, så är det ju ingen tvekan.
Simon
Forumamatör

Post by Simon »

Vad hände med reglen "JAG TAR AVSTÅND FRÅN VÅLD OCH RASISM?" :@

IDIOTER!
Lakersfan_03
c/o LL´s Forum

Post by Lakersfan_03 »

Om du syfter att en person hoppade på en annan som pekade pekfinger till en lakers spelare ska han ha tur att han kom undan så lätt som han gjorde och tur att inte fler hoppade på han. Har aldrig varit med om värre idioti än att peka finger till en spelare som gör ''tummen upp till klacken'' och får ett sådant svar av en ''supporter''.
Pinsamt
"- Jag kan ärligt talat säga att det var en av de bästa tiderna i mitt liv." / Shjon Podein om tiden i Växjö
baronen
Forumentusiast

Post by baronen »

Ingen säger att dem avstängdas beteende var lämpligt i Oskarshamn, men att stänga av folk till höger och vänster är att ta i enligt min mening.
OM detta skulle ske med samtliga som begår "brott" mot LL's stadgad så skulle förfan hälften sitta på en spik hemma och muttra.
kimpa
Forumamatör

Post by kimpa »

Piggelin wrote:Jag som så många andra undrar fortfarande vad ert Infernos så kallade nytänknade innebär.
Och du, Hammarby, ingen kommer att sakna dig.

Men du är ju verkligen helt bakom flötet eller vad är de med dig!? Om du lär dig läsa så kanske du förstår att killen som gav fingret till spelarna inte alls är med i Inferno!!!
bobba
Forumdemon

Post by bobba »

Det som hände mot bajen förra säsongen då ? Då en ur LL hoppade på en ur V.I på läktaren.. Resulterade i en varning till dem båda inblandade men personen från LL brukade ju våld och det går ju emot stadgarna. Varför blev då inte denna person avstängd ?
When we are good they never remember When we are bad they never forget
Piggelin
c/o LL´s Forum

Post by Piggelin »

->Baronen
Menar du att Växjö Inferno är halva Lakersklacken?
baronen
Forumentusiast

Post by baronen »

Haha nej nej Pigge. Det jag menar är att alla har inte stadgaden tattuerad på högerskinkan och följer den till punkt och pricka.
Det är ingen stor grej, en gång är ingen gång, två gånger är en gång för mycket?
Simon
Forumamatör

Post by Simon »

Pinsamt - mer pinsamt- LAKERS LAKEJER!
Lakersfan_03
c/o LL´s Forum

Post by Lakersfan_03 »

Om du klagar så mycket på lakers lakejer simon varför skriver du på lakejernas forum hela tiden. bara skit i det istället
"- Jag kan ärligt talat säga att det var en av de bästa tiderna i mitt liv." / Shjon Podein om tiden i Växjö
Piggelin
c/o LL´s Forum

Post by Piggelin »

Helt riktigt. Skriv på Växjö Infernos sida istället.
Simon
Forumamatör

Post by Simon »

Vad krävs för att kunna stänga av ngn? Jävla maktmissbruk av LL såkallade styrelse..
kimpa
Forumamatör

Post by kimpa »

Piggelin! Fattar du hur pinsam du är?! Synd att du bara kan se den dåliga sidan hela jävla tiden?!
Locked