Besviken
Moderators: AHammarstedt, Klonis, PutteA, Moderator
-
- Forumproffs
-
- Forumamatör
PutteA wrote:Hammarby: Varför tog du inte med den sista delen i texten från Wikipedia???
"Begreppet "Ultras" betyder dock mycket mer utomlands, bland annat i Italien där ultrasgrupperna är extremt våldsamma. Flera incidenter har inträffat som har slutat med stora tragedier; exempelvis har en polisman mördats av Catania-fans."
Det beror väl på olika skäl också? Du vet ju själv vad som precis hände, och det är väl självklart att man reagerar tillbaks då? Du har ju ingen aning om vad som pågår där nere verkar det som, så då är det väl lika bra att hålla igen munnen och hålla dig till hockeyn? Det är trots allt hockey vi snackar om nu också, där det går 2000 pers (på era matcher) i snitt, vad jag vet, så då är det väl inte så stor risk att det blir uppror mot polisen.
Utan hat - ingen kärlek
-
- c/o LL´s Forum
Ska börja med att säga att jag inte var med i Oskarshamn så därför tänker jag inte uttala mig om just de händelser där.
Jag ska istället reflektera på kommentarer jag har hört från andra lags supportar som varit på besök i Växjö Ishall under hösten/vintern.
Vad har hänt med Lakejerna?? Det är deras största fråga, det är ingen stämmning alls på västra stå och just nu är det ett gäng snorungar som får styra och ställa och lakjerna är på väg åt helt fel håll...Väldigt mycket AIA varning (sagt av en Rögle-supporter)..
Så varsegoda...börja klanka ner på detta inlägg, för kritik för att tänka över vad som är fel, vad som kan ändras och förbättras är ju inte så välkommet hos lakejer eller ultras.
Nu till min lilla tanke om förbättring. jag tycker att vi på Västra stå i grunden har en otroligt bra grundtanke, vad som behövs är att alla samarbetar och att vi har en klar ledare. Det behövs en ordentlig klackledare som är den som leder oss andra till att sjunga detta är lika viktigt som en trumslagare om inte viktigare. Den delning som finns just nu mellan ultras och LL måste bort.
Få tillbaka glädjen...just nu är det tråkigt att stå på Västra stå...
Det var allt för mig jag ser fram emot alla påhopp :p
Jag ska istället reflektera på kommentarer jag har hört från andra lags supportar som varit på besök i Växjö Ishall under hösten/vintern.
Vad har hänt med Lakejerna?? Det är deras största fråga, det är ingen stämmning alls på västra stå och just nu är det ett gäng snorungar som får styra och ställa och lakjerna är på väg åt helt fel håll...Väldigt mycket AIA varning (sagt av en Rögle-supporter)..
Så varsegoda...börja klanka ner på detta inlägg, för kritik för att tänka över vad som är fel, vad som kan ändras och förbättras är ju inte så välkommet hos lakejer eller ultras.
Nu till min lilla tanke om förbättring. jag tycker att vi på Västra stå i grunden har en otroligt bra grundtanke, vad som behövs är att alla samarbetar och att vi har en klar ledare. Det behövs en ordentlig klackledare som är den som leder oss andra till att sjunga detta är lika viktigt som en trumslagare om inte viktigare. Den delning som finns just nu mellan ultras och LL måste bort.
Få tillbaka glädjen...just nu är det tråkigt att stå på Västra stå...
Det var allt för mig jag ser fram emot alla påhopp :p
Alla behöver vi lite kärlek sa Smurfen och log...:D
-
- c/o LL´s Forum
Håller med dig till viss del och det som behövs är som du säger en klackledare. Det funkade bra sålänge Bizon var på plats och styrde och ställde och skapade TOKstämning i lakerdome. Han har väl inte samma ork och gnista längre och jag tror att han har varit en utav de viktigaste personerna , inte många som är tysta när han puschar på.
En ''ny'' bizon behövs om inte gamle
En ''ny'' bizon behövs om inte gamle
"- Jag kan ärligt talat säga att det var en av de bästa tiderna i mitt liv." / Shjon Podein om tiden i Växjö
-
- Forumdemon
Det gick jättebra innnan "ultras" bildades
visst är det tråkigt att bizon inte kommer så mycket längre! och det kan jag förstå.har mna inte gnistan längre så är det så!
men vi kan klara oss utan han,det måste vi! och vi behöver verkligen inte nåt ultras som hjälper till! vi alla måste ta tag i det,både i med och motgång!!
Kom igen nu!! nu visar vi mot nh vilken bra klack vi är
visst är det tråkigt att bizon inte kommer så mycket längre! och det kan jag förstå.har mna inte gnistan längre så är det så!
men vi kan klara oss utan han,det måste vi! och vi behöver verkligen inte nåt ultras som hjälper till! vi alla måste ta tag i det,både i med och motgång!!
"fest med lakers lakejer;)"
saxon wrote:Vad har hänt med Lakejerna?? Det är deras största fråga, det är ingen stämmning alls på västra stå och just nu är det ett gäng snorungar som får styra och ställa och lakjerna är på väg åt helt fel håll...Väldigt mycket AIA varning (sagt av en Rögle-supporter)..
Det är JUST precis de "snorungar" som behövs i en klack som ni. Nytt folk, nya passioner, nya åldrar och kanske time för "de äldre" att köpa sig en sittplatsbiljett istället?
Bort med ruggugglorna som står och häcklar i klacken och inte sjunger något istället.
Ny passion, mannen!
Utan hat - ingen kärlek
Lillklonis wrote:Det gick jättebra innnan "ultras" bildades
Det känns som att du skyller den dåliga stämnigen på oss nu ? Eller hur menar du ? Du som ändå är lite insatt borde ju fatta om någon men sen vet vi ju alla hur det gick för er när ni skulle starta ultras till öster..
Angel Islet Army
-
- c/o LL´s Forum
Jag påstår inte att det är ultras fel snarare tvärtom det är bra att de är med på läktaren , de bidrar med nya sånger och nya krafter vilket är positivt för oss. Det allra lättaste när man får något negativt är att skylla på någon , vi har helt enkelt tappat gnistan. Kanske lockar inte lag som Huddinge , hammarby , almtuna , Nyköping , bofors borås lika mycket som Troja / Ljungby , Nybro , Oskarshamn , Rögle och.. ja så som det var i södra serien förut.
Supportrarna är mätta på de här matcherna och jag tror när det börjar dra ihop sig mot slutet så kommer stämningen såväl som publiken. Just nu har LL motgång men det jobbar vi oss igenom
Supportrarna är mätta på de här matcherna och jag tror när det börjar dra ihop sig mot slutet så kommer stämningen såväl som publiken. Just nu har LL motgång men det jobbar vi oss igenom
"- Jag kan ärligt talat säga att det var en av de bästa tiderna i mitt liv." / Shjon Podein om tiden i Växjö
För att få en lösning på detta problemet så tycker jag att antingen finns det bara en enda supporterförening där alla är enade, eller så bildas det en tydlig gräns mellan supportergrupperna. Som det är nu så är det två olika supportergrupper med olika syn på hur ett lag ska stödjas som står på samma ställe på västra stå. Det verkar som att Inferno-gruppen dels vill vara en del av Lakers Lakejer men samtidigt köra sitt eget race. Antingen får ni lägga ner er verksamhet eller flytta nån annanstans, östra stå eller nån av kanterna på västra, för som det ser ut nu är ohållbart.
-
- c/o LL´s Forum
Vad är felet nu då ?. Både LL och ''inferno'' hejar på lakers och sjunger samma ramsor. Tycker att båda stödjer lakers på samma sätt. Förstår inte varför man skulle flytta på Inferno det hade missgynnat hela klacken. bättre att vi står enade och fortsätter på samma sätt
-
- c/o LL´s Forum
VARFÖR VAR DET INTE EN MÄNNISKA SOM REAGERADE FÖRRA ÅRET NÄR DET SATTES UPP LAKERS KLISTERMÄRKEN I OSKARSHAMN ?
GE ER FÖR FAN! LL KANSKE SKA BYTA NAMN TE AA ?! DENNA KLACK BESTÅR ENDAST AV ALKOLISTER SOM ÅKER PÅ HOCKEY FÖR ATT HA EN ANLEDNING TILL ATT DRICKA, HALLELUJA!
OKEJ, SKICKA PM TE MIG, BANNA MIG, VA FAN SOM HELST.. BRYR MIG LIKSOM INTE!
GE ER FÖR FAN! LL KANSKE SKA BYTA NAMN TE AA ?! DENNA KLACK BESTÅR ENDAST AV ALKOLISTER SOM ÅKER PÅ HOCKEY FÖR ATT HA EN ANLEDNING TILL ATT DRICKA, HALLELUJA!
En för alla, alla för Lakers!
-
- c/o LL´s Forum
Qrax wrote:Lakers Lakejer har rykte om sig att vara en "snäll" klack. Det största problemet är nog att ni gör sken av att vara en del av Lakejers klack och svärtar ner deras rykte.
nu får du väl ändå skärpa dig. SKa inte dom få stå med LL på t ex bortasektionerna ?? för då kanske LL får ett sämre rykte ?. Båda är supportrar till Lakers bara under olika namn. de som inte anser sig vara LL eller medlemmar i LL får väl stå på västra stå de med.
Qrax wrote:Lakers Lakejer har rykte om sig att vara en "snäll" klack. Det största problemet är nog att ni gör sken av att vara en del av Lakejers klack och svärtar ner deras rykte.
NÄR GÖR VI DET?? VI HAR EGNA FLAGGOR,EGEN BANDEROLL, DET STÅR VÄXJÖ INFERNO PÅ KLIBBORNA.... VAD ÄR PROBLEMET ???? :s
Angel Islet Army
En utomståendes synpunkt.
Verkar vara flera som blandar ihop "Lakers Lakejer"(supporterklubben) med "klacken" under Växjös matcher. För mig är det 2 helt olika saker. Visst är det många som är med i LL som står i klacken, men det är väl inget medlemskapstvång i LL för att få stå i klacken? Att supporterklubben LL skulle få ett svärtat rykte när en helt annan gruppering(supporterklubb) gör något "oanständigt" tycker iallafall jag låter väldigt märkligt.
Verkar vara flera som blandar ihop "Lakers Lakejer"(supporterklubben) med "klacken" under Växjös matcher. För mig är det 2 helt olika saker. Visst är det många som är med i LL som står i klacken, men det är väl inget medlemskapstvång i LL för att få stå i klacken? Att supporterklubben LL skulle få ett svärtat rykte när en helt annan gruppering(supporterklubb) gör något "oanständigt" tycker iallafall jag låter väldigt märkligt.
Småland- been there, done that.
Simon wrote:
det gör du visst, annars skulle du inte skrivit nåt.
däremot skulle du ha smisk för att du inte vet hur man stänger av capslock.
Vet inte hur många de var, men kanske bortåt ett tusental, och de lät som tiotusen. Supportrar och spelare och ledare älskade varandra där ute på isen. Det var gott att se på.
-
- c/o LL´s Forum
BJ-GSU wrote:En utomståendes synpunkt.
Håller med dig.
Nu lägger vi ner den här disskusionen så hjälper vi varandra imorgon. vi håller ju på samma lag. betalar för samma lag. Stöttar samma lag. står på samma läktare.
Komigen nu
- Re Animator
- Forumamatör
Ska inte kommentera så mycket mer då diskussionen är rätt ointressant, det finns liksom redan en klack och förening där alla är välkomna både att delta, vara med och påverka och utveckla. Men ultras och inferno känns som att försöka uppfinna hjulet igen och göra det fyrkantigt. Bara namnen framkallar ett och annat garv
IK--> Vi gjorde inget hemskt alls, bara dom här på forumet som blossar upp skitsaker
Ultras.. är det en ny grupp eller ? niles? Vad jag vet så heter vi Växjö Inferno men ni använder tydligen ultras istället, ni verkar ju ha hakat upp er på det hemska ordet..
ultrasultrasultrasultrasultrasultrasultrasultrasultrasultrasultrasultrasultrasultrasultrasultrasultrasultrasultrasultrasultrasultrasultrasultrasultrasultrasultrasultrasultrasultrasultrasultrasultrasultrasultrasultrasultrasultrasultrasultrasultrasultrasultrasultrasultrasultrasultrasultrasultrasultrasultrasultrasultrasultrasultrasultrasultrasultrasultrasultrasultrasultrasultrasultrasultrasultrasultrasultrasultrasultrasultrasultrasultrasultrasultrasultrasultrasultrasultrasultras
Ultras.. är det en ny grupp eller ? niles? Vad jag vet så heter vi Växjö Inferno men ni använder tydligen ultras istället, ni verkar ju ha hakat upp er på det hemska ordet..
ultrasultrasultrasultrasultrasultrasultrasultrasultrasultrasultrasultrasultrasultrasultrasultrasultrasultrasultrasultrasultrasultrasultrasultrasultrasultrasultrasultrasultrasultrasultrasultrasultrasultrasultrasultrasultrasultrasultrasultrasultrasultrasultrasultrasultrasultrasultrasultrasultrasultrasultrasultrasultrasultrasultrasultrasultrasultrasultrasultrasultrasultrasultrasultrasultrasultrasultrasultrasultrasultrasultrasultrasultrasultrasultrasultrasultrasultrasultrasultras
Angel Islet Army
Borde inte LL ställa in sina buss resor till Oskarshamn? dom är jo så farliga
Dom kastar jo in begravnings kransar med domarens namn tex.
Farliga oskarshamn
Dom kastar jo in begravnings kransar med domarens namn tex.
Farliga oskarshamn
support your local team
http://www.youtube.com/channel/UCfWuyo81RtX_OXmFvDuL3PQ
https://twitter.com/PsychoCircus__
http://psychocircustifo.se/
https://www.facebook.com/PsychoCircusTifo
http://www.youtube.com/channel/UCfWuyo81RtX_OXmFvDuL3PQ
https://twitter.com/PsychoCircus__
http://psychocircustifo.se/
https://www.facebook.com/PsychoCircusTifo