Om hammarby eller något annat

Här diskuterar du allmänt hockeysnack.

Moderators: AHammarstedt, Klonis, PutteA, Moderator

erok
c/o LL´s Forum

Post by erok »

serra wrote:Vi skickar upp Erok på ett konsult uppdrag till Hammarby så löser han det...:)
Hahah serra tack men nä tack.Å som någon sa.Pengar är inte allt :lol:
Skaffa dig ett tipskort på svenska spel. Gå via sponsorhuset. 100 kr till Lakers
Räven
c/o LL´s Forum

Post by Räven »

Nu lever Hammarby vidare på både kort och längre sikt, efter att en sponsor trätt in och säkrat ekonomin.
"Var dig själv, det finns redan så många andra"
erok
c/o LL´s Forum

Post by erok »

Var väl detta de fiskade efter.Snyft för att publiken sviker å vipps så får de syrgas av någon sponsor som har hjärtat i hammarby.Ja bara att grattulera.Men som alla kan se.Inget lag går säkert å jag fortsätter att köpa å sälja halvapottenlotter å tjatar på folk att de ska gå med i supporterspelaren :lol:
Skaffa dig ett tipskort på svenska spel. Gå via sponsorhuset. 100 kr till Lakers
alfax
c/o LL´s Forum

Post by alfax »

Räven wrote:Nu lever Hammarby vidare på både kort och längre sikt, efter att en sponsor trätt in och säkrat ekonomin.
Hoppas bara De överlever säsongen.
Räven du har ett gammalt PM som ligger i din inkorg som Du inte öppnat.
Ingen match är spelad förrän den är slut!
Piggelin
c/o LL´s Forum

Post by Piggelin »

Räven, var har du läst detta?
Jag är Lakers-fan, vad fan är du?
Det ÄR pappa som bestämmer!
Zebbe
Forumproffs

Post by Zebbe »

Som sagt, bra drag för att "eska" pengar

källan är radiosporten...länk har ej lagts upp ännu
Varanen
c/o LL´s Forum

Post by Varanen »

Det vore utmärkt om Hammarby kan fullfölja säsongen. Hockeyförbundet MÅSTE utveckla arbetet med elitlicensen. Som det är nu liknar den verksamheten mest fransk pantomimteater. Hoppas VLH har med denna fråga i sina kontakter på distrikts -och förbundsnivå. Det handlar om hockeyns, och i synnerhet AS, trovärdighet.
Primeau
c/o LL´s Forum

Post by Primeau »

A a a, kom inte å säg att Jaques B har nåt att göra med Bajjens skrala ekonomi!
Skickat från min iPhone 6.0 via Pekfingret.
firwo

Post by firwo »

Jag kollade runt i att Hammarbys skuld är avvärjd för tilfället, det jag hittade var:
http://www.sr.se/cgi-bin/stockholm/spor ... el=1640215

Viva la Internet!
firwo

Post by firwo »

erok
c/o LL´s Forum

Post by erok »

fan lakers.Läs å lär.Snyfta som helvete så ska ni se att en hall kommer upp :lol:
alfax
c/o LL´s Forum

Post by alfax »

På tal om pengar så fick O-hamn beviljat ett lån idag av kommunen.
Ingen match är spelad förrän den är slut!
Malul
c/o LL´s Forum

Post by Malul »

fårstår mig inte på folk som gillar att kasta pengar i sjön..
är det en slags drift?
Behandla folk så att de inte kan göra detsamma mot dig.

Växjö Lakersissä!!
NEDOMANSKY
Inaktiverad användare

Post by NEDOMANSKY »

Bajen :notOK:
In Hinkum Veritas
Qrax
Forumproffs

Post by Qrax »

Hammarbys nya sponsor som betalade hela skulden kommer att nämnas i många artiklar som handlar om hur Hammarby räddades från konkurs. En sån artikel är nog värt mer för företaget än en hyfsat stor annons i samma tidning. Och i framtiden kommer företaget ofta att nämnas som Hammarbys räddare säsongen 06/07. Jag skulle nog vilja påstå att företaget redan inom några dagar fått valuta för de 131 000 kr dom ska betala. Detta alltså redan innan dom aktivt börjat verka som huvudsponsor.
Malul
c/o LL´s Forum

Post by Malul »

ja sannerligen ett marknadsföringstrick som går hem,kul och heja på Bajen idag.Jag tycker dom borde döpa om sig o ta företagsnamnet:)
Behandla folk så att de inte kan göra detsamma mot dig.

Växjö Lakersissä!!
Komodoödlan

Post by Komodoödlan »

Även om nu klubben räddas så är mer med hjälp av "respirator". Sedan är det bara en tidsfråga hur länge Hammarby kan stå emot ekonomiskt. Räcker det verkligen att bara betala av skulden på 130 000:-? Det borde vara många fler problem uppe på "bordet" för att laget ska klara livhanken. Med en publik på bara ca 300 åskådare/match tror jag ändå inte att man kan överleva i HA särskilt länge. Finns det pengar för avresan till Leksand?

Jag hoppas att det löser sig säsongen ut så Lakers får behålla dina poäng.
Herr Oberst
Forumdemon

Post by Herr Oberst »

Vadfan ska dem göra egentligen?
Sänka "spelarlönerna"?
Eller biljettpriserna?

Bort med dem!
Räven
c/o LL´s Forum

Post by Räven »

Ska sanningen fram så finns det inte många klubbar i Hockeyallsvenskan som har gott om pengar, vi har det inte som ett exempel, om nu någon trodde det.
"Var dig själv, det finns redan så många andra"
Qrax
Forumproffs

Post by Qrax »

"AIK och Hammarby har kommit överens om vad som gäller kring derbyt mellan lagen på söndag. Hammarby är hemmalag, men Hovet är uppdelat i två delar där varje klubb erhåller intäkterna från "sin sida"."

Hur kan Hammarby ha gått med på detta? Även om Hammarby får intäkterna från lagets supportrar från den kommande bortamatchen mot AIK så känns det som att dom förlorar på detta. För jag antar att det är fler AIK-supportrar på Hammarbys hemmamatch än det är Hammarby-supportrar på AIK:s hemmamatch. Dessutom är dom i behov av snabba pengar.

Troja fick väl alla biljettintäkter när dom mötte Växjö i Växjö för några år sedan i en träningsmatch när Troja hade ekonomiska problem. I Stockholm gör dom tvärtom så att laget som ligger risigt till får in ännu mindre pengar.
erok
c/o LL´s Forum

Post by erok »

Räven wrote:Ska sanningen fram så finns det inte många klubbar i Hockeyallsvenskan som har gott om pengar, vi har det inte som ett exempel, om nu någon trodde det.
Jag vet det :lol:Därför gör jag även något åt det :wink: förvisso inte mycket i månaden men många bäckar små :twisted:
Lakersfan_03
c/o LL´s Forum

Post by Lakersfan_03 »

så länge vi har över 2000 på matcherna så ska det nog inte vara några hot gällande vår ekonomi.
Mycket pengar har vi inte men vi har inte lite heller . skulle tippa att vi är ett mittenlag ekonomiskt sätt. Någon som har koll på det här lite bättre ?
"- Jag kan ärligt talat säga att det var en av de bästa tiderna i mitt liv." / Shjon Podein om tiden i Växjö
Komodoödlan

Post by Komodoödlan »

Bamsing
Forumamatör

Post by Bamsing »

Jag känner mig ganska säker när jag säger att Bajen inte kommer att kursa och att ni därmed inte kommer att förlora några poäng. I Stockholm var ni värda alla 3 men i första matchen i Växjö vet jag inte om jag tycker att ni va de faktiskt. Bajen Hockey driver just nu ett projekt i samarbete med Bajen Fans och Bamsingarna. Mer finns att läsa här: http://www.svenskafans.com/hockeyzon/ha ... ?id=205344 eller på www.hammarbyhockey.se När det gäller derbymatcherna så har det varit så att "bortalagets supportrar" i princip har bojkottat matcherna vilket jag tror man kan lösa rätt bra genom att dela på publikintäkterna. Derbyna är en av de få gånger som stockholmshockeyn verkligen lever upp. Förstår att det är många här inne som önskar vår undergång men BAJEN VI GER OSS ALDRIG!
Halsa kir - bamsinglir!
Lalin
c/o LL´s Forum

Post by Lalin »

[quote="erok"]All heder år ungdomslagen som sålde parkeringsbiljetter till Bostadsmässan i helgen.Trist bara att det ska vara så svårt att få upp försälningen av halvapottenlotterna.

[/quoteHar det jag inte märkt? sålt i princip 1 st per ingång.

men vad vet jag? Jag vill inte bli "huserad" av IK och andra smålag!
erok
c/o LL´s Forum

Post by erok »

bara å titta på hur potten ser ut lalin.Skulle kunna bli fan så mycket mer.Men heder till dig med som säljer en lott :lol:
Lalin
c/o LL´s Forum

Post by Lalin »

Erok! Tittade nog på slutsumman istället för såld biljett :D Jag kan säga dig att jag antagligen spenderar över 100kr mer än dig per ingång :o
erok
c/o LL´s Forum

Post by erok »

ok ja det är ju bra det.Men det var inte det jag sa.bra att du säljer en lott. :lol:
Piggelin
c/o LL´s Forum

Post by Piggelin »

Lalin verkar mer förvirrad än vanligt ikväll.
Han måste sluta upp med sockerdrickan.
Jag är Lakers-fan, vad fan är du?
Det ÄR pappa som bestämmer!
Post Reply