SMP & DS

Sånt som inte passar in nån annanstans skrivs här. Självklart kan du diskutera även sånt som inte berör hockeyn här.

Moderators: AHammarstedt, Klonis, PutteA, Moderator

Zebbe
Forumproffs

SMP & DS

Post by Zebbe »

En sak som jag funderar om är varför man i SMP namnger Björklund...
En i sammanhanget ingen offentlig person utan enbart anställd från Lakers och Växjö fria el vad de nu heter.

Praxis brukar väl vara att man tar den dialogen med ex, sportchef, ordförande el rektorn och låter läraren varar anonym el???

Namngav man läraren på teleborg som sopat till eleverna? Svar Nej
Namnger man läkare som felbehandlar patienter? Svar nej
De brukar som sagt alltid vara anonyma i sammanhanget och dess chefer får stå till svars offentligt i stället.....

I pricncip så tycker jag att det är bra att man kan namnge personer i det offentliga, men eftersom praxis inte är så så får man leva med det.
Nu väljer SMP och Daniel Svensson och frångå denna praxis och då kommer det bli väldigt intressant och följa framtiden.

Stora frågan för framtiden.....Kommer Daniel och SMP fortsätta på den inslagna vägen och namnge personer i deras tidning????

Kommer jag att få veta vem den där läraren är som tar tag i eleven?
Läkaren som har felbehandlade NN.
Hockeyföräldrarna som hotar och skäller på ledare och styrelse för att deras pöjk inte är bättre än verkligheten.
Här går det inte att försvara sig med att tränaren är en mer offentlig peron än spelaren. För googlar man på spelaren namn så dyker det upp fem poster (av tio möjliga) på första sidan.
Googlar man sedan på Tobias Björklund så finns där en träff av (tio)
Adderar man sedan till Växjö i sökmotorn så blir det 8-8 om jag dra av gårdagen artikel i SMP som hänger ut Björklund.

Sökningens resultat grundar sig enbart på första sidan (10 första träffarna)

Fyll gärna på vad ni övriga tycker...
Räven
c/o LL´s Forum

Post by Räven »

Man blir väl mer eller mindre offentlig person om man har ett tränaransvar i en förening. Det är väl i och för sig bra att de personerna som är ansvariga för en sak som någon/några har åsikter om, genom att göra anklagelser som i detta fallet. Att de har möjlighet att ge sin syn på det hela, annars skapar det bara ett fantsispel som slår alla rekord.

I det här fallet så är det väl kommunikationsbrist som ligger bakom det hela, vad jag har hört här i eftermiddag.
"Var dig själv, det finns redan så många andra"
baronen
Forumentusiast

Post by baronen »

.......
Last edited by baronen on 22 August 2009, 13:45, edited 1 time in total.
Zebbe
Forumproffs

Post by Zebbe »

baronen, du hittar en grym jämförelse.
Men varför är det på detta vis?
Är det så att vissa reportrar har en liten du vet vad och måste hävda sig med vad jag tycker skit journalistik. :wink:
Last edited by Zebbe on 10 November 2007, 13:20, edited 1 time in total.
Zebbe
Forumproffs

Post by Zebbe »

Vet inte om man skall skratta el gråta....
enligt mr Daniels egna ord på hans blogg är han 35år, men beter sig som han vore fyra.....

Här ursäktar hans sig på sin blogg med hänvisnig till denna tråd med blabla och ordbajseri om hans roll i det hela som journalist och avslutar storsint att han förövrigt inte kommer att debattera detta mer på bloggen.(MAN VILL JU HA SISTA ORDET). Bra då förutsätter jag att du väljer att ta denna debatt i SMP på måndag el?

I annat fall så föreslår jag att man tar bort kommentarsmöjligheterna på din blogg, för ni/du släpper ju ändå inte igenom de kommentarer man skickar när det osar...och du behöver ju som sagt inte svara på det om du väljer den linjen.

Jajisses, granskarnas mästare tål inte att själv ta en debatt om sin roll som mästarnas granskare....

Ganska beklämande av en sensationsjournalist av Daniels kaliber.

Edit för stavfel
Beckis
Forumproffs

Post by Beckis »

Nja, nog tror jag iofs att DS kan svara för sig själv.
Dock oroväckande att han vägrar göra det. Tycker det låter konstigt att svara på denna tråd i sin egna blogg och sen vägra svara.
Under rättegången förklarade Olsson att han inte riktigt kom ihåg vad beteckningarna avsett. Möjligen skulle "sv" kunna vara kopplat till sommarvikariat och "vitt" till hans vita blodkroppar, som han hade problem med.
Varanen
c/o LL´s Forum

Post by Varanen »

Jag tycker inte det är det minsta konstigt. Jag tycker det är mer förvånande att han faktiskt skriver hur han och redaktionen tänkte inför publiceringen på sin blogg. Inget som hör till vanligheterna oavsett media.
Beckis
Forumproffs

Post by Beckis »

Förvisso varanen, men jag tycker Zebbe har en poäng här. DS inbjuder ju indirekt till en debatt i ämne eftersom han vill förklara sig på sin blogg, när sedan frågorna kommer så avfärdar man dom genom att inte vilja diskutera ämnet mer. (tysta ner debatten kanske).

Var inne på SMP innan och läste kommentarer kring artikel där en spelare ville flera ggr velat framföra hur han såg på det hela, men den har man valt enligt insändaren (spelaren) att inte publicera. Verkar vara känsligt detta? Vad vet jag.
Under rättegången förklarade Olsson att han inte riktigt kom ihåg vad beteckningarna avsett. Möjligen skulle "sv" kunna vara kopplat till sommarvikariat och "vitt" till hans vita blodkroppar, som han hade problem med.
Since 1997
Forumamatör

Kalla fötter

Post by Since 1997 »

Tror att DS börjar få kalla fötter.

För 10 år sedan hade det varit enkelt för en journalist att lägga på locket i sin tidning och inte kommentera sina artiklar vidare. Men nu finns denna typ av forum, vilket gör det omöjligt att tiga ihjäl det han nu har startat.

DS nämner i sitt eget svar till denna tråden att det handlar om en förälder. Om denna förälder är hans enda (?) källa så är inte hans artikel speciellt trovärdig. Jag tror inte ens att DS visste om att VLH hade ett J18:2 lag när han skrev sin artikel. OM han visste det så borde han ha tagit upp det i sina artiklar i annat fall så har han inte gjort sin hemläxa ordentligt.

"Stå upp som en riktig man...", DS och kommentera vad som egentligen var syftet med din artikel.

Man börjar undra om du personligen vill misskreditera VLH, denna gång i skenet av några "tokiga hockeyföräldrar" som inte har samma åsikt som sina tränare. Det var ju inte första gången som du skrev en artikel på detta tema, tom J.A. var med i den förra artikel som "klok farbror" för att legitimera din vinkling på artikeln.

Då som nu föll ingen skugga på VLH när man skrapat lite på ytan.

Eller var det ett sätt att sälja extra lösnummer under CUP uppehållet, genom att använda sig av Växjö Lakers varumärke.

Klivfram ur garderoben och förklara dig, i annat fall får väl PEO intrervjua dig i periodpausen på nästa hemma match, för det ställer
du väl upp på.
Forumproffs

Post by Zebbe »

ja nu börjar det ta form i debatten.

Jag tror helt enkelt att DS har kommit till insikt att det inte var så fullt enkelt som han ville göra gällande.

Som jag skrev i SMP (naturligtvis publicerades det inte) i hans patetiska journalistsvar som granskare/berättare, var att man kanske skulle göra ett bättre reaserch innan man tar en historia från missnöjda föräldrar, som naturligtvis har sin rätt till sina åsikter.
Men sanningen den är att hade DS börjat gräva ner till level 1 istället för att börja på level 6 (av tio möjliga) så hade han insett att det är mer som ligger bakom i detta fallet och artikels utformning hade sett helt anorlunda ut. (tror t o m att den inte hade publicerats då vikten av deras anonymitet är viktigt).
Men det är lugnt DS. Till skillnad från dig så tänker jag inte hänga ut namnet på dessa grabbar och deras föräldrar, men i princip så har du redan gjort det när denna artikel publicerades då i praktiken alla vet vilka det gäller.

Bye the way så skriver du i din blogg att du skall vara en granskare och berättare, jag granskare är du onekligen inte.
Berättare då?? ja du duger nog till att göra en nyproduktion av Beppe Wolgers sagostunder.
Varanen
c/o LL´s Forum

Post by Varanen »

Varför detta uppskruvade tonläge (jag syftar inte bara på dig since 1997)? Den lokala blaskan rapporterar att en anmälan är gjord till skolverket, vilket inte är konstigt att de skriver om. Tidningen vill ha en kommentar av klubben, men styrande i VLH väljer att vänta med sin kommentar. Inte heller det något konstigt. När VLH sedan vill ge en kommentar bereds de plats i samma tidning. Allt fortfarande helt normalt. Det som är konstigt i hela det här är tonläget, det närmast hysteriskt agressva tonläge detta har skapat. Några anklagar tidningen, några VLH:s ledare, några föräldrarna, andra vill att vissa håller käften, vissa anser sig sitta inne med svaret på livets gåta samtidigt som man idiotförklarar resten osv.

Kanske är det så enkelt att en ung människa mår dåligt. Skolverket får reda ut om det beror på hans hockeyutbildning. I så fall måste den korrigeras omedelbart, i annat fall måste de problemen redas ut på annat sätt.
jek
Forumentusiast

Post by jek »

Varanen wrote:Varför detta uppskruvade tonläge (jag syftar inte bara på dig since 1997)? Den lokala blaskan rapporterar att en anmälan är gjord till skolverket, vilket inte är konstigt att de skriver om. Tidningen vill ha en kommentar av klubben, men styrande i VLH väljer att vänta med sin kommentar. Inte heller det något konstigt. När VLH sedan vill ge en kommentar bereds de plats i samma tidning. Allt fortfarande helt normalt. Det som är konstigt i hela det här är tonläget, det närmast hysteriskt agressva tonläge detta har skapat. Några anklagar tidningen, några VLH:s ledare, några föräldrarna, andra vill att vissa håller käften, vissa anser sig sitta inne med svaret på livets gåta samtidigt som man idiotförklarar resten osv.

Kanske är det så enkelt att en ung människa mår dåligt. Skolverket får reda ut om det beror på hans hockeyutbildning. I så fall måste den korrigeras omedelbart, i annat fall måste de problemen redas ut på annat sätt.
Detta är nog det mest genomtänkta inlägget i denna fråga.
Since 1997
Forumamatör

Post by Since 1997 »

Exakt Varanen, nu har vi kommit till pudelns kärna.

Egentligen handlar detta om en kille som kanske inte mår så bra just nu och i sin välmening agerar föräldrarna på detta sätt, kanske är anmälan till skolverket motiverad, kanske inte. Det får vi säker ta del av senare.

Men hur kan DS hänga ut Peter på ett sådan sätt han gjorde i SMP utan att egentligen ha full koll på vad han skriver om. I en småstad som Växjö så vet ju alla vem Peter är och hur kul är det nu ?
Detta får dock föräldrar och DS ta på sig ansvaret för, inte skola och förening.

Att föräldrarna skjuter från höften på allt skola,förening,tränare för att sonen inte tar en plats i J-laget och att DS låter sig duperas att dessa åsikter/handlingar förekommer inom VLH är beklagligt.

Artiklarna är ett riktigt slag under bältet mot alla de ledare som lägger ner ett jättejobb på att fostra alla ungdomar som söker sig till föreningen. Det finns ingen ledare i VLH som står bakom denna typ av agerande.

Jag förstår dock fortfarande inte, vad var syftet från DS sida att vinkla artikeln som han gjorde.

Kliv fram och förklara dig.
Forumamatör

Post by Since 1997 »

Följande samtal utspelade sig på en redaktion igår kväll

- Tjena det är Danne
- Hej, är du klar med morgondagens artiklar.
- I den närmaste jag ville bara ha din åsikt om en del formuleringar i uppföljaren till mobbing artikeln.
- Va, har du inte släppt detta ännu, du gjorde ju bort oss fullständigt senast.
- Men dom skrattar ju åt mig, det är min trovärdighet det handlar om.
- Det bryr jag mig inte om, jag måste tänka på tidningens anseende.
- Ja men jag har ju skrivit en halv sida, jag kommer aldrig att hinna skriva en ny artikel före deadline.
- Men det vill Jag att du gör, du får väl slänga in lite statistik om du inte har något annat att skriva om …
Forumamatör

Post by Since 1997 »

Dagens inlägg gör jag i form av en liten anekdot.

- Jag åkte plötsligt på en ”open ice” i mittzonen – det bara small till -, och visst höll han ut knäet en bit.
- Publiken vrålar, vissa applåderar tacklingen andra skriker ut sitt missnöje, domaren agerar inte och har därmed lagt nivån på matchen.
- Med kroppen full av adrenalin reser jag mig upp, tar fart och checkar ner motståndarna i deras försvarszon.
- Och där står han 34:an och dräller med pucken i hörnet.
- Jag möter honom med en axel i full fart och hör hur han piper till lite när våra kroppar möts.
- Han sitter stenhårt mot sargen, samtidigt hämnas jag knäet han gav mig nyss genom att köra upp min illaluktande handske under hans visir.
- 34:an tappar fattningen och börjar veva, i tumultet tar jag snabbt initiativet och snor pucken från honom.
- Från min position i hörnet bryter jag mig in mot mål och som en journalist senare uttryckte sig, draaar upp pucken i nättaket.
- Jag skriker ut min glädje över att ha kvitterat matchen.
- På vägen ut mot båset överhör jag motståndarnas sportchef uttrycka sitt missnöje över 34:ans misstag.
- När jag dagen efter saxar ur artikeln om min prestation i den lokala tidningen finner jag till min stora förvåning att på baksidan sidan sitter en stor annons från räddningstjänsten.
- Jag funderar, det är mycket ovanligt att man utfärdar eldningsförbud så här års …
Forumamatör

Post by Since 1997 »

Jag har under några dagar gjort en hel del inlägg på både SMP’s ”kommentarer” och här på LL-forum. För att synas i allt brus har jag mycket medvetet lagt mig på gränsen och gjort flera kortare inlägg istället för ett större. Med önskad effekt som följd, SMP har lyssnat(läs läst) och faktiskt på sitt eget välformulerade sätt genom sportchefen, inte DS, bett om ursäkt för sin vinkling av publiceringen. JP’s ursäkt publicerades visserligen inte i den tryckta tidningen utan det fick den något mer okända sportjournalisten SJ stå för.

Tack SMP för ursäkten, den värmer säkert i alla Lakers hjärtan.

Tänk vad snett det kan gå när konkurrensen är satt ur spel, det finns bara en tidning i Växjö, SMP och det finns bara en hockeyklubb i Växjö, Lakers. För visst det hade väl varit ganska naturligt för Peter att byta förening i Växjö, om det funnits en. Samtidigt som det varit ganska lätt för föreningen att etablera en god relation men en annan tidning, om det funnits en.

Men nu är situationen som den är så föreningen och tidningen måste förhålla sig till varandra. Kanske inte spela i samma femma men åtminstone sitta i samma bås, läs min anekdot ovan.
Självklart skall tidningen kritiskt granska föreningen men skall man behålla sin trovärdighet bör det kanske inte ske på det sätt som upprepade gånger gjorts.

Om jag tänker fritt så kanske SJ skulle ha skrivit artikeln om att föräldrarna till en elev anmäler lärarna på en friskola i Växjö för mobbing och publicerat den på sin lokalsida istället. Naturligtvis finns en stark koppling mellan skola och förening men man kan av vinklingen på artikeln nästan få uppfattningen att det är föreningen som anmälts till skolverket.

Skulle också vilja passa på och diskutera lite kring källor och värdering av dessa. Källan för SMP har i artiklarna varit Peters föräldrar, som trots att de är myndiga inte namngivits. Problematiken kring detta har DS kommenterat i sin blogg. Men hur värderas egentligen trovärdigheten hos källan. JP skriver mycket riktigt i sin krönika

- Som utomstående går det inte att ta ställning till hur träffsäker kritiken mot Lakers är.

Men vem lyssnar SMP egentligen på och hur värderar man den information man får.

Genom att spekulera om vem som Peters förälder är och på journalistiskt maner ställa några ledande frågor till signaturen ”Nedomansky” här på forumet. (Han har fram till publiceringen av detta avböjt att kommentera) har jag kommit fram till att det finns god själ att misstänka att signaturen och föräldern är en och samma person.
Hemska tanke, tänk om det är så.
Neddo som i inlägg efter inlägg spyr sin galla över vad föreningen gör och inte gör. Läs hans texter och bedöm själva. Om min spekulation skulle vara rätt så ställer det SMP i en mycket pinsam situation, så egentligen hoppas jag att jag har fel.

Trots allt så är min bedömning att speciellt TB går stärkt ur den här historien och inom föreningen så kommer säkert extra fokus att läggas på att säkerställa att ingen behandlas illa vilket ur förening, ungdomar och föräldrars perspektiv är lysande.

Nu gör jag som DS, lägger locket på, tack för att för att du orkat läsa ända hit.
Roggan
Forumdemon

Post by Roggan »

:clap:
serra
c/o LL´s Forum

Post by serra »

Jag har fakistkt hört ganska många som säger upp sina abonemang på SMP pga av reportaget.
Snart nära dig...en ny hall
Box Play
Forumentusiast

Post by Box Play »

Den här tråden skall vi vara glada för....... att vi alla kan uttrycka vårt fria ord.
Dock är det så att D.S. gjorde samma sak i smp men glömde bort att han inte var en skjutjärns jornalist likt Aftonkompostens medarbetare!!!!!!
Nu har han sällat sig till den skaran och kommer att behandlas därefter!!!!

Hockey föräldrar är inte lätt att tas med för hur än ledare och cocher matchar så kommer det att finnas missnöje detta måste man lära sig att leva med, att sen SMP väljer att ta detta på ett par helsidor visar bara deras bristande erfarenheter som idrotts föräldrar inget annat.

Jag har följt hc/lakers under lång tid (12 säsonger nu) sett många föräldrar/ledare (många ledare är föräldrar till barn i sitt eget lag och det finns fördelar med det men också nackdelar) för så är det också passera revy, en slutsats jag har dragit är att de föräldrar som engagerar sig har också förväntningar kanske mer än barnen och här ligger problematiken.
Att spela p´å elitjunior nivå idag är arbetsamt om man skall sköta sin skola också och det vill alla föräldrar så om det ena tar mer tid blir det mindre tid över till det andra inte svårt att räkna ut. Vad menar han undrar ni jo föräldrar får bestämma sig för vad som är viktigast skolan eller idrotten under gymnasiet. Kontroversiellt, nej inte speciellt med de tränings tider som erbjuds idag och vad skolan kräver.

D.S ta dig i kragen
Föräldrar ställ inga idrottsliga krav på era barn.
NEDOMANSKY
Inaktiverad användare

Post by NEDOMANSKY »

Jag måste dessvärre göra Dig besviken since 1997, Jag är inte Brandman inte heller från Kiruna, inte U-Ledare i Lakers heller.

Jag tycker bara att det sannolikheten för att Lakers i sin Ledargärning gjort ett antal rejäla missar vilka delvis beskrivs i Smp`s artikel är Mycket stor, eftersom Jag sett både det ena och andra själv.

Att vuxna Ledare uttnyttjar sin maktposition i kraft av ytterst mediokra egna prestationer och ställer ELITkrav på Ungdomar är svagt men inte ovanligt, Managment By Fear är mer regel än undantag i Hockeysvängen, att det avslöjas är mer ovanligt eftersom så FÅ vågar stå Upp i en konkurrensutsatt verksamhet där Gruppen genom sin tystnad ger dumheter Legitimitet.

Håll käft och Lyd, lyd minsta tränarvink och du spelar annars....

Lakers verklighet ger vid Handen att Evert Dumpade Yngwe, gav signalen att i Lakers hamnar Man lätt i Frysboxen, 7 av De bästa Juniorerna har Lämnat Klubben, Alla U-Lag som kan spela med A-Lag gör detta med De risker det medför, Smp artiklen som var ett lysande exempel på att ALLA inte mår bra i Lakers, vilket sannolikt är en av klubbens målsättningar är ett symptom på en sjukdom som nu kommer att kontrolleras.

Eller som Amerikas Hårda Marinsoldater har som slagord, " Vi Lämnar INGEN"

Heder åt DS men farmförallt till alla Ni som fått ta skit av Odugliga Tränare/Ledare. :ok:

ps. Läste även att personalen på Alvesta Energi är mycket missnöjda med sin chef :wink:
In Hinkum Veritas
Box Play
Forumentusiast

Post by Box Play »

Neddo!!!!!
Att vuxna ledare (föräldrar till sina egna spelare) använder sin position tycker du är konstigt det tycker inte jag det är högst mänskligt.

Men vad jag tycker är fel är när ledare /föräldrar inte kan ta kritik som är konstruktiv och framför allt gäller deras egna då är det fel.

Vi vill alla att "någon" gärna ingen förälder skall ta de "svåra" besluten och när de gör det måste spelare, föräldrar och förening gilla läget annars är det kaos.

Kanske är det det du vill skapa med dina kommentarer men det duger inte anonymt träd fram och visa vem du är så får du också respekten du "förtjänar"

Som sagt jag har följt hockeyn i HC/Lakers i 12 år och greppar vad som hänt och skett ser också möjligheter till förbättringar men framför allt ser jag hur mycket som faktiskt har hänt..............................
Since 1997
Forumamatör

Post by Since 1997 »

På tallrik ätes efterrätt men om man tänker efter rätt …

Jag fick mig ett riktigt gott skratt när jag läste DS inlägg på sin blogg idag, den var riktigt träffsäker. Men om man tänker efter rätt så var det kanske inte så roligt egentligen.

DS talar bl a om skottstatistik i sitt inlägg, jag tolkar det som att SMP i sitt Web-system loggar alla IP adresser (användare) som är inne och ger sina synpunkter på deras artiklar. De må väl kanske vara hänt för den funktionen i Web-systemen är ofta inbyggd för att man skall kunna ta fram statistik om besöksfrekvens, unika besökare mm.

Men jag misstänker att SMP sedan använder den informationen för att ta reda på vilken fysisk person som ligger bakom signaturerna, vilket inte känns speciellt bra. Att DS sedan publicerar den informationen han har fått fram på sin blogg känns ännu mindre bra.

I princip känner jag mig hotad av DS, jag vet vem du är …

För vem vet vad en journalist med vass penna kan ta sig till när jag kritiserat hans artiklar under några dagar här på forumet.

Till Neddo: Jag förstår att du försvarar dig. Egentligen så trodde jag inte heller att det fanns någon koppling mellan dig och föräldern. Men jag ville visa att genom att spekulera på det sättet jag gjorde kunde man ju nästan tro att det var sant, speciellt som du givits en chans att yttra dig men avböjt (kanske inte såg frågan) före publiceringen.

Till signaturen ”För lakers bästa” på DS blogg vill jag säga, jag för enbart som läsare av SMP min egen talan, sedan citerar jag JP igen

- Som utomstående går det inte att ta ställning till hur träffsäker kritiken mot Lakers är.
Inaktiverad användare

Post by NEDOMANSKY »

Jag är inte ute efter respekt, behöver inte det, är i trygg i det Jag med flera redan vet.

Lakers Forum är ett Nickforum där åsikter stöts och blöts av ett antal Hockeynördar, som en del tidigare skrivit så vet en del vilka som finns bakom Nicken, så även med Mig.

Personligen bryr Jag Mig inte ett smack om vem som är vem utan vad som skrivs/sägs.

Kaos skapas när människor slutar bry sig, Om Man är inomstående då?
In Hinkum Veritas
Since 1997
Forumamatör

Post by Since 1997 »

Jag håller fullständigt med dig Neddo, den här gången.

Blotta misstanken att SMP sniffar på nätverkskabeln för att identifiera en signatur för min tankar till 1984 och vem vill det, då fanns ju inte Lakers.

Att DS istället för att bemöta den kritik jag riktat mot honom på sin blogg skriver, jag vet nog vem du är, gjorde mig mycket illa berörd.
Forumproffs

Post by Zebbe »

Since1997.

Var skriver DS detta?
Kan du länka el hänvisa?

Z
Zebbe
Forumproffs

Post by Zebbe »

Kan inte låta bli men varför namnger man inte klassföreståndaren/läraren nu då???

http://www.smp.se/nyheter/almhult/mobba ... 345436).gm
Per_växjö
c/o LL´s Forum

Post by Per_växjö »

För att detta är känsligt...
TP! Mannen, Myten, Frisyren...
Fredrik R
c/o LL´s Forum

Post by Fredrik R »

Såg en kul grej på DS-blogg nu:

Lakers spelar den bästa hockeyn i allsvenskan enligt Roger Jönson i Huddinge som även jobbar för hockeyallsvenskan AB. :)

Detta har vi väl vetat länge? :wink:
alfax
c/o LL´s Forum

Post by alfax »

DS har något positivt på gång inför morrondagens tidning också enl . hans blogg i kväll.
Ingen match är spelad förrän den är slut!
Räven
c/o LL´s Forum

Post by Räven »

Ingen spelarnyhet, kan det måntro vara en stor sponsor som glider in och räddar underskottet i ett naffs.
"Var dig själv, det finns redan så många andra"
alfax
c/o LL´s Forum

Post by alfax »

Intressant är det Räven vad det blir för nyhet ,men positiv ska det vara enl.Daniel.
Ingen match är spelad förrän den är slut!
Stoffe
Forumdemon

Post by Stoffe »

Ny jätte sponsor som skjuter till 10 miljoner :whistle:
Once a laker, always a laker!
erok
c/o LL´s Forum

Post by erok »

Kan ju vara att sponsorerna går in med lika mycket som lakejerna drar in på sin insamling :lol:
Skaffa dig ett tipskort på svenska spel. Gå via sponsorhuset. 100 kr till Lakers
erok
c/o LL´s Forum

Post by erok »

Ingen aning men fan svårt att sova inatt blir det.
Skaffa dig ett tipskort på svenska spel. Gå via sponsorhuset. 100 kr till Lakers
Primeau
c/o LL´s Forum

Post by Primeau »

Det kanske är att en av tjejerna blivit uttagen till damlandslaget? :D
www.vaxjolakers.se
Skickat från min iPhone 6.0 via Pekfingret.
Post Reply