Tränar/Coach Tråd
Moderators: AHammarstedt, Klonis, PutteA, Moderator
Jag kommer nog aldrig förstå vad du menar, för det låter väldigt luddigt när du använder dina uttryck som jag inte vet vad de står för till 100%, så jag avstår att kommentera det därNEDOMANSKY wrote:Om du läser igen K-Ödlan så ser Du att Jag skrev Vilja också, Man kan mycket väl spela ut Motståndarna i egen Zon, Att Jobba enbart fysiskt i egen Zon är direkt livsfarligt för poängen, i egen Zon gäller att vara smart, ta rätt beslut genom SPELSINNE, chanserna ökar med god rörelseförmåga samt god teknik kombinera detta med ovan nämnda spelsinne och Du Har Kenny Jönsson, exempel på andra SKICKLIGA spelare som är lysande i Boxplay nämner jag hastigt Zetterberg,Alfredsson,Sundström och Peter Ström för att avsluta Lokalt.
En skicklig spelare med Skills lurar en sämre fysisk över hela banan alla dagar i veckan om denne är på Jobbet

Vad fasen är det som är svårt att förstå i det inlägget????Komodoödlan wrote:Jag kommer nog aldrig förstå vad du menar, för det låter väldigt luddigt när du använder dina uttryck som jag inte vet vad de står för till 100%, så jag avstår att kommentera det därNEDOMANSKY wrote:Om du läser igen K-Ödlan så ser Du att Jag skrev Vilja också, Man kan mycket väl spela ut Motståndarna i egen Zon, Att Jobba enbart fysiskt i egen Zon är direkt livsfarligt för poängen, i egen Zon gäller att vara smart, ta rätt beslut genom SPELSINNE, chanserna ökar med god rörelseförmåga samt god teknik kombinera detta med ovan nämnda spelsinne och Du Har Kenny Jönsson, exempel på andra SKICKLIGA spelare som är lysande i Boxplay nämner jag hastigt Zetterberg,Alfredsson,Sundström och Peter Ström för att avsluta Lokalt.
En skicklig spelare med Skills lurar en sämre fysisk över hela banan alla dagar i veckan om denne är på Jobbet
Goddamnit!!!
-
- Inaktiverad användare
Beklagar om det var luddigt, men jag kan inte förklara bättre.
Angående Lövenmatchen så var nog för många Lakersspelare inte på Jobbet, dessutom så lär Löven ha gjort något snyggt mål, eller skyfflade De in samtliga med klubborna liggande på isen framför en Rugbyklunga som stångade in Pucken
De SPELADE sannolikt BÄTTRE än Lakers.
Angående Lövenmatchen så var nog för många Lakersspelare inte på Jobbet, dessutom så lär Löven ha gjort något snyggt mål, eller skyfflade De in samtliga med klubborna liggande på isen framför en Rugbyklunga som stångade in Pucken

De SPELADE sannolikt BÄTTRE än Lakers.
In Hinkum Veritas
Yes, jag har svårt att tolka texten och vad alla Neddos ord (jobba, spela) inrymmer.Loseddos wrote:Vad fasen är det som är svårt att förstå i det inlägget????Komodoödlan wrote:Jag kommer nog aldrig förstå vad du menar, för det låter väldigt luddigt när du använder dina uttryck som jag inte vet vad de står för till 100%, så jag avstår att kommentera det därNEDOMANSKY wrote:Om du läser igen K-Ödlan så ser Du att Jag skrev Vilja också, Man kan mycket väl spela ut Motståndarna i egen Zon, Att Jobba enbart fysiskt i egen Zon är direkt livsfarligt för poängen, i egen Zon gäller att vara smart, ta rätt beslut genom SPELSINNE, chanserna ökar med god rörelseförmåga samt god teknik kombinera detta med ovan nämnda spelsinne och Du Har Kenny Jönsson, exempel på andra SKICKLIGA spelare som är lysande i Boxplay nämner jag hastigt Zetterberg,Alfredsson,Sundström och Peter Ström för att avsluta Lokalt.
Men vilja är ju också att jobba, eller hur ska vi definiera alla ord? Jag tror vi gör det på olika sätt, därför som vi har svårt att förstå vad vi menar.
-
- Inaktiverad användare
HockeyOraklet Leffe Boork har skrivit en mycket intressant krönika i Expressen, Jag tar Mig Friheten att Bifoga hela Rubbet i denna Tråd:
När Ric Jackmans uppsägning från Leksand nådde mina öron, bekräftade det bilden av många sportchefer i dagens svenska elitklubbar: De är inte mogna sina uppgifter.
21 februari 2009
Sparkade Jackman: "Är väldigt chockad"
De lutar sig mot gammal och irrelevant statistik. De är inte tillräckligt noggranna i sin scouting. De saknar kompetens i sin scouting. De lägger ut för mycket pengar av sin budget på fel saker. De släcker tillfälliga bränder i stället för att tänka strategiskt. De är dåliga politiker.
De saknar helt enkelt utbildning och erfarenhet för sitt jobb.
Som exempel kan jag peka på alla felbedömningar i Modo. Södertälje SK:s dribblingar och känsloutbrott på sportchefsnivå. Brynäs sportchef som befann sig på fel ställe. Frölunda som inte får laget att fungera optimalt i förhållande till investerat kapital. Djurgården som för en kortsiktig överlevnadsstrategi som saknar allt visionärt tänkande. I Rögle klev sportchefen ut ur anonymiteten när han värvade Pavel Rosa som visade sig vara en pusselbit som helt saknade passform i lagbygget.
I allsvenskan har vi "storlaget" Malmö som det ledande dåliga exemplet.
Ric Jackman har en lång och imponerande meritlista. Förstadraft för Dallas 1996. 231 NHL matcher. Spel i Europa både i Österrike och Sverige. Statistiken har fungerat som ett modernt GPS-system för Mikael Lundström. Han har stirrat på den skärmen i stället för att se hur verkligheten sett ut. Han hade kunnat ringt flera av sina svenska kollegor och fått en information om Jackman som borde ha fått alla varningsklockor i hela Dalarna att ringa. Han borde ha sett, det jag har sett under säsongen, att kanadensaren varit dåligt tränad, avmätt i sitt speluppträdande och helt enkelt spelat uselt. Lundström vidtar inga åtgärder utan låter Tomas Kempe slåss med problematiken på verkstadsgolvet.
Bänkar man en spelare som Jackman uppstår ännu större problem än de Kempe har när han spelar honom.
Och när Lundström sen vidtar åtgärden så gör han det efter det sista övergångsdatumet och nära inpå det totala avgörandet av säsongen. I intervjuer sopar han problemen under mattan när alla förstår att det måste vara grava anklagelser mot Jackman eftersom ingen kontraktstvist verkar uppstå. Det är en feltajming av det grövsta slaget. Det Lundström borde fattat var att Jackman aldrig skulle värvats. Tänk vad pengar, tid och möjligheter för andra spelare det inneburit.
Morrison, Snellman och Toukko i Modo. Alla finländska backar i Frölunda som skapar förvirring i försvarsspelet. Wanvig som tar bort Johan Alcéns möjligheter att utvecklas i Brynäs. Är Daniel Henriksson en SM-guldvinnare för LHC? Jonas Höglund och Henrik Karlsson till SSK? Varför? Strategin med Renberg och Dimitrakos i Skellefteå? Rosa som nämnts tidigare till Rögle? En riktig toppmålvakt, som det faktiskt finns gott om nuförtiden, hade gett Rögle slutspelsplatsen. Och det finns många fler dåliga exempel.
Det är för många finländska spelare i elitserien.
Det är för många dåliga transatlanter i elitserien.
Många av dem passar inte in i svensk hockey. Fram för fler européer från mindre nationer: se på norrmännen, danskarna, fransmännen (Bellemare grattis Leksand) och österrikarna. Se på Robert Kristan från Slovenien. Ring Björn Ferber, före detta svensk landslagstränare i Ungern, om ungrarna!
Sportchefer - var inte så fega!
Klubbledningar - ge inte gamla spelare toppjobb i föreningen efter deras karriär bara för att de spelat bra.
Av Leif Boork
leif.boork@expressen.se
När Ric Jackmans uppsägning från Leksand nådde mina öron, bekräftade det bilden av många sportchefer i dagens svenska elitklubbar: De är inte mogna sina uppgifter.
21 februari 2009
Sparkade Jackman: "Är väldigt chockad"
De lutar sig mot gammal och irrelevant statistik. De är inte tillräckligt noggranna i sin scouting. De saknar kompetens i sin scouting. De lägger ut för mycket pengar av sin budget på fel saker. De släcker tillfälliga bränder i stället för att tänka strategiskt. De är dåliga politiker.
De saknar helt enkelt utbildning och erfarenhet för sitt jobb.
Som exempel kan jag peka på alla felbedömningar i Modo. Södertälje SK:s dribblingar och känsloutbrott på sportchefsnivå. Brynäs sportchef som befann sig på fel ställe. Frölunda som inte får laget att fungera optimalt i förhållande till investerat kapital. Djurgården som för en kortsiktig överlevnadsstrategi som saknar allt visionärt tänkande. I Rögle klev sportchefen ut ur anonymiteten när han värvade Pavel Rosa som visade sig vara en pusselbit som helt saknade passform i lagbygget.
I allsvenskan har vi "storlaget" Malmö som det ledande dåliga exemplet.
Ric Jackman har en lång och imponerande meritlista. Förstadraft för Dallas 1996. 231 NHL matcher. Spel i Europa både i Österrike och Sverige. Statistiken har fungerat som ett modernt GPS-system för Mikael Lundström. Han har stirrat på den skärmen i stället för att se hur verkligheten sett ut. Han hade kunnat ringt flera av sina svenska kollegor och fått en information om Jackman som borde ha fått alla varningsklockor i hela Dalarna att ringa. Han borde ha sett, det jag har sett under säsongen, att kanadensaren varit dåligt tränad, avmätt i sitt speluppträdande och helt enkelt spelat uselt. Lundström vidtar inga åtgärder utan låter Tomas Kempe slåss med problematiken på verkstadsgolvet.
Bänkar man en spelare som Jackman uppstår ännu större problem än de Kempe har när han spelar honom.
Och när Lundström sen vidtar åtgärden så gör han det efter det sista övergångsdatumet och nära inpå det totala avgörandet av säsongen. I intervjuer sopar han problemen under mattan när alla förstår att det måste vara grava anklagelser mot Jackman eftersom ingen kontraktstvist verkar uppstå. Det är en feltajming av det grövsta slaget. Det Lundström borde fattat var att Jackman aldrig skulle värvats. Tänk vad pengar, tid och möjligheter för andra spelare det inneburit.
Morrison, Snellman och Toukko i Modo. Alla finländska backar i Frölunda som skapar förvirring i försvarsspelet. Wanvig som tar bort Johan Alcéns möjligheter att utvecklas i Brynäs. Är Daniel Henriksson en SM-guldvinnare för LHC? Jonas Höglund och Henrik Karlsson till SSK? Varför? Strategin med Renberg och Dimitrakos i Skellefteå? Rosa som nämnts tidigare till Rögle? En riktig toppmålvakt, som det faktiskt finns gott om nuförtiden, hade gett Rögle slutspelsplatsen. Och det finns många fler dåliga exempel.
Det är för många finländska spelare i elitserien.
Det är för många dåliga transatlanter i elitserien.
Många av dem passar inte in i svensk hockey. Fram för fler européer från mindre nationer: se på norrmännen, danskarna, fransmännen (Bellemare grattis Leksand) och österrikarna. Se på Robert Kristan från Slovenien. Ring Björn Ferber, före detta svensk landslagstränare i Ungern, om ungrarna!
Sportchefer - var inte så fega!
Klubbledningar - ge inte gamla spelare toppjobb i föreningen efter deras karriär bara för att de spelat bra.
Av Leif Boork
leif.boork@expressen.se
In Hinkum Veritas