Andra matcher
Moderators: AHammarstedt, Klonis, PutteA, Moderator
-
- Forumproffs
-
- c/o LL´s Forum
Rögle har överraskat mig något ordentligt. Jag trodde man skulle ligga ungefär där lakers ligger nu och till slut ta en playoffplats. men jag tror Rögle kniper en KS plats. riktigt stabil är man och släpper till väldigt få mål. får se på söndag hur vi står emot RBK.
"- Jag kan ärligt talat säga att det var en av de bästa tiderna i mitt liv." / Shjon Podein om tiden i Växjö
Många har underskattat målvakt Nilstorp. Om det hänger på honom eller backarna, det låter jag vara osagt, men det är förmodligen en kombination. Men Rögle har ju alltid släppt in få mål totalt sätt över säsongerna. Det är ju så, att släpper man in så lite mål som möjligt så gör man oftast fler mål också. Det vinner man ofta på 

Tror mycket hänger på att Nilstorp för första gången i sin karriär har fått ett förtroende som förste målvakt. Som många har skrivit, tror att målvakter behöver stå så mycket som möjligt för att få ut sin fulla potential. Sen att vi har den bästa backbesättningen, normalt sett vår akilleshäl, på många år spelar självklart in.
-
- Forumproffs
Har sett en del matcher och Nihlstorp har absolut räddat dom flesta puckarna men han sprider returer åt alla håll som vanligt, däremot har backarna varit klockrena på att rensa undan, tyvärr kan man ju inte kräva att backarna ska vara så klockrena som dom varit hittills. Så nej vi har inte seriens bästa målvakt, men däremot är det härligt att se Sondell och Kenny leda styrkorna från Backplats.
-
- c/o LL´s Forum
Malmö - Rögle
http://www.youtube.com/watch?v=vAe5kUlGq3E
http://www.youtube.com/watch?v=aJJMJTHVFqg&NR=1
Grymt många rögle fans
http://www.youtube.com/watch?v=vAe5kUlGq3E
http://www.youtube.com/watch?v=aJJMJTHVFqg&NR=1
Grymt många rögle fans
"- Jag kan ärligt talat säga att det var en av de bästa tiderna i mitt liv." / Shjon Podein om tiden i Växjö
-
- Forumdemon
Efter en sån match är fan LSD lightweightKomodoödlan wrote:Vet inte vad som är diskuterbart med videon.? Men såg ni killen i den vita tröjan nämast kameran? Man kan ju nästan tro att han tagit LSD, så som han flaxade med armarna
Förstå (eller försök förstå) att detta var första vinsten borta mot M*F på 21 år. Klart folk är euforiska
-
- c/o LL´s Forum
Jag vet inte riktigt vad du syftar på, men uppbyggnaden på forumet är så att det senaste inlägget placerar sig sist i tråden. Personligen tycker jag det gör det lättare att följa diskussionen. Många gästböcker har tvärtom och då måste man ofta scrolla ner för att överhuvudtaget få grepp om vad som avhandlas.Lalin wrote:Fel tråd men jag orkar inte bry mig. Varför hamnar inte de nyaste inläggen främst!![]()
Och skjutit sin första älg har han gjort också.
http://www.dalarnastidningar.se/sport/h ... 246155.ece

http://www.dalarnastidningar.se/sport/h ... 246155.ece

Såg derbyt Troja-TAIF ikväll. 3-4 eft sudden.
En match med mycket utvisningar. Troja var det bättre laget sett över hela matchen, men TAIF har Mattias Persson..vilken lirare! När Troja dominerade i början och drog ifrån till 3-1 trodde man att de skulle greja det här tämligen enkelt, men så malde sig ändå TAIF ikapp till 3-3. Henrik Anderssons projektil upp i krysset till 3-3 när det återstod bara sekunder kvar av andra perioden var matchens godbit. Mycket psykologiskt viktigt för TAIF! I tredje perioden var det ett enda stort ställningskrig. Inget av lagen ville väl göra några misstag, men då var det mest TAIF som pressade på. Troja stängde dock ytorna bra och gav inte TAIF några enkla lägen til avslut. Mattias Persson är i alla fall en fröjd att skåda, vilken härlig och underbar hockeyspelare! Han är värd en chans i HA. Han är briljant och är farlig varje gång han har pucken! Sedan när det återstod några minuter kvar av matchen tackade jag för mig, så jag missade 3-4 målet i sudden.
Pasco da Gama då? Inte så stor, men har en utmärkt teknik och bra spelsinne. Visade prov på många välriktade smörpass på sina medspelares blad. Han är ingen Kory Baker, men han är helt klart bra!
TAIF:s spel då? Nej, trots segern så vet jag inte vad TAIF skulle ha i HA att göra med det här materialet? Troja borde varit mer rädd om ledningen vid 3-1 och avgjort det här tidigare.
Fattar fortfarande inte att jag kunde missa Halva potten
12 500:- !!!
En match med mycket utvisningar. Troja var det bättre laget sett över hela matchen, men TAIF har Mattias Persson..vilken lirare! När Troja dominerade i början och drog ifrån till 3-1 trodde man att de skulle greja det här tämligen enkelt, men så malde sig ändå TAIF ikapp till 3-3. Henrik Anderssons projektil upp i krysset till 3-3 när det återstod bara sekunder kvar av andra perioden var matchens godbit. Mycket psykologiskt viktigt för TAIF! I tredje perioden var det ett enda stort ställningskrig. Inget av lagen ville väl göra några misstag, men då var det mest TAIF som pressade på. Troja stängde dock ytorna bra och gav inte TAIF några enkla lägen til avslut. Mattias Persson är i alla fall en fröjd att skåda, vilken härlig och underbar hockeyspelare! Han är värd en chans i HA. Han är briljant och är farlig varje gång han har pucken! Sedan när det återstod några minuter kvar av matchen tackade jag för mig, så jag missade 3-4 målet i sudden.
Pasco da Gama då? Inte så stor, men har en utmärkt teknik och bra spelsinne. Visade prov på många välriktade smörpass på sina medspelares blad. Han är ingen Kory Baker, men han är helt klart bra!
TAIF:s spel då? Nej, trots segern så vet jag inte vad TAIF skulle ha i HA att göra med det här materialet? Troja borde varit mer rädd om ledningen vid 3-1 och avgjort det här tidigare.
Fattar fortfarande inte att jag kunde missa Halva potten

12 500:- !!!

-
- c/o LL´s Forum
bara att lära sig att halvapottenlotteriet i ljungby är alltid höga vister i oavsett publiksiffran.Köper alltid en lott när jag är i ljungby. Går helt enkelt inte å missa
Å får man en halv månadslön tillbaka är det ju bara å tacka å ta imot 

Skaffa dig ett tipskort på svenska spel. Gå via sponsorhuset. 100 kr till Lakers
Code: Select all
När Troja dominerade i början och drog ifrån till 3-1
När det gäller halva potten så är i varje fall jag mycket förvånad över hur Lakers inte lyckas med denna eller "håller" man inne en del av summan själva? För nog tusan borde en publik på 2700 ger bättre än 2-3000 kr.
Jag håller med dig. Jag förstår mig inte på mig heller ibland. Många hjärnceller som ska komma överens..Toyspeed wrote:Nej de är ju intressant komodo hur du kan följt matchen och ändå inte noterat att de stod 2-2 under en längre period...
Intressant är också att du tycker att Troja var de bättre laget när tilloch med ers höghet Jerry som inte är ett dugg trångsynt tyckte att TAIF vann matchen rättvist.