Komodoödlan wrote:Någon som vet om vi får se Belfour på fredag? Är han spelklar?
Nej "Eddie the Eagle" debuterar inte förrän den 24 okt tyvärr likadant med deras tjecker prochaska (stavning?),Vopat och en tredje som jag inte vet namnet på. De går ju på artistkontrakt så de ska vara med hela kvalserien för dit lär de ju gå.
Komodoödlan wrote:Någon som vet om vi får se Belfour på fredag? Är han spelklar?
Nej "Eddie the Eagle" debuterar inte förrän den 24 okt tyvärr likadant med deras tjecker prochaska (stavning?),Vopat och en tredje som jag inte vet namnet på. De går ju på artistkontrakt så de ska vara med hela kvalserien för dit lär de ju gå.
Vopat gjorde ju mål ikväll, så han tog väl antagligen ett tidigare tåg.?
Då får vi hoppas att vi har två hemmamatcher mot Leksand.
Enl. Svenska fans.
Tisdagen den 16 oktober, landar Leksands bästa värvning - Ed Belfour - på Arlanda. Debuten gör han mot Nyköping veckan efter den 24 oktober.
Leksand är ju alltid duktiga på att ligga rätt i hela banan, går ju sällan bort sig, då blir också enklare att försvara sig. VIK måste komma närmare varandra i anfallszon. Krävs ett enormt understöd om man ska kunna rubba ett lag som Leksand.
"Det är många som hör av sig och undrar när Ed spelar sin första match i Leksands IF. Det är det egentligen ingen som kan ge ett klart svar på just nu. Det är Tomas Kempe och Tomas Jonsson som tar ut laget och det är egentligen bara i de herrarnas planering som svaret finns."
vem fan bryr sig om Belfour, nädå, men namn som Magnusson i VLH och Petrovicky i LIF borde enbart det fylla ishallen i växjö på fredag. De senaste två matcherna lagen emellan har det varit helt fantastiskt stöd från båda sidor, jag är grymt imponerad av växjös fans och hoppas på samma batalj på fredag.
Det blir inte lika många leksingar på bortastå som det var förra året, TGM kör Borås istället... men vi blir nog ett par stycken, så jävla laddad... klättrar på väggarna här i teleborgs studentlägenheter
Qrax wrote:"Det är många som hör av sig och undrar när Ed spelar sin första match i Leksands IF. Det är det egentligen ingen som kan ge ett klart svar på just nu. Det är Tomas Kempe och Tomas Jonsson som tar ut laget och det är egentligen bara i de herrarnas planering som svaret finns."
Tack för dom orden Lasse-Maja! Själv tror jag det blir väldigt tufft. Årets LIF käns betydligt mer homogent än föregående där vi ju "råkade" vinna en match mot dom. Men men, större under har skett och hur det än går kommer det bli en jäkla bra stämning i hallen. Rent av tokbra stämning: BANY LAGG!
Under träningspassen har Janne nött powerplay med en nykomponerad kvintett: Robert Rosén, Marcus Weinstock och Sebastian Lauritzen tar hand om forwardsplatserna, medan Aki Heino och Patrik Carlsson huserar på blålinjen. Den formationen och Peter Ströms femma kommer inledningsvis att få chansen i numerärt överläge.