Andra matcher

Här diskuterar du allmänt hockeysnack.

Moderators: AHammarstedt, Klonis, PutteA, Moderator

Fredrik R
c/o LL´s Forum

Post by Fredrik R »

förlorar RBK med 2 mål och Västerås med 3 mål idag så är VLH på kvalserieplats, inget är omöjligt. :wink:
Herr Oberst
Forumdemon

Post by Herr Oberst »

Ödlan:
Ja just det. Linköping är ju ett bevis på det. Så då är det så lätt att göra mål i PP eller?
Säkert har linköping tränat en hel del PP, men man ska också veta att dem har 7 nyförvärv av 10 möjliga backar och 7 av 16 möjliga forwards.

Tillfälligheter, självförtroende och någon liten procent skicklighet är det enda som skiljer på denna nivån.

Fredrik R:
Jadu, händer det så har ni nog elitserieplatsen som i en liten ask. Livsviktiga matcher för er del.
Komodoödlan

Post by Komodoödlan »

Herr Oberst wrote:Ödlan:
Ja just det. Linköping är ju ett bevis på det. Så då är det så lätt att göra mål i PP eller?
Säkert har linköping tränat en hel del PP, men man ska också veta att dem har 7 nyförvärv av 10 möjliga backar och 7 av 16 möjliga forwards.

Tillfälligheter, självförtroende och någon liten procent skicklighet är det enda som skiljer på denna nivån.

Fredrik R:
Jadu, händer det så har ni nog elitserieplatsen som i en liten ask. Livsviktiga matcher för er del.
Inget är lätt i matlagning (ishockey) om man inte är kompetent (är duktig på det man gör, har talang), har de bästa verktygen, rätt råvaror, rätta smakkombinationerna, t.ex. varken för mycket salt eller peppar (Inget är lätt i ishockey om man inte har de rätta spelarna, färdigheterna, rätt kedjeformationer), men i ES lever väl spelare i princip på att spela ishockey. Det är inte lätt för en krogs kockar (ishockeylaget) att göra den bästa anrättningen (PP) heller, men tillräckligt delikat för att gästerna (publiken) ska vilja komma tillbaka och för att det ska gå bra för krogen (klubben).

Någon som har en bättre parallell?
Primeau
c/o LL´s Forum

Post by Primeau »

Om inte alla djuren i djurparken äter på en och samma gång blir det enklare för skötarna. Dessa personer ska också komma ihåg att ugglorna helst vill ha små däggdjur och inte morötter. PÅ natten kan man höra en påfågel ropa.
Bättre eller sämre?
Skickat från min iPhone 6.0 via Pekfingret.
Komodoödlan

Post by Komodoödlan »

Fattade inte påfågeln i sammanhanget, men annars var den helt ok.
alfax
c/o LL´s Forum

Post by alfax »

Tycka vad man vill om Hammarby ,men 3-0 mot upphaussade Aik smakade inte fel.
Ingen match är spelad förrän den är slut!
Lakersfan_03
c/o LL´s Forum

Post by Lakersfan_03 »

Grattis bajen , det var oväntat. men om hammarby skulle vinna någon match var det den idag och med 3-0 inför sista var jag säker på att de inte släppder det. samma när vi förlorade mot ik. Nu kanske bajen också kan rada upp med segrar
"- Jag kan ärligt talat säga att det var en av de bästa tiderna i mitt liv." / Shjon Podein om tiden i Växjö
erok
c/o LL´s Forum

Post by erok »

kanske bajen hade råd att ge dem en slant för varge mål de gorde :lol:
Skaffa dig ett tipskort på svenska spel. Gå via sponsorhuset. 100 kr till Lakers
Lakersfan_03
c/o LL´s Forum

Post by Lakersfan_03 »

hoppas att bajen klarar sig hela säsongen . så det slipper bli en haltande tabell
"- Jag kan ärligt talat säga att det var en av de bästa tiderna i mitt liv." / Shjon Podein om tiden i Växjö
friberg
c/o LL´s Forum

Post by friberg »

malmö åkte på pisk mot borås i en väldigt stökig match tydligen men grattis te den skalpen
Fredrik R
c/o LL´s Forum

Post by Fredrik R »

friberg wrote:malmö åkte på pisk mot borås i en väldigt stökig match tydligen men grattis te den skalpen
Nej mot Bofors friberg.

För övrigt så hade vi tur med resultaten kväll, ingen gick förbi oss men det börjar täta till sig rejält bakom oss nu, bara 3 pinnar ner till 12:e-platsen.
friberg
c/o LL´s Forum

Post by friberg »

visst faan knappade in fel bofors var det ju hm
Herr Oberst
Forumdemon

Post by Herr Oberst »

För er som har TV4-sport kan ju slå på den och njuta av det grönvita laget.
Just nu hög klass
buck
c/o LL´s Forum

Post by buck »

oberst: kanske lite uddlöst inlägg m.t.p att lakers lirar hemma. ;)
Vet inte hur många de var, men kanske bortåt ett tusental, och de lät som tiotusen. Supportrar och spelare och ledare älskade varandra där ute på isen. Det var gott att se på.
Qrax
Forumproffs

Post by Qrax »

Bara en liten notis från matchen Göteborgs IK - Helsingborgs HC i division 1F:

42.10 2 - 8 EQ HeHC 9. TOMASSON, Mikael
(11. PROKEC, Csaba)
42.07 2 - 7 PP1 HeHC 21. AXELL, Andreas
(11. PROKEC, Csaba
30. BERGSTRÖM, Sebastian)

Tre sekunder mellan målen.
Komodoödlan

Post by Komodoödlan »

Måste vara världsrekord 8O
Primeau
c/o LL´s Forum

Post by Primeau »

Fast 8 sek är inte så dumt det heller :D
Skickat från min iPhone 6.0 via Pekfingret.
Lakersfan_03
c/o LL´s Forum

Post by Lakersfan_03 »

haha håller med dig primeau 8)
Lakerdome
Forumdemon

Post by Lakerdome »

Qrax wrote:Bara en liten notis från matchen Göteborgs IK - Helsingborgs HC i division 1F:

42.10 2 - 8 EQ HeHC 9. TOMASSON, Mikael
(11. PROKEC, Csaba)
42.07 2 - 7 PP1 HeHC 21. AXELL, Andreas
(11. PROKEC, Csaba
30. BERGSTRÖM, Sebastian)

Tre sekunder mellan målen.
En annan rolig notis från den matchen var publiksiffran: 85 pers. Det får till och med Bajen att framstå som ett publiklag :lol:
Hatapopcornssupportrar
Forumproffs

Kommentar

Post by Hatapopcornssupportrar »

RBK-Löven kan väl kommenteras som så att RBK gör en okej match men inte mer, Löven va hyfsat uddlösa, dock credit till backarna för att Nihlstorp lyckas hålla nollan är till stor del backarnas förtjänst för herregud vad han sprider puckar omkring sig, inte många blockeringar där inte, Öhman är inte särskilt bra som back men den absolut sämsta är ju Rich Hansen, HERREGUD va värdelös han är, han är f-n imig bara marginellt bättre än er idol Calder!! Robinson,Cavosie,Oliver,Hansen....Hansson värvar sämre transatlanter än vad som borde va möjligt...herregud...Däremot Credit till värvningarna av Sondell ( d visste man ioförsig innan säsongen, grymt bra back) , Löfberg och Enström har även dom varit mycket duktiga såhärlångt.
Lobo
Forumterrorist

Post by Lobo »

Att värva svenska spelare är lättare, då man bevisligen vet att de funkar/ej funkar i det svenska hockeytänket. Calder var en flopp men vad det va fattar jag egentligen inte. På förhand trodde jag att det var en kämpe och buse men osynligare spelare fick man leta efter, antagligen därför han kunde göra lite pp mål då han tydligen var osynlig för motståndarna med.
- In hoc signo vinces -
[img]http://smileys.smileycentral.com/cat/20_2_75.gif[/img]
Komodoödlan

Post by Komodoödlan »

Dåligt av Rögle att inte vinna i sudden mot IKO :wink:
Malul
c/o LL´s Forum

Post by Malul »

mycket bra omgång överlag för oss:D
Behandla folk så att de inte kan göra detsamma mot dig.

Växjö Lakersissä!!
Komodoödlan

Post by Komodoödlan »

Den här omgången måste ha varit den jämnaste i HA:s historia.
Komodoödlan

Post by Komodoödlan »

Hammarby har det tungt. Jumbomöte idag. Ledde med 0-2 borta mot Almtuna, men fick stryk i sudden. Aj aj aj..
Komodoödlan

Post by Komodoödlan »

Funderade på en sak angående Malmös, i mångas ögon, kanske lite oväntade förlust mot Björklöven. Tycker Mif förlorade lite "enkelt" här. En jämförelse med Lakers långresa till Sundsvall. Lakers gjorde en skitmatch, som alla vet. Kan detta ha ett samband? Förmodar att Mif också gjorde en skitmatch.

Är det den långa bussresan som är så betungande när man ska upp till Norrland och spela match, att man inte är pigg efter alla timmars stillasittande i bussen när det väl är nesläpp? Är det den annorlunda luften där som gör att det är lite tyngre att andas? Eller handlar det mer om tillälligheter? Eller hade både Lakers och Malmö en dålig dag på jobbet eller var det Löven och Sundsvall som var extremt laddade inför dessa matcher.

Vad tror ni?
serra
c/o LL´s Forum

Post by serra »

Kan inte tänka mig att Malmö åkte buss till Umeå!!!!!!!!
Snart nära dig...en ny hall
LasseMaja
Forumdemon

Post by LasseMaja »

Jo det var nog så att Sundsvall var nåt så djävulskt laddade för matchen mot Lakers, det är ju årets match för dom!!!!
Tingsryds AIF
since 1923
NEDOMANSKY
Inaktiverad användare

Post by NEDOMANSKY »

Jo Dom åker med Länstrafiken för att hålla nere Kostnaderna :roll:
In Hinkum Veritas
Niles
c/o LL´s Forum

Post by Niles »

LasseMaja wrote:Jo det var nog så att Sundsvall var nåt så djävulskt laddade för matchen mot Lakers, det är ju årets match för dom!!!!
Har korpen spelledigt eftersom du har tid att engagera dig här?
LasseMaja
Forumdemon

Post by LasseMaja »

Korpen???
Tingsryds AIF
since 1923
serra
c/o LL´s Forum

Post by serra »

Ja, eller vad kallas er serie? Div F? Eller Div Z? Div Q?
Snart nära dig...en ny hall
LasseMaja
Forumdemon

Post by LasseMaja »

Er okunnighet förbluffar mig gång på gång!!!! :lol:
Tingsryds AIF
since 1923
Loseddos
Forumterrorist

Post by Loseddos »

Snälla! Påpeka och förklara på vad sätt vi är så okunniga o herre från sydligare breddgrader! 8O 8O
Goddamnit!!!
Niles
c/o LL´s Forum

Post by Niles »

Det är för att vi inte är intresserade av korpen.
Post Reply