Andra lags Silly Season
Moderatorer: AHammarstedt, Klonis, PutteA, Moderator
- Ambassador
- Forumproffs
- Kontakt:
- Linkankopia
- Forumproffs
Som jag då kanske som SSK'are? Fast jag håller mej ödmjuk så gott jag kan....
*EDIT* Svarade på ett tidigare inlägg och det blidde sen knasigt....
*EDIT* Svarade på ett tidigare inlägg och det blidde sen knasigt....
Senast redigerad av 1 Linkankopia, redigerad totalt 0 gånger.
www.sodertaljesk.se | SSK, överallt - alltid !
2012 - Jag och Maddis gifte oss & våran dotter Willow föddes (28/9)
2012 - Jag och Maddis gifte oss & våran dotter Willow föddes (28/9)
-
- c/o LL´s Forum
-
- c/o LL´s Forum
Lakers matchvinnare skickas ner i farmarlaget
http://umea.expressen.se/Ume%25C3%25A5/ ... l-kontrakt
http://umea.expressen.se/Ume%25C3%25A5/ ... l-kontrakt
91:an Hjalmarsson
-
- c/o LL´s Forum
Berglund återvänder till VIK..
Ett riktigt klassförvärv(om man får kalla det för de)
http://www.aftonbladet.se/sportbladet/h ... e863348.ab
Ett riktigt klassförvärv(om man får kalla det för de)
http://www.aftonbladet.se/sportbladet/h ... e863348.ab
Komodoödlan skrev:Hur bra måste man egentligen vara om inte en spelare som Berglund räcker till för NHL?
Han har talang, inget snack om saken. Men han är bara 19 år och har hittills inte spelat en enda match i t ex. Elitserien, därifrån till NHL är steget gigantiskt. Även med komodoödlemått mätt
Skickat från min iPhone 6.0 via Pekfingret.
-
- Forumdemon
Sen kan spelare överraska när dom kommer till träningslägret. Att inte ta över Berglund över dammen för att vara med på rookie camp och St.Louis försäsong hade varit lika mycket tjänstefel som att inte ge Lindhagen någon riktig chans här utan redan från början förutsätta att han kommer tillbringa säsongen i Gislaved. Om man ser Evertssons uttalanden när han blev klar så verkade det inte vara någon spelare för denna säsongen, utan mer långsiktigt.
hockey spelas på is, inte konstigt om spelare blir kalla ibland
(Vart tog Gretzky vägen?)
Visst är det så, och vi ska ju inte ställa för höga krav på honom bara på grund av den grymma inledningen. Men ser man till citatet i SmP idag så verkar han ju ha rätt inställning.
Man ska inte tro att man är bättre än man är. Då kanske man snart är i Gislaved.
Såg att bröderna Burakovski lirar i Pantern.
Jag har velat haft hit Robert till Lakers. Han var riktigt duktig när Herlev var här på besök för några år sedan. Få i ishockeyvärlden har ett så bra skott som han, men har även riktig bra skridskoåkning på det. Suverän i PP. Ett aber är väl hans ålder.
http://www.eliteprospects.com/player.php?player=513
Jag har velat haft hit Robert till Lakers. Han var riktigt duktig när Herlev var här på besök för några år sedan. Få i ishockeyvärlden har ett så bra skott som han, men har även riktig bra skridskoåkning på det. Suverän i PP. Ett aber är väl hans ålder.
-
- Forumdemon
Komodoödlan skrev:Såg att bröderna Burakovski lirar i Pantern.
Ett litet minus är ju också att han är totalt dum i huvudet.
Har han genomgått en psykiatrisk undersökning??? Tror inte att han mer dummare i huvudet än dig. Har du någon aning om varför han är som han är, och varför du är som du är, varför olika människor fattar olika beslut, tänker annorlunda, har olika värderingar mm?
Tror du skulle behöva läsa beteendevetenskap.
Tror du skulle behöva läsa beteendevetenskap.
Senast redigerad av 1 Komodoödlan, redigerad totalt 0 gånger.
-
- Forumdemon
Komodoödlan skrev:Jag tycker Weinstock också är en Diva, men jag tror inte att han är dum i huvudet för det.
Diva och dum i huvudet går väl ändå inte hand i hand?
Vad gäller Burra så räcker det ju nästan att se på hans karriär för att förstår att allt inte är riktigt som det ska.
21 klubb-byten på 22 säsonger.
Ödlan, tror att du och detta forum skulle må bättre om du försökte läsa mellan raderna och se helheten i andras inlägg, istället för att tolka ordagrannt.
Är tveksam till att Herr Oberst syftade på att ovan nämnda spelare har blivit i medicinska termer klassad som idiot (dum i huvudet), utan snarare att han har vissa problem med att fungera i ett kollektiv. Men jag vet inte, kanske jag som tolkar fel.
Är tveksam till att Herr Oberst syftade på att ovan nämnda spelare har blivit i medicinska termer klassad som idiot (dum i huvudet), utan snarare att han har vissa problem med att fungera i ett kollektiv. Men jag vet inte, kanske jag som tolkar fel.
Jag vill inte gärna använda ordet Diva, men om ni gör det så gör jag det också, så som jag tolkar ordet. Ordet kan säkert tolkas på "1000" olika sätt. Förresten, så ska man vara försiktig att kalla någon för Diva eftersom man oftast inte har någon som helst uppfattning om varför en spelare gör si eller så. Det är bara att titta på Weinstocks hållning och rörelsemönster efter att han har gjort mål, hånar motståndarna med att lyfta upp armen och knyta näven mot deras bås. Spelare i motståndarbåset har till synes känts sig provocerade och blivit förbannade. Där upplever jag honom som en Diva.Gretzky skrev:Ödlan, tror att du och detta forum skulle må bättre om du försökte läsa mellan raderna och se helheten i andras inlägg, istället för att tolka ordagrannt.
Några märkliga uttalanden..
Är man en Diva för att man har spelat i många klubbar??? Det kanske finns spelare som av olika skäl vill flytta på sig lite mer, man kanske inte trivs på orten, med klubben, spelare, av familjeskäl kan man tvingas att flytta mm.
Det finns andra yrkesmän som bara vill arbeta med en sak i max 1 år och sedan vill göra något annat. Om det ska klassas som divafasoner...?
Och om det förhåller sig så att man inte kan fungera i ett kollektiv, är man en Diva då också???
Jag har inget emot Weinis, han är säkert en hyvens kille utanför rinken.
Vare sig ni eller jag kan hävda eller styrka på något sätt att Burra eller Weinis är Divor, men vi kan se uns av tecken på att det kan vara diva fasoner de håller på med, men vi ska nog undvika att döma dessa på förhand.
Senast redigerad av 6 Komodoödlan, redigerad totalt 0 gång.