Om hammarby eller något annat

Här diskuterar du allmänt hockeysnack.

Moderatorer: AHammarstedt, Klonis, PutteA, Moderator

erok
c/o LL´s Forum

Om hammarby eller något annat

Inlägg av erok »

Lag kursar.Vad händer då??Poängtapp måste väl vara en självklarhet för de lagen som har vunnit över dem eller får alla lag tre poäng på grund av WO??
Skaffa dig ett tipskort på svenska spel. Gå via sponsorhuset. 100 kr till Lakers
Per Carlsson
c/o LL´s Forum

Inlägg av Per Carlsson »

Resultaten från de matcher som Bajen spelat kommer i så fall strykas. Poäng och målskillnad dras bort från de övriga lagen.
erok
c/o LL´s Forum

Inlägg av erok »

Å en sak till jag inte fattar.Hur fan kan de tillåtas börja spela.Detta borde väl licenskraven kunnat stoppa.Ja menar kom väl inte som en överaskning efter en vecka i seriespelet
Skaffa dig ett tipskort på svenska spel. Gå via sponsorhuset. 100 kr till Lakers
Användarvisningsbild
Roggan
Forumdemon

Inlägg av Roggan »

Håller med dig Erok!

Helt otroligt att det ens kan bli diskussioner om konkurs i detta läget av serien.
friberg
c/o LL´s Forum

Inlägg av friberg »

jaha då får man väl kankse räkna bort de 3 pinnar vi plockade mot hammarby då hm. skit me
Användarvisningsbild
Piggelin
c/o LL´s Forum

Inlägg av Piggelin »

Det är ju en hypotetisk fråga, som inte blir aktuell förrän om tidigast en månad. Jag tycker vi låter Bajen göra ett försök att reda ut sina affärer.
Om det nu blir så, så blir väl situtionen densamma som när Hammers gick i backen.
Jag är Lakers-fan, vad fan är du?
Det ÄR pappa som bestämmer!
Qrax
Forumproffs

Inlägg av Qrax »

Nu har alla lag 22 eller 23 hemmamatcher. Lagen möter Hammarby hemma 1 eller 2 gånger. Om Hammarby försvinner och resten av matcherna spelas som vanligt så innebär det att lagen får så här många hemmamatcher.

22 hemmamatcher:
Västerås
Nyköping
Sundsvall

21 hemmamatcher:
AIK
Bofors
Björklöven
Malmö
Oskarshamn
Växjö
Borås
Nybro
Huddinge

20 hemmamatcher:
Leksand
Almtuna
Rögle

Detta skulle kunna lösas genom att lagen som har 20 hemmamatcher byter en bortamatch mot en hemmamatch mot något av lagen som har 22 hemmamatcher.

Problemet är att enligt nuvarande schema möter alla tre lag som har 22 hemmamatcher samtliga tre lag med 20 hemmamatcher endast en gång hemma. Om man ska jämna ut antal hemmamatcher innebär detta att Västerås, Nyköping och Sundsvall får tre bortamatcher mot antingen Leksand, Almtuna eller Rögle.

Försvinner Hammarby så blir det nästan lika stora problem som när Halmstad försvann för några säsonger sedan. Då var det värre eftersom lagen spelade olika antal matcher totalt.
Senast redigerad av 1 Qrax, redigerad totalt 0 gånger.
Komodoödlan

Inlägg av Komodoödlan »

erok skrev:Å en sak till jag inte fattar.Hur fan kan de tillåtas börja spela.Detta borde väl licenskraven kunnat stoppa.Ja menar kom väl inte som en överaskning efter en vecka i seriespelet
Jag kan inte detta ärendet, men det känns som att det är mer eller mindre ansvarslöst både mot samtliga lag, spelare, publik och HA:s spelupplägg, och vad gäller de onödiga resor som det blir i efterhand för de lag som vunnit mot Hammarby men som blir tvungna att göra poängavdavdrag samt att alla lags resor till Stockholm säkert kostar uppemot ett sexsiffrigt belopp! Märkligt att inte reda ut det här innan säsongen börjar.. Istället varnar man Hammarby ett fåtal matcher in på säsongen.. Taskig timing.. :roll:
Hur många lag är kvar innan säsongen är slut, tro???
Flanders
Forumdemon

Inlägg av Flanders »

Egentligen borde man avvakta att kommentera detta tills det blir sanning, men det är svårt. :D

Likaväl som vi kan beklaga oss över att vi tappar dom tre poäng som vi tog av Hammarby, så kan vi ju glädja oss åt att vi fick spela matchen och på så sätt få in publikintäkterna.

Men det känns som att det är en småsak, det vore grymt trist om Hammarby försvinner under säsongen och det blir en haltande serie.
hockey spelas på is, inte konstigt om spelare blir kalla ibland

(Vart tog Gretzky vägen?)
Razzel
Forumentusiast

Inlägg av Razzel »

Hoppas definivt inte på någon härdsmälta i Oskarshamn.
When you pull on that jersey, the name on the front is a hell of alot more important than the one on the back.
Användarvisningsbild
Piggelin
c/o LL´s Forum

Inlägg av Piggelin »

Inte direkt oväntat för mig. :?
Mr wee
Forumamatör

Inlägg av Mr wee »

Det ska mycket till för att en klubb verkligen ska krascha totalt.
Hur ofta hör man inte om detta att klubb X är på ruinens brant. Men det löser sig i 90% av fallen. Visst, hände det med gnaget så kan det hända bajen men jag tror inte det. Det är som en zombie, spelare ingen roll hur många ggr. man skjuter ner den, den reser sig alltid igen iofs. fortfarande i zombieform.
Per Carlsson
c/o LL´s Forum

Inlägg av Per Carlsson »

Jag har många gånger funderat på hur alla klubbar med skulder lyckas att få elitlicens säsong efter säsong?
Mr wee
Forumamatör

Inlägg av Mr wee »

Troligtvis för att något företag/eldsjäl går in och borgar.
Användarvisningsbild
Piggelin
c/o LL´s Forum

Inlägg av Piggelin »

...eller som Janne Karlsson sa på medlemsmötet: Dom måste ju ha lag till serien.
NEDOMANSKY
Inaktiverad användare

Inlägg av NEDOMANSKY »

Hela den här Ekonomiska cirkusen är patetisk, NU upptäcker den mycket erfarna Klubbdirektören Dag att det saknas lite slantar, denna oehört avancerade analys lyckas han få till efter ett liv i Hockeysvängen, att det är Kommunala skattepengar som ska intecknas för att Klubbar göder medelmåttor både vad gäller Spelare/Ledare med för höga Löner/Ersättningar. Enkel mattematik visar att det kommer in X antal kronor under en säsong, fördela dessa över årets utgifter, spela därefter i den Serie som detta räcker till.

Heder åt TAIF och TROJA som bet i det SURA äpplet. Hoppas FLER klubbar i Allsvenska gjorde det samma. Hoppas Lakers gör det som krävs.
In Hinkum Veritas
erok
c/o LL´s Forum

Inlägg av erok »

All heder år ungdomslagen som sålde parkeringsbiljetter till Bostadsmässan i helgen.Trist bara att det ska vara så svårt att få upp försälningen av halvapottenlotterna.
Användarvisningsbild
Piggelin
c/o LL´s Forum

Inlägg av Piggelin »

Det verkar som en del föreningar skulle kunna vara med i "Lyxfällan" i TV.
D.v.s. dom handlar utan att ha täckning för kostnaderna.
Därefter tycker man att kommunen skall gå in och rädda dom.
Hmmm...jag undrar hur mycket Dag Larsson kvitterar ut varje månad.
Han blir ju nästan kommunalanställd om kommunen går in med pengar. :wink:
erok
c/o LL´s Forum

Inlägg av erok »

5 raka förlusten för hammary och 219 betalande i matchen mot sundsvall.Ja detta ser väl inte allt för ljust ut.Vist kanske klara sig iår men framöver blir det nog ettan för deras det om inget radikalt inträffar
Malul
c/o LL´s Forum
Kontakt:

Inlägg av Malul »

att dom spelar i allsvenskan fortfarande är grymt sensationellt..
Behandla folk så att de inte kan göra detsamma mot dig.

Växjö Lakersissä!!
Användarvisningsbild
Räven
c/o LL´s Forum

Inlägg av Räven »

Det verkar nu vara klart att Hammarby begärs i konkurs och det lär väl innebära att vi tappar 3 poäng vad jag förstår
"Var dig själv, det finns redan så många andra"
Komodoödlan

Inlägg av Komodoödlan »

Då kan vi utgå ifrån att Lakers har 8p inför Boråsmatchen.
Även Nybro och fem andra lag får ju också poängtapp, så vi är inte ensamna.
Zebbe
Forumproffs

Inlägg av Zebbe »

Hörru, läs artikeln noga så skall du finna att bajen har till den 26:e Oktober på sig att fixa stålarna....BHC matchen spelas innan den 26:e va?

Låt oss se vad deras Derby mot AIK kan ge Hammrby för hjälp på traven innan vi säger hej då för alltid.

Om de nu löser sin situation tills den 26/10 så är det bra gjort men på ngt sätt så skall det hela lösa sig för hela säsongen som är kvar....
Där tror jag personligen att Bajen får det svårare med, men då kan de vara så att bajen har spelat kanske halva serien och då kan det bli annan lösning än att ta bort deras resultat för innevarande säsong....

You never know...
Komodoödlan

Inlägg av Komodoödlan »

På text-tv sa en styrelseledamot i Hammarby att de inte har råd att ta sig upp till Leksand vid nästa bortamatch på onsdag, då sa han att då är det lika bra att begära klubben i konkurs. Då spelar det knappast någon roll att de har fram till den 26/10 på sig att betala.
Som sagt, läget verkar vara mer krisaktigt än somliga tror.
Användarvisningsbild
zorro
Forumentusiast

Inlägg av zorro »

Komodoödlan skrev:På text-tv sa en styrelseledamot i Hammarby att de inte har råd att ta sig upp till Leksand vid nästa bortamatch på onsdag, då sa han att då är det lika bra att begära klubben i konkurs.
Tror det är färdigt för hammarby . Tråkigt för allsvenskan som serie. Inte bra att lag drar sig ur kursar två år i rad. Något för herrarna i förbundet att tänka på o inte ge elitserieklubbarna millioner varje år... :?
Användarvisningsbild
alfax
c/o LL´s Forum

Inlägg av alfax »

Finns det något förbund ???
I så fall kunde väl sett detta skulle bli verklighet långt innan !!!!, I detta fall så håller jag med taif-anhängare att döma ut vissa lag det går bra ,men är det frågan om Stockholmsmaffian så får de hålla på tills de förstör för alla andra lag.
Ingen match är spelad förrän den är slut!
Zebbe
Forumproffs

Inlägg av Zebbe »

Komodoödlan skrev:På text-tv sa en styrelseledamot i Hammarby att de inte har råd att ta sig upp till Leksand vid nästa bortamatch på onsdag, då sa han att då är det lika bra att begära klubben i konkurs. Då spelar det knappast någon roll att de har fram till den 26/10 på sig att betala.
Som sagt, läget verkar vara mer krisaktigt än somliga tror.

Kallas för att "eska" snabba pengar från sponsorer och välgörare...
Dessutom så är ju Hammarby redan begärda i konkurs. Det har ju liksom fogden redan fixat....
Qrax
Forumproffs

Inlägg av Qrax »

alfax skrev:Finns det något förbund ???
I så fall kunde väl sett detta skulle bli verklighet långt innan !!!!, I detta fall så håller jag med taif-anhängare att döma ut vissa lag det går bra ,men är det frågan om Stockholmsmaffian så får de hålla på tills de förstör för alla andra lag.

Det var bara tre år sedan som AIK tvångsnedflyttades till division 1 p.g.a. ekonomiska problem.
Användarvisningsbild
Piggelin
c/o LL´s Forum

Inlägg av Piggelin »

Förstår inte hur Hammarby skall kunna fullfölja denna säsongen.
Om dom nu mot förmodan lyckas skrapa ihop stålarna som fattas, så är det ju gamla skulder man betalar. Hur skall man klara resten av säsongen om man nu har c.a 200 pers på hemmamatcherna, och har en kassalåda som är ett stort svart hål.
Detta är ju bara konstgjord andning.
Men det var hyggligt av förbundet att dom gav dom elitlicensen, eftersom dessa skulder fanns där redan då.
Men som sagt, Stockholm är Stockholm. :notOK:
Användarvisningsbild
alfax
c/o LL´s Forum

Inlägg av alfax »

Så sant ,så sant!!!!!!
Ingen match är spelad förrän den är slut!
Malul
c/o LL´s Forum
Kontakt:

Inlägg av Malul »

fan,ett kulturlag mindre 8O
Behandla folk så att de inte kan göra detsamma mot dig.

Växjö Lakersissä!!
serra
c/o LL´s Forum

Inlägg av serra »

Vi skickar upp Erok på ett konsult uppdrag till Hammarby så löser han det...:)
Snart nära dig...en ny hall
Användarvisningsbild
LasseMaja
Forumdemon

Inlägg av LasseMaja »

Det där med elitlicens är ju ett stort skämt!!! Som flera redan kommenterat så kan det ju inte komma som en överraskning för förbundet att Hammarby nu har problem. Platsen som Hammarby kanske lämnar nu borde Väsby fått chansen att ta.
Tingsryds AIF
since 1923
puff
Forumdemon

Inlägg av puff »

Sånt här måste ju lösas innan serien börjar. Syftet med licens och ekonomikontroll måste väl vara att just förhindra sådana här situationer.
Skriv svar