Bendelin känner pressen, särskilt i en premiär, han är proffsig ut i fingerspetsarna, det är nog mest det. Allt annat än en klar seger för hans MIF vore en smärre katastrof...
Lakersfan_03 wrote:Din kompis kanske avbeställde så fick någon annan platserna som låg som reserv eller liknande. bara till att hoppas att någon avbokar
Stämmer helt riktigt
resesektionen
Hockeybussen till Malmö 28 oktober mindre än 90 platser kvar
Malmö vill visa att man inte underskattar växjö men i själva verket är de katastrof om de inte vinner första hemmamatchen med tanke på deras spelaromsättning.
"- Jag kan ärligt talat säga att det var en av de bästa tiderna i mitt liv." / Shjon Podein om tiden i Växjö
Precis vad jag menade. ALFAX, du behöver inte ondgöra dig över åra kronobergska kompisar varje gång, det blir bara sandlåda...Tror att både Troja och TAIF kommer gå bra iår, kul. Vad tror ALFAX???
alfax wrote:Inte för jag tror Lakers vinner.Men katastrof är ett stort ord,gud vad många katastrofer man varit med inom idrotten om i så fall.
jag menar det finns ju egentligen inte på kartan att malmö ska förlora inte över Växjö i sin egen hall en premiär. Jag menar vilket lag som helst i Allsvenskan anser jag vi KAN slå förutom malmö , så känner jag
"- Jag kan ärligt talat säga att det var en av de bästa tiderna i mitt liv." / Shjon Podein om tiden i Växjö
MHC wrote:Tror att både Troja och TAIF kommer gå bra iår, kul. Vad tror ALFAX???
Jag tror att de kommer att gå bra ,men till allsvenskan tror jag inte i varje fall Taif kommer,därför tyckte jag ordet katastrof om lakers vinner över Malmö är jämnförbart .
Det där förstod jag inte, men strunt samma. Du har rätt man kan inte använda ordet katastrof inom området idrott. Men tränar paret i Malmö lär få svettiga rubriker om ens Lakers är i närheten av poäng, det var mer så jag menade.
Skillnaden mellan lagen är enorm, på alla plan, synd att inte redhawks är något det stora flertalet i Malmö bryr sig om, fotbollen är allt.
Skillnaden är enorm men det är alltid lättare att försvara sig köra sarg ut än att spela konstruktivt, får man lite flyt därtill kan man komma långt det har vi inte som sällan fått se i hemmaladan.
- In hoc signo vinces -
[img]http://smileys.smileycentral.com/cat/20_2_75.gif[/img]
Skillnaden hit och dit. Nu är det väl så att det handlar om en lagidrott och det borde Malmö om någon vet vad det innebär. Tidigare har man i stort sett haft ett landslag på pappret och inte lyckats uträtta ett dugg. Men det är historia nu och när det gäller årets trupp så ser det som sagt bra ut, men den stora skillnaden är att man i år har en tränare värd namnet, han kan om någon sy ihop ett lag att sträva efter ett gemensamt uppsatt mål och inte fjanta omkring som enskild individ på isen.
Det här grejar vi! .. .. Cool?.. .. Skrattfnatt?.... Hur ska det här gå?..":dontknow: .. Deppa?..det här förlorar vi ju!:( .. eller har du mer en "Tut i luren"-upplevelse?..
SATAN va spännande.... kan VLH hålla sig från utvisningsbåset kan detta nog gå bra.... men som sagt utvisningarna har väl varit kolossalt många i träningsmtacherna...det är ju ej bra..hoppas att det är tillrättat
Christian Magnusson - Peter Ström - Martin Romö
Patrik Carlsson - Erik Lindhagen - Johan Markusson
Gustav Hjalmarsson - Robert Rosén - Marcus Weinstock
Johan Thelin - Kevin Marsh - Steffen Thoresen
Jag tycker att det är ett härligt drag av Karlsson att han fortsätter att våga tro på Fimpen, Ström och Romö sedan de gjorde succé i Nybro.
Hur Markusson kommer att kunna ställa om i sin helt nya miljö efter att han har kamperat ihop med Romö och Thelin så länge, det återstår att se.
Tufft att redan matcha R-T mot ett så bra motstånd som Malmö. Hoppas att han kommer att hänga med tillräckligt för att inte gå bort sig i den här miljön.
MEN..fyra mycket intressanta kedjor, som jag ser det.
Jag undrar om Rantatalo får spela så mycket därnere, Marsh skulle ju enligt Janne få sparsamt med speltid i första matchen men vi får se, hursomhelst så ser det riktigt intresant ut.