Seger vågar jag inte tro på...men nån utskopning blir det inte heller... perfekt att möta toppmotstånd direkt...få upp farten så att man kan köra över Hammarby o huddinge sen....
Nope..för långt att köra, tycker jag. Jag gottar mig med Rögle-Nyköping på TV4Sport istället. Men kommer ju missa att se Lakers nya jubileumströjor. Någon som har sett dom?
Mycket tror jag hänger på om Lakers kan spela ett tight och nästintill vattentätt försvarsspel under första perioden och rädda de flesta anstormningar som kommer från Mif, om vi klarar av att hålla nere siffrorna på något sånär acceptabel nivå. Det kommer bara att stärka Lakers inför de avslutande perioderna, och då kan nog allt hända. Fysiskt ska det inte skilja så mycket på Lakers och Mif. Av erfarenhet så har väl Lakers gjort starka 3:e perioder förr om åren. Lakers har däremot inte råd med att släppa in billiga mål, så Karjalainen behöver redan nu visa upp hela hans register om det ska gå hela vägen.
Supporter wrote:Karjalainen behöver redan nu visa upp hela hans register om det ska gå hela vägen.
Supp, det är bättre han väntar tills på söndag
Hjärtat säger 2-4, hjärnan säger typ 8-0. Lasse-Maja, klarar Lakers oavgjort borta mot Mif i premiären ska du få en permanent plats i forumfemman.
Förstår faktiskt inte riktigt vad det är med Malmö som skrämmer er så. Visst har man några toppar i laget som är riktigt bra, men bakom dom tycker jag inte det finns så mycket att vara rädd för. Kan inte se att Malmö går upp med det här laget, det gör iofs inget annat lag från allsvenskan heller i år.
Mif har väl en spelarbudget som är ungefär 20 ggr högre än Lakers så viss skillnad är det nog. Därmed inte sagt att Mif går upp. Ska bli kul att se ifall Växjö kan hänga med hyffsat på söndag i alla fall.
De utav er som följt mina inlägg vet att jag inte är en stor anhängare av en tokoffensiv hockey, åtminstone inte då vi möter lag som är skyhöga favoriter. Nycklarna till framgång på söndag är:
1. Mr Walker - stort målvaktsspel är ett måste.
2. Gnet & skit - Vi ska tråka ut MIF till den grad att de önskar de aldrig börjat med hockey. Sarg ut - icing - sarg ut - bök - gnet - icing - gruff - stök - 5 man på egen blå...
3. Guerilla - vi hugger i PP och drar oss tillbaka till ursprungsplanen (se punkt 2).
Publikfriande och skoj hockey? Nej, men kan ge poäng.
Varanen wrote:De utav er som följt mina inlägg vet att jag inte är en stor anhängare av en tokoffensiv hockey, åtminstone inte då vi möter lag som är skyhöga favoriter. Nycklarna till framgång på söndag är:
1. Mr Walker - stort målvaktsspel är ett måste.
2. Gnet & skit - Vi ska tråka ut MIF till den grad att de önskar de aldrig börjat med hockey. Sarg ut - icing - sarg ut - bök - gnet - icing - gruff - stök - 5 man på egen blå...
3. Guerilla - vi hugger i PP och drar oss tillbaka till ursprungsplanen (se punkt 2).
Publikfriande och skoj hockey? Nej, men kan ge poäng.
När vi väl får kontringslägen så ska vi ta extra vara på dessa också, men med kylig avvägning var man ska sätta in attackerna. Sedan ska vi inte ta på oss några onödiga utvisningar. Annars har jag inget att ifrågasätta vad gäller Varanens taktik.
Det kommer bli så härligt att se Lakejerna från Vip-plats. Förra året bommade jag att ta kameran med mig, men i år ska jag försöka få till lite bilder på er.
finns det en plats kvar eller för min kompis blev sjuk och avbeställde o jag ville ju med så om det finns någon kvar så säg hur man bokar den då
snällla jag vill inte missa matchen...