Supporter har inte öster spelat bättre än ett div 3 lag på hela säsongen ?.
Vart var du mot t ex IFK borta och sundsvall hemma ?. Kvaliteten finns men det låser sig allt för ofta. GÅrdagens match var den sämsta jag någonsin sett.
"- Jag kan ärligt talat säga att det var en av de bästa tiderna i mitt liv." / Shjon Podein om tiden i Växjö
Alla lag kan ibland nästan få bollen att studsa rätt en hel match och spela lite bättre än deras förmåga. Att ha överpresterat mot endast IFK och Sundsvall den här säsongen, då är man inget stabilt div1-lag. Hur bra tycker du att IFK och Sundsvall var de matcherna??? Spelade de ut hela deras register?
jag tycker laget vissa matcher presterat massor framåt,den igår inget iof,men allt som oftast så är ineffektiviteten helt grym!
öster är lätt det lag som missar mest målchanser!
Behandla folk så att de inte kan göra detsamma mot dig.
Jag frågade för att du skrev att de inte spelat bättre än Div.-3-lag hela säsongen och då förstod jag Du inte sett många matcher.
Min analys är att man underpresterat med det material de har .
Men det förvånar inte med den ledningen då framförallt sportchefen och hans värvade tränare.
alfax wrote:Jag frågade för att du skrev att de inte spelat bättre än Div.-3-lag hela säsongen och då förstod jag Du inte sett många matcher.
Min analys är att man underpresterat med det material de har .
Men det förvånar inte med den ledningen då framförallt sportchefen och hans värvade tränare.
När jag menar divIII så menar jag så här:
1.Allsvenskan
2.Superettan
3.Div1= "DivIII"
Det där kan man ju tolka och spalta upp som man vill.
Det framgick med all tydlighet att du menade så i ditt första inlägg???
Jag hoppas att ÖIF biter ihop och klarar kontraktet. Vill vi se Superettanfotboll på vallen nästa säsong. (Egentligen vill vi se Allsvensk fotboll, men vafan)
Ja det där tar jag med en nypa salt ,Tror mest Möllerberg är ute efter egen puplicitet,dödförklarar han en supporterförening så får han väl tåla mothugg.
Visar väl bara att öster som klubb inte är som de har varit Sen var det beror på kan jag inte utala mig om.Är väl mest så att Växjöfolket vill ha dem så högt upp men orkar eller vill inte lägga ner det som krävs för att öster ska vara ett så starkt fotbollslag som möjligt.
Skaffa dig ett tipskort på svenska spel. Gå via sponsorhuset. 100 kr till Lakers
Jag väntar forfarande på att få se öster på torpaängen. Tänk er Sandsbro, Öster, Växjö BK, Växjö norra i samma division. Då skulle nog fotbollsintresset i stan vara glödhet. Om det sen är i allsvenskan, div 1 eller div 4 spelar egentligen ingen roll. Sen är det säkert så att den inbitne östersuporten inte vill se sitt lag i någon annan division än den högsta.
Hockey går ut på att göra fler mål än motståndaren!
Tror jag såg ett derby mellan BK och Norra i söndags. Eller var det BK mot BK. Sjumanna fotboll pojkar kan det ha varit 8-10 år kanske. Första matchen jag såg på torpaängen.
Hockey går ut på att göra fler mål än motståndaren!
Varför så glad klonis? pajasen har redan förstört eran säsong han skulle bort för länge sedan från öster. nu är det som sakt bara styrelsen kvar som du säger. Sen kan ni börja fira
eddan wrote:Varför så glad klonis? pajasen har redan förstört eran säsong han skulle bort för länge sedan från öster. nu är det som sakt bara styrelsen kvar som du säger. Sen kan ni börja fira
Jag tycker andra pajasar ska bort också ,först den som värvar spelare
Njae, vet inte..det är ju skitbra att värva spelare från Angola.
Det finns ju 190 andra länder att värva från också, särskilt från länder med lite typiskt fotbollskultur, vad allt det innebär.
Jag tror att man skulle kunna värva en bättre spelare från Argentina för samma prislapp som en Angolian.
Ja, men då måste den som värva kunna se detta.Nu är inte den spelare från Angola jag tänker på han är inte dålig,men så är han hellre inte värvad av denne sportchef.
alfax wrote:Ja, men då måste den som värva kunna se detta.Nu är inte den spelare från Angola jag tänker på han är inte dålig,men så är han hellre inte värvad av denne sportchef.
Dock är det väl så att även om Arvidsson är kvar så är det skönt att Öif rör om i grytan och försöker få till en förändring. Just nu spelar man för att få vara kvar i SE. Klarar Schenka att lyfta laget så de klarar det så är undertecknad hur nöjd som helst.
Får ju se det sårhär, nu när öster åker ur får ju med största säkerhet hela styrelsen och sportchef att avgå + att det blir en naturlig utrensning i truppen.
Kanske kan bli kul att kolla på fotboll också sen om några år igen
Tycker synd om alla sponsorer och äkta supportrar.
Haha nä , bara jag som tror det, men de ligger ju rejält risigt till efter dagens förlust och det verkar inte finnas nån vilja i laget att gå ta sej ur detta.