Experten har ordet
Moderators: AHammarstedt, Klonis, PutteA, Moderator
Experten har ordet
I denna tråd tänkte jag vi kunde samla på uttalanden av landets ledande hockeyexpertis rörande Växjö Lakers.
Först ut är sgnaturen Niklas som lämnat kommentar i dagens nätupplaga av SMP där han säger följande:
Skrattretande
Lysande scoutning av Henrik Evertsson. Sebastian bröt foten i början av året och nu har han en trasig axel (för andra gången på kort tid) - ni vet kroppsdelen som man tacklas med. Ändå så värvar Henrik Evertsson honom. Lauritzen är förstavalet(!!!). McConvey var ju ett för osäkert kort. En nu frisk och poängsprutande McConvey. Helt lysande sportchef Henrik Evertsson, lysande... Niklas
Först ut är sgnaturen Niklas som lämnat kommentar i dagens nätupplaga av SMP där han säger följande:
Skrattretande
Lysande scoutning av Henrik Evertsson. Sebastian bröt foten i början av året och nu har han en trasig axel (för andra gången på kort tid) - ni vet kroppsdelen som man tacklas med. Ändå så värvar Henrik Evertsson honom. Lauritzen är förstavalet(!!!). McConvey var ju ett för osäkert kort. En nu frisk och poängsprutande McConvey. Helt lysande sportchef Henrik Evertsson, lysande... Niklas
Last edited by Primeau on 12 September 2007, 13:55, edited 1 time in total.
Skickat från min iPhone 6.0 via Pekfingret.
Angående citatet ovan:
Men vet man egentligen något om hur Evertsson har tänkt i hans värvningsplanering? Att en spelare tidigare brutit foten säger ju inget att man inte kan skada sin axel vid ett senare skede? Inte kunde väl Evertsson förutspå att Lauritzen skulle skadas nu en andra gång? Saviano chockade ju alla när han bröt foten mitt under säsongen. Var det pga dålig scouting av Evertsson? Knappast. Evertsson har väl helt enkelt haft oflyt. Men som sportchef måste man samtidigt vara beredd på allt, därför förväntar jag mig att det nu finns en chans att man kan ta hit en frisk McConvey eller någon annan.
Men vet man egentligen något om hur Evertsson har tänkt i hans värvningsplanering? Att en spelare tidigare brutit foten säger ju inget att man inte kan skada sin axel vid ett senare skede? Inte kunde väl Evertsson förutspå att Lauritzen skulle skadas nu en andra gång? Saviano chockade ju alla när han bröt foten mitt under säsongen. Var det pga dålig scouting av Evertsson? Knappast. Evertsson har väl helt enkelt haft oflyt. Men som sportchef måste man samtidigt vara beredd på allt, därför förväntar jag mig att det nu finns en chans att man kan ta hit en frisk McConvey eller någon annan.
Måste bara fråga, vad ska en sån här tråd leda?
Att diverse jönsar använder tidningens nätupplaga och tidningsredaktörens blogg som allmändagis är väl känt. Men är det något att lägga värdefull energi på? Inget mot dig Primeau, du färglägger forumet på ett trevligt sätt och med en positiv energi som tvär kontrast till en del andra muntergökar.
Att diverse jönsar använder tidningens nätupplaga och tidningsredaktörens blogg som allmändagis är väl känt. Men är det något att lägga värdefull energi på? Inget mot dig Primeau, du färglägger forumet på ett trevligt sätt och med en positiv energi som tvär kontrast till en del andra muntergökar.
-
- Inaktiverad användare
Tycker nog att inlägget i smp var ganska modest och rätt kärnfyllt, tycker man kan ifrågasätta Everts val, Om ingen Deg finns så är det självklart, MEN som Sportchef borde Evert känna till att skadade Axlar på Hockeyspelare är allvarliga saker som avslutat ett antal karriärer.
Tror nog annars att tråden kan bli rätt kul.
Tror nog annars att tråden kan bli rätt kul.
In Hinkum Veritas
Tjecken, axelskador ÄR besvärliga för hockeyspelare. Det vet nog alla på detta forum och antagligen en sportchef/tränare i en allsvensk klubb. Du behöver inte idiotförklara Henrik Evertsson i 90% av alla dina inlägg. Att försöka få det inträffade med Lauritzens axelskada till att det är Evertssons fel är ju helt sjukt, han har visserligen många titlar men Spåkärring är han nog inte.
Ja förstår att du ser fram emot vad som komma skall i denna tråden
Ja förstår att du ser fram emot vad som komma skall i denna tråden

Last edited by Primeau on 12 September 2007, 18:12, edited 1 time in total.
-
- Inaktiverad användare
Ibland vill Evertsson t o m inte ha sitt förstaval (läs: MacHöft) 
Det är också få förunnat.
OT, men när vi ändå är inne på ämnet:
man kan också göra som i Tingsryd dvs när 3 st målvakter tackat nej får man napp på den fjärde. Som visar sig vara deras egentliga förstaval....fast man valde bara att fråga honom som 4:a

Det är också få förunnat.
OT, men när vi ändå är inne på ämnet:
man kan också göra som i Tingsryd dvs när 3 st målvakter tackat nej får man napp på den fjärde. Som visar sig vara deras egentliga förstaval....fast man valde bara att fråga honom som 4:a

-
- Forumterrorist
Fan va vissa gnäller på Evert. Har jag missat något???? Alla gör vi våra missar men är han så j-vla kass som vissa tycker?
Vad vet vi om Mac Höft???? Kanon när han är frisk, är han det nu? Någon som VET?
Visst Kempe affären smakar illa det kan jag hålla med om.
Vad vet vi om Mac Höft???? Kanon när han är frisk, är han det nu? Någon som VET?
Visst Kempe affären smakar illa det kan jag hålla med om.
-Vill ni se Hockey med fart? Växjö HC såklart!!-