Åker ur

Här diskuterar du allmänt hockeysnack.

Moderators: AHammarstedt, Klonis, PutteA, Moderator

Post Reply

Åker Växjö ur i år?

1: Ja
6
11%
2: Nej
41
72%
3 Kanske
4
7%
4: Vet ej
4
7%
5: Eventuellt
2
4%

Total votes: 57

Bananen
Forumamatör

Åker ur

Post by Bananen »

Tror att Växjö åker ur i år.
Hur många håller med mig :?:
Supporter
Inaktiverad användare

Post by Supporter »

Omöjligt att svara på. Se på Bofors förra säsongen som gjorde en storsatsning, men som floppade totalt. De hade kanske rent av kunnat åka ur. Kanske hade de tur förra säsongen som ändå hade bl.a lag som Huddinge och Arboga efter sig som på papperet då också var mycket sämre lag. Om inte, hade de säkert hamnat i bottenträsket och slagits om förnyat kontrakt redan då.
serra
c/o LL´s Forum

Post by serra »

Tycker alt "kanske" eller "eventuellt"..... :ajaj:
Snart nära dig...en ny hall
Piggelin
c/o LL´s Forum

Post by Piggelin »

Jag röstar på "Vet ej". 8O
Det tycker jag är ett bra alternativ.
Jag är Lakers-fan, vad fan är du?
Det ÄR pappa som bestämmer!
The London Observer
Forumamatör

Post by The London Observer »

Det finns inte på kartan att Växjö överhuvudtaget kommer bland dom två sista kvallagen. Mina odds på avstigningskandidaterna
  • Huddinge 10,0
    Hammarby 9,0
    Borås 2,5
    Sundsvall 2,0
    Nybro 2,0
    Oskarshamn 1,5
    Almtuna 1,5
    Bofors 1,1
    Nyköping 1,1

Övriga 1,0
Ödmjukhet kan man inte köpa för pengar
buck
c/o LL´s Forum

Post by buck »

den som skapar en sån här tråd tycker antingen inte om Lakers eller så får man panik för att det ska bli översvämmning så fort de tala om duggregn på vädret på tv.

en fånig omröstning.
Vet inte hur många de var, men kanske bortåt ett tusental, och de lät som tiotusen. Supportrar och spelare och ledare älskade varandra där ute på isen. Det var gott att se på.
Lobo
Forumterrorist

Post by Lobo »

Även om det skulle gå dåligt för Lakers så är det otänkbart att Lakers åker ur (neråt). Enda sättet att vi åker ur är att vi avancerar och det är ganska otänkbart iår det med. Röstar man ja så är man antagligen fan av något annat lag och ogillar Lakers och önskar att vi åker ner eller så har man lyssnat för mycket på domedagsprofeterna.
- In hoc signo vinces -
[img]http://smileys.smileycentral.com/cat/20_2_75.gif[/img]
Supporter
Inaktiverad användare

Post by Supporter »

Man kan väl älska sitt lag även om det kanske inte är helt orealistiskt att de kan åka ur också. Lakers har en ny oprövad tränare, de mest rutinerade spelarna och poängmakarna saknas sen förra säsongen. Med mitt Lakers hjärta så skulle jag gärna vilja lova er att de kommer att vinna hela serien, men det tror jag inte.
Lakersfan_03
c/o LL´s Forum

Post by Lakersfan_03 »

De äldre ''rutinerade'' spelarna lämnade och det var nog det bästa för lakers . hur mycket hade CJ och Yngvesson presterat den här säsongen helt ärligt ?. De 2 spelarna har gjort sitt för klubben och vi har bra ersättare. Det som däremot kan märkas är Bois frånvaro och även Savianos när han var som bäst
"- Jag kan ärligt talat säga att det var en av de bästa tiderna i mitt liv." / Shjon Podein om tiden i Växjö
markussonfan#1
Forumamatör

Post by markussonfan#1 »

klart dom inte åker ur bananen verkar va väldigt smart som ens kmr på ngt sånt :O
Daniel Brieres sons fråga när briere kom med i allstar laget:kmr du få spela med sidney crosby XD
Niles
c/o LL´s Forum

Post by Niles »

Ännu en totalt meningslös omröstning. Lägg energin på att anmäla er till hockeybussen i stället, snart börjar nämligen hockeyallsvenskan :twisted:
Supporter
Inaktiverad användare

Post by Supporter »

Lakersfan_03 wrote:De äldre ''rutinerade'' spelarna lämnade och det var nog det bästa för lakers . hur mycket hade CJ och Yngvesson presterat den här säsongen helt ärligt ?. De 2 spelarna har gjort sitt för klubben och vi har bra ersättare. Det som däremot kan märkas är Bois frånvaro och även Savianos när han var som bäst
Då är du ensam om att tycka att CJ har gjort sitt för klubben. :roll: SÅ gammal är han inte. Jag tror att han skulle ha varit lika produktiv i Lakers i minst 2 säsonger till.
Last edited by Supporter on 9 September 2007, 23:49, edited 1 time in total.
Lakersfan_03
c/o LL´s Forum

Post by Lakersfan_03 »

CJ var bra men hade inte varit lika bra som förra och framförallt förförra säsongen. CJ hade inte producerat som innan det vet både du och jag
"- Jag kan ärligt talat säga att det var en av de bästa tiderna i mitt liv." / Shjon Podein om tiden i Växjö
Supporter
Inaktiverad användare

Post by Supporter »

Jag håller inte med dig, men säger inte heller att du kan ha fel. Att vi hade högt ställda förväntningar på CJ inför säsongen 06/07, det rådde väl ingen tvekan om. Men att han under samma säsong skulle mer än tangera hans poängskörd på 47p sedan 05/06 (45p), det trodde kanske inte du heller. Vad är det som bekymrar dig att tro att CJ inte kan komma upp i samma poängskörd om han var med 07/08? Möjligtvis att han skulle slita ut sig efter alla blöjbyten därhemma, vilket säkert skulle påverkat hans spel.
Men du vet också väldigt väl vad Chrille kan göra i rätt omgivning.
Tro kan kan man alltid göra, men du behöver inte uttrycka det som om att du vet vad som kommer att ske, för det har du ingen aning om.
Last edited by Supporter on 10 September 2007, 11:40, edited 1 time in total.
Räven
c/o LL´s Forum

Post by Räven »

Att åka ur serien finns inte med på kartan i min värld.
"Var dig själv, det finns redan så många andra"
Hockeyoraklet
Forumamatör

Post by Hockeyoraklet »

Kan inte tänka mej att de skulle kunmna gå så dåligt att vi först hamnar på negativ kvalplats å sen missar kvalet.

Ger mej på en liten gissning, tror inte det hänt så värst mycket jämfört med föregående säsong, Borås blir nog en ganska pigg nykomling, tror inte på playoff för deras del såvida man inte får otroligt mycket stople in.

Placering:
1-2 Malmö, Leksand
3-5 Västerås, Rögle, Björklöven
6-9 Lakers, Nyköping, Almtuna, Borås,
10-13 Aik, Oskarshamn, Bofors, Sundsvall
14-16 Nybro, Huddinge, Hammarby
Supporter
Inaktiverad användare

Post by Supporter »

Jag tror definitivt att Sundsvall hamnar på en mycket bättre placering än så den här säsongen. Funkar deras nya poängmaskiner från div1 på HA-nivå och ser man även till deras resultat på försäsongen samt på den nye tränaren i Peter Gradin så kan Sundsvall bli riktigt svåra att tas med för många lag, särskilt på deras hemmaplan. Jag byter hellre ut Sundsvall mot Almtuna i din tabell.
NEDOMANSKY
Inaktiverad användare

Post by NEDOMANSKY »

Åka ur finns inte i Min värld heller, men Man ser ju hur det har gått Gräsätarna Öster med den Ledarstab dom har 8O .

Ingen snackade om bottenstrid där heller, det går fort i utförsbacken.
In Hinkum Veritas
Malul
c/o LL´s Forum

Post by Malul »

härligt med domedagstrådar,mera mera
Behandla folk så att de inte kan göra detsamma mot dig.

Växjö Lakersissä!!
Post Reply