Denna ädla sport.
Båda svenska gångarna diskades i Osaka och enlig artikel i SMP kommenterade förbundskaptenen Siv Ybanez detta så här: - Men jag tycker att både Fredrik och Andreas gick bra - så länge de fick vara med.
En pojke satt i sina unga år och funderade på vad han ville göra. Hans kamrater spelade fotboll,ishockey,bandy,innebandy,badminton,pingis mm.
Men jag vill göra något nervkittlande och spännande tänkte han.
Han funderade och funderade, och så kom han på det. Det va gång han ville syssla med!
ruppo wrote:En av de mest sjuka sporterna som uppfunnits...
Nej, den sjukaste. Alla bryter mot reglerna alltid och det ser minst sagt roligt ut. Efter flera mils ""löpning"" kan dom stå och plocka av nån stackare när det är 50m kvar..värsta kalkonsporten alla kategorier
Last edited by Niles on 3 September 2007, 20:27, edited 1 time in total.
Hahahaha, ja den grenen känns ju så naturlig och inte på nåt sätt konstruerad
ja alltså, man hoppar höjdhopp samtidigt som man håller en liten höjdhoppsställning i händerna. Efter det löper man 800 m för att sedan hoppa över vattengraven för 3000 m hinder. Det sista man gör sen är att försöka kasta den lilla höjdhoppsställningen så långt man kan. Det ser inte klokt ut, men det är kul!
Jag tycker att dom borde införa tacklingar i bowling. Då skulle JAG titta i alla fall. Tänk scenariot:
"Arne Kägla steppar fram med klotet och bakom kommer Tryggve Klotrund rusande och får in en rejäl bröstvärmare precis innan Arne får iväg sitt klot. Tryggve tittar vädjande på domaren, men denne har precis svept en hela renat så han är tyvärr ur spel...."
Känner några av gångmedlemmarna i Växjö som tillhör sverigeeliten. De tränar ruskigt hårt och går ifrån mig om jag så springer. Sen kan man ju diskutera om det är gång eller halvspringa men jag tror reglerna säger en fot i marken hela tiden. Hur spännande är formel1? Det är ju sammma bil som vinner varje gång är ju en annan rätt vanlig sportfördom. VM i innnebandy hur många nationer måste utöva sporten för att det ska kunna räknas som VÄRLDS mästerskap?
Bara en annan synvinkel
Hockey går ut på att göra fler mål än motståndaren!
Dragkampslakej, du står inte ensam i denna strid. Formel 1, boxning, La liga you name it, det finns en rad "idrotter" som är så uppgjorda så att till och med gång blir betydligt mer intressant.
Samma bil som vinner i formula 1 varje gång den förstår jag inte? Hur många länder spelar ishockey då appropå innebandy? La liga uppgjort det vet jag inte, förutom att det är Barca o Real som har pengar o de bästa spelarna så de vinner ju så är det ju i Premier leauge med Man. U, Chelsea och Liverpool o Arsenal tätt efter, Serie A Milan, Juventus, Inter o Roma. Visserligen kan jag hålla med om att Real hade mutat en del lag, de vann ju hälften av matcherna på stopptid =)
Tja, jag vet inte men visst verkar det skumt att det är ok för topplagen (läs Barca o Real) att i slutet på serien kunna betala ut vinstpremier till motståndarna till konkurentklubbarna. Ingen reagerar. Det är bara ett etablerat faktum som alla vet om. Vore jag direktör för ett mittenlag hade det varit naturligt att spela ut topplagens bud mot varandra i detta sammanhang.
För övrigt är cricket den mest sinnessjuka sporten av alla tätt följt av voltige.
[quote="#54"]Samma bil som vinner i formula 1 varje gång den förstår jag inte?
Alltså det är inte så i verkligheten men folk kan ju lätt tro det när de ser likadana ut. Senna hette väl han som vann för det mesta, men om jag inte minns fel körde han och dog i något lopp. Inget större motorsportsfans kanske märks.
Lite som dragkamp kanske mer är sånt man sysslar med på midsommar men den som provat sporten brukar i regel ändra sig. Tanken var attt kanske inte så många tävlat i gång och inser att det nog är ganska fysiskt påfrestande. Sen var diskussionen igång om sportens vara eller icke vara i OS och då drog jag som sagt paraleller med innebandy VM och för den delen Bandy och ishockey. Varför är ishockey med i OS när det största man kan vinna är Stanley cup?
Hockey går ut på att göra fler mål än motståndaren!