Vilket lag blir säsongens överraskning/flopp?

Här diskuterar du allmänt hockeysnack.

Moderators: AHammarstedt, Klonis, PutteA, Moderator

Supporter
Inaktiverad användare

Vilket lag blir säsongens överraskning/flopp?

Post by Supporter »

Överraskning:
Sundsvall - ny tränare i Tomas Gradin verkar fått bra ordning på laget nu under försäsongen. Ser inte ut att bli något givet stryklag i år. Laget har bl.a tydligt gått ut med målet att bli mycket svårslagna hemma den här säsongen. Det kan bära långt. Har värvat några poängmaskiner i div1. Kan i bästa fall kriga om den sista 7:e platsen. Mer än så vågar jag inte tro på. De kommer gå bättre än väntat i alla fall.

Flopp:
Björklöven. Hur kommer Björklöven fungera som lag i år trots två bra målvakter? Några tongivande spelare som varit Löven troget många säsonger har lämnat ex. bröderna Lavander, målsprutan Forsell är förlorad. Tror det kan bli ett "mellanår" för Löven och gå lite "troll" i år, 6:a-9:a nånting.
AIK. Ser inte bättre ut än ifjol, om inte lite sämre.

Hade jag inte varit Lakers supporter så hade jag varit lite orolig för Lakers trupp kontra fjolårets, och den spelaromsättning man har haft, dels ny och oprövad tränare.
Last edited by Supporter on 27 August 2007, 09:30, edited 11 times in total.
Lobo
Forumterrorist

Post by Lobo »

Överraskning: Borås - Kommer inte bli något toppgäng men jag tror de kommer ta en och annan fin skalp.

Floppvarning : Rögle - iår känns framförallt målvaktsidan tunnare ut och de har tappat en del offensiv kraft, kommer dock vara ett top-7 gäng.

Årets flopp : Leksand de kommer inte ta sig till Elitserien opunkt slut.
- In hoc signo vinces -
[img]http://smileys.smileycentral.com/cat/20_2_75.gif[/img]
ruppo
Forumdemon

Post by ruppo »

Ser man till att både Leksand och Malmö har uttalade mål att gå upp i år så tycker jag inte Leksands trupp har dem kvaliteterna, särskilt inte om man jämför med Malmös som ser betydligt vassare ut...
[b][url]http://www.vaxjolakers.se[/url][/b]
Dragkampslakej
Forumdemon

Post by Dragkampslakej »

Överaskning: Oskarshamn kan nog bli farliga i år tror jag! Topp 7 någonstans. Malmö tar nog hem serien föga överaskande.

Floppen är svårare: Stefan Holm kanske :lol: Jag drar till med Leksand mest för att sticka ut hakan lite.
Hockey går ut på att göra fler mål än motståndaren!
ruppo
Forumdemon

Post by ruppo »

Visst... jag tror att Leksand kommer att placera sig top 3, men tror ändå inte det räcker till att gå upp sen...
Supporter
Inaktiverad användare

Post by Supporter »

Ruppo..säg att Belfour, som det var tal om, skriver kontrakt med Leksand. Ändrar du din åsikt då?
NEDOMANSKY
Inaktiverad användare

Post by NEDOMANSKY »

FLIPP: Borås,AIK.
FLOPP: Rögle.
In Hinkum Veritas
Belix
Forumamatör

Post by Belix »

Seriens positiva överraskning
Jag tror att AIK blir det lag som kommer att gå bättre än förväntat kanske ända till en 5:e plats kan det räcka till.

Seriens negativa överraskning/ar
Det står mellan tre lag som alla har högt ställda förväntningar och max ett av dom kommer att uppnå sitt mål i år. Malmö och Leksand har båda som enda mål att gå upp i år vilket inte båda kommer att lyckats med kanske inget av dom i en kvalserie kommer dessa att ställas mot lag från elitserien som har lika stora ekonomiska muskler som dom båda allsvenska lagen har dessutom har dom tempot från Elitserien i kroppen. Det tredje laget som kan floppa är Lakers. Laget har som uttalad målsättning att komma till kvalserien. Träningsmatcherna som laget spelat till dags datum visar att man har stora problem med målskyttet och vinnarinstinkten och släpper in alldeles för många bakåt för tillfället, för att komma till kvalserien. Men får man ordning på detta kan det gå via kvalplats.
Summan av detta är att det kan bli max ett lag av dessa som kommer att uppnå sin målsättning men vilket av dom tre är för mig omöjlig att säga även om jag har personlig önskan om att Malmö är det ena laget som misslyckas.
Lobo
Forumterrorist

Post by Lobo »

Belix : Alla tre lagen kan uppnå sina mål teoretiskt. Personligen tror jag nog att Lakers får kvala sig till kvalserien liksom rögle väll där så kan nog så har nog malmö chans på top-2 plats och Leksand med stolpe ribba stolpe in kankse också gör. Sen om då Lakers kommer sist med 0 poäng och -103 i målskilldnad.

Jag passar nog över bollen till dig och undrar vad Rögles mål är ? personligen tror jag nog fansen blir missnöjda om Rögle inte tar sig till Kvalserien.

Sist men inte minst så slutar det kankse med att laget alla?! tror på VIKer ner sig igen.
- In hoc signo vinces -
[img]http://smileys.smileycentral.com/cat/20_2_75.gif[/img]
Belix
Forumamatör

Post by Belix »

Givetvis kan alla tre lagen lyckas men jag tror nog att dom två ESlagen som kommer ner ser till att använda tvmilljonerna att förstärka med.
Givetvis blir Rögles fans besvikna om kvalserien inte nås och målsättningen är kvalserien det tror jag.
Men samtidigt så är vi tippade ett par platser längre ner än ni och det Lakers har visat hitintills under träningsmatcherna så är ni närmare flopp anser jag.
Sen vill jag givetvis provosera lite med tanke på att här tycks alla tro att Rögle ska floppa, att vi har kassa målvakter och att vi har tappat målskyttarna i mina ögon ser det ut som en beskrivning av Lakers träningsmatcher inte Rögles, vi vinner och släpper in väldigt få mål bakåt.

Visst träningsmatcher är inte hela sanningen men nog ger dom en bild av hur lagen står sig i förhållande till varandra.

Sen får man givetvis hoppas och tro att det går illa för motståndarna det ingår liksom i konceptet men ibland blir det löjligt
Supporter
Inaktiverad användare

Post by Supporter »

Jag måste nog till viss del hålla med dig, Belix. Träningsmatcherna måste ju efter sex matcher säga en del i alla fall vad det finns för kapacitet i laget ELLER är det bara en myt det där att träningsmatcherna inte säger någonting om hur det blir när väl serien börjar??? Jag tycker också att Lakers gått lite trögt i målskyttet. Jag håller fortfarande fast vid, att gör man inte mål i träningsmatcherna, varför skulle man göra det då i de riktiga matcherna?

Hoppas nu när man möter ett mer beskedligt motstånd i Troja på tisdag, att det blir lite "ketchupeffekt" i målgörandet.
ruppo
Forumdemon

Post by ruppo »

Tycker inte träningsmatcherna säger så jättemycket, visst säger dem endel, men det kan skilja så jättemycket bara från slutet av träningsmatcherna till säg exempel mitten av säsongen... Tar än en gång Modo som exempel... hur många trodde att dem skulle ta SM-guld efter träningsmatcherna förra året? Då såg det ut såhär för Modo:
Modo-Timrå 1-3
Modo-Mora 1-3
Modo-JYP 1-1
Modo-Kloten 1-2
Modo-Kloten 1-4
Modo-SAIK 3-4
Modo-Björklöven 2-4
Modo-Luleå 6-1
Mygel
Forumdemon

Post by Mygel »

Lobo wrote:Jag passar nog över bollen till dig och undrar vad Rögles mål är ? personligen tror jag nog fansen blir missnöjda om Rögle inte tar sig till Kvalserien.
Mest sannolikt är det KS i år igen då vi har nått dit eller nosat på den serien de senaste 10 åren åtminstone. Sett till årets lag och tidigare års så ser det inte heller helt orealistiskt ut. Många som inte följer Rögle dagligen (läs andra allsvenska supportrar) har hakat upp sig på förlusten av ZAC kedjan. Problemet är att vad många inte vet/glömt att vår tidigare tränare hade en viss tendens att spela denna kedja konstant vilket resulterade så klart att merparten av Rögles mål och assist tilldelades spelare i denna kedja (speciellt när man spelar i varje PP och mer eller mindre varannat byte). Där var andra spelare i laget, vilka vissa fortfarande är kvar, som var kapabla spelare, men tack vare knaper istid jämfört med övriga allsvenska spelare generellt inte kunde få samma utdelning. Så att hänga Rögles öde på ovannämnda kedja är fel. En spelare som Kenny är t.ex. 100 ggr mer viktig och han är fortfarande kvar i laget.

Ovanpå detta så har vår akilles häl, målvakterna, visat sig vara bättre än förutspått.

Flipp - Tror oxå på Sundsvall. De verkar ha mycket bra kunskap av de lägre serierna i deras upptagningsområde och därför lyckas hitta diamanter konstant.

Flopp - Vet inte om man ska säga Växjö då det känns som det är mest ett antal av lagets egna supportrar som haussar upp laget. Jag skulle faktiskt vilja säga att MÖFF kan floppa och få kvala till KS. Många nya spelare som ska dra åt ett håll, svagt publikstöd och en tränare utav två som faktiskt inte är speciellt duglig som tränare.
Primeau
c/o LL´s Forum

Post by Primeau »

Flipp: Borås. Nyköping tror jag kommer placera sig betydligt bättre än förra säsongen.
Flopp: Björklöven. Även Bofors som jag tror hamnar i negativt kval.
Skickat från min iPhone 6.0 via Pekfingret.
furioso
Forumentusiast

Post by furioso »

Belix, har poäng i det han säger om Växjö, man har flera bitar man måste bli bättre på för att överhuvudtaget nå kvalserien.

Årets trupp kontra förra årets trupp, är nog en liten försvagning dessvärre. Jacobsson, Yngvesson och Andersson är 3 mycket tunga förluster för Växjös del.

Enda positiva är att man har två bra målvakter.

Tror inte Ström & Co har någon chans att nå upp till Jacobsson gänget.
Supporter
Inaktiverad användare

Post by Supporter »

Ström vet jag inte om han är tänkt till att plocka 45p, däremot Marsh, Thoresen, Fimpen, ev. senare McHöft är mer värvade för att producera. Anser jag. Det vi inte vet är, om Evertsson hittat den spelare som är lika pålitlig som Chrille, som gör de där 40-45p/säsong.

Bois = Thoresen
Yngvesson = Ström
Chrille = Marsh?
Saviano = McHöft
Last edited by Supporter on 27 August 2007, 23:06, edited 2 times in total.
antonius
Forumentusiast

Post by antonius »

Lakers floppar! Tyvärr.
Angel Islet Army
Supporter
Inaktiverad användare

Post by Supporter »

Det hade varit spännande att få höra hur du motiverar det också?
NEDOMANSKY
Inaktiverad användare

Post by NEDOMANSKY »

De nyas poängskörd behöver inte komma upp i föregångarnas eftersom Det inte kommer att släppas in lika många mål som förra säsongen.

Tio till Femton mindre insläppta resulterar sannolikt i ca. 10 poäng extra dessutom.
In Hinkum Veritas
Supporter
Inaktiverad användare

Post by Supporter »

Hur vet du det på förhand? Då kan du säkert tala om också hur det går för Lakers den här säsongen. Men, gör inte det! Så länge som jag har väntat på att få se hockey i Laker Dome igen så ber jag dig att inte "döda" spänningen för vare sig mig eller andra tusentals Lakers entusiaster. :wink: :wink: :wink:
Last edited by Supporter on 28 August 2007, 10:24, edited 1 time in total.
Primeau
c/o LL´s Forum

Post by Primeau »

Supp,
det är ju du som startat ett antal trådar där vi ombeds gissa på Vem blir bäste poänggörare? Vilket lag blir årets överraskning? Vem blir assistkung? Vilken back blir bäste målskytt? osv
:!:
Vill du inte ha några gissningar eller?
F ö tycker jag det finns en viss logik i Nedomanskys inlägg ovan. Men jag hoppas på många mål framåt i vinter, det blir mer underhållande så.
serra
c/o LL´s Forum

Post by serra »

Fan vad det tar emot, men jag måste nog hålla med Neddo i detta fall... ;)
Tror inte heller vi kommer att släppa in lika mycket mål iår.
Snart nära dig...en ny hall
Primeau
c/o LL´s Forum

Post by Primeau »

Supporter wrote::wink: :wink: :wink:
Ditlagda i efterhand. Den var billig 8)
Lakersfan_03
c/o LL´s Forum

Post by Lakersfan_03 »

Vi kommer vara tätare än förra året och om vi gör lika mycket framåt återstår att se.
Thoresen och Magnusson kommer överraska stort
"- Jag kan ärligt talat säga att det var en av de bästa tiderna i mitt liv." / Shjon Podein om tiden i Växjö
NEDOMANSKY
Inaktiverad användare

Post by NEDOMANSKY »

Jag är näst intill paralyserad av förvåning!?!?, serra Min gamle kombatant delar Min uppfattning :P

Ärade Supporter!, som du borde känna till vid det här laget så är Jag utsedd till Forumets Besserwisser så följdaktligen betyder det att Jag vet hur många poäng extra det ger att släppa in färre antal mål i baken. 8)

ps. sen kan Ni som inte VET kolla föregående säsongers sluttabeller för indikation på Supporters frågeställning :wink:

Full Fart Framåt mot Troja!!!
In Hinkum Veritas
Supporter
Inaktiverad användare

Post by Supporter »

Här på forumet är vi alla Besserwissar :wink:
NEDOMANSKY
Inaktiverad användare

Post by NEDOMANSKY »

Ånej långt därifrån, det gäller att ha rätt inte bara tycka :P 8) :wink:
In Hinkum Veritas
Fredrik R
c/o LL´s Forum

Post by Fredrik R »

Flipp: Björklöven, kanske Växjö
Flopp: Rögle BK, Almtuna
Baloo
Forumdemon

Post by Baloo »

Överrasknig Borås

Flopp Lakers

Motivering.... För att vi har ett så pass ungt lag och att vi har en sportchef som INTE har i båset att göra...

Hoppas innerligt jag har fel
VENI VIDI VICI

Once a Laker always a Laker...
Supporter
Inaktiverad användare

Post by Supporter »

Håller med dig..Evert står där och kritar på sin tavla, men det har väl aldrig gått riktigt bra någongång så länge han har stått där i båset. Han bör enligt mig sitta på läktaren och vara ett bollplank därifrån. Där kan Evert se situationer som kanske inte Janne kan på samma sätt.
Porråsaren
Forumamatör

Post by Porråsaren »

FLIPP: Nybro
FLOPP: Oskarshamn, Almtuna.

Vill inte uttala mig om Borås...eftersom hag bär boråsare..Men 6-0 på Rögle i kväll....bar gött. :D
Borås är inte BARA Elfsborg
Primeau
c/o LL´s Forum

Post by Primeau »

Supporter wrote:Håller med dig..Evert står där och kritar på sin tavla, men det har väl aldrig gått riktigt bra någongång så länge han har stått där i båset
Lugna ner dej, du är ju snudd på hysterisk.
InmeDes
Forumentusiast

Post by InmeDes »

Jag undrar om inte supportern är ute efter att slå sig in i forumfemman :wink: .
Och livet går vidare på Uda Dan Dara. Vem vinner och vem försvinner? Svaret ges i nästa avsnitt.
buck
c/o LL´s Forum

Post by buck »

Supporter wrote:Håller med dig..Evert står där och kritar på sin tavla, men det har väl aldrig gått riktigt bra någongång så länge han har stått där i båset.
näe, playoff är ju bara piss... :roll:
Vet inte hur många de var, men kanske bortåt ett tusental, och de lät som tiotusen. Supportrar och spelare och ledare älskade varandra där ute på isen. Det var gott att se på.
Supporter
Inaktiverad användare

Post by Supporter »

Primeau wrote:
Supporter wrote:Håller med dig..Evert står där och kritar på sin tavla, men det har väl aldrig gått riktigt bra någongång så länge han har stått där i båset
Lugna ner dej, du är ju snudd på hysterisk.
Okej, då är Baloo och jag hysteriska. Coolt..
Post Reply