Jag skulle kunna vänja mig vid att Växjö spelar varje dag ,men jag tror inte spelarna skulle tycka det!
Jag tror det blir däng mot BHC tyvärr,motivation slår klass som man säger.
Evertssons übervärvningar vid namn Peter Ström, Christian Magnusson och Steffen Thoresen får ju också hemskt gärna - om det inte är för mycket begärt - presentera sig i målprotokollet också...
/T5!!
Last edited by C70T5 on 18 August 2007, 13:51, edited 2 times in total.
[b][size=134]TALA ÄR GULD - TIGA ÄR SILVER[/size][/b]
Nytt lag, nya supporters och träningsläger. Det tycker jag skulle vara tändning nog som heter duga hos herr Ström. Ett ynka assist-/mål från rutinerade Peter Ström tycker jag att man hade kunnat förvänta sig på TRE matcher. Nåväl, vi får väl vänta och se tills den riktiga tändningen kommer då...
För er Lakejkamrater som inte visste detta så är matchen mellan Borås HC och Växjö Lakers med online på Swehockey. Huruvida rapporteringen uppdateras kontinuerligt eller icke vet jag inte. Men det ser ju lovande ut.
/T5!!
Nille wrote:Vad det gäller Ström med hans rutin så får vi kanske vänta tills träningsmatcherna är över innan han börjar tända till på allvar.
Värvar man en spelare med Ströms rutin, så tycker jag att han skall ta ansvar och visa de andra vägen.. Han har säkert en del att lära ut också. Jag har sagt det förr och säger det igen, vill se mycket mer av Ström! Just nu håller han inte bättre klass än någon av övriga forwards. Men men..han får bevisa vad han går för när serien börjar.
Appropå stjärnor i laget som levererar - Fantuomo är inlett säsongen utmärkt. Hur viktigt som helst, för att inte säga det allra viktigaste. Karjalainen med förtroende=vägg.
Domare Wolmer Edqvist måste ha kissat för lite idag. Han verkar riktigt nödig. Men Lakers måste vara trötta nu efter att ha mött topplaget Fredrikshavn - som slutade trea från botten förra säsongen. Janne Karlsson understrykte att det var som att möta ett vilt anfallande NHL lag som spelar i SC-slutspelet. Bra jobbat VLH...då.
/T5!!
Last edited by C70T5 on 18 August 2007, 15:42, edited 1 time in total.
Jag hade varit mer förbannad som BHC:s tränare. Det värsta jag vet är Abuse-utvisningar. Värdelöst att ta sådana. Visar prov på omognad, avsaknad av kontroll och att man skiter i laget. Midnattsträning på sådana tilltag.
Vad är abuse för den som kanske inte hänger med i svängen riktigt?
42 utvisningsminuter i period 1 (!) Har de glömt benen i Danmark, tro!?? Markusson har tydligen varit i slagsmål.. Det är bra, bara bunt ihop dom bara!
Last edited by Supporter on 18 August 2007, 15:52, edited 2 times in total.
Samtidigt tror jag att det är MYCKET bra på att killarna utsätts för flera matcher på kort tid, dessutom med långa resor inblandade...
Det har vi nytta av längre fram!
Nu ska ni inte bry er om det matchen behövde ett mål åt endera hållet. Som jag sa innan Växjö åker på däng ikväll. Vi k...ar på dom i serien istället.
Fan det 2-0 målet känndes som ett Nybban/Hämmers mål
Last edited by Lakers00 on 18 August 2007, 16:12, edited 1 time in total.
Samtidigt tror jag att det är MYCKET bra på att killarna utsätts för flera matcher på kort tid, dessutom med långa resor inblandade...
Det har vi nytta av längre fram!
Vad var det jag sa, "spagetti" och "pannkaka"
Resandet svettsar samman truppen. Men vad är det för nytta med att spela 3 matcher på tre dagar? De gör de inte ens i serien.
Jag tror inte någon mänsklig kropp skulle palla mentalt och fysiskt inför en tredje match på tre dagar så här. Jag vill nog ändå ifrågasätta detta "sviniga" matchande, om ni ursäktar uttrycket?
Last edited by Supporter on 18 August 2007, 16:20, edited 4 times in total.